Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
MacinK101
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
Post
autor: MacinK101 » pn lut 03, 2020 12:30
glaca77 pisze:To chyba jest ASV , ale chłodnica nie ma wpływu na doładowanie.(nieszczelny EGR ma)
To asv też były 90km?
Egr na łączeniach (gumowa uszczelka, i metalowe?)?
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
glaca77
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18
Post
autor: glaca77 » pn lut 03, 2020 14:03
"Gość od którego go kupowałem twierdził ze jest to 110 konny silnik" Taką mapę jak Twoja mają ASV i AHF(110KM),nie wiem czy mają chłodnicę, ALH na pewno nie ma.Nieszczelny to niedomykający się.
-
MacinK101
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
Post
autor: MacinK101 » pn lut 03, 2020 18:02
glaca77 pisze:"Gość od którego go kupowałem twierdził ze jest to 110 konny silnik" Taką mapę jak Twoja mają ASV i AHF(110KM),nie wiem czy mają chłodnicę, ALH na pewno nie ma.Nieszczelny to niedomykający się.
No i fajnie dzięki za info
Co do egr to sprawdzę ale nie wydaje mi się żeby było coś nie tak z egr bo nie dawno wymieniałem.
Może być taki myk że jest założona turbina od alh i nie daje sobie rady?
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
glaca77
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18
Post
autor: glaca77 » wt lut 04, 2020 08:37
Silniki alh,asv i ahf mają tą samą turbinę i program, inne wtryski(jak założysz 216 to wyjdzie min. 125KM-po likwidacji usterki).Zastanawia mnie ta chłodnica- była raczej w mocniejszych silnikach(poszukaj). Na myśl przychodzi mi jeszcze zapchany katalizator, ale żeby aż tak tłumił? Może źle złożone turbo?
-
MacinK101
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
Post
autor: MacinK101 » wt lut 04, 2020 19:16
glaca77 pisze:Silniki alh,asv i ahf mają tą samą turbinę i program, inne wtryski(jak założysz 216 to wyjdzie min. 125KM-po likwidacji usterki).Zastanawia mnie ta chłodnica- była raczej w mocniejszych silnikach(poszukaj). Na myśl przychodzi mi jeszcze zapchany katalizator, ale żeby aż tak tłumił? Może źle złożone turbo?
Rozumiem dziękuję za objaśnienie =) sprawdzę na necie jeszcze dokładniej o tej chłodnicy =) co do katalizatora to myślę że nie bo już raz przerabiałem temat ale w kia ze zapchał się i auto jeździć nie chciało wogole, a u mnie w golfie normalnie spaliny wychodzą, nie są gorące na wylocie tak że myślę że drożne jest. Gdzieś mały chochlik jest i psuje mi nerwy ale ciężko go znaleźć=D jak by było coś nieszczelne w dolocie to bym widział jekies resztki oleju w danym miejscu. Pozostaje mi zaślepić egr tak na próbę sprawdzić aczkolwiek nie chce za bardzo bo znów będzie mnie irytować kontrolka na desce (i tu się też może zgadzać ze silnik 110 bo w alh podobno nie powinna wyskakiwać kontrola silnika) ewentualnie będę mial dostep do wakumetru i sprawdzę podciśnienia. Pozdrawiam =)
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
MacinK101
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
Post
autor: MacinK101 » wt lut 04, 2020 19:21
MacinK101 pisze:glaca77 pisze:Silniki alh,asv i ahf mają tą samą turbinę i program, inne wtryski(jak założysz 216 to wyjdzie min. 125KM-po likwidacji usterki).Zastanawia mnie ta chłodnica- była raczej w mocniejszych silnikach(poszukaj). Na myśl przychodzi mi jeszcze zapchany katalizator, ale żeby aż tak tłumił? Może źle złożone turbo?
Rozumiem dziękuję za objaśnienie =) sprawdzę na necie jeszcze dokładniej o tej chłodnicy =) co do katalizatora to myślę że nie bo już raz przerabiałem temat ale w kia ze zapchał się i auto jeździć nie chciało wogole, a u mnie w golfie normalnie spaliny wychodzą, nie są gorące na wylocie tak że myślę że drożne jest. Gdzieś mały chochlik jest i psuje mi nerwy ale ciężko go znaleźć=D jak by było coś nieszczelne w dolocie to bym widział jekies resztki oleju w danym miejscu. Pozostaje mi zaślepić egr tak na próbę sprawdzić aczkolwiek nie chce za bardzo bo znów będzie mnie irytować kontrolka na desce (i tu się też może zgadzać ze silnik 110 bo w alh podobno nie powinna wyskakiwać kontrola silnika) ewentualnie będę mial dostep do wakumetru i sprawdzę podciśnienia. Pozdrawiam =)
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
I jeszcze zastanawia mnie fakt czy klekocząca któraś szklanka może mieć wpływ na doładowanie.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
glaca77
- Użytkownik
- Posty: 269
- Rejestracja: pn lis 09, 2015 11:18
Post
autor: glaca77 » śr lut 05, 2020 08:51
Mój ostateczny(subiektywny) wniosek: Map Sensor źle czyta albo turbina do regeneracji.
-
kamikaze.
- Ma gadane
- Posty: 161
- Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: kamikaze. » śr lut 19, 2020 20:02
Podobno zabrudzony olejem MAP sensor też może źle wskazywać, warto zerknąć. Brat ostatnio miał przypadek uwalonego MAP-a, ale tam było albo 0 albo max doładowanie w odczytach.
Może jakieś big turbo jest założone...
Albo teoria o zbyt dużym luzie między lopatkami geo a bieżnią
Będę te teorie potwierdzal lub dementował na własnym przykładzie, ale musi być ciepło i trochę czasu
-
MacinK101
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
Post
autor: MacinK101 » śr lut 19, 2020 20:11
kamikaze. pisze:Podobno zabrudzony olejem MAP sensor też może źle wskazywać, warto zerknąć. Brat ostatnio miał przypadek uwalonego MAP-a, ale tam było albo 0 albo max doładowanie w odczytach.
Może jakieś big turbo jest założone...
Albo teoria o zbyt dużym luzie między lopatkami geo a bieżnią
Będę te teorie potwierdzal lub dementował na własnym przykładzie, ale musi być ciepło i trochę czasu
Z turbo kombinowałem już na miliard sposobów, łącznie z ogranicznikiem wykręconym, wkręconym itd i żadnych zmian w różnych pozycjach gruszki, regulacji itd. Tak że turbo nie długo robi wylot, myślę że kupię od 110 jakaś dobra używke. Map sensor czyszczony kilkakrotnie i nic się nie zmienia.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
MacinK101
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
Post
autor: MacinK101 » pt mar 27, 2020 21:57
Panowie sukces
Turbo zrobiło wylot do generalnego czyszczenia oraz diagnostyki, przy okazji również katalizator profilaktycznie został wycięty (był podobno nieźle zawalony) co do VNT sprawdziły się przypuszczenia, była wcześniej źle złożona i w dodatku zapieczona na amen. Ogólnie auto petarda śmiem stwierdzić teraz w 100% pewnością.
http://vaglogi.pl/log-011_8loSJ.html
troszkę dolny zakres obrotów odbiega ale już tak pozostawię nic kombinować nie będę. Co do silnika po sprawdzeniu jednak oznaczenie alh, nie mam pojęcia z kad się wzięła chłodniczka spalin egra. Chyba że w USA montowali ale tego już nie wiem. (posiadam wersję USA). Ogólnie chciał bym podziękować każdemu z osobna za pomoc w którą włożyliście w diagnostykę mojego przypadku. Naprawdę dużo się nauczyłem, dowiedziałem i już udało mi się nie jedno krotnie komuś z podobnymi przypadkami doradzić i pomóc sukcesywnie. Tak że jeszcze raz dziękuję! I temat uważam za zamknięty, może komuś się przyda
pozdrawiam
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości