[inny] 1.8T AUM prośba o ocenę logów
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[inny] 1.8T AUM prośba o ocenę logów
Cześć,
Mam prośbę o ocenę logów dynamicznych.
Pacjent to Fabia ze swapem z Golfa IV 1.8T AUM
Mody: FMIC, DP 3", dalej coś pomiędzy 2,25" a 2,5" na dwóch przelotach, chiński filtr stożkowy, wywalone SAI, n249, n112, program chyba seria, a przynajmniej ja nic z nim nie robiłem. Przed swapem silnik mechanicznie był seryjny.
Logi:
grupy 002 033 http://tiny.pl/gs2ft
grupy 003 020 http://tiny.pl/gs2f9
grupy 115 118 http://tiny.pl/gs2fw
Z tego, co sam zauważyłem, ciśnienie doładowania jest chyba za niskie, przepływomierz pokazuje za mało, dodatkowo chyba spalanie stukowe? Czy aby sonda lambda jest sprawna?
Dolot jest szczelny (sprawdzałem pompując 1 bar), DV sprawne (podciśnienie wpięte bezpośrednio w kolektor), N75 i przepływomierz nie wiem - nie mam nic na podmiankę.
Co ciekawe, po odpięciu wężyka od WG, ciśnienie bardzo faluje, jest pik do ok 1 bara i spada do 0,3-0,4, czasami faluje cały czas - tak powinno być? Klapka w turbo jest domknięta - nie da się nią obrócić. Sztangi od regulacji nie ruszałem.
Błędów żadnych nie pokazuje (poza airbagiem i wspomaganiem).
Mam prośbę o ocenę logów dynamicznych.
Pacjent to Fabia ze swapem z Golfa IV 1.8T AUM
Mody: FMIC, DP 3", dalej coś pomiędzy 2,25" a 2,5" na dwóch przelotach, chiński filtr stożkowy, wywalone SAI, n249, n112, program chyba seria, a przynajmniej ja nic z nim nie robiłem. Przed swapem silnik mechanicznie był seryjny.
Logi:
grupy 002 033 http://tiny.pl/gs2ft
grupy 003 020 http://tiny.pl/gs2f9
grupy 115 118 http://tiny.pl/gs2fw
Z tego, co sam zauważyłem, ciśnienie doładowania jest chyba za niskie, przepływomierz pokazuje za mało, dodatkowo chyba spalanie stukowe? Czy aby sonda lambda jest sprawna?
Dolot jest szczelny (sprawdzałem pompując 1 bar), DV sprawne (podciśnienie wpięte bezpośrednio w kolektor), N75 i przepływomierz nie wiem - nie mam nic na podmiankę.
Co ciekawe, po odpięciu wężyka od WG, ciśnienie bardzo faluje, jest pik do ok 1 bara i spada do 0,3-0,4, czasami faluje cały czas - tak powinno być? Klapka w turbo jest domknięta - nie da się nią obrócić. Sztangi od regulacji nie ruszałem.
Błędów żadnych nie pokazuje (poza airbagiem i wspomaganiem).
Ostatnio zmieniony wt lip 03, 2018 14:12 przez pajowski, łącznie zmieniany 1 raz.
[inny] Re: 1.8T AUM prośba o ocenę logów
Przepływka jest ok, leci równo do 125 przy końcu.
Ciśnienie doładowania jest na pewno za niskie, ja mam większe w momencie gdy nie stuka, zobacz moje logi w podobnym temacie. U mnie jest od 0,6 bara na starcie i spada.
Sondę sprawdź na biegu jałowym na kanale 33 w pierwszym okienku, powinno wahać się około 0. I podczas normalnej jazdy też powinno się zmieniać.
Ciśnienie doładowania jest na pewno za niskie, ja mam większe w momencie gdy nie stuka, zobacz moje logi w podobnym temacie. U mnie jest od 0,6 bara na starcie i spada.
Sondę sprawdź na biegu jałowym na kanale 33 w pierwszym okienku, powinno wahać się około 0. I podczas normalnej jazdy też powinno się zmieniać.
Audi A3 1.8T AUM
[inny] Re: 1.8T AUM prośba o ocenę logów
Dzięki za odpowiedź.
Przepływka na pewno ok? Czy nie powinno być ok 120 g/s przy 5000 RPM?
Odnośnie ciśnienia, to jest zgodne z zadanym, tylko dlaczego zadane jest tak niskie?
Na kanale 33 ciągle jest 0%, czy to podczas jazdy, czy na postoju.
Wartości z grupy 20 wskazują na stuk?
Przepływka na pewno ok? Czy nie powinno być ok 120 g/s przy 5000 RPM?
Odnośnie ciśnienia, to jest zgodne z zadanym, tylko dlaczego zadane jest tak niskie?
Na kanale 33 ciągle jest 0%, czy to podczas jazdy, czy na postoju.
Wartości z grupy 20 wskazują na stuk?
[inny] Re: 1.8T AUM prośba o ocenę logów
Jest ok. Oglądałem inne logi z AUM i zawyczaj max ok 120 g/s. Zresztą rosstech pisze, że dla 1.8T 150KM, ma 120g/s max więc, wychodzi, że maksymalny przepływ jest w okolicy maksymalnej mocy, jest dobrze.
Tak, 020 przyspiesza zapłon, żeby nie stukało.
A jakie masz korekty na kanale 032?
Tak, 020 przyspiesza zapłon, żeby nie stukało.
A jakie masz korekty na kanale 032?
Audi A3 1.8T AUM
[inny] Re: 1.8T AUM prośba o ocenę logów
Zrobiłem wczoraj log grupy 032, tylko nie pamiętam czy dynamiczny, czy statyczny... Tak czy siak, przed chwilą sprawdzałem i nic się nie zmienia zarówno na jałowym, jak i pod obciążeniem - ciągle 0.
http://tiny.pl/gs8d5
Przy okazji swapa, robiłem tez rozrząd, tzn. tylko pasek, rolki itp. Zastanawiam się teraz, czy przypadkiem nie jest przestawiony. Niby sprawdzałem 2 razy. Strony łańcucha nie ruszałem. Czasami go słychać na zimnym silniku, przez 1 lub 2 sekundy.
Logi grupy 90 i 93 robi się dynamiczne, czy statyczne? Jeśli statyczne, to wygląda to tak jak pod linkiem. Dynamicznych dziś nie zrobię, ze względu na pogodę.
http://tiny.pl/gs8dj
Odnośnie ciśnienia, wracając z pracy czasami pojawiło się 0,5 bara, ale od razu spadało do 0,4, czasami było nieco ponad 0,4. Te 0,5 to bardziej taki pik był.
Może dodam na koniec, że tak poważne rzeczy, jak swap itp. robiłem pierwszy raz, sam, nigdy nie uczestniczyłem w podobnych projektach, nie jestem mechanikiem (tzn. jestem inżynierem mechaniki, ale nie samochodowej), więc istnieje ryzyko, że mogłem coś skopać...
http://tiny.pl/gs8d5
Przy okazji swapa, robiłem tez rozrząd, tzn. tylko pasek, rolki itp. Zastanawiam się teraz, czy przypadkiem nie jest przestawiony. Niby sprawdzałem 2 razy. Strony łańcucha nie ruszałem. Czasami go słychać na zimnym silniku, przez 1 lub 2 sekundy.
Logi grupy 90 i 93 robi się dynamiczne, czy statyczne? Jeśli statyczne, to wygląda to tak jak pod linkiem. Dynamicznych dziś nie zrobię, ze względu na pogodę.
http://tiny.pl/gs8dj
Odnośnie ciśnienia, wracając z pracy czasami pojawiło się 0,5 bara, ale od razu spadało do 0,4, czasami było nieco ponad 0,4. Te 0,5 to bardziej taki pik był.
Może dodam na koniec, że tak poważne rzeczy, jak swap itp. robiłem pierwszy raz, sam, nigdy nie uczestniczyłem w podobnych projektach, nie jestem mechanikiem (tzn. jestem inżynierem mechaniki, ale nie samochodowej), więc istnieje ryzyko, że mogłem coś skopać...
[inny] Re: 1.8T AUM prośba o ocenę logów
Wygląda na to, że coś jest nie tak z sondą i korektami. Sonda napięcia jakieś pokazuje, ale ECU korekt nie wprowadza. Tu już moja wiedza się kończy. Ale, że żadnych błędów nie wywala to dziwne.
Kanał 032 to są korekty długoterminowe na wolnych i podobciążeniem. Raczej ich się nie loguje, tylko sprawdza po dłużej jeździe, ew podgląda po kasowaniu komputera w którą stronę idą jak coś jest nie halo,.
Kanał 032 to są korekty długoterminowe na wolnych i podobciążeniem. Raczej ich się nie loguje, tylko sprawdza po dłużej jeździe, ew podgląda po kasowaniu komputera w którą stronę idą jak coś jest nie halo,.
Audi A3 1.8T AUM
[inny] Re: 1.8T AUM prośba o ocenę logów
Odnośnie sondy, wyczytałem mądre rzeczy - nie działa, bo odpięte są SAI, n249,n112. Odpięte tylko fizycznie, programowo nic nie ruszane. Dla pewności sprawdzę wiązkę między wtyczką sondy a ECU. Najgorzej, że przejeździłem już tak 3 tyś. km, oby bez skutków ubocznych.
Podpowie ktoś, jak wyrzucić to programowo? Dziś lub jutro zgram fabryczne mapy. Naszukałem się info w sieci, ale nie znalazłem nic konkretnego. Oczywiście nie będę tego robił zarobkowo, a jedynie dla siebie (tak jak cały ten swap i przedsięwzięcie - hobbystycznie...).
Podpowie ktoś, jak wyrzucić to programowo? Dziś lub jutro zgram fabryczne mapy. Naszukałem się info w sieci, ale nie znalazłem nic konkretnego. Oczywiście nie będę tego robił zarobkowo, a jedynie dla siebie (tak jak cały ten swap i przedsięwzięcie - hobbystycznie...).
[inny] Re: 1.8T AUM prośba o ocenę logów
Dobrym kanałem do sprawdzenia jest też 031, gdzie widać czy lambda na sondzie jest taka jak zadana przez komputer.
Audi A3 1.8T AUM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości