Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

Post autor: Tomaso007 » śr maja 18, 2011 23:39

Witam.

Zakładam ten temat, ponieważ chcę przerobić w swoim golfie układ zasilania z gaźnika pierburg 2ee na monowtrysk z golfa mk3 1.8 abs ( MONOMOTRONIC ) i bardzo prosiłbym osoby mające pojęcie o tego typu swapach o POMOC.
W moim golfie siedzi silnik o poj. 1.8 JN (90 KM) z audi 80 b3 (była na mechanicznym wtrysku K-Jetronic) z głowicą od 1.8 RP - bo orginalna głowica z JN ma inne otwory pod kolektor(elipsy) - więc kolektor pod gaźnik/monowtrysk by nie podeszedł i dlatego wymieniłem z RP.
W chwili obecnej jest tam 1.8 na gaźniku 2ee :banghead:

Próbowałem założyć monowtrysk z seata toledo (monojetronic) jednak nie wiem czemu nie było sygnału na pompy(po przekręceniu stacyjki pompy nie chodziły) a pompy + i - podłączyłem pod piny kostki M1 i M2 no i dołożyłem przekaźnik ale nic z tego pompy nie chodziły i musiałem je podłączyć na krótko. Poza tym podczas jazdy jak był jeszcze gaźnik to na 2 biegu mogłem do 100wy ciagnąc a na tym monowtrysku gdy przekroczyło minimalnie 80 to zaczęło mu czegoś brakować i nie chciał dalej isć. Zaznaczam od razu, że wszystkie podciśnienia były prawidłowo podłączone według schematu znalezionego w necie a będąc u kolegi przypatrzyłem sie na podciśnienia i było tj u mnie podłaczone.

dlatego z tego wszystkiego ponownie wróciłem do gaźnika niestety....


Ale nie poddaję się, bo zdobyłem wszystkie graty od mk3 1.8 abs monomotronic, czyli wiazka, komp, monowtrysk, aparat zapłonowy, kwadratowa cewka, pompy mam z seata (ciśnienie dają takie jakie powinny - ok. 1.3 bara), pucha filtra też z seata do mk 2 podejdzie wraz z rurą gumową od wtrysku...
W tym przypadku steruje skalą obrotów i kątem wyprzedzenia zapłonu komputer, czyli prawdopodobieństwo tego, że coś z układem podciśnieniowym jest nie tak jest wykluczone.

Mam mały problem mianowicie mimo kostek białych F, G1, G2 no i kostki od wycieraczek są dwie malutkie kosteczki - czerwona i zielona no i wychodzą z pęku kabli jeszcze 2 kabelki, które tj. te 2 małe kostki nie wiem gdzie podłączyć :(
Obrazek
czerwona kosteczka - wchodzą do niej 2 kabelki - żółto zielony który idzie od kostki G1/3-ponoć od sterowania przekaźnika pomp(patrząc na schemat: http://www.golf3.pl/topics28/skrzynka-b ... t12501.htm" onclick="window.open(this.href);return false; powinien w pinie G1/3 być kabel czerwono żółty,który jest od starowania przekaźnika pomp paliwa a w kostce tej jest żółto zielony) i żólto niebieski, który idzie do wewnątrz wiazki. CO Z TYM ZROBIĆ????


Obrazek
Tu jest ta zielona kosteczka, do której idą kabelki - zielony i niebieski z pęku kabli wiązki. Co z tym??? DOWIEDZIAŁEM SIĘ, ŻE ONA TO KOSTKA OD KLIMY CZYLI JEST PUSZCZONA LUZEM... no to ok...


Obrazek
Tutaj są te 2 nieszczęsne kabelki ( biało-szary i biało-niebieski/błękitny), które nie wiem dokąd szły.. :/ za to wiem, że idą do kompa.
Nie miałem dojścia by dojrzeć gdzie mają swoje miejsce bo zbyt dużo mi zajmował czasu demontaż tego wszystkiego na szrocie a chciałem wyciągnąć to wszystko w miarę sprawnie i szybko... dlatego liczę na Waszą pomoc forumowicze... :pub:


Obrazek
tu widać dwa kable.. który to masa, a który idzie do sondy lambda??????


Obrazek
to jest chyba od spryskiwaczy szyby przedniej. Co z tym zrobić, bo w mk2 jest to inaczej zrobione...???????????

Obrazek
Ta mała kosteczka(widać, że było coś majstrowane) to jest od czujnika wstecznego - to ok- się inną kostkę wprawi by pasowało do swego miejsca w mk2 ale co zrobić z tą kostką gdzie idą 3 kable??? Od czego ona jest??? Od elektronicznego prędkościomierza????


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/183 ... 3c38c.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiazka z mk3 1.8 abs z kompem.



Jeszcze raz bardzo proszę Was o pomoc. Za odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, które napisałem powyżej z góry dziękuję.

Bardzo mi zależy na tej przeróbce, bo wiem, że na monowtrysku poprawi się kultura pracy, elastyczność i wyciągnę pełne 90 KM z tego motoru a mam już dość nierównych obrotów.. nie wspomnę o rozruchach zimą....

Pomóżcie :pub: :)

Pozdrawiam


Tomek



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

Post autor: Tomaso007 » pn cze 06, 2011 13:19

Niestety widzę, że nikt mi nie chciał pomóc.. to poradziłem sobie sam. Jak się okazało to zielona kostka jest od klimy, czerwoną kostkę musiałem usunąć a kabelki połączyć ze sobą, bo te kable są od sygnału z kompa na pompy. Kabelek niebiesko biały jest od elektr.prędkościomierza czyli puszczony luzem...a szaro biały od złącza diagnostycznego - lini K. Do sondy lambda idzie fioletowy kabel a ten czarny to masa - ekran sondy.

Swap się udał ale nie chodzi obrotomierz. Poza tym nie wiem dlaczego ale chodził pięknie na benzynie jak i na LPG ale coś się zje....o i nie chce chodzić poprawnie na benzynie :( Dodaje mu gazu a on jakby się zamulał i nie chodzi na wolnych obrotach.. :( POMOCY!!! Czego to wina i czemu obrotek nie chodzi?????



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

Post autor: toffic » pn cze 06, 2011 15:03

do obrotomierza musisz pobrać sygnał inaczej, niż jest to zrobione w instalacji z ABSa



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

Post autor: Tomaso007 » wt cze 07, 2011 13:38

Czyli...??? :bajer:



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

Post autor: rysiektr » pn cze 13, 2011 09:32

obrotek mk2 bierze sygnał z cewki a w mk3 z halla, dlatego Ci nie chodzi, obrotek
Co do zamulania to na LPG chodzi ok??


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

Post autor: Tomaso007 » pn cze 13, 2011 09:40

Czyli gdzie mam, jaki kabel (i skąd) podłączyć by działał obrotek??
rysiektr pisze:Co do zamulania to na LPG chodzi ok??
Powiem tak,
Coś mu bije:/ Czasami chodzi równiutko na benzynie a nie trzyma wolnych obrotów(jak się depnie to idzie normalnie do odcięcia - problem jedynie z jałowymi)- faluje i po pewnym czasie gaśnie a na lpg pracuje ok :) Po za tym zauważyłem większe spalanie lpg po tej przeróbce..... Palił 20/100 ale już pali 10/100 :)
Mixer był żle zamontowany - nad plastikową podkładką a powinien być pod nią no i musiałem wyregulować trochę inst. lpg na parowniku i na śrubce między nim a mikserem.
Wcześniej chodził lepiej niż na benie ale palił 20/100.
To, że nie chodził poprawnie na benie to była wina zewnętrznej pompy paliwa. Po wymianie ok. Nadal nie chodzi obrotek, bo nie wiem jak podłączyć :/

Ogólnie swap się udał :pub:
Ostatnio zmieniony pn cze 20, 2011 17:28 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 1 raz.



Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

Post autor: Tomaso007 » pt wrz 09, 2011 11:37

Pany..

CZY MOŻE MI KTOŚ NAPISAĆ DOKŁADNIE JAK PODŁĄCZYĆ OBROTOMIERZ??????? :grrr: :helm: :grin:



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Swap z 1.6 PN w mk2 na 1.8 ABS z vw mk3

Post autor: jeryk10 » sob wrz 10, 2011 08:02

Prosze http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=389971" onclick="window.open(this.href);return false;


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość