Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Wszystko o sterownikach silnika. Standalone, komputery oryginalne, itp...

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Chiptuning TDi - VP 37 oraz PD

Post autor: anderllh » wt lut 16, 2010 13:28

Wcześniejsze tematu zostały usunięte/zamknięte/przesunięte do innych działów (z przyczyn wiadomych)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=305540
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=304683
Temat jest ich kontynuacją.
Po raz kolejny zamieszczam zmodyfikowane oprogramowania ECU w celach edukacyjnych, dla osób zgłębiających wiedzę w chiptuningu.
(zapraszam na PW)
Modyfikacje są mojego autorstwa.
AFN - 028906021GH

Informacja dla administratorów forum:
Nie naruszam regulaminu forum zamieszczając pliki mojego autorstwa.
Tematyka jest jak najbardziej odpowiednia dla działu "Speed-ECU forum".
W razie zastrzeżeń proszę pisać w temacie i/lub na PW.
Pozdrawiam :bigok:
Ostatnio zmieniony sob lip 03, 2010 08:21 przez anderllh, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt lut 16, 2010 20:15

czym edytujesz wsady?



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » wt lut 16, 2010 20:40

czym edytujesz wsady?
Aktualnie korzystam z WinOlsa i nie mam żadnych zatrzeżeń. Wcześniej miałem przygode z ECM2001 jednak interfejs nie przypadł mi o gustu :grin:


Diagnostyka
Chiptuning

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt lut 16, 2010 20:43

masz jakiś opis jakie mapy są od czego? tzn dawki, ciśnienia, konta wtrysku itp itd



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » wt lut 16, 2010 21:07

masz jakiś opis jakie mapy są od czego? tzn dawki, ciśnienia, konta wtrysku itp itd
Silnik AFN (028906021GH) adresy map:
399CC (8x16) - Dawka - Życzenie kierowcy
3BF10 (19x3) - Dawka - Ograniczenie momentu obrotowego
3BFF2 (12x16) - Dawka - Ograniczenie dymienia
39D6E (13x16) - EGR
3CFB0 (17x16) - Napięcie nastawnika
3D2BC (1x1) - Ogranicznik ciśnienia doładowania (tzw. single value limiter)
3D4FE (10x16) - Ciśnienie doładowania
3D67A (10x16) - Ciśnienie doładowania
3D8D8 (10x10) - Ogranicznik ciśnienia doładowania (od ciśnienia atm.)
3FA8E (7x13) - Ogranicznik kąta wtrysku
3FB86 (13x16) - Kąt wtrysku
3BB9E (9x8) - Dawka rozruchowa silnika
3DA3A (13x16) - N75
3DC1C (13x16) - N75

Oprócz powyższych jest mnóstwo innych map (te co wymieniłem są najważniejsze).
W sofie są dwa kodowania, wypisałem adresy map dla drugiego.

Interpretacje map najlepiej zacząć od analizy logów statycznych, jak i dynamicznych.
Dodatkowo zamieszczam oryginalny wsad dla AFN
(zapraszam na PW)
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 12:32 przez anderllh, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » wt lut 16, 2010 21:16

masz jeszcze jakieś ciekawe materiały na ten temat, np: czym sie kierować przy zmianie map



Awatar użytkownika
MAPI
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 46
Rejestracja: sob cze 21, 2008 17:31
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Re: Chiptuning TDi - VP 37

Post autor: MAPI » wt lut 16, 2010 21:29

anderllh pisze: Po raz kolejny zamieszczam zmodyfikowane oprogramowania ECU w celach edukacyjnych,
...nawet na forach tuningowych panuje zakaz umieszczania zmodyfikowanych plików!!!......łamanie tego zakazu jest nagradzane banem :grin:

pozdrówka


Soft-tuning Kłodzko
HAMOWNIA[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wsbqRPyUNgE[/youtube]

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » wt lut 16, 2010 21:30

Testowałeś ten wsad w 1z, bo wg mnie może przy wyższych obr nastawnik już się oprzeć o obudowe i wywali błąd, zbyt duża dawka przy wysokich obr.



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » wt lut 16, 2010 21:34

masz jeszcze jakieś ciekawe materiały na ten temat, np: czym sie kierować przy zmianie map
Tutaj właśnie jest sedno sprawy - czym się kierować przy zmianie map :helm:
Najważniejsze to wiedza nt zasady działania silników diesla, jakie parametry wpływają na pracę silnika, jego wydajność itd...
Później sprawa modyfikacji tych parametrów (wchodzą kwestie wytrzymałości podzespołów itd.)
Co, jak i o ile to polecam forum http://www.chiptuners.org/forums/
Jest tam wiele artykułów, postów itd. wyjaśniających wiele spraw (jednak trzeba posiadać podstawową wiedzę,żeby ogarnąć temat :grin: )
Najlepiej zacząć od analizy zmodyfikowanych wsadów, logów zmodyfikowanych aut (nie brakuje u nas na forum), dużo czytać i czytać...
Zajmuje to trochę czasu :bigok:

[ Dodano: 16 Lut 2010 20:41 ]
Testowałeś ten wsad w 1z, bo wg mnie może przy wyższych obr nastawnik już się oprzeć o obudowe i wywali błąd, zbyt duża dawka przy wysokich obr.
Nie zamieszczam niesprawdzonych plików.
Napięcie maksymalnie podniesione o 0.2V,a możliwości pompy są większe.
...nawet na forach tuningowych panuje zakaz umieszczania zmodyfikowanych plików!!!......łamanie tego zakazu jest nagradzane banem
Zgadzam się. Jednakże na forach internetowych obowiązuje stosowny regulamin zakazujący umieszczania zmodyfikowanych plików, na forum vwgolf takiego zakazu w regulaminie nie ma :bajer:



Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Re: Chiptuning TDi - VP 37

Post autor: morfeusz86r » wt lut 16, 2010 21:43

MAPI pisze:
anderllh pisze: Po raz kolejny zamieszczam zmodyfikowane oprogramowania ECU w celach edukacyjnych,
...nawet na forach tuningowych panuje zakaz umieszczania zmodyfikowanych plików!!!......łamanie tego zakazu jest nagradzane banem :grin:

pozdrówka
ogólnie jest zakaz zamieszczania jakichkolwiek plików ale gdyby nikt nie zamieszczał to skąd każdy by miał vaga, windowsa, etke i inne programy

druga część czyli informacje czym i jak modyfikować są bardzo ciekawe i chciałbym poznać chociaż podstawy tego rzemiosła

[ Dodano: Wto 16 Lut, 2010 ]
anderllh pisze:Zgadzam się. Jednakże na forach internetowych obowiązuje stosowny regulamin zakazujący umieszczania zmodyfikowanych plików, na forum vwgolf takiego zakazu w regulaminie nie ma
ale kto zarabia tym na chleb zamknie ci ten temat bo sie jeszcze nie dorobił. na zachodzie dorobili sie już i wiedza jest łatwiej dostępna

[ Dodano: Wto 16 Lut, 2010 ]
koniec OT.
czyli mając mapę co mam zrobić żeby zmniejszyć dawkę wtryskiwanego paliwa



anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » wt lut 16, 2010 22:00

czyli mając mapę co mam zrobić żeby zmniejszyć dawkę wtryskiwanego paliwa
Dawką wtryskiwanego paliwa sterujemy poprzez pedał gazu tzw. życzenie kierowcy (w zakresie 0-100%), natomiast dawka jest ograniczana przez dwie mapy (ogr. momentu i ogr. dymienia) w zależności od warunków pracy silnika, warunków drogowych itd.
Nie rozumiem dokładnie o co Ci chodzi ze zmniejszeniem dawki?


Diagnostyka
Chiptuning

Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » śr lut 17, 2010 09:17

"Zabrania się umieszczania na forum materiałów chronionym prawem autorskim, a także linków do nich. Wszelkie prośby o książki, linki do książek, instrukcji serwisowych, programów typu vag-com/etka, zawartości sterowników ecu, abs, itp, czy innych materiałów chronionych prawem będą karalne ostrzeżeniami lub nawet banem. Zabrania się także upubliczniania prywatnych wiadomości i korespondencji bez zgody autorów wyżej wymienionych."


chłopie chcesz bana ?
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 09:32 przez GTO, łącznie zmieniany 2 razy.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

anderllh
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 215
Rejestracja: pt lut 12, 2010 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: anderllh » śr lut 17, 2010 09:51

"Zabrania się umieszczania na forum materiałów chronionym prawem autorskim, a także linków do nich. Wszelkie prośby o książki, linki do książek, instrukcji serwisowych, programów typu vag-com/etka, zawartości sterowników ecu, abs, itp, czy innych materiałów chronionych prawem będą karalne ostrzeżeniami lub nawet banem. Zabrania się także upubliczniania prywatnych wiadomości i korespondencji bez zgody autorów wyżej wymienionych."


chłopie chcesz bana ?
Tak, ale punkt 15 regulaminu dotyczy szanowania praw autorskich. Pliki zamieszczone przeze mnie są mojego autorstwa (moją własnością) i nie łamie w żaden sposób te punktu.
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 09:52 przez anderllh, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
GTO
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1141
Rejestracja: pn sie 23, 2004 00:11
Lokalizacja: z tąd
Kontakt:

Post autor: GTO » śr lut 17, 2010 10:02

w takim razie po 10:00 będzie nowy punkt regulaminu zakazujący zamieszczania plików zmodyfikowanych ze sterowników (własnych lub cudzych) na forum. jak chcesz się dzielić wiedzą to wrzuć pliki oryginalne bo to nie jest zabronione.
Ostatnio zmieniony śr lut 17, 2010 10:02 przez GTO, łącznie zmieniany 1 raz.


DIGITUN.PL
chiptuning wszystkie marki
2.7 bit 860km E85 ,leon 2.0T 630km , audi 2 -2.2T 616km, 1.8T AGU 400km , VR6 914km , 2.0 TFSI 460km
16V digi g60 - 370hp , VR6 TURBO na ori ecu - custom remap pod E85

605-443-665
GG: 2615761

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU forum”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości