Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
MAPI
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 46
Rejestracja: sob cze 21, 2008 17:31
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: MAPI » śr cze 09, 2010 23:01

szantis pisze:
admin911 pisze:tSłyszałem że są 3 mapy on momentu bo mam 3 pedała sprzęgło hamulec gaz i niby każda jest od jednego pedała ale która do którego?
O ile mnie wiadomo możesz pominąć zależność logiczną pomiędzy dwoma "p edałami" licząc od lewej a mapami....
dobra...a jak sie trafi aftomat...wychodzi że braknie pedałów ? :-k


Soft-tuning Kłodzko
HAMOWNIA[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wsbqRPyUNgE[/youtube]

szantis
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: wt lis 16, 2004 01:45
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: szantis » czw cze 10, 2010 07:05

MAPI pisze:
szantis pisze:
admin911 pisze:tSłyszałem że są 3 mapy on momentu bo mam 3 pedała sprzęgło hamulec gaz i niby każda jest od jednego pedała ale która do którego?
O ile mnie wiadomo możesz pominąć zależność logiczną pomiędzy dwoma "p edałami" licząc od lewej a mapami....
dobra...a jak sie trafi aftomat...wychodzi że braknie pedałów ? :-k
;] w "aftomacie" można pominąć jeden licząc od lewej



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw cze 10, 2010 09:11

admin911 pisze:dlaczego winols zawsze znajduje np 65 map i te mapy się powtarzają , czy powinienem zmienić każdą czy którąkolwiek np z 3 takich samych
w sofcie masz pojedyncza wartosc przy kazdej grupie map ktora okresla do ktorego kodowania sa one przypisane


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » pn cze 14, 2010 19:47

zaprzal pisze:
admin911 pisze:dlaczego winols zawsze znajduje np 65 map i te mapy się powtarzają , czy powinienem zmienić każdą czy którąkolwiek np z 3 takich samych
w sofcie masz pojedyncza wartosc przy kazdej grupie map ktora okresla do ktorego kodowania sa one przypisane
nom okej, ale np jedni zmieniają mapy np z górnej cześć czyli 1- 33(około) w tym przedziale zmieniają na mapach wartości, inni biorą mapy od 33 - do 65, oczywiście mapy się powtarzają w obu połowach, jednak czy komputer czyta je razem czy one się pokrywają? jak np pozmieniam mapy w winolsie i potem lookam na nie ecm2001 to w ogóle nie widzi zmian nawet jak lece po całej mapie w 2d, a winols je widzi :/ a jak to czyta ecu ?

ps:propos pedałów to w automacie ma być niby mniej map :/ do ograniczenia momentu, tak napisali na chiptuners.org , dla mnie to też trochę dziffne, ale możliwe , bo tam gość napisał że jak zmienisz mapę hamulca na 0 to auto po naciśnięciu stop zgaśnie , dzifne to ale i trochę logiczne, z tego co widzę to chiptuningu każdy uczy się na swój sposób i rozumuje na swój sposób dlatego rozbieżność wiedzy na ten temat jest ogromna, dlatego fajnie że taki temat zaistniał na forum, wiadome że każdy robi na tym pieniądze i niech tak zostanie ;] ale można by udostępnić trochę wiedzy tym którzy chcą swoje góferki zrobić na swój sposób a nie inne auta(psuć komuś innemu furke i wtapiać majątki w sprzęty do naprawy źle zakodowanych ecu i softu po 2000euro i bierzni, ja wole te pieniądze utopić w swoim gófrze )



Awatar użytkownika
spanky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 553
Rejestracja: pn maja 25, 2009 20:35
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: spanky » wt cze 15, 2010 00:00

admin911 pisze: nom okej, ale np jedni zmieniają mapy np z górnej cześć czyli 1- 33(około) w tym przedziale zmieniają na mapach wartości, inni biorą mapy od 33 - do 65, oczywiście mapy się powtarzają w obu połowach, jednak czy komputer czyta je razem czy one się pokrywają? jak np pozmieniam mapy w winolsie i potem lookam na nie ecm2001 to w ogóle nie widzi zmian nawet jak lece po całej mapie w 2d, a winols je widzi :/ a jak to czyta ecu ?
jak wiesz ktory blok map odnosi sie do ktorego kodowania sterownika to po cholere utrudniac sobie zycie i zmieniac wszystkie mapy .... :bajer:

mozesz sobie zrobic dwie wersje softu : light i street i zmieniac za pomoca zmiany kodowania , a jak masz 3 bloki to i wersje dla zony na miasto ... :hehe:

to tak w kwestii czy sterownik czyta wszystko czy tylko to co potrzeba ... :wink:
Ostatnio zmieniony wt cze 15, 2010 00:11 przez spanky, łącznie zmieniany 2 razy.



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » wt cze 15, 2010 07:15

Dla zainteresowanych podaje linki do poradników dotyczących modyfikacji sterowników MSA15 (VP) oraz EDC15P (PD) ze strony www.ecuconnections.com.
MSA15
EDC15P



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » pt cze 18, 2010 21:41

spanky pisze:mozesz sobie zrobic dwie wersje softu : light i street i zmieniac za pomoca zmiany kodowania , a jak masz 3 bloki to i wersje dla zony na miasto ...
wersja dual chip, sterownik z 1z(16-bitowy)
Za pomocą vaga zmieniamy kodowanie (przycisk Recode :bajer: )
00001 albo 00002
Można wersje light albo coś bardziej sportowego. Obrazek
Ostatnio zmieniony pt cze 18, 2010 21:45 przez ringel, łącznie zmieniany 3 razy.



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » ndz cze 20, 2010 12:25

Dostępne jest w celach edukacyjnych zmodyfikowane oprogramowanie dla silnika AXR 1.9TDI PD (038906019AT), zapraszam wszystkich na PW. :bigok:



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » ndz cze 20, 2010 15:23

anderllh pisze:Dostępne jest w celach edukacyjnych zmodyfikowane oprogramowanie dla silnika AXR 1.9TDI PD (038906019AT), zapraszam wszystkich na PW. :bigok:
anderllh, lookałęm na twoją mapę kontu wtrysku z AFN i na tą z allegro nie rozumie w jaki sposób jest ona zmieniana, czym się kierować tzn do której mapy się odnosić aby ją dobrze wysterować jeśli w ogóle muszę, patrząc na twoja z afn jest dość zmieniona, narazie próbuje robić swoją tak na oko(później polooguje vagiem i porozkminiam) tzn kieruje się dawkami i ciśnieniami tak aby mapy się zgadzały ale mapy z kątem w trysku trochę wole nie ruszać choć może i powinienem? Jak narazie z góry dzieki za udostępnianą pomoc! :pub:



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » ndz cze 20, 2010 16:17

admin911 pisze:anderllh, lookałęm na twoją mapę kontu wtrysku z AFN i na tą z allegro nie rozumie w jaki sposób jest ona zmieniana, czym się kierować tzn do której mapy się odnosić aby ją dobrze wysterować jeśli w ogóle muszę, patrząc na twoja z afn jest dość zmieniona, narazie próbuje robić swoją tak na oko(później polooguje vagiem i porozkminiam) tzn kieruje się dawkami i ciśnieniami tak aby mapy się zgadzały ale mapy z kątem w trysku trochę wole nie ruszać choć może i powinienem?
admin911, należy poznać zasadę działania kąta wtrysku, co za sobą niesie jego przyspieszenie, jak i opóźnienie, jakie korzyści z tego wynikają. Na początek, do standardowego tuningu nie musisz zmieniać wartości kąta wtrysku, przyjdzie jeszcze na to czas. Najpierw należy odpowiednio zająć się dawką paliwa oraz ciśnieniem doładowania (powietrzem), to są najważniejsze parametry.



chris91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 18, 2010 13:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: chris91 » pn cze 21, 2010 12:53

anderllh pisze:
admin911 pisze:anderllh, lookałęm na twoją mapę kontu wtrysku z AFN i na tą z allegro nie rozumie w jaki sposób jest ona zmieniana, czym się kierować tzn do której mapy się odnosić aby ją dobrze wysterować jeśli w ogóle muszę, patrząc na twoja z afn jest dość zmieniona, narazie próbuje robić swoją tak na oko(później polooguje vagiem i porozkminiam) tzn kieruje się dawkami i ciśnieniami tak aby mapy się zgadzały ale mapy z kątem w trysku trochę wole nie ruszać choć może i powinienem?
admin911, należy poznać zasadę działania kąta wtrysku, co za sobą niesie jego przyspieszenie, jak i opóźnienie, jakie korzyści z tego wynikają. Na początek, do standardowego tuningu nie musisz zmieniać wartości kąta wtrysku, przyjdzie jeszcze na to czas. Najpierw należy odpowiednio zająć się dawką paliwa oraz ciśnieniem doładowania (powietrzem), to są najważniejsze parametry.
Może jakies materiały mówiące o wpływie kąta wtrysku na osiągi silnika?



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » pn cze 21, 2010 16:50

Tabela opisująca ogólne zachowanie silnika na zmianę kąta wtrysku.
Obrazek

W sieci ciężko znaleźć materiały dokładnie opisujące zagadnienia kąta wtrysku na potrzeby tuningu, myślę, że konkretnych informacji trzeba szukać w literaturze.



chris91
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pt cze 18, 2010 13:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: chris91 » pn cze 21, 2010 22:31

Myślę że to w wystarczającym stopniu wyjaśnia wpływ konta wtrysku żeby wyciągnąć z tego w miarę konkretne wnioski :bajer:
Ostatnio zmieniony pn cze 21, 2010 22:40 przez chris91, łącznie zmieniany 1 raz.



admin911
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob maja 16, 2009 07:49
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: admin911 » sob cze 26, 2010 11:32

bardzo przydatna fotka :) jeszcze big pytanie, na pliku MSA15 tuning guide.pdf , w mapie doładowania turba "turbo related" zmieniono wartość axis 45-51 czyli iq, czy zmiana tej lini zmieni dawke dla mapy w aucie czy tylko zmieni nam się sposób patrzenia na to jak i co mamy w mapie? Jeśli jest to nie istotne dla tuningu silnika to ja bym poprosił o wytłumaczenie jak to zmienić kombinowałem z wartością tego x axis na wiele sposobów i niezbyt mi to wychodziło :/ , czy może to zmienia się i szuka w podobny sposób jak "Ogranicznik ciśnienia doładowania" . anderllh daj jakiś namiar na guzik donate paypal , trzeba by się jakoś odpłacić za info jakąś flache postawić :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość