SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Znajdź jakiegoś dobrego Skrzyniarza a nie będziesz musiał nawet ściągać skrzynie wrzuci Ci tylko 4 i 5 bieg ze skrzynie EWT do twojej i będziesz zadowolony. Wszystko pasuje p@p i zajmie mniej czasu niż ściąganie skrzyni.
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
nom 5 gang i 209KM lipa w trasie...chce 6 gang
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Wiec chyba zaryzykuje i kupie EWT, zobaczymy co z tego wyjdzie...
Moje autko : 156,6KM i 361,9Nm
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Szukałem i znalazłem takie cos:
przez korfanty » 16 lis 2009 21:34
Skrzynia założona ale było trochę problemów - jeśli ktoś będzie robił taką przekładkę to:
1. wybierak najlepiej w całości przełożyć od starej skrzyni pasuje bez problemu, nie trzeba będzie nic z linkami kombinować ani czujnikiem wstecznego
2. trzeba w skrzyni GGU wyciąć 2 trójkąty w odlewie bo przeszkadzają w założeniu konsoli do przykręcenia poduszki, pod jedną ze śrub przy tych wyciętych trójkątach trzeba zrobić dystans ja dałem 4 podkładki bo odlew w skrzyni jest węższy niż w starej skrzyni
3. flansze do przykręcenia półosi są innej średnicy zewnętrznej oraz średnica 6ciu śrub mocujących półosie - stare M8 w GGU M10 - flansze do przełożenia ze starej skrzyni
Należy zaopatrzyć się w łapę sprzęgłową od skrzyni GGU jest inaczej wyprofilowana, jak założyłem na starej łapie to przy wciśnięciu sprzęgła łapa obciera o wycisk (można się ratować podkładając podkładki pod śruby wysprzęglika ale nie ma tam za dużo miejsca aby go cofnć bo trzyma odlew do konsoli poduszki.
przez korfanty » 16 lis 2009 21:34
Skrzynia założona ale było trochę problemów - jeśli ktoś będzie robił taką przekładkę to:
1. wybierak najlepiej w całości przełożyć od starej skrzyni pasuje bez problemu, nie trzeba będzie nic z linkami kombinować ani czujnikiem wstecznego
2. trzeba w skrzyni GGU wyciąć 2 trójkąty w odlewie bo przeszkadzają w założeniu konsoli do przykręcenia poduszki, pod jedną ze śrub przy tych wyciętych trójkątach trzeba zrobić dystans ja dałem 4 podkładki bo odlew w skrzyni jest węższy niż w starej skrzyni
3. flansze do przykręcenia półosi są innej średnicy zewnętrznej oraz średnica 6ciu śrub mocujących półosie - stare M8 w GGU M10 - flansze do przełożenia ze starej skrzyni
Należy zaopatrzyć się w łapę sprzęgłową od skrzyni GGU jest inaczej wyprofilowana, jak założyłem na starej łapie to przy wciśnięciu sprzęgła łapa obciera o wycisk (można się ratować podkładając podkładki pod śruby wysprzęglika ale nie ma tam za dużo miejsca aby go cofnć bo trzyma odlew do konsoli poduszki.
Moje autko : 156,6KM i 361,9Nm
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
pxx1, ale on wkąłdał do mk3 a ggu była w mk4 variant i fabia i przerabiac nic nie trzeba na 99%
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
mozesz zdjac dekiel w skrzyni i wymienic 2 tryby na 5 tym biegu bez demontownia skrzynki i bedzie to samo
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
OK, jestem juz po wymianie skrzyni z EBJ na EWT od skody Fabii. Występuje pare różnic w tych skrzyniach, ale są to różnice bardziej kosmetyczne, z którymi każdy sobie poradzi, tj.:
- Inny jest obciążnik na wybieraku,
- średnica śrub do przykręcenia półosi jest większa,
- potrzebna jest także inna łapa/uchwyt do przykręcenia skrzyni do poduszki, lub wycięcie kawałka aluminium w skrzyni EWT tak aby stara łapa pasowała,
- cała reszta pasuje.
No i teraz najważniejsze , przełożenia są nieporównywalnie dłuższe!!! Według wskazań licznika i obrotomierza, na 5 biegu:
- 1800obr - 100km/h
- 3000obr - 160km/h
- nie patrzyłem na obrotomierz ale nie była nawet 4000obr - 200 km/h
Auto już tak ochoczo nie zrywa przyczepności na 2 biegu (ale zrywa ), ale za to w trasie można sobie spokojnie jechac 140km/h bez meczenia silnika.
- Inny jest obciążnik na wybieraku,
- średnica śrub do przykręcenia półosi jest większa,
- potrzebna jest także inna łapa/uchwyt do przykręcenia skrzyni do poduszki, lub wycięcie kawałka aluminium w skrzyni EWT tak aby stara łapa pasowała,
- cała reszta pasuje.
No i teraz najważniejsze , przełożenia są nieporównywalnie dłuższe!!! Według wskazań licznika i obrotomierza, na 5 biegu:
- 1800obr - 100km/h
- 3000obr - 160km/h
- nie patrzyłem na obrotomierz ale nie była nawet 4000obr - 200 km/h
Auto już tak ochoczo nie zrywa przyczepności na 2 biegu (ale zrywa ), ale za to w trasie można sobie spokojnie jechac 140km/h bez meczenia silnika.
Moje autko : 156,6KM i 361,9Nm
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
pxx1, srednica srub do piast to kwestia umowna
mozna zemianic piasty w 5 minut ze starej skrzyni
Przy twojej mocy 5 gang styka
Przy modzie 200+nie ma ona sensu-za mała srednica tarczy
mozna zemianic piasty w 5 minut ze starej skrzyni
Przy twojej mocy 5 gang styka
Przy modzie 200+nie ma ona sensu-za mała srednica tarczy
-
- Użytkownik
- Posty: 463
- Rejestracja: pt gru 12, 2008 00:20
- Lokalizacja: Warszawa
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
pxx1, jak przy 100km/h masz 1800 to logicznym jest że przy 200km/h będzie 3600
Moja golfina:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=367797
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Fahoo, tak też zrobiłem z piastami:)
Tylko skrzynia 5g ma jeszcze jedną zaletę- możliwość zastosowania jednomasu U mnie moc juz rosła nie bedzie, wiec mi 5g wystarczy.
Tylko skrzynia 5g ma jeszcze jedną zaletę- możliwość zastosowania jednomasu U mnie moc juz rosła nie bedzie, wiec mi 5g wystarczy.
Moje autko : 156,6KM i 361,9Nm
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
pxx1, stary mod przy przeszczepie skrzynki z tdi do 1.8t
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 523
- Rejestracja: ndz mar 08, 2009 01:27
- Lokalizacja: Oborniki Śląśkie
Re: SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI V
Trochę źle te obroty napisałeś 2.0tys jest 105km/h przy 4tys jest już 210km/h. Dlatego żeby nie było tych problemów radziłem wrzucić tylko 4 i 5 bieg z skrzyni ewt do oryginalnej. Nie trzeba ściągać skrzyni i przy małej mocy fajnie jak pierwsze biegi są krótsze.
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
Cześć
Chcę wymienić skrzynie w swoim Golfie AXR z 5-biegowej na 6b Kupiłem drugiego Golfa anglika 1,9 TDI AJM z fantastyczną skrzynią DRW... Czy wszystkie graty z anglika podejdą czy jakieś elementy się różnią pomiędzy wersją europejską a anglikiem np. przewód sprzęgła ?
Chcę wymienić skrzynie w swoim Golfie AXR z 5-biegowej na 6b Kupiłem drugiego Golfa anglika 1,9 TDI AJM z fantastyczną skrzynią DRW... Czy wszystkie graty z anglika podejdą czy jakieś elementy się różnią pomiędzy wersją europejską a anglikiem np. przewód sprzęgła ?
SWAP hamulców, skrzyni, turbiny, wtrysków w Leonie TDI VP
zgredd, ja napisałem jakie są wskazania na liczniku i obrotomierzu, nie podpinałem jeszcze kompa żeby sprawdzić jak jest naprawdę. Mogą być jakieś przekłamania, bo fabia ma mniejsze koła niż mk4. Mi osobiście nie przeszkadza, że są dłuższe pierwsze biegi, a wręcz przeciwnie, jest to dla mnie zaleta.
Moje autko : 156,6KM i 361,9Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości