[mk4] VAG error - co to jest "Bank 1"?
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
[mk4] VAG error - co to jest "Bank 1"?
Witam,
Mam już drugi błąd "Check engine" - ciekawe że raz na LPG, drugi raz na benzynie.
LPG:
1 Fault Found:
16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172 - 35-10 - - - Intermittent
BENZYNA:
1 Fault Found:
16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172 - 35-00 - - -
Czy wiecie drodzy koledzy co to jest ten "Bank 1"?
Mam już drugi błąd "Check engine" - ciekawe że raz na LPG, drugi raz na benzynie.
LPG:
1 Fault Found:
16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172 - 35-10 - - - Intermittent
BENZYNA:
1 Fault Found:
16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1
P0172 - 35-00 - - -
Czy wiecie drodzy koledzy co to jest ten "Bank 1"?
Pozdro, Poope
[mk4] Re: VAG error - co to jest "Bank 1"?
W dużym uproszczeniu to jest numer sondy lambda regulującej skład mieszanki.
Jak masz silnik w VW o pojemności 1.2-2.3 to masz jeden bank, czyli jedną sondę regulującą.
A w mniejszym uproszczeniu to jest grupa cylindrów, gdzie skład spalin jest regulowany sondą. Np. w silnikach typu V bywają dwa banki, czyli 1 sonda na cylindry lewe i 2 sonda na cylindry prawe.
Błąd wskazuje, że masz za bogato. Jeśli pojawia się tylko podczas jazdy na LPG to instalacja do regulacji.
Jak masz silnik w VW o pojemności 1.2-2.3 to masz jeden bank, czyli jedną sondę regulującą.
A w mniejszym uproszczeniu to jest grupa cylindrów, gdzie skład spalin jest regulowany sondą. Np. w silnikach typu V bywają dwa banki, czyli 1 sonda na cylindry lewe i 2 sonda na cylindry prawe.
Błąd wskazuje, że masz za bogato. Jeśli pojawia się tylko podczas jazdy na LPG to instalacja do regulacji.
Audi A3 1.8T AUM
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
[mk4] Re: VAG error - co to jest "Bank 1"?
Przepraszam za opóźnienie w odpowiedzi.
Jak pisałem to jest i na LPG i na benzynie. LPG regulowali 3 razy i poprawa była ale błąd nadal wyskakiwał.
Teraz mam na benzynie, a więc nie sprawa regulacji LPG tu jest istotna, a benzyny.
Sonda jest BOSCH nowa, więc to nie ona.
Więc co?
Nieszczelność która doprowadza więcej powietrza?
Zepsuł się któryś ze wtryskiwaczy? - ja myślałem, że "bank 1" to wtryskiwacz nr. 1.
Jak pisałem to jest i na LPG i na benzynie. LPG regulowali 3 razy i poprawa była ale błąd nadal wyskakiwał.
Teraz mam na benzynie, a więc nie sprawa regulacji LPG tu jest istotna, a benzyny.
Sonda jest BOSCH nowa, więc to nie ona.
Więc co?
Nieszczelność która doprowadza więcej powietrza?
Zepsuł się któryś ze wtryskiwaczy? - ja myślałem, że "bank 1" to wtryskiwacz nr. 1.
Pozdro, Poope
[mk4] Re: VAG error - co to jest "Bank 1"?
Jaki silnik, jaka instalacja LPG?
Jeszcze ważne jest czy to jest tylko na wolnych obrotach czy pod obciążeniem, ale korekty sprawdzisz w VAGU.
Jak ciągnie powietrze nieszczelnościami to jest "System Too lean", widać plusowe korekty.
Jeśli dobrze widziałem w postach masz 2.0 AQY, to wejdź w Bloki pomiarowe na kanał 32 zobacz co tam jest.
Jeszcze ważne jest czy to jest tylko na wolnych obrotach czy pod obciążeniem, ale korekty sprawdzisz w VAGU.
Jak ciągnie powietrze nieszczelnościami to jest "System Too lean", widać plusowe korekty.
Jeśli dobrze widziałem w postach masz 2.0 AQY, to wejdź w Bloki pomiarowe na kanał 32 zobacz co tam jest.
Audi A3 1.8T AUM
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
[mk4] Re: VAG error - co to jest "Bank 1"?
Silnik wolnossący benzyna 2.0 l AQY. LPG sekwencyjne, NEVO.
Teraz jak jeżdżę na benz to naprawdę na wolnych, znaczy bez wysilania silnika pojawia się.
Dzięki za info, że jest możliwość obejrzenia dokładnie co jest, nie wiem jak wejść w bloki pomiarowe na kanał 32. Jedyne co wiem to identyfikacja błędu i kasowanie tam wchodzę w zakładkę Common -> 01-Engine->Fault Codes -02 i tam sprawdzam błąd. Tyle wiem i nie widzę niczego takiego jak "blocks" czy coś.
Możesz pokazać na zdjęciach gdzie szukać ? Na tej samej zakładce "Meas. Blocks - 08"? Kanał 32 wpisać tam gdzie "Group"? W której - 1, 2 czy 3-ciej linii grup?
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour-o ... creen.html
Czy mogę ten kanał/ grupę? zobaczyć teraz, czy po następnym pojawieniu się błędu?
ps: przepraszam za tyle pytań, bo choć i tak pójdę do mechanika to chcę się sam zorientować, czy czeka mnie tylko naprawa usterki czy klęska w postaci wymiany wtryskiwaczy
Teraz jak jeżdżę na benz to naprawdę na wolnych, znaczy bez wysilania silnika pojawia się.
Dzięki za info, że jest możliwość obejrzenia dokładnie co jest, nie wiem jak wejść w bloki pomiarowe na kanał 32. Jedyne co wiem to identyfikacja błędu i kasowanie tam wchodzę w zakładkę Common -> 01-Engine->Fault Codes -02 i tam sprawdzam błąd. Tyle wiem i nie widzę niczego takiego jak "blocks" czy coś.
Możesz pokazać na zdjęciach gdzie szukać ? Na tej samej zakładce "Meas. Blocks - 08"? Kanał 32 wpisać tam gdzie "Group"? W której - 1, 2 czy 3-ciej linii grup?
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour-o ... creen.html
Czy mogę ten kanał/ grupę? zobaczyć teraz, czy po następnym pojawieniu się błędu?
ps: przepraszam za tyle pytań, bo choć i tak pójdę do mechanika to chcę się sam zorientować, czy czeka mnie tylko naprawa usterki czy klęska w postaci wymiany wtryskiwaczy
Pozdro, Poope
-
- Forum Master
- Posty: 1381
- Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
- Lokalizacja: WOT
- Auto: Bora
- Silnik: ARL
[mk4] Re: VAG error - co to jest "Bank 1"?
Select > 01Engine > Meas Bloks 08, Kanał 32 nie ma znaczenia w której linii wpiszesz.Poope pisze: ↑czw sie 30, 2018 19:05Silnik wolnossący benzyna 2.0 l AQY. LPG sekwencyjne, NEVO.
Teraz jak jeżdżę na benz to naprawdę na wolnych, znaczy bez wysilania silnika pojawia się.
Dzięki za info, że jest możliwość obejrzenia dokładnie co jest, nie wiem jak wejść w bloki pomiarowe na kanał 32. Jedyne co wiem to identyfikacja błędu i kasowanie tam wchodzę w zakładkę Common -> 01-Engine->Fault Codes -02 i tam sprawdzam błąd. Tyle wiem i nie widzę niczego takiego jak "blocks" czy coś.
Możesz pokazać na zdjęciach gdzie szukać ? Na tej samej zakładce "Meas. Blocks - 08"? Kanał 32 wpisać tam gdzie "Group"? W której - 1, 2 czy 3-ciej linii grup?
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour-o ... creen.html
Czy mogę ten kanał/ grupę? zobaczyć teraz, czy po następnym pojawieniu się błędu?
[mk4] Re: VAG error - co to jest "Bank 1"?
Wartości na kanale 32 sprawdzasz jak pojawi się błąd, tam są dwie wartości, lewa od wolnych obrotów, prawa pod obciążeniem.
Ważne, żeby sprawdzić też czy sonda lambda pracuje poprawnie.
Na kanale 31, pierwsza wartość powinna oscylować od 0-1V, zazwyczaj będzie 0,2-0,8. Jeśli na wolnych obrotach tak jest, to znaczy, że sonda lambda jest sprawna.
Jest jeszcze jedna szybka opcja diagnostyki, logi dynamiczne. W twoim przypadku trzeba sprawdzić przepływomierz.
Do tego trzeba około 1km prostej, mało ruchliwej drogi i najlepiej drugą osobę.
Select > 01Engine > Meas Bloks 08, Kanał 02
Po prawej stronie na dole klikasz LOG.
Następnie BROWSE i zapisujesz plik, myślę, że na początek nalepiej na pulpicie.
Rozpędzasz się lekko, 3 bieg, 1500 obrotów, klikasz na dole START i gaz w podłogę do ponad 6000 obr.
Puszczas gaz, klikasz STOP -> DONE.
Następnie ten plik możesz wrzucić na stronę:
http://log.malonetuning.com/ (fajny wykres będzie)
vaglogi.pl - bez wykresu, ale czytelnie.
I w ten sposób można zdiagnozować przepływomierz.
Wkleisz tutaj link i zobaczymy co pokazuje, bo w twoim przypadku, jeśli błąd pojawia się i na benzynie i na gazie, to MOŻE wskazywać, że przepływomierz daje złe wartości.
Ważne, żeby sprawdzić też czy sonda lambda pracuje poprawnie.
Na kanale 31, pierwsza wartość powinna oscylować od 0-1V, zazwyczaj będzie 0,2-0,8. Jeśli na wolnych obrotach tak jest, to znaczy, że sonda lambda jest sprawna.
Jest jeszcze jedna szybka opcja diagnostyki, logi dynamiczne. W twoim przypadku trzeba sprawdzić przepływomierz.
Do tego trzeba około 1km prostej, mało ruchliwej drogi i najlepiej drugą osobę.
Select > 01Engine > Meas Bloks 08, Kanał 02
Po prawej stronie na dole klikasz LOG.
Następnie BROWSE i zapisujesz plik, myślę, że na początek nalepiej na pulpicie.
Rozpędzasz się lekko, 3 bieg, 1500 obrotów, klikasz na dole START i gaz w podłogę do ponad 6000 obr.
Puszczas gaz, klikasz STOP -> DONE.
Następnie ten plik możesz wrzucić na stronę:
http://log.malonetuning.com/ (fajny wykres będzie)
vaglogi.pl - bez wykresu, ale czytelnie.
I w ten sposób można zdiagnozować przepływomierz.
Wkleisz tutaj link i zobaczymy co pokazuje, bo w twoim przypadku, jeśli błąd pojawia się i na benzynie i na gazie, to MOŻE wskazywać, że przepływomierz daje złe wartości.
Audi A3 1.8T AUM
- Poope
- Ma gadane
- Posty: 225
- Rejestracja: pt cze 26, 2009 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Golf IV 'HighLine' 2.0 l [LPG]
- Silnik: AQY
[mk4] Re: VAG error - co to jest "Bank 1"?
Dzięki.
Dziś oddałem samochód na sprawdzenie nieszczelności i okazało się, że jest nieszczelność na kolektorze wydechowym (złącze elastyczne tłumik drgań). Podobno nawet słychać choć ja - ani poprzedni serwisanci - nic nie słyszeli, pewnie gość użył słuchawek .
Okaże się w praniu, czy to jest powodem pojawiania się żółtego Check Engine a konkretnie zbyt bogatej mieszanki, ale na 99 % tak.
Pozdrawiam
Dziś oddałem samochód na sprawdzenie nieszczelności i okazało się, że jest nieszczelność na kolektorze wydechowym (złącze elastyczne tłumik drgań). Podobno nawet słychać choć ja - ani poprzedni serwisanci - nic nie słyszeli, pewnie gość użył słuchawek .
Okaże się w praniu, czy to jest powodem pojawiania się żółtego Check Engine a konkretnie zbyt bogatej mieszanki, ale na 99 % tak.
Pozdrawiam
Pozdro, Poope
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości