Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 215
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
- Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
- Kontakt:
Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD
Wcześniejsze tematu zostały usunięte/zamknięte/przesunięte do innych działów (z przyczyn wiadomych)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=305540
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=304683
Temat jest ich kontynuacją.
Po raz kolejny zamieszczam zmodyfikowane oprogramowania ECU w celach edukacyjnych, dla osób zgłębiających wiedzę w chiptuningu.
(zapraszam na PW)
Modyfikacje są mojego autorstwa.
AFN - 028906021GH
Informacja dla administratorów forum:
Nie naruszam regulaminu forum zamieszczając pliki mojego autorstwa.
Tematyka jest jak najbardziej odpowiednia dla działu "Speed-ECU forum".
W razie zastrzeżeń proszę pisać w temacie i/lub na PW.
Pozdrawiam
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=305540
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=304683
Temat jest ich kontynuacją.
Po raz kolejny zamieszczam zmodyfikowane oprogramowania ECU w celach edukacyjnych, dla osób zgłębiających wiedzę w chiptuningu.
(zapraszam na PW)
Modyfikacje są mojego autorstwa.
AFN - 028906021GH
Informacja dla administratorów forum:
Nie naruszam regulaminu forum zamieszczając pliki mojego autorstwa.
Tematyka jest jak najbardziej odpowiednia dla działu "Speed-ECU forum".
W razie zastrzeżeń proszę pisać w temacie i/lub na PW.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob lip 03, 2010 08:21 przez anderllh, łącznie zmieniany 4 razy.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
-
- Ma gadane
- Posty: 215
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
- Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
- Kontakt:
Silnik AFN (028906021GH) adresy map:masz jakiś opis jakie mapy są od czego? tzn dawki, ciśnienia, konta wtrysku itp itd
399CC (8x16) - Dawka - Życzenie kierowcy
3BF10 (19x3) - Dawka - Ograniczenie momentu obrotowego
3BFF2 (12x16) - Dawka - Ograniczenie dymienia
39D6E (13x16) - EGR
3CFB0 (17x16) - Napięcie nastawnika
3D2BC (1x1) - Ogranicznik ciśnienia doładowania (tzw. single value limiter)
3D4FE (10x16) - Ciśnienie doładowania
3D67A (10x16) - Ciśnienie doładowania
3D8D8 (10x10) - Ogranicznik ciśnienia doładowania (od ciśnienia atm.)
3FA8E (7x13) - Ogranicznik kąta wtrysku
3FB86 (13x16) - Kąt wtrysku
3BB9E (9x8) - Dawka rozruchowa silnika
3DA3A (13x16) - N75
3DC1C (13x16) - N75
Oprócz powyższych jest mnóstwo innych map (te co wymieniłem są najważniejsze).
W sofie są dwa kodowania, wypisałem adresy map dla drugiego.
Interpretacje map najlepiej zacząć od analizy logów statycznych, jak i dynamicznych.
Dodatkowo zamieszczam oryginalny wsad dla AFN
(zapraszam na PW)
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 12:32 przez anderllh, łącznie zmieniany 4 razy.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
Re: Chiptuning TDi - VP 37
...nawet na forach tuningowych panuje zakaz umieszczania zmodyfikowanych plików!!!......łamanie tego zakazu jest nagradzane banemanderllh pisze: Po raz kolejny zamieszczam zmodyfikowane oprogramowania ECU w celach edukacyjnych,
pozdrówka
-
- Ma gadane
- Posty: 215
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
- Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
- Kontakt:
Tutaj właśnie jest sedno sprawy - czym się kierować przy zmianie mapmasz jeszcze jakieś ciekawe materiały na ten temat, np: czym sie kierować przy zmianie map
Najważniejsze to wiedza nt zasady działania silników diesla, jakie parametry wpływają na pracę silnika, jego wydajność itd...
Później sprawa modyfikacji tych parametrów (wchodzą kwestie wytrzymałości podzespołów itd.)
Co, jak i o ile to polecam forum http://www.chiptuners.org/forums/
Jest tam wiele artykułów, postów itd. wyjaśniających wiele spraw (jednak trzeba posiadać podstawową wiedzę,żeby ogarnąć temat )
Najlepiej zacząć od analizy zmodyfikowanych wsadów, logów zmodyfikowanych aut (nie brakuje u nas na forum), dużo czytać i czytać...
Zajmuje to trochę czasu
[ Dodano: 16 Lut 2010 20:41 ]
Nie zamieszczam niesprawdzonych plików.Testowałeś ten wsad w 1z, bo wg mnie może przy wyższych obr nastawnik już się oprzeć o obudowe i wywali błąd, zbyt duża dawka przy wysokich obr.
Napięcie maksymalnie podniesione o 0.2V,a możliwości pompy są większe.
Zgadzam się. Jednakże na forach internetowych obowiązuje stosowny regulamin zakazujący umieszczania zmodyfikowanych plików, na forum vwgolf takiego zakazu w regulaminie nie ma...nawet na forach tuningowych panuje zakaz umieszczania zmodyfikowanych plików!!!......łamanie tego zakazu jest nagradzane banem
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
Re: Chiptuning TDi - VP 37
ogólnie jest zakaz zamieszczania jakichkolwiek plików ale gdyby nikt nie zamieszczał to skąd każdy by miał vaga, windowsa, etke i inne programyMAPI pisze:...nawet na forach tuningowych panuje zakaz umieszczania zmodyfikowanych plików!!!......łamanie tego zakazu jest nagradzane banemanderllh pisze: Po raz kolejny zamieszczam zmodyfikowane oprogramowania ECU w celach edukacyjnych,
pozdrówka
druga część czyli informacje czym i jak modyfikować są bardzo ciekawe i chciałbym poznać chociaż podstawy tego rzemiosła
[ Dodano: Wto 16 Lut, 2010 ]
ale kto zarabia tym na chleb zamknie ci ten temat bo sie jeszcze nie dorobił. na zachodzie dorobili sie już i wiedza jest łatwiej dostępnaanderllh pisze:Zgadzam się. Jednakże na forach internetowych obowiązuje stosowny regulamin zakazujący umieszczania zmodyfikowanych plików, na forum vwgolf takiego zakazu w regulaminie nie ma
[ Dodano: Wto 16 Lut, 2010 ]
koniec OT.
czyli mając mapę co mam zrobić żeby zmniejszyć dawkę wtryskiwanego paliwa
-
- Ma gadane
- Posty: 215
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
- Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
- Kontakt:
Dawką wtryskiwanego paliwa sterujemy poprzez pedał gazu tzw. życzenie kierowcy (w zakresie 0-100%), natomiast dawka jest ograniczana przez dwie mapy (ogr. momentu i ogr. dymienia) w zależności od warunków pracy silnika, warunków drogowych itd.czyli mając mapę co mam zrobić żeby zmniejszyć dawkę wtryskiwanego paliwa
Nie rozumiem dokładnie o co Ci chodzi ze zmniejszeniem dawki?
Diagnostyka
Chiptuning
Chiptuning
"Zabrania się umieszczania na forum materiałów chronionym prawem autorskim, a także linków do nich. Wszelkie prośby o książki, linki do książek, instrukcji serwisowych, programów typu vag-com/etka, zawartości sterowników ecu, abs, itp, czy innych materiałów chronionych prawem będą karalne ostrzeżeniami lub nawet banem. Zabrania się także upubliczniania prywatnych wiadomości i korespondencji bez zgody autorów wyżej wymienionych."
chłopie chcesz bana ?
chłopie chcesz bana ?
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 09:32 przez GTO, łącznie zmieniany 2 razy.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
-
- Ma gadane
- Posty: 215
- Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
- Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
- Kontakt:
Tak, ale punkt 15 regulaminu dotyczy szanowania praw autorskich. Pliki zamieszczone przeze mnie są mojego autorstwa (moją własnością) i nie łamie w żaden sposób te punktu."Zabrania się umieszczania na forum materiałów chronionym prawem autorskim, a także linków do nich. Wszelkie prośby o książki, linki do książek, instrukcji serwisowych, programów typu vag-com/etka, zawartości sterowników ecu, abs, itp, czy innych materiałów chronionych prawem będą karalne ostrzeżeniami lub nawet banem. Zabrania się także upubliczniania prywatnych wiadomości i korespondencji bez zgody autorów wyżej wymienionych."
chłopie chcesz bana ?
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 09:52 przez anderllh, łącznie zmieniany 1 raz.
w takim razie po 10:00 będzie nowy punkt regulaminu zakazujący zamieszczania plików zmodyfikowanych ze sterowników (własnych lub cudzych) na forum. jak chcesz się dzielić wiedzą to wrzuć pliki oryginalne bo to nie jest zabronione.
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 10:02 przez GTO, łącznie zmieniany 1 raz.
DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85
605-443-665
GG: 2615761
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości