[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: DjExit » ndz wrz 23, 2012 15:40

Witam. Poruszam temat chyba powszechnie znany ale jak do tąd nie udzielono na to prostej odpowiedzi. Mój samochód to MK3 TDI z silnikiem 1Z, 94r wersja specjalna Pink Floyd. Oryginalnie siedzi sterownik 028 906 021 AF, na pewno jest immobilizer. Sterownik podmieniłem na 028 906 021 BF czyli 16 bitowca z 2,5Atm MAP Sensorem w celach wiadomych. Niestety samochód odpala i po sekundzie gaśnie, czyli oczywista oczywistość - Nie zaadaptowany immoilizer. Co ja mogę z tym zrobić ? Nie mam Pinu do immo. Mam kabel VAG KKL (najtańszy znany jako "niebieski") oprogramowanie to nie problem. Mam także wiedzę, doświadczenie i narzędzia elektroniczne, lutownica, programator równoległy to nie problem. Muszę to jakoś uruchomić, czy zaadaptować immo czy je całkiem wyłączyć, tylko jak to zrobić ?


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> Coming soon :D

viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
palio
_
_
Posty: 2910
Rejestracja: wt sty 26, 2010 22:44
Lokalizacja: Siedliska Drugie/Fajsławice
Auto: Ford Mondeo MK3
Silnik: 2.0
Kontakt:

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: palio » ndz wrz 23, 2012 16:02

Można adaptować immo za pomocą vag-coma. U mnie była podobna sytuacja. Adaptujemy immo pod konkretny ECU. 5 min roboty.



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: DjExit » ndz wrz 23, 2012 16:51

Problem rozwiązałem szybciej niż mi się wydawało. Na przyszłość jak ktoś będzie szukał prostej i jednoznacznej odpowiedzi:

Po zmianie ECU wystarczy wykonać następująca procedurę:
Potrzebujemy vag-com i najtańszy "niebieski" kabelek VAG KKL
- Łączymy się z Immobilizerem (25)
- Adaptacja (10)
- Kanał 00 wartość 0 (domyślna)
- Testujemy, jak nie wywali żadnego "Ale" to Zapisujemy
- Przekręcamy kluczyk do pozycji 0, i próbujemy ponownie zapalić :)


Nie potrzeba żadnego PINU ani innych dziwnych kodów.

Pozdrawiam :)


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> Coming soon :D

viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
VWT3SYNCRO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 19, 2014 22:26
Lokalizacja: Warszawa

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: VWT3SYNCRO » pn wrz 22, 2014 22:31

WITAM CO TO znaczy najtańszy ''niebieski'' kabelek KKL ??? czy to chodzi o kabel komputer diagnostyczny a gniazdo OBD ?



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: DjExit » wt wrz 23, 2014 10:47

Szukaj w Allegro "vag usb kkl" i masz tego mnóstwo. Pozdrawiam


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> Coming soon :D

viewtopic.php?f=89&t=559688

Awatar użytkownika
VWT3SYNCRO
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt wrz 19, 2014 22:26
Lokalizacja: Warszawa

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: VWT3SYNCRO » wt wrz 23, 2014 23:09

rewelacja wielke dzięki



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2622
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: VW_seller » wt paź 21, 2014 06:19

obojetne jaki kabel może byc .usb/com i vag com w pełnej wersji


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: skalim1 » wt sty 27, 2015 01:13

Sprawa wygląda identycznie gdy w poprzednim ECU nie mam immo a chcę założyć 16bit?



Awatar użytkownika
VW_seller
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2622
Rejestracja: sob cze 21, 2014 09:33
Lokalizacja: okolice kutna

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: VW_seller » wt sty 27, 2015 07:25

jak nie ma immo i nie za adoptujesz nie odpali . jak ma immo w tym starym i wkladasz 16bit z immo po adaptacjach odpali


naprawa Smartfonów Telefonów,pc, laptopy tablety, diagnostyka vag, delphi itp actia multidiag PRO. serwis vag i innych samochodów wymiana podzespów oraz modyfikacje . regeneracja lub naprawa pomp vp37 wtryskow vp pompo wtrysków pd oraz CR . proszę pisać na priv

skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: skalim1 » wt sty 27, 2015 08:13

Na starym nie mam immo i nie chcę mieć, wystarczy jak kupię 028906021AT i dezaktywuję w jakiś sposób vagiem czy muszę wylutować pamięci i je przeprogramować?
Swoją drogą.... jaki 028906021AT ma MAP SENSOR? 2,5 bar? Brać takie ECU czy jest coś bardziej wartościowego polecenia?



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: DjExit » wt sty 27, 2015 11:08

Bierz z końcówką "BF" sprawdzony 16bit z 2,5Barowym MAP sensorem.


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> Coming soon :D

viewtopic.php?f=89&t=559688

skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

Re: [MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: skalim1 » wt sty 27, 2015 12:54

Okej, biorę BF. Co robię z nim dalej? Wystarczy w VCDS zrobić adaptacje i imo nie będzie działało czy muszę przeprogramować kości? Mogę spokojnie używać ten ECU do 1Z czy nadaj się on tylko pod VNT?



Awatar użytkownika
DjExit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 194
Rejestracja: śr kwie 28, 2010 11:45
Lokalizacja: Wałbrzych

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: DjExit » wt sty 27, 2015 13:15

Ja montowałem go do 1Z na turbinie z WG i było niemal "plug&play", musiałem jedynie zaadaptować immobilizer vagiem. Co do immo to nie wiem, da się pewnie wyłączyć bez bawienia się programatorem. Najwygodniej było by zamontować nowy ECU wraz z pasującym immo, tak często sprzedają w komplecie.


VW Golf MK3 TDI Pink Floyd 1Z++ 125KM/300Nm ---> VW Golf MK4 TDI Highline ARL (194KM 433Nm) Stage :satan: ---> ARL + GTB2060VKLR (247KM 508Nm) Stage :satan: :satan: ---> Coming soon :D

viewtopic.php?f=89&t=559688

skalim1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 79
Rejestracja: pn sty 26, 2015 22:30

[MK3] Problem z immo po wymiana ECU na 16 bit.

Post autor: skalim1 » wt sty 27, 2015 21:39

Etka pokazuje że BF zastąpiono GG, może taki lepiej wziąć?



ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość