[mk5] Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM i 1.9TDI BXE
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
[mk5] Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM i 1.9TDI BXE
Witam!
Próbuję coś ustalić z logów wykonanych przy okazji szukania niewłaściwych parametrów pracy silnika, ale zaczęło mi już głowę rozsadzać... Logi niestety okrojone, ponieważ czas jaki upływa od kliknięcia do reakcji w moim notebooku jest dość długi, a wiadomo jak te TDI idą... Szczęśliwie widać, że wskazania są rozbieżne. Liczę więc, że uda się coś wymodzić...
Na grupę 013 proszę nie zwracać uwagi, chyba że będzie to istotne dla dalszej diagnozy.
Log z jazdy - http://vaglogi.pl/log-008_003_013_D2z289W.html
W grupie 008 widzimy, że ograniczana jest dawka paliwa, gdyż w grupie 003 widać jak na tacy, że MAF odczytuje wyraźnie niższe wartości - dobrze rozumuję?
Wysterowanie zaworu EGR na 100,6%, czyli jest otwarty, a nawet bardzo otwarty Spodziewałbym się raczej, że będzie zamknięty w takich warunkach.
Wniosek: EGR pozostaje w pozycji otwartej w czasie jazdy, co przepływomierz odczytuje jako nieszczelność i zaniża tym samym wskazania. To z kolei przekłada się na mniej paliwa, więc i dynamika jest nie ta. Kierowca skarży się, że w okolicy 2tys. obrotów potrafi go "przytrzymać". Z ww. względów nie ma zapisu z zakresu 1,5-3tys. obrotów.
W grupie 011 ciśnienia pokrywały się bez przerwy podczas przyśpieszania gazem do oporu. Logów nie robiłem, gdyż odczyty na żywo były w porządku, a samą grupę wyświetlaliśmy przy okazji.
Basic Settings EGR i zaworu doładowania chodziły jak trzeba - wskazania różniły się lub pokrywały dokładnie wtedy, kiedy było to oczekiwane.
Po odpięciu wtyczki przepływomierza zmieniały się odczyty MAF "xx mg/str", aczkolwiek nie pamiętam która to była dokładnie grupa. Mea culpa.
Logi na postoju - http://vaglogi.pl/log-013_003_044_rd6xWAZ.html
Auto dłuższą chwilę stało na obrotach jałowych. EGR jak widać otwarty do momentu przegazowania. Po przegazowaniu wskazania normują się. Zupełnie jakby zawór EGR się przycinał i ciśnienie spalin go odcinało...
Pozdrawiam.
Próbuję coś ustalić z logów wykonanych przy okazji szukania niewłaściwych parametrów pracy silnika, ale zaczęło mi już głowę rozsadzać... Logi niestety okrojone, ponieważ czas jaki upływa od kliknięcia do reakcji w moim notebooku jest dość długi, a wiadomo jak te TDI idą... Szczęśliwie widać, że wskazania są rozbieżne. Liczę więc, że uda się coś wymodzić...
Na grupę 013 proszę nie zwracać uwagi, chyba że będzie to istotne dla dalszej diagnozy.
Log z jazdy - http://vaglogi.pl/log-008_003_013_D2z289W.html
W grupie 008 widzimy, że ograniczana jest dawka paliwa, gdyż w grupie 003 widać jak na tacy, że MAF odczytuje wyraźnie niższe wartości - dobrze rozumuję?
Wysterowanie zaworu EGR na 100,6%, czyli jest otwarty, a nawet bardzo otwarty Spodziewałbym się raczej, że będzie zamknięty w takich warunkach.
Wniosek: EGR pozostaje w pozycji otwartej w czasie jazdy, co przepływomierz odczytuje jako nieszczelność i zaniża tym samym wskazania. To z kolei przekłada się na mniej paliwa, więc i dynamika jest nie ta. Kierowca skarży się, że w okolicy 2tys. obrotów potrafi go "przytrzymać". Z ww. względów nie ma zapisu z zakresu 1,5-3tys. obrotów.
W grupie 011 ciśnienia pokrywały się bez przerwy podczas przyśpieszania gazem do oporu. Logów nie robiłem, gdyż odczyty na żywo były w porządku, a samą grupę wyświetlaliśmy przy okazji.
Basic Settings EGR i zaworu doładowania chodziły jak trzeba - wskazania różniły się lub pokrywały dokładnie wtedy, kiedy było to oczekiwane.
Po odpięciu wtyczki przepływomierza zmieniały się odczyty MAF "xx mg/str", aczkolwiek nie pamiętam która to była dokładnie grupa. Mea culpa.
Logi na postoju - http://vaglogi.pl/log-013_003_044_rd6xWAZ.html
Auto dłuższą chwilę stało na obrotach jałowych. EGR jak widać otwarty do momentu przegazowania. Po przegazowaniu wskazania normują się. Zupełnie jakby zawór EGR się przycinał i ciśnienie spalin go odcinało...
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony sob lip 18, 2020 10:55 przez Garrison, łącznie zmieniany 2 razy.
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
100 procent to egr zamknięty a nie otwarty. Zrób normalne logi dynamiczne i doładowania i z przeplywki. Pompka nr 4 robi napewno problem bo ma znikomą wydajność paliwową.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Zarzucam logi z BXE. Jedyny problem, z jakim się samochód boryka, to trzepanie na obrotach jałowych. Odpala normalnie, moc ma i rozwija bez zastrzeżeń, nie kopci. Wtryski od regeneracji mają przejechane raptem 43 tysiące kilometrów, więc nie chce mi się wierzyć, że tak szybko zdechły. Logów dynamicznych nie posiadam, gdyż warunki nie są obecnie sprzyjające - przede wszystkim ulewa.
http://vaglogi.pl/log-001_5kTBTs9.html
http://vaglogi.pl/log-003_i96CKZo.html - zaznaczę, że przy EGR ON silnik jakby znacznie kulturalniej pracował.
http://vaglogi.pl/log-004_8aBWYD.html
http://vaglogi.pl/log-013_wxCgT4k.html
http://vaglogi.pl/log-018_4mjXB9.html
http://vaglogi.pl/log-023_M788PU2.html
Pewnie ma to znaczenie, więc dodaję - jest wyciek spod pompy vacum (na łączeniu z głowicą), przewody paliwowe przy niej również wydają się być zapocone. Dodatkowo, prawdopodobnie spod wtyczki od wiązki PD, sączy się olej, ale ciężko jednoznacznie stwierdzić bez umycia silnika.
Mam cichą nadzieję, że to jakaś pierdoła...
http://vaglogi.pl/log-001_5kTBTs9.html
http://vaglogi.pl/log-003_i96CKZo.html - zaznaczę, że przy EGR ON silnik jakby znacznie kulturalniej pracował.
http://vaglogi.pl/log-004_8aBWYD.html
http://vaglogi.pl/log-013_wxCgT4k.html
http://vaglogi.pl/log-018_4mjXB9.html
http://vaglogi.pl/log-023_M788PU2.html
Pewnie ma to znaczenie, więc dodaję - jest wyciek spod pompy vacum (na łączeniu z głowicą), przewody paliwowe przy niej również wydają się być zapocone. Dodatkowo, prawdopodobnie spod wtyczki od wiązki PD, sączy się olej, ale ciężko jednoznacznie stwierdzić bez umycia silnika.
Mam cichą nadzieję, że to jakaś pierdoła...
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Pompka nr 4 wskazuje na problem albo samej pompki albo kompresji na tym garze albo ringi na tej pompce są pokaleczone. Zamień ta pompkę z inną np z 1 czy 2 cylindra i wtedy log 013 zrób jeszcze raz.
Regeneracja to nie jakaś gwarancja że musi to wytrzymać 100 czy 200 tys km. Może się zdupczyc i po tygodniu. Naprawia się coś jak jest to zepsute czy to pompowtryski czy coś innego a nie że ma jakiś przebieg. Pocenie się w tych miejscach nie ma wpływu na pracę auta.
Regeneracja to nie jakaś gwarancja że musi to wytrzymać 100 czy 200 tys km. Może się zdupczyc i po tygodniu. Naprawia się coś jak jest to zepsute czy to pompowtryski czy coś innego a nie że ma jakiś przebieg. Pocenie się w tych miejscach nie ma wpływu na pracę auta.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Rozumiem przez to, że wskazania na 1. cylindrze są jakie są, bo chcą wyrównać to, co robi 4? Jutro pojadę do serwisu, gdzie mi to robili - dopatrzyłem się właśnie, że mam jeszcze chwilę by skorzystać z rękojmi, więc niech ogarniają...wesol pisze: ↑śr lip 08, 2020 22:35Pompka nr 4 wskazuje na problem albo samej pompki albo kompresji na tym garze albo ringi na tej pompce są pokaleczone. Zamień ta pompkę z inną np z 1 czy 2 cylindra i wtedy log 013 zrób jeszcze raz.
Regeneracja to nie jakaś gwarancja że musi to wytrzymać 100 czy 200 tys km. Może się zdupczyc i po tygodniu. Naprawia się coś jak jest to zepsute czy to pompowtryski czy coś innego a nie że ma jakiś przebieg. Pocenie się w tych miejscach nie ma wpływu na pracę auta.
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Tak dokładnie. Tak jak mówiłem pompki mogą być okej bo może np zawór się nie domykać na tym 4 cylindrze lub pierścień pękł na tłoku i też będzie niedomagać wtedy jakby 4 cylinder więc pompka będzie walić mocno na plusie by produkować moc na tym garze.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Wybacz obsuwę, ale mam już logi. Przez ten czas wymienione zostały uszczelniacze i końcówka na 4. wtrysku - coś z nią było nie halo. Przy okazji założono też nową wiązkę żeby pozbyć się wspomnianego wycieku. W tym tygodniu wymieniony również kompletny rozrząd.
http://vaglogi.pl/log-001_9VU8XSH.html
http://vaglogi.pl/log-003_0XJYN.html
http://vaglogi.pl/log-004_p3UtRJ.html
http://vaglogi.pl/log-013_hv3nSV.html
http://vaglogi.pl/log-023_GF08v.html
Zastanawia mnie jednak to, że nadal nie trzyma stałych obrotów. Ciągle na VCDS skacze między 819, a 840. Po przejechaniu dzisiaj 200km ciągiem, miałem wrażenie że na jałowych nadal zdarza mu się trzepnąć, a jednocześnie wskazówka obrotów jest znacznie niżej niż zwykle. Moje domysły są takie, czy to nie jest kwestia edycji mapy silnika, żeby ją dostosować do obecnego stanu silnika - po 443 tysiącach ma prawo być już zmęczony i pewne nastawy są niewystarczające. W końcu po 2h jazdy autostradą, jak się porządnie rozgrzał i musi udźwignąć klimatyzację, wentylatory, radio, światła i całą resztę, to może mieć dosyć i stąd efekt drgania... Ale to tylko domysły.
http://vaglogi.pl/log-001_9VU8XSH.html
http://vaglogi.pl/log-003_0XJYN.html
http://vaglogi.pl/log-004_p3UtRJ.html
http://vaglogi.pl/log-013_hv3nSV.html
http://vaglogi.pl/log-023_GF08v.html
Zastanawia mnie jednak to, że nadal nie trzyma stałych obrotów. Ciągle na VCDS skacze między 819, a 840. Po przejechaniu dzisiaj 200km ciągiem, miałem wrażenie że na jałowych nadal zdarza mu się trzepnąć, a jednocześnie wskazówka obrotów jest znacznie niżej niż zwykle. Moje domysły są takie, czy to nie jest kwestia edycji mapy silnika, żeby ją dostosować do obecnego stanu silnika - po 443 tysiącach ma prawo być już zmęczony i pewne nastawy są niewystarczające. W końcu po 2h jazdy autostradą, jak się porządnie rozgrzał i musi udźwignąć klimatyzację, wentylatory, radio, światła i całą resztę, to może mieć dosyć i stąd efekt drgania... Ale to tylko domysły.
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Druga pompka lekko niedomaga. Egr nie wiem czy czysciles ale część elektryczną w nim może już powoli robić psikusy i dlatego też to lekkie falowanie obr może być wynikiem tego.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Bardzo dramatyczny stan tej pompki według Ciebie? Faktycznie po logach, jak włączyłem wszystkie odbiorniki to pojawiła się na niej korekta 0.9, ale zaraz wróciła do poziomu 0.3 i tak została.
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Nie ma tragedii ale można już albo się szykować na ewentualne wymiany lub regenerację.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Dla PD norma to poniżej 2,8 więc przy 440 tys. jest bardzo dobrze!("Układ wtrysku rozporządza regulacją spoczynkową. Może rozpoznać różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, przepustowość wtryskiwaczy, ciśnienie sprężania itp.) i poprzez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównać je na jałowym biegu.")cyt.viewtopic.php?f=14&t=299803&p=5562829&h ... w#p5562829
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
Wracam się do poprzedniego posta - mógłbyś rozwinąć myśl o części elektrycznej EGR? Z tego co kojarzę, to poza przewodem od podciśnienia i rurką od kolektora, nic do niego nie dochodzi. Chyba, że chodzi o blok elektrozaworów albo "przepustnicę" z klapą gaszącą - chciałbym wiedzieć, czego się czepić w przyszłym tygodniu, co zamówić na podmianę. Na ten moment myślę, czy by nie zdjąć i nie zaślepić ww. przewodu z grzybka - check wywali, ale może coś się poprawi.
Dziękuję, pociesza mnie ten komentarzglaca77 pisze: ↑pt lip 17, 2020 08:32Dla PD norma to poniżej 2,8 więc przy 440 tys. jest bardzo dobrze!("Układ wtrysku rozporządza regulacją spoczynkową. Może rozpoznać różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, przepustowość wtryskiwaczy, ciśnienie sprężania itp.) i poprzez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównać je na jałowym biegu.")cyt.viewtopic.php?f=14&t=299803&p=5562829&h ... w#p5562829
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
W bmm egr jest sterowany elektrycznie. Czasy podciśnieniowego sterowania minęły.
2.8 to jakaś chora tolerancja wymyślona dla vaga. Przy już 1 z haczykiem będzie silnik wyczuwalnie miał problemy.
2.8 to jakaś chora tolerancja wymyślona dla vaga. Przy już 1 z haczykiem będzie silnik wyczuwalnie miał problemy.
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
- Garrison
- Forum Master
- Posty: 1450
- Rejestracja: pt lut 26, 2016 18:07
- Lokalizacja: Wrocław
- Auto: Leon 5F Xperience
- Silnik: CZCA
[mk5] Re: Logi dynamiczne 003 oraz 008, 2.0TDI BMM
A, bo logi umieszczam z BXE Kolega z BMM wrócił za granicę i nie ma jak zrobić logów. Utrzymujemy jednak, że EGR nie działa w pełni sprawnie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości