[mk4] Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
[mk4] Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Witam
Jestem od początku tego roku posiadaczem pięknego golfa 1.9 tdi
Od początku z nim nie miałem problemu prócz wyświetlającego się błędu o EGR sygnalizującym pomarańczową kontrolką (były właściciel twierdził ze jest zaślepiony) oraz ciężko odpalał gdy był ciepły. Wymieniłem czujnik temperatury oraz naprawiłem uszkadzana listwę świec żarowych i jest OK.
Pojawiło się dosyć nie dawno dość spore dymienie i spory spadek mocy wiec wymieniłem erg na używany ale sprawny ponieważ mój był zaślepiony oraz membrana była uszkodzona (głównym powodem była irytująca kontrolka na desce).
Problem nie zniknął tak ze sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnieniowe okazało sie ze tylko dwa są już tak miękkie ze je wymieniłam na nowe. Po drodze wyszło ze zaworek zwrotny obok zaworu n75 tez jest uszkodzony i również go wymieniłem, moc wróciła znacząco ale pomiędzy 110 a 120 odcinało mi turbinę.
Sprawdziłem ponownie wszystkie wężyki oraz wyczyściłem zawór n75, sprawdziłem czy gruszka od turbo działa w pełnym zakresie i opiera się o ogranicznik i jest ok.
Na wskazaniach w bloku 03 niepokoiło mnie ze przy otwartym erg wskazania były o ponad 100 większe od oczekiwanych przez komputer wiec wyczyściłem przepływomierz.
Po zabiegu odcinki z turbo już nie mam auto ma moc ale myślę ze nie zupełnie. Wskazania na logu 03 były nadal o ok 100 większe niż komputer by chciał wiec zrobiłem adaptacje erg i zmieniłem wartość na 33768 i zauważyłem ze teraz już parametry są porównywalne względem siebie. Zrobiłem logi dynamiczne na 4rtym biegu i prosił bym o analizę kogoś mądrzejszego ode mnie
http://vaglogi.pl/log-001_003_011_hD4O9.html
Zauważalnym ze wskazania temperatury cieczy mam jakieś dziwne a wymieniałem parę tyg temu czujnik oryginalny, myślę ze ma to wpływ ustrojstwo które założył były właściciel takie pudełeczko z napisem diesel co ma niby ułatwiać rozruch na ciepłym silniku.
Dziękuje i pozdrawiam
Jestem od początku tego roku posiadaczem pięknego golfa 1.9 tdi
Od początku z nim nie miałem problemu prócz wyświetlającego się błędu o EGR sygnalizującym pomarańczową kontrolką (były właściciel twierdził ze jest zaślepiony) oraz ciężko odpalał gdy był ciepły. Wymieniłem czujnik temperatury oraz naprawiłem uszkadzana listwę świec żarowych i jest OK.
Pojawiło się dosyć nie dawno dość spore dymienie i spory spadek mocy wiec wymieniłem erg na używany ale sprawny ponieważ mój był zaślepiony oraz membrana była uszkodzona (głównym powodem była irytująca kontrolka na desce).
Problem nie zniknął tak ze sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnieniowe okazało sie ze tylko dwa są już tak miękkie ze je wymieniłam na nowe. Po drodze wyszło ze zaworek zwrotny obok zaworu n75 tez jest uszkodzony i również go wymieniłem, moc wróciła znacząco ale pomiędzy 110 a 120 odcinało mi turbinę.
Sprawdziłem ponownie wszystkie wężyki oraz wyczyściłem zawór n75, sprawdziłem czy gruszka od turbo działa w pełnym zakresie i opiera się o ogranicznik i jest ok.
Na wskazaniach w bloku 03 niepokoiło mnie ze przy otwartym erg wskazania były o ponad 100 większe od oczekiwanych przez komputer wiec wyczyściłem przepływomierz.
Po zabiegu odcinki z turbo już nie mam auto ma moc ale myślę ze nie zupełnie. Wskazania na logu 03 były nadal o ok 100 większe niż komputer by chciał wiec zrobiłem adaptacje erg i zmieniłem wartość na 33768 i zauważyłem ze teraz już parametry są porównywalne względem siebie. Zrobiłem logi dynamiczne na 4rtym biegu i prosił bym o analizę kogoś mądrzejszego ode mnie
http://vaglogi.pl/log-001_003_011_hD4O9.html
Zauważalnym ze wskazania temperatury cieczy mam jakieś dziwne a wymieniałem parę tyg temu czujnik oryginalny, myślę ze ma to wpływ ustrojstwo które założył były właściciel takie pudełeczko z napisem diesel co ma niby ułatwiać rozruch na ciepłym silniku.
Dziękuje i pozdrawiam
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Rozpisałeś się na całą stronę, a auto wcale nie jedzie(SDI).Na początek skróć sztangę gruchy o min.trzy obroty, zaloguj dynamiczne 008+011 i 003+011,oraz 011BS.(a pudełeczko wytnij i połącz wszystko zgodnie ze schematem instalacji)
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Dziękuję za odpowiedź
Wolałem od podstaw opisać jak sprawa wygląda szczegółowo
Pudełeczko usunięte parę dni temu wszystko podłączone na cacy =)
A wedle Twojej porady zrobiłem tak jak napisałeś, jest znaczącą różnica jutro ogarnę logi i wstawię w następnym poście =)
Pozdrawiam
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Grupa 011BS http://vaglogi.pl/log-011_118ni9.html
Grupa 008 011 http://vaglogi.pl/log-008_011_5acHei.html
Grupa 003 011 http://vaglogi.pl/log-003_011_y79vkY.html
Grupa 000 001 0011 http://vaglogi.pl/log-000_011_001_OXuft2f.html
Po zabiegu różnica ogromna na pełnym zakresie obrotów niż przedtem, zero przycinki wrażenia pozytywne (to auto po zakupie tak nie jeździło jak teraz )
Skręciłem gruszkę na czuja, nie wiem czy pełne 3 obroty ale myślę ze jeszcze delikatnie podkręcę ale czekam na opinie
Pozdrawiam
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Jeszcze z obrót skręć bo z dołu słabo wstaje
Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Też nad tym myślałem
Jutro to ogarnę i zrobię następne logi
Dzięki wielkie
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Lepiej od razu dwa obroty i przy okazji daj 000BS (Troszkę za mała różnica ciśnień w 011BS, może zderzak za dużo wystaje ale na razie nie ruszaj).
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Podkręcone czuć teraz różnice z dołu delikatnie mam wrażenie ze ok 3k lekko mułowaty się zrobił albo porostu mi się tak wydaje, ale ogólnie auto petarda porównując od tego co na początku miałem po zakupie nawet nie wiedziałem ze 90km możne tak szybko zaiwaniać
Logi robione na 4rtym biegu na obwodnicy czasem lekka górkę miałem lub lekki zakręt, no innych możliwości nie mam.
Dziękuje i Pozdrawiam
Grupa 011 BS: http://vaglogi.pl/log-011_q6Q55uk.html
Grupa 000 BS: http://vaglogi.pl/log-000_WlTtw.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_vhGFKG3.html
Grupy 008, 011: http://vaglogi.pl/log-008_011_7an465.html
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Petardy jeszcze nie ma ale będzie! Kręć dalej i próbuj, nie bój się przeładowania. Ja od stycznia nigdy nie miałem notlaufu a jeżdżę tak: http://vaglogi.pl/log-011_pV1zzH6.html (logi zrób na trójce).
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Podkrecone oto logi
Grupy 008, 011: http://vaglogi.pl/log-008_011_9Oj6x.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_okV4WNU.html
Jeszcze podkrece bo troszkę brakuje do żądanych parametrów, ale to już jutro bo dziś za bardzo czasu nie miałem.
Zauważyłem że wcześniej gdy chciałem obrócić śruba od regulacji to w neutralnej pozycji się jej nie dalo przekręcić, tylko musiałem lekko gruszke zassac, teraz już jestem na tej granicy gdy mogę już zacząć obracać śruba w neutralnej pozycji gruszki.
Pozdrawiam =)
Grupy 008, 011: http://vaglogi.pl/log-008_011_9Oj6x.html
Grupy 003, 011: http://vaglogi.pl/log-003_011_okV4WNU.html
Jeszcze podkrece bo troszkę brakuje do żądanych parametrów, ale to już jutro bo dziś za bardzo czasu nie miałem.
Zauważyłem że wcześniej gdy chciałem obrócić śruba od regulacji to w neutralnej pozycji się jej nie dalo przekręcić, tylko musiałem lekko gruszke zassac, teraz już jestem na tej granicy gdy mogę już zacząć obracać śruba w neutralnej pozycji gruszki.
Pozdrawiam =)
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Sztanga była tak rozkręcona, że sprężyna gruszki ją bardzo ściskała. Dziwne ale te logi są gorsze od poprzednich- jakbyś wydłużył sztangę(może zmiana biegu logowania?). Skróć trzy obroty, jak nie pomoże to może być wina zderzaka(ogranicznika). Zaloguj tylko 011.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Też się nad tym zastanawiałem bo ogólnie różnice za każdym razem czuć jak przykrecałem tak jak i wczoraj być może na 3jce takie wyniki wychodzą.glaca77 pisze: ↑śr gru 04, 2019 08:19Sztanga była tak rozkręcona, że sprężyna gruszki ją bardzo ściskała. Dziwne ale te logi są gorsze od poprzednich- jakbyś wydłużył sztangę(może zmiana biegu logowania?). Skróć trzy obroty, jak nie pomoże to może być wina zderzaka(ogranicznika). Zaloguj tylko 011.
Dzisiaj skręcie po pracy jeszcze i zrobię logi na 3jce i 4rce.
-
- Nowicjusz
- Posty: 46
- Rejestracja: śr lis 27, 2019 22:07
- Lokalizacja: łodzkie
- Auto: Golf 4 1.9 tdi
- Silnik: ALH
[mk4] Re: Prosze o diagnoze logow Golf 4 1.9 tdi 90km ALH
Grupa 011 po pierwszej regulacji : http://vaglogi.pl/log-011_00Oph.html
Grupa 011 po drugiej regulacji: http://vaglogi.pl/log-011_b7UX0.html
Po pierwszej regulacji jest trochę lepiej jak wczoraj, zatrzymałem się przekrecilem 1.5obrotu i zrobiłem kolejny LOG i wychodzi ciutke gorszy.
Ogólnie myślę że już chyba na tym zostanę bo ogólnie autko jeździ zajeb** w porównaniu jak go kupiłem, a jeszcze przychodzi mi myśl że może być n75 walniety bo nagle z małych proc w logu skacze na wysoki procent może być też tego wina? Ogólnie jestem mega zadowolony jeździ świetnie, nie zostawia juz za sobą żadnej chmury dymu jak przedtem.
Pozdrawiam
Grupa 011 po drugiej regulacji: http://vaglogi.pl/log-011_b7UX0.html
Po pierwszej regulacji jest trochę lepiej jak wczoraj, zatrzymałem się przekrecilem 1.5obrotu i zrobiłem kolejny LOG i wychodzi ciutke gorszy.
Ogólnie myślę że już chyba na tym zostanę bo ogólnie autko jeździ zajeb** w porównaniu jak go kupiłem, a jeszcze przychodzi mi myśl że może być n75 walniety bo nagle z małych proc w logu skacze na wysoki procent może być też tego wina? Ogólnie jestem mega zadowolony jeździ świetnie, nie zostawia juz za sobą żadnej chmury dymu jak przedtem.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości