ALH brak mocy

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piotrek_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 07, 2015 18:55

ALH brak mocy

Post autor: piotrek_77 » sob lut 25, 2017 16:46

Model samochodu Golf 4,
Rodzaj silnika 1.9 TDI
Oznaczenie silnika ALH
Rok produkcji 1999.

Motor seria 90km. Samochód stracił moc, nie ma doładowania.

Logi statyczne:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_uWV50r0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_FnD485g.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_kklz9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

BASSIC SETTINGS:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_p2kM8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_2Oc2wH.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_7W49u.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_eUmU9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dynamiczne:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_eZfnUm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_d3XxlkX.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_OaeR1x.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_2BBT4F6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_Qvf3Ki.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_SR5UL5J.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-001_004_0ba6qU.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_Ph701eE.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-011_010_9gsIDa0.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_2qWT9.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Samochód wywala błędy:
3 Faults Found:
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
P1248 - 35-10 - - - Intermittent
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent



flatron1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 422
Rejestracja: ndz mar 25, 2012 17:42

Re: ALH brak mocy

Post autor: flatron1984 » sob lut 25, 2017 16:58

Logi dynamiczne zrobione w trybie awaryjnym więc są do :ass: w 011BS widać że tam wartości się praktycznie nie zmieniają więc zmienna geometria stoi. Sprawdź wszystkie wężyki. Na wyłączonym silniku sprawdź czy możesz wcisnąć mechanizm kierownic, rozepnij mechanizm kierownic od gruszki i sprawdź jak chodzą oddzielnie... czy gruszka przyrdzewiała czy kierownice się zapiekły. Kąt wtrysku też do regulacji... nieźle przyspieszony.


ALH -> seria 98,1KM/225Nm -> soft 122,2KM/290,5Nm -> 0,205 & korekta 142,5KM/319Nm

piotrek_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 07, 2015 18:55

ALH brak mocy

Post autor: piotrek_77 » sob lut 25, 2017 17:05

Nawet po ponownym odpaleniu, włączony jest chyba tryb awaryjny więc nie ma na razie możliwości zrobienia logów dynamicznych?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

ALH brak mocy

Post autor: italiano_83 » sob lut 25, 2017 23:41

piotrek_77 pisze:Nawet po ponownym odpaleniu, włączony jest chyba tryb awaryjny więc nie ma na razie możliwości zrobienia logów dynamicznych?
Przed każdym logiem dynamicznym gasisz silnik i ponownie uruchamiasz inaczej się nie da.
Przeładowanie, siłownik sterujący geometrią a jak on ok, to turbo na stół.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

piotrek_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 07, 2015 18:55

ALH brak mocy

Post autor: piotrek_77 » ndz mar 12, 2017 17:45

Przed oddaniem samochodu do warsztatu zastanawia mnie jeszcze zaworek N239. Jest jakaś możliwość sprawdzenia go bądź pominięcia i podpięcia wężyka bezpośrednio do czarnej gruszki?



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: ALH brak mocy

Post autor: mk4tdi » ndz mar 12, 2017 17:59

A co ma zawor n239 do przeładowania? On odpowiada za sterowanie klapą gaszącą. Jak gasisz silnik i silnik gaśnie miękko, nie telepie nim to jest ok


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

piotrek_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 07, 2015 18:55

ALH brak mocy

Post autor: piotrek_77 » ndz mar 12, 2017 18:24

Wyczytałem na forum, że jeden z forumowiczów miał podobny problem. Turbo nie wstawało jak w moim przypadku a po wymianie tego zaworka turbo zaczęło dmuchać. Nie wiem jak się to ma do mojego przypadku, ale wyczytałem że jak występuje przeładowanie to turbina na chwile zaczyna dmuchać i po w padnięciu w tryb awaryjny czuć odcinkę. U mnie samochód pracuje chyba od razu po odpaleniu w trybie awaryjnym ponieważ turbo nie wstaje w ogóle, a jak by było przeładowanie to samochód łapał by not laufa podczas jazdy? Nie wiem czy dobrze myślę, czy jestem w błędzie?



Longhorn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 92
Rejestracja: pn lip 27, 2009 22:32
Lokalizacja: Przemyśl

Re: ALH brak mocy

Post autor: Longhorn » ndz mar 12, 2017 18:26

Do poprawy kąt wtrysku, jest on mocno wyprzedzony!



mk4tdi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: czw sie 22, 2013 09:56

Re: ALH brak mocy

Post autor: mk4tdi » ndz mar 12, 2017 19:30

Kąt wtrysku w tej chwili to najmniejszy problem.
Ten zawór nie ma nic wspólnego z doładowaniem. Sprawdziłeś podstawowe rzeczy?
flatron1984 pisze:Sprawdź wszystkie wężyki. Na wyłączonym silniku sprawdź czy możesz wcisnąć mechanizm kierownic, rozepnij mechanizm kierownic od gruszki i sprawdź jak chodzą oddzielnie... czy gruszka przyrdzewiała czy kierownice się zapiekły. Kąt wtrysku też do regulacji... nieźle przyspieszony.
italiano_83 pisze: Przeładowanie, siłownik sterujący geometrią a jak on ok, to turbo na stół.


ALH + 216 + turbo ARL + FMIC + soft -> 162,5KM/344,2Nm :satan:

piotrek_77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: śr sty 07, 2015 18:55

ALH brak mocy

Post autor: piotrek_77 » czw mar 16, 2017 18:15

Przyczyną błędu

17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent

okazał się zaworek N75. Po wymianie błąd zniknął i turbo zaczęło działać.

Po ustawieniu kąta wtrysku zniknął błąd

17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
P1248 - 35-10 - - - Intermittent


Dziękuję za pomoc forumowiczom. Samochód teraz nie ma błędów i pracuje jak należy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości