Mocniejsza Pompa do 1z

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Redbullos_AFN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn sie 11, 2008 02:44
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: Redbullos_AFN » ndz cze 05, 2011 00:49

Witam Kolegów !
Mam krótkie pytanie,
niestety padła mi pompa wtryskowa w moim MK3.
Chciałbym przy okazji wymiany zamontować nowszą pompę z większym potencjałem np. taką z AFNa
Wiem że pompa z AFN ma inną wtyczkę ale to nie problem.Zastanawiam się czy po zamontowaniu takiej pompki
będę musiał jechać na korektę softu.
Planuję podkręcić mojego 1Z na jakieś 160KM ale dopiero za 2-3 miesiące ponieważ jeszcze kompletuje osprzęt.
Bardzo proszę o odpowiedź i ewentualne sugestie,może jest pompa która pasuje bez kombinacji a jest wydajniejsza od mojej.



fusse
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt cze 19, 2009 00:39

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: fusse » ndz cze 05, 2011 08:38

kup od afna, kup druga pompe od renault z tloczkiem 11mm, przerób pompe te z afna i zakladaj ;)



Redbullos_AFN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn sie 11, 2008 02:44
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: Redbullos_AFN » ndz cze 05, 2011 18:25

fusse pisze:kup od afna, kup druga pompe od renault z tloczkiem 11mm, przerób pompe te z afna i zakladaj ;)
Skoro celuję w okolice 160KM raczej tłoczek 11 nie będzie mi potrzebny,taki wynik spokojnie powinna zapewnić zdrowa pompa z AFN czy ASV
Interesuje mnie tylko czy jeśli założę coś takiego to moje ECU to ogarnie bez korekty czy będą jakieś cyrki.
Korektę softu planuje zrobić dopiero jak skompletuje większą suszarkę wtryski itp.



arwam

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: arwam » wt cze 07, 2011 07:13

Redbullos_AFN, pompa i AFN i 1Z majatakie same wtyczki chyba że masz pompę od 1Z'a z audi
fusse pisze:kup od afna, kup druga pompe od renault z tloczkiem 11mm, przerób pompe te z afna i zakladaj ;)

był tutaj już jeden osobnik który handlował niepewnymi pompami ale żeycie pokazało że pompa od reni to nie jest najszczęśwliwszy pomysł.
w silnikach VW nie sprawdza się najlepiej

lepiej na pompie od 1Z'a złożyć pompę z transita ale w wersji bez przedwtrysku bo inaczej nie będzie dobry kąt wtrysku bo już pierwsza dawka będzie powodować zadziałanie czujnika we wtryskiwaczu sterującym na skutek czego komputer będzie nam czytał już że wtrysk trwa przez co będzie powodował opuźnienie kąta wtrysku.

na fali z transita powinien być odrobinę mniejszy moment obrotowy ale za to bardziej wypłaszczony. przynajmniej u mnie w M-TDI były objawy w bezpośrednim porównaniu z kompletnym tłoko-rozdzielaczem z 11mm z ALH



ksenon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: sob kwie 23, 2011 20:27

Re: Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: ksenon » wt cze 07, 2011 20:20

arwam pisze:był tutaj już jeden osobnik który handlował niepewnymi pompami ale żeycie pokazało że pompa od reni to nie jest najszczęśwliwszy pomysł.
Kiedy tęp.ku zrozumiesz,że sekcja 11'tka bez względu na to,z czego by nie była,czy z reni,czy z forda,pod warunkiem,że zdrowa zawsze będzie robiła robotę.
I nie ma znaczenia,to z jakiego to jest silnika.Pamiętaj 11'tka,to 11'tka!
Jeżeli dla Ciebie fachowcu od 7'mi boleści prawie 200 koni i 400 niuta na sekcji z reni,to marny wynik,to MOŻE ZBUDUJESZ COŚ LEPSZEGO,na tych marnych kilku gratach,jakie masz w tych swoich mega zbiorach.
Z chęcią zobaczę wyniki twojej pracy.
Może zbudujesz coś na tej słynnej 12'ce z mana,albo na sekcji z ahh,którą ponoć miałeś w posiadaniu,hahaha.
Znając ogrom twojej wiedzy,to będzie to chyba mega projekt.
Biorąc też pod uwagę ilość twoich wpadek i kompromitacji jakie zaliczyłeś w kwestii budowy pomp wtryskowych,to bankowo zrobisz coś o niebo lepszego,niż taka hybryda na sekcji z reno.

Jak to było,że w aaz'cie montowano falę de 110. :rotfl:
Że fala de 609 była w 1z. :panna: :rotfl:
Że fala z ahh ma skok 3.43mm,mierzony czujnikiem zegarowym,który chyba zrobiłeś z budzika babci. :rotfl: :rotfl: :panna: :panna:
Mógłbym takich bredni,jakimi karmisz tych,którzy się nie znają wymieniać i wymieniać.
Na szczęście jest ktoś,kto z bezwzględnym uporem będzie tępił twoje idiotyczne wymysły.
arwam pisze:lepiej na pompie od 1Z'a złożyć pompę z transita
Wyjaśnij mi,czym się różni sekcja 11'tka z transita,od takiej z reno?
Co się stanie,jak zamiast sekcji z transita,wsadzi taką z reno??
Co sprawia,że sekcja z transita jest lepsza od takiej z reno???
Coś ci wyjaśnię,kupując pompę z transita,za każdym razem trafisz sztukę,która ma minimum 500kkm przebiegu,resztę dopowiedz sobie sam.
Natomiast trafić pompę z reno po przebiegu 200kkm,lub nawet mniejszym,to żaden problem.
Zatem,co wg.ciebie będzie lepsze?
Jeżeli chodzi o wydajność,to 11'tka zawsze będzie 11'tką.
Tylko fala będzie decydowała o ewentualnych różnicach w osiągach.
Widzę,że w życiu innej sekcji 11'tki,jak ta z transita w rękach nie trzymałeś,bo gdyś trzymał,to byś takich debilizmów nie wypisywał.
Powiedz mi,co ty masz z tym przed wtryskiem?
Powtarzasz te słowa,jak mantrę.
Masz problem z dłuższym stosunkiem,czy jak?Nic,tylko przed wtrysk i przed wtrysk.
Zdajesz sobie sprawę,że trafić pompę z przed wtryskiem,to jak trafić 6'tke w totka.
W żadnej pompie z reno nie ma i nie było przed wtrysku,gwarantuję ci to.
A skoro twierdzisz,że w transicie takie były,to PODAJ PROSZĘ NUMER POMPY W KTÓREJ ON WYSTĘPOWAŁ.
Będzie kolega wiedział,czego unikać.
Jesteś w stanie podać takie numer,ja wątpię,ba jestem pewny,że tego nie zrobisz.

To narka.



arwam

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: arwam » wt cze 07, 2011 22:01

ksenon pisze:Kiedy tęp.ku zrozumiesz,że sekcja 11'tka bez względu na to,z czego by nie była,czy z reni,czy z forda,pod warunkiem,że zdrowa zawsze będzie robiła robotę.

powiedz to tym użytkownikom którym roboty nie robiła. i nie zamierzam z tobą dyskutować

a skoro jesteś taki och i ahc to czemu nie przedstawisz swoich wyników pracy przecież masz X-letnie doświadczenie przy pompach?
tylko dziwnym przypadkiem zaczęła sięta wiedza kilka miesięcy wstecz



fusse
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt cze 19, 2009 00:39

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: fusse » wt cze 07, 2011 23:22

ja nie znam sie na pompach, ale jest juz dosc sporo osob ktore zrobily swapa z pompy reno , zostawiano swoje ori fale. a wiekszosc problemow osob ktorym swap nie wyszedl, to albo zakladali fale z reno i wtedy sypal sie dynamiczny kąt, albo brak umiejetnosci mechanicznych stad problemy z odpaleniem auta( zla dawka na nastawniku, nie wstrzelony statyczny kąt, fala zle wlozona, plus zapowietrzona pompa).



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: cowboy » śr cze 08, 2011 15:03

Redbullos_AFN pisze:Planuję podkręcić mojego 1Z na jakieś 160KM ale dopiero za 2-3 miesiące ponieważ jeszcze kompletuje osprzęt.
Bardzo proszę o odpowiedź i ewentualne sugestie,może jest pompa która pasuje bez kombinacji a jest wydajniejsza od mojej
bardzo wiele AFNów z 216 porobiło się na 160KM, wiec to najproszta i najtańsza metoda
pompy z AFNów to pewnie za 400-500 PLN na allegro sa dostępne..jest ich bardzo dużo...
przy odsprzedaży swojej starej z 1Z nawet za 200 PLN wychodzi to dość tanio
pasuje bez wiekszych kombinacji
szukaj z gwarancją rozruchową lub od kolegów którzy zmienili na 11... i mają sprawdzone pompy

bardzo prosze aby się tu nie kłócić o obrażać i znowu wszczynać wojen w temacie przeróbek pomp, sprawe chyba najlepiej podsumował fusse



Redbullos_AFN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: pn sie 11, 2008 02:44
Lokalizacja: Strzelin
Kontakt:

Re: Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: Redbullos_AFN » śr cze 08, 2011 20:11

Trafiła się pompa z silnika ASV za 300 zeta z pewnego źródła więc wziąłem.
W sobotę planuje montaż więc okaże się czy auto będzie chodziło w miarę normalnie.
Może ktoś ma jakieś sugestie co do samego montażu?



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: cowboy » śr cze 08, 2011 20:17

Redbullos_AFN pisze:Trafiła się pompa z silnika ASV za 300 zeta z pewnego źródła więc wziąłem.

:bigok: :bigok:
Redbullos_AFN pisze:Może ktoś ma jakieś sugestie co do samego montażu?
musisz roztoczył łapę z tego co sie orientuje tak jak w przypadku 11stek, to pompa w ASV ma regulację kata na kole na pasek rozrządu w postaci fasolkowatych otworków, a nie jak w AFN czy 1Z że ruszasz całą pompą + przerobka wtyczki... poszukaj, było na forum o tym



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: Fucker » śr cze 08, 2011 21:29

Tak jak Cowboy napisał wyżej.

Czeka Cię teraz rozfrezowanie łapy i powiekszenie otworu w blasze, która osłania rozrząd. Koło na fosolki potrzebujesz i parę śrub.

Wtyczki nie przerabiaj, przełóż tylko nastawnik ze starej pompy.



arwam

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: arwam » czw cze 09, 2011 17:18

fusse pisze:a wiekszosc problemow osob ktorym swap nie wyszedl, to albo zakladali fale z reno i wtedy sypal sie dynamiczny kąt, albo brak umiejetnosci mechanicznych stad problemy z odpaleniem auta( zla dawka na nastawniku, nie wstrzelony statyczny kąt, fala zle wlozona, plus zapowietrzona pompa).

do tego dołóż jeszcze przebieg wtrysku i porównaj go z przebiegiem pomp od VW lub transitowskiech. będziesz wiedział wtedy o czym mówię



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: spawacz » pt cze 10, 2011 18:29

Jam tam jakis problemow nie mialem, z falkami z reno i 11 wszystko dziala miodzio, nawet wywalilem org. iveco dla tej z Reno bo doszedlem to tego po pomiaracj ze jest bardziej agrsywna i z 11 u mnie zapier.... , wiec ci co robili to nie mieli pojecia co robia lub jakie "szrroty" pozakladali. A ja jestem ciekawy jak 14 z Mana by dawala rade?


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Mocniejsza Pompa do 1z

Post autor: Fucker » pt cze 10, 2011 19:58

spawacz pisze:ciekawy jak 14 z Mana by dawala rade?

Ciekawe co na to pasek...



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości