[mk4] "Filter duty" porównanie logi 1,4 16V AKQ?

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4044
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

[mk4] "Filter duty" porównanie logi 1,4 16V AKQ?

Post autor: stonefree » ndz mar 10, 2019 15:12

Cześć. Walczę z brakiem mocy w swoim MK4 1,4 75 PS. Czy może ktoś z Was ma zapisane logi "dynamiczne", tzn zapisy z pomiarów parametrów na 3 biegu od 1500 obrotów do odcięcia? Czy mógłbym prosić o wrzucenie, żebym mógł sobie porównać?
Przykładowo:
http://vaglogi.pl/log-004_005_006_SaKX1m3.html
http://vaglogi.pl/log-001_002_003_UDYEiB4.html


Dodaję, ponieważ analizowałem sobie te logi i w bloku 005 w kolumnie "filter duty" mam coś takiego:

Obrazek
Obrazek

Ewidentnie od 3000 obrotów dane się nie zmieniają. Co to "filter duty" w ogóle może oznaczać? Czy to odwzorowuje zapchanie kata, lub filtra powierza?



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 658
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

[mk4] Re: Szukam do porównanie logi 1,4 16V AKQ?

Post autor: Maszan » ndz mar 10, 2019 22:44

Co to znaczy brak mocy? Termostat masz do wymiany bo wiecej niz 78st nie trzyma (powinien miec ok 87 - 88st).Przepustnica nie otwiera sie na maks bo tylko jest 80,5 st - jesli jest na lince to sprawdz czy nie da sie wykasowac luzu przestawiajac zaczepienie pancerza na kolektorze.Tylko nie przesadz musi byc ok 1mm luzu zeby przepustnica miala mozliwosc swobodnej regulacji wolnych obrotow. Filter duty to chyba jest procentowe otwarcie EGR - na wolnych jest praktycznie zamkniety zeby nie bruzdzic w podcisnieniu. W kolumnie mixture correction masz -0.4% bo sterowanie idzie juz Open Loop czy nie robi korekt mieszanki od sondy lambda - ale gdzie indziej widac, ze napiecie na sondzie "stoi" na bogato czyli ok.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4044
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

[mk4] Re: "Filter duty" porównanie logi 1,4 16V AKQ?

Post autor: stonefree » pn mar 11, 2019 08:59

Dzięki za zainteresowanie tematem. Brak mocy objawia się głównie tym, że jest muł, na piątym biegu powyżej 130 na godzinę samochód już się nie rozpędza, a od 90 jest bardzo mułowaty. Co do termostatu, to może też być tak, że kupiłem dziadowski czujnik z zamienników, pewnego razu opadł mi wskaźnik na desce, po wymianie czujnika wskazuje normalnie 90 stopni. Oczywiście się przymierzam,żeby go podmienić, ale przed wymianą objawy były takie same, mam nawet wrażenie, że z nowym czujnikiem chodzi lepiej, ale pewnie dolewa, bo widzi zimny silnik? Czy stąd może być zła korekcja składu mieszanki, czy w ogóle jest zła? EGR jest odpięty od dawien dawna bo poszarpywało na wolnych obrotach. Przy najbliższej okazji podłączę kompjuter i zobaczę, jak się zachowuje ta przepustnica, bo miałem wrażenie, że linka jest napięta na maksimum.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7304
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: "Filter duty" porównanie logi 1,4 16V AKQ?

Post autor: marcin7x5 » pn mar 11, 2019 20:53

Myślenie na wyższych obrotach w tych silnikach nierzadko spowodowane jest stopieniem prekata i zablokowaniem wydechu.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4044
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

[mk4] Re: "Filter duty" porównanie logi 1,4 16V AKQ?

Post autor: stonefree » pn mar 11, 2019 21:30

Jak sobie poradzić, jeżeli się okaże, że ten prekat jest noedrozny? Wypruć srodek i zostawić tylko glowny katalizator?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 7304
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

[mk4] Re: "Filter duty" porównanie logi 1,4 16V AKQ?

Post autor: marcin7x5 » wt mar 12, 2019 18:20

Albo go wytłuczesz z tej niby puszki albo wstawisz nowy kolektor wydechowy. Nieraz jak się stopi to kawałki blaszek lubią przemieszczać się po układzie wydechowym choć bardziej możliwe jest spotkać je np w EGR niż za sondą.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4044
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

[mk4] Re: "Filter duty" porównanie logi 1,4 16V AKQ?

Post autor: stonefree » pn mar 25, 2019 11:22

Chciałem podziękować za pomoc. Rzeczywiście winny był prekatalizator w portkach. Co dziwne od strony kolektora wyglądał całkiem nieźle, ale w głębi pełno było żużlu i popiołu. Silnik wkręca się teraz żywo od 2500 obrotów wzwyż, zdaje się, że spalanie nieco spadło.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości