Fala tłokorozdzielacza 11mm

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

sparrow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lut 26, 2011 17:59

Re: fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: sparrow » pn lut 28, 2011 20:05

cowboy pisze:nie naskakuj proszę na pinio18 że ma problem
Na nikogo nie naskoczyłem,staram się tylko obiektywnie podejść do sprawy.Nie widzę sensu rozpaczania,tylko dlatego,że brakuje kilku otworów.
W porównaniu z innymi kłopotami przy swapach,to jest banał.
Nie wiem,za ile oni kupili te sekcje,ale na pewno nie za 1000,więc jak trzeba będzie coś tam dłubnąć,to chyba korona z głowy nikomu spaść nie powinna.
Niemniej jednak,jeżeli kogoś uraziłem,to przepraszam.
Jednak to jest forum dla dorosłych mężczyzna nie przdszkole samorządowe.
Trzeba niekiedy rzeczy nazywać po imieniu.
cowboy pisze:bardzo tu bronisz sprzedawcy
Bo wiem z doświadczenia,że problem nie tkwił w osobie sprzedawcy,a tym bardziej w tym,co sprzedał.
Trzeba sobie pomagać,a dla mnie byku nie musi być kozłem ofiarnym czyjejś mówiąc delikatnie trochę mniejszej wiedzy.
cowboy pisze:ta fala którą podał pinio18 pochodzi z Renault DTI była tez chyba w volvo... pochodzi z pomp 11 i 12
Te fale,a raczej fale o tej wysokości i charakterystyce krzywej wzniosu były montowane w wielu 11tkach,volvo akurat takiej nie miało.Ale miało wyższe,dodam,że nadające się do tdi.
W 12tkach były zupełnie inne fale,raz,że wyższe od tej,dwa o innej charakterystyce.

cowboy pisze:więc może coś doradź koledze żeby ogarnął temat
Należy bezwzględnie zwracać uwagę na położenie fali przed jej wyjęciem,a konkretnie trzeba zapamiętać w jakiej pozycji znajduje się bolec,na którym osadza się falę.
To jest ważniejsze od wszystkich innych czynności,które przy takiej przekałdce są ... banalnie proste.
Nieważne,jak będzie ustawiony wałek,czy zgodnie z punktami technicznymi,czy nie,ważne,aby zapamiętać sobie położenie tego właśnie bolca i całej fali.
W ten właśnie bolec wkłada się tłkoroździelacz.
A łatwo można się pomylić,wystarczy bowiem,że włożymy falę omyłkowo przekręcając ją o 180 stopni,bo tylko o tyle można się pomylić,albo niechcący przekręcimy wałkiem,a następstwem takiej pomyłki będzie to,czego doświadczył pinio 18.
Już tłumaczę dlaczego.
Otóż odwrócenie tarczy oporowej,bądź wałka o te 180 stopni spowoduje też odwrócenie tłokoroździelacza,jest on bowiem osadzony za pomocą tego bolca na tejże fali.
Bolec ten służy jako wyznacznik prawidłowej kolejności wtrysku tłokoroździelacza.
Jeżeli dojdzie do omyłkowego montażu fali,to wtrysk paliwa nastąpi w nieodpowiednim miejscu,czyli pompa nie będzie lała paliwa we właściwy cylinder,bo cały proces tłoczenia będzie odwrócony o 180 stopni.
cowboy pisze:pytanie za 100 punktów

skoro fale z renówki niekoniecznie są dobre do VW... czy da się załozyć falę ze 107J ?
Kto powiedział,że fale z reno sie nie nadają.
W dti było kilka rodzajów pomp,i każda miała inną falę :hmm: .
Co do fali z ahh,to da się ją założyć,jednak nie fala stanowi największy problem,lecz wysokość sprężyn odpychających.
Fala z ahh jest stosunkowo wysoka,a do takiej fali trzeba już ładować niższe sprężyny.
Wysoka sprężyna,czyli taka jak w reno 37mm,w połączeniu z wysoka falą,taką jak w ahh może i doprowadzi do przeskakiwania paska rozrządu na kole zębatym.
Taki zestaw będzie stawiał bardzo duże opory,dlatego oprócz fali trzeba zdobyć też niższe sprężyny co najmniej 35mm.
Koszt zakupu nowych,to minimum 500 zeta.
Taniej już wyjdzie kupić pompę,w której były ładowane takie niskie springi :hmm: .
Nie radzę zakładać z wysoka falą,wyższą,jak w afn-ie,czyli 7.75 wysokich sprężyn,zwłaszcza z sekcją 11tką.
Konsekwencje bowiem mogą być... nieprzyjemne.
Ja do fali 7.75( wszystkie 1.9 tdi) radziłbym ładować niższe sprężyny.
Te seryjne 37mm to już max.

pinio18, jak będziesz ponownie wkładał 11tkę,to zwróć uwagę na położenia fali,nie pomyl się następnym razem :pub: .
I daj komuś,to Ci te otwory wywierci,jak sam nie masz gdzie,lub na czym.
Wiertło 5tka i gwintownik 6tka.
cowboy pisze:w sumie pompa jako całość to skomplikowane urządzenie
Skomplikowany jest tylko sam proces produkcji pomp,a to dlatego,że dokładność pasowania elementów wynosi od 0.001 do 0.003mm.
Samo rozebranie i złożenie pompy,przy zachowaniu minimum czystości,to już nic trudnego,a tym bardziej skomplikowanego.
Pompa zbudowana jest(poza korpusem) z tak twardych materiałów,że trzeba wiele uporu,żeby w niej cokolwiek uszkodzić,poza korpusem oczywiście.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Re: fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: rob555 » wt mar 01, 2011 10:35

Byku ale ja wcale nie pilem do Ciebie ani do konkretnej sprawy...
Po prostu tak uwazam i tak to wychodzi statystycznie, podobnie jest z hybrydowymi turbinami ktore sa zrobione w firmie X zalozone w firmie Y a strojone w firmie Z.
Jak cos nie wychodzi to klient zostaje poszkodowany bo kazda firma zazwyczaj przerzuca wine na druga.

Z drugiej strony jak np oferuje klientowi zakup, montaz i wystrojenie turbiny musze sie liczyc z ew. reklamacja wiec i kosztowo wychodzi to wiecej (by miec zapas finansowy chociazby na ponowny demontaz lichej sprezarki). I tu jest marudzenie ze strony klienta i cwaniakowanie bo on kupi taniej i sobie sam zalozy...

I tu pojawia sie paradoks firma ktora daje gwarancje kompleksowo (na usluge, czesci i posrednio wynik) nigdy nie bedzie tak korzystna dla klienta ze strony finansowej jak dlubanie z roznych czesci i po zaprzyjaznionych warsztatach. A pozniej klienci tak czy siak oczekuja wynikow i maja pretensje po kolei do kazdego w lancuszku....


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

arwam

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: arwam » wt mar 01, 2011 11:27

rob555, teraz wiesz dlaczego wolę zawsze ori używkę niż regenerowane lub hybrydę?

choć nie mówię że hybryda jest tylko złem.
ale jednak tak jak w fabryce poskładają to Ty czy ja już tak nie poskładamy choćby ze względu na znacznie mniejsze doświadczenie.
a nie mówimy tu już o zapleczu technicznym.
pisząc ten post również do nikogo nie piję jedynie wyrażam swoje zdanie, z którym każdy może się zgodzić lub nie.



arwam

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: arwam » wt mar 01, 2011 11:34

sparrow, zawzyczaj jak fala jest wysoka to jest niższe podsadzenie a nie daje się niskich sprężyn bo wtedy jak tłoczek wychodzi z głowiczki to w najniższym położeniu tłoczka ( całkowicie wysunięty) przy wysokich obrotach sprężyny nie zdążą wypchnąć całego zespołu tłoko-rozdzielacza co skutkuje tym że momentami fala nie jest dociskana do rolek i wtedy powstaje luz na rolkach po czym pompa w krótkim okresie czasu zacznie siać opiłkami co skutecznie zabija cały układ paliwowy.
to jest drugi powód dla którego podsadzenie jest takie ważne.



poskładać pompę każdy może ale zrobić to dobrze to już nie jest takie łatwe.

chyba że w pompie dawcy masz takie samo podsadzenie tłoko-rozdzielacza jak w biorcy. wtedy sprawa jest banalna.



arwam

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: arwam » wt mar 01, 2011 11:40

sparrow pisze:Należy bezwzględnie zwracać uwagę na położenie fali przed jej wyjęciem,a konkretnie trzeba zapamiętać w jakiej pozycji znajduje się bolec,na którym osadza się falę.

jak Ty na to zwracasz uwagę to widać że zadużo pomp nie poskładałeś.
rozłóż mi pompę i wrzuć części do jednego pudełka. ja nie będę miał problemów z poskładaniem tego do kupy, tak żeby to należycie jeździło :jaja:
sparrow pisze: cowboy napisał(a):w sumie pompa jako całość to skomplikowane urządzenie

nie jest to też takie proste urządzonko.
prawidłowe poskładanie to nie jest tylko włożenie z jednej obudowy do drugiej jak nie jest to samo podsadzenie.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: Byku21 » wt mar 01, 2011 13:44

rob555, teraz wiesz dlaczego wolę zawsze ori używkę niż regenerowane lub hybrydę?
ale regenerowałeś GT2052V i już słabo się miewa


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

chrzaniu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 386
Rejestracja: wt sie 25, 2009 20:38
Lokalizacja: gorzów wlkp.
Kontakt:

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: chrzaniu » wt mar 01, 2011 16:56

Jak czytam rózne fora to zauwazylem ze zawsze sa jakies zle chwile , po zmianie tłokorozdzielacza, ale 90% jest zadowolonych uzytkowników
ja znam 4 osoby ktore kupily czesci u byka i zamontowaly czyli tłokorozdzielacz 11mm oraz fala i auta smigaja , a byly problemy z odpaleniem ale to wynikalo z ustawienia kątu wtrysku, po paru probach auto odpalilo , ustawili kąt na taki jak powinien byc i auto odpala od pstryka .
sam kupilem te czesc i bedzie montaz ale jak znajde chwile


Vw Polo 1.9TDI 86c RWD Central -> 12.84s 402m na ślizgającym sprzęgle i delikatnie pod górkę :D
https://www.facebook.com/VwPoloTDIRWD/?fref=ts

Awatar użytkownika
Skulek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: ndz wrz 02, 2007 02:10
Lokalizacja: Olsztyn

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: Skulek » wt mar 01, 2011 17:17

chrzaniu, to wszystko zależy w jaką moc celujesz...


...

arwam

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: arwam » wt mar 01, 2011 17:22

Byku21 pisze:ale regenerowałeś GT2052V i już słabo się miewa
po pierwsze nie Ja regenrowałem tylkoto był prezent od kolegi Mrozoo.
do póki u mnie jeździła nic sięz nią nie działo bo przestrzegam zasad użytkowania silników doładowanych bardziej niż czego kolwiek innego. na nie umiejętną eksploatację nawet nowa turbina nie jest odporna to raz a dwa że skoro do tej pory Ci się nie chce wyregulować sztangi to już nie jest mój problem.
Lenistwo boli i jak brałeś to wcale nie ukrywałem swojego stanowiska.
po drugie polowałem na coś większego. Dokonałeś świadomego wyboru



Awatar użytkownika
RSRoss
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt paź 26, 2010 10:41

Re: fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: RSRoss » wt mar 01, 2011 20:45

ja mam falke DE609, możecie coś o niej powiedzieć ?



sparrow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lut 26, 2011 17:59

Re: fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: sparrow » wt mar 01, 2011 21:51

arwam pisze: zawzyczaj jak fala jest wysoka to jest niższe podsadzenie
Zazwyczaj w ahh jest fala o wysokości ponad 8mm,ale miałeś taką w ręce,to powiedz wszystkim,ile ma dokładnie?
Tak dla Twojej informacji,to podsadzenie w ahh jest grubsze,niż w takiej 110tce z falą 7.75mm.
Co Ty na to?

arwam,co do Twojej teorii związanej z wysokością sprężyn,to wiesz może jakiej wysokości są sprężyny odpychające w pompie z ahh?
Przecież taką testowałeś :bajer: ?
Powiem Ci,że są niskie,niższe,jak w afn,ahu,asv,agr i wszystkich pozostałych tdi.
Jak myślisz dlaczego?
Czyżby twoja teoria po raz kolejny...aaach,szkoda słów.
arwam pisze:jak Ty na to zwracasz uwagę to widać że zadużo pomp nie poskładałeś.
Najwidoczniej,tak.
arwam pisze:rozłóż mi pompę i wrzuć części do jednego pudełka. ja nie będę miał problemów z poskładaniem tego do kupy, tak żeby to należycie jeździło :jaja:
Gdybym,to ja musiał taka pompę poskładać,to być może dałbym sobie radę,być może :rotfl:.
Jak pewnie doczytałeś,radziłem koledze,który nie ma na co dzień do czynienia z pompami,jak najprościej uniknąć kardynalnego błędu,którego skutki będą,jakie będą.
Tak najprościej i zrozumiale,dla laika.

A teraz,zapytam,czy jesteś w stanie udzielić odpowiedzi na zadane przeze mnie pytania,przypomnę,odnośnie sekcji z ahh,którą ponoć z kimś testowałeś?

Domyślam się,po tym,co piszesz,że w życiu pompy z ahh w rękach nie trzymałeś,ale...czekam.
Choć mogę się założyć,że się odpowiedzi nie doczekam.
Zaraz zmienisz pewnie temat dyskusji,a to typowe,dla... .

Jutro,jak zdążę zrobić fotki,to pokażę Ci te różnice,są niewielkie,ale bardzo dla ahh charakterystyczne.
Będziesz miał czym na przyszłość błysnąć.
No chyba,że mnie 1wszy raz zaskoczysz i napiszesz coś,co będzie pokrywało się z faktami.

To czekam,pokaż,udowodnij mi,że jesteś tym fachowcem,za jakiego się uważasz.
Tyle lat na forum,to pasowało by udowodnić kolegom,że piszesz prawdę.
Ostatnio zmieniony wt mar 01, 2011 22:53 przez sparrow, łącznie zmieniany 1 raz.



sparrow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lut 26, 2011 17:59

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: sparrow » wt mar 01, 2011 21:55

RSRoss pisze:ja mam falke DE609, możecie coś o niej powiedzieć ?
Fala z forda transita,podobnie,jak i de 604,którą arwam,wziął za falę z 1z/ahu :shock:.
Wysokość 7.25mm,wysokością nie poraża,ale do tdi podejdzie.
Ile na takiej zrobisz,zapytaj arwama,on jest tutaj dłużej,więc na pewno wie lepiej.
Dołączam fotkę;

Obrazek
Ostatnio zmieniony wt mar 01, 2011 22:48 przez sparrow, łącznie zmieniany 1 raz.



pinio18
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 87
Rejestracja: pn lip 02, 2007 17:43
Lokalizacja: Kędzierzyn-koźle
Kontakt:

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: pinio18 » wt mar 01, 2011 22:25

sparrow też wydaje mi się że źle wsadziłem falę do szedłem do tego jak wsadziłem pompę a ona ani dymka nie puściła. dlatego dalej nie kombinowałem i odłożyłem to na przyszły tydzień, troche głupio było mi się przyznać :banghead: wiec wiecej nie pisałem nic na ten temat i mówiłem że będę odpalał w tom sobotę i tak będzie moze do tego czasu będą już 230.
a nawiercenie i nagwintowanie to nie był żaden problem.
i będę pamietał :pub: :hmm:
szkoda ze mój temat nie idzie tak do przodu jak ta sprawa fali :jezor:



sparrow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lut 26, 2011 17:59

fala tłokorozdzielacza 11mm

Post autor: sparrow » wt mar 01, 2011 22:50

pinio18, nic się nie stało,nie wszyscy,to alfy i omegi.
Najważniejsze,że potrafiłeś się przyznać do pomyłki,szkoda tylko,że nie wszyscy mają tę skłonność.
Pozdrawiam.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości