Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
		
	 
	
Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.
	Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
			
		
		
			- 
				
								strikez							
- Mały gagatek
  
- Posty: 87
- Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
- Lokalizacja: Legnica
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: strikez » ndz mar 31, 2013 05:19
			
			
			
			
			Witam, na chwile obecna przygotowuje sie do swapu z SDI na 1Z (z mojego 1 rozbitka). W przyszlosci wiadomo podniesienie mocy jednak wszystko ma swoje granice wiec i silnik trzeba bedzie mocniej modowac. Doczytalem na temat Kompatybilnosci glowic i blokow i wykonalem taka tabelke:
 
Teraz pytanie czy do bloku PD bedzie mi pasowac stary osprzet i lapy z 1Z? chodzi o pompy, kompresor, alternator itp oraz czy do glowicy z nowszych VP beda pasowac wtryski ( docelowo 216 lub 230 ) ktore bede mial wczesniej juz zalozone w 1Z? Pomijam tu kwestie wtrysku sterujacego.
seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual
						 
		 
				
		
		 
	 
	
					
		
	
			
		
		
			- 
				
								dawid13132							
- Użytkownik
  
- Posty: 404
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 23:00
- Lokalizacja: Kępa Chot/lbn
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: dawid13132 » ndz mar 31, 2013 11:40
			
			
			
			
			Wtryski pasują na 100 % .
			
									
									
		
		
				Mój MK3: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=426225
AFN 246/470 by Prochip
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								Kanclerz							
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 615
- Rejestracja: wt wrz 25, 2007 14:51
- Lokalizacja: Poniatowa
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: Kanclerz » ndz mar 31, 2013 13:02
			
			
			
			
			podpinam się pod temat bo interesuje mnie ARL i osprzęt do niego czy podpasuje z 1Z i pochodnych
			
									
									
		
		
				http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=368812
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								matisim							
- VWGolf.pl Killer
  
- Posty: 2650
- Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
- Lokalizacja: Usa
- Auto: bmw
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: matisim » ndz mar 31, 2013 13:43
			
			
			
			
			czytałem że głowica z 1z nie musi albo nie pasuje bo ma inaczej rozmieszczone kanałay, ale nowsze typy pasują bo jednak składają tak że sam blok jest z PD a głowica i reszta VP. Jest jakaś różnica w napędzaniu pompy olejowej, jedne (PD) miały na łańcuszki a drugie już przez wałek i tu by było trzeba doczytać. Osprzęt do PD pasuje z VP- łapy silnika, łapy pod alternator itp to jest pewne.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 spawacz
- Forum Master
  
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: spawacz » ndz mar 31, 2013 15:02
			
			
			
			
			Osprzet nie podejdzie z prostej przyczyny inne rozmieszenie srob na podstawie lapy altka , klimy, wspomy. W staszych TDI pompa wodna jest przykrecona na blok i napedzana paskiem wierolowkowym/jednorowkowym. 2 splywy olejowe z glowicy. Nowsze TDi maja pompe w bloku , termostat tez. , 8 splywow olejowych z glowicy, jedyynie lapy silnika mozna dac i wtryskiwacze, aaa turbo tez pasuje. Jezeli juz chcesz robic takie ulepy to blok PD nawet AXR+glowica ALH/ASV/AVG/AHF i bedzie dobrze na moc ok 220-230 i 450NM jezeli chesz wiecej to dol PD130+ .
			
									
									
		
		
				Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 tomau
- Ma gadane
  
- Posty: 215
- Rejestracja: pn lut 01, 2010 18:13
- Lokalizacja: Dzierżoniów
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: tomau » ndz mar 31, 2013 16:49
			
			
			
			
			spawacz pisze:Osprzet nie podejdzie z prostej przyczyny inne rozmieszenie srob na podstawie lapy altka , klimy, wspomy. W staszych TDI pompa wodna jest przykrecona na blok i napedzana paskiem wierolowkowym/jednorowkowym. 2 splywy olejowe z glowicy. Nowsze TDi maja pompe w bloku , termostat tez. , 8 splywow olejowych z glowicy, jedyynie lapy silnika mozna dac i wtryskiwacze, aaa turbo tez pasuje. Jezeli juz chcesz robic takie ulepy to blok PD nawet AXR+glowica ALH/ASV/AVG/AHF i bedzie dobrze na moc ok 220-230 i 450NM jezeli chesz wiecej to dol PD130+ .
Mi się wydawało że tylko ASZ/ARL miały grubsze korby i reszta podobnych typu BTB,AWX itp, a reszta typu AXR,AJM (czyli poniżej 130km) miały słabsze korby takie jak ASV/AHF/AGR/ALH. Ja własnie przymierzam się do takiej hyrbydy (głowica ALH a dół od ARL/ASZ).
ALH+++
wtryski 0.260
pompa 11 ori 107 J 
Turbo GTB2260
Mój BOLF ---> 
viewtopic.php?f=89&t=425728" onclick="window.open(this.href);return false;
 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								souler							
- VWGolf.pl Killer
  
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: souler » ndz mar 31, 2013 17:09
			
			
			
			
			mocne korby ma też AUY z sharana od któregoś tam numeru silnika
			
									
									
		
		
				Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 spawacz
- Forum Master
  
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: spawacz » ndz mar 31, 2013 17:58
			
			
			
			
			Souler to prawda, 154xxx chyba w gore. Jednak ATD/AJM/ATJ/AVB to to samo co ASV/ALH i inne nowsze , AXR/BKC/BXE i inne slabsze maja tylko albo AZ wzmocnione korby, 130 i inne mocniejsze kolby+panewki  ,ASZ/ARL/BPX/BUK dodatkowo wzmacniane bloki i mocniesze sroby w glowicach. Pewne co by sie jeszcze znalazlo ale az do takich detali nie doszedlem - jeszcze.
			
									
									
		
		
				Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								strikez							
- Mały gagatek
  
- Posty: 87
- Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
- Lokalizacja: Legnica
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: strikez » pn kwie 01, 2013 19:09
			
			
			
			
			dawid13132 pisze:Wtryski pasują na 100 % .
jestes tego pewien? co ja slyszalem to w ktorys sa inne korpusy.
seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								strikez							
- Mały gagatek
  
- Posty: 87
- Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
- Lokalizacja: Legnica
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: strikez » pn kwie 01, 2013 19:11
			
			
			
			
			matisim pisze:czytałem że głowica z 1z nie musi albo nie pasuje bo ma inaczej rozmieszczone kanałay, ale nowsze typy pasują bo jednak składają tak że sam blok jest z PD a głowica i reszta VP. Jest jakaś różnica w napędzaniu pompy olejowej, jedne (PD) miały na łańcuszki a drugie już przez wałek i tu by było trzeba doczytać. Osprzęt do PD pasuje z VP- łapy silnika, łapy pod alternator itp to jest pewne.
ktore glowice pasuja do ktorych blokow wykonalem tabelke - wystarczy czytac ze zrozumieniem.
seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
								strikez							
- Mały gagatek
  
- Posty: 87
- Rejestracja: pt paź 10, 2008 01:44
- Lokalizacja: Legnica
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: strikez » pn kwie 01, 2013 19:13
			
			
			
			
			spawacz pisze:Osprzet nie podejdzie z prostej przyczyny inne rozmieszenie srob na podstawie lapy altka , klimy, wspomy. W staszych TDI pompa wodna jest przykrecona na blok i napedzana paskiem wierolowkowym/jednorowkowym. 2 splywy olejowe z glowicy. Nowsze TDi maja pompe w bloku , termostat tez. , 8 splywow olejowych z glowicy, jedyynie lapy silnika mozna dac i wtryskiwacze, aaa turbo tez pasuje. Jezeli juz chcesz robic takie ulepy to blok PD nawet AXR+glowica ALH/ASV/AVG/AHF i bedzie dobrze na moc ok 220-230 i 450NM jezeli chesz wiecej to dol PD130+ .
jako starsze u ciebie rozumiem 1z i AFN ? tylko to tez sie nie do konca pokrywa z 

		Uploaded with 
fotem.pl... Cos mi tez w pamieci swita ze alternator dla 1z i afn byl inny - dlugosc trzpienia chyba.
Jesli ktos ma etke i chwile czasu by pomoc mi zrobic taka tabelke kompatybilnosci co z czym dla potomnych bylo by milo 

 Bloki i glowice juz doszedlem ale reszta to bez etki ciezki temat..
seat inca 1.9sdi - aktual
seat cordoba 1.6 - aktual
vw golf mk4 1.9tdi 110km automat AHF - aktual
vw golf variant mk3 1.9tdi 1z - aktual
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 dami8705
- Nowicjusz
  
- Posty: 38
- Rejestracja: czw mar 28, 2013 11:57
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: dami8705 » sob cze 08, 2013 21:37
			
			
			
			
			jak to jest z tym ,,dolem,, Sam mam AXR i mam zamiar włożyć większe turbo. Dziś od tunera usłyszałęm że AXR po 2002 r ma ten sam dół silnika co ASZ.
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 spawacz
- Forum Master
  
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: spawacz » pn cze 10, 2013 22:10
			
			
			
			
			Napewno nie ten sam, tlok+korba owszem.
			
									
									
		
		
				Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
						
		
		
			- 
				
																			 przemlin
- Gadatliwa bestia
  
- Posty: 922
- Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
- Lokalizacja: kwidzyn
						
						
													
							
						
									
						Post
					
								autor: przemlin » sob cze 22, 2013 17:38
			
			
			
			
			spawacz, masz Vp z blokiem od asz/arl, a nie taniej było by wstawić wał +korby i tłoki +nowe pierścienie z ASZ/ARL?Podobno.. pasuje, pierścienie też wstawiłeś nowe??
			
									
									
		
		
				
						 
		 
				
		
		 
	 
	
	
			
	
		
	
	
	
		Kto jest online
		Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości