Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Żaku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lut 08, 2016 20:57

Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: Żaku » sob sty 07, 2017 22:53

Witam,

Golf z 2001r. w posiadaniu ponad 3 lata i 55 tyś km. Dwa lata temu zdobiony remont głowicy, od razu założony wałek rozrządu od SDI, regenerowana turbosprężarka od 1.9 tdi 116km, ciśnienie sprężania około 32 bar i różnice poniżej 1 bar miedzy cylindrami, założyłem też wtedy końcówki wtryskiwaczy WZM 0.216, układ dolotowy mam większej średnicy na całej długości, rura ssąca turbiny od 130 km wersji, kolektor ssący również, brak egr, pusty katalizator, przepływomierz również od 130 km.

Po kilku tyś km zapieczona zmienna geometria, i tak było jeszcze 4 razy przez półtora roku. Sprawdzalem kat wtrysku i ustawiłem na 59-61, podciśnienie i zaworki podciśnienia okej, wtryskiwacze wyciągnąłem i ciśnienia były wciąż ustawione na 220 bar +-5 oraz nie lały, ładnie rozpylają, wiec zmniejszyłam dawkę paliwa z 3,2 mg na 6 mg, turbosprezarke chcąc znowu oddawać do czyszczenia zmiennej geometri postanowiłem zregenerować bo puszczala olej trochę. Od razu wziąłem tą od 1.9 tdi 130 km.

Tak więc zamontowalem turbosprężarke, sprawdzone wtryskiwacze, odme puscilem na zewnątrz aby wyeliminować możliwość tworzenia sie nagaru zacinajacego geometrię przez spalanie oleju, pewien elektronik powgrywal mi coś tam w mapach alby turbina pompowala większe ciśnienia, wcześniej nic nie było modyfikowane w mapach. I tak po dwóch miesiącach nawet ta turbosprężarka sie poddała i znowu zabezpieczona zmienna geometria.

Nie wiem co zrobić w takiej sytuacji, często sprawdzam sobie auto na komputerze, bloki pomiarowe nie wykazują czegoś dziwnego chociaż do kilku mam zastrzeżenia ale o tym może potem.
Dziś udało mi sie po raz pierwszy uruchomić laptopa w samochodzie i zrobiłem logi dynamiczne. I chyba to co teraz tam się dzieje to porażka za sprawą zmiany map przez elektronika.

Co o tym sądzicie ? Sprawa opisana w skrócie, ponieważ ciężko opisać tak długa historię tej przypadłości. Podejrzewam pompę wtryskową, bądź tajemnicze drugie ciśnienie wtryskiwaczy 300 bar które nie było nigdy ustawianie bo pompiarze tego nie praktykują w moim regionie. Zastanawia mnie również czy komputer w wersji 90 konnej przy takim o sprzęcie jest w stanie dobrać sobie prawidłowe parametry pracy, chociaż we wcześniejszej diagnostyce komputerowej wszystko wyglądało na obrotach jalowych zawsze w porządku.

Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_Gp0XF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-000_1Y7Qf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-001_QNX76K.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-003_7gMKAO9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-004_c412u.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-010_4gHqMz7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-011_i1WgaFl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_244Vk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-003_1uYsR.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-004_1344Rs9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-007_49aX1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-013_aP7yd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BS:
http://vaglogi.pl/log-000_K3qN6y.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-003_6ZCIt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-004_9smKd4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-011_jU4Ul.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam i czekam na dyskusję.
Ostatnio zmieniony wt sty 30, 2018 17:28 przez Żaku, łącznie zmieniany 1 raz.



kamikaze.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
Lokalizacja: Jaworzno

Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: kamikaze. » ndz sty 08, 2017 15:58

Nie zostawiałeś za sobą chmury? Tzn przy dawce 3.2. Z tego co się orientuję optymalna dawka przy tych końcówkach to okolice 3.7, ale to też zależy od motoru. Przeładowanie jest ogromne, czujnik nie wydala, może trzeba skrócić aktuator i to tak porządnie, ale bez całego zestawu logów ciężko, magicy z forum się wypowiedzą konkretne jak wkleisz resztę logów. Notlaufa Ci nie lapie? Tu masz co i jak logować:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=80&t=562817" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciekawi mnie, że po takich modyfikacjach nie pojechałeś na konkretny program, bo to co masz aktualnie wgrane to jakiś żart :bajer:



piotrek233
Forum Master
Forum Master
Posty: 1175
Rejestracja: wt wrz 11, 2007 19:09
Lokalizacja: Bielsko

Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: piotrek233 » ndz sty 08, 2017 18:50

Podwieszająca się geometria, nie zawsze oznacza nagar. Mogą być wżery/rysy na bieżni. Podczas regeneracji/czyszczenia turbiny mechanik mógł pominąć bieżnie i nie usunął wszystkich zarysowań. Może nie wiedział a może celowo tak zrobił bo klient za chwile wróci na czyszczenie i będzie znowu miał robotę..

Tak jak kolega wyżej radzi, podjedz na profesjonalnego tunera niech przejrzy, poprawi soft. Może zobaczy w logach co się dokładnie dzieje z autem.



Awatar użytkownika
Żaku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lut 08, 2016 20:57

Re: Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: Żaku » pn sty 09, 2017 11:49

Nic nie robiłem na początku u tunerów ponieważ nie było ciemnych chmur, jedynie w nocy w światłach jadących za mna samochodów widać było szare zadymienie a osiągi się poprawiły więc tak się jeździło.

Obecnie nie ma przeładowań, pewnie jest tak elektronika ustawiona, tragedia ...

Zrobimy logi fachowo i zobaczymy coś więcej.

Nie zdecydowałem sie na chip tuning w mojej okolicy ( Ilkowice, część Tarnowa ) ponieważ po wstepnych rozmowach zobaczyłem ze tunerzy nie bardzo mają pojecie o tych rzeczach które widać tu na forum, pytam się czy będą ruszane wszystkie mapy,,dawki itd a otrzymuje odpowiedź ze turbo podciagną i zwiększa dawkę na pompie, dlatego boje sie ze wydam 800-1200 zł za słaba niefachowa robotę. GDYBY KTOŚ CHCIAL SIĘ PODJĄĆ PROSZĘ O KONTAKT.

A sprawa ze zmienną geometria wygląda tak, że za każdym razem turbine wyciągnąłem osobiście i osobiście zawozilem na gwarancyjne czyszczenie a usługa odbywała sie przy mnie, tak ze geometria była szkielkowana, płytka szlifowana itd, chodziła bez zacięcia, wykluczam jej wadliwe działanie, zresztą usterka powtórzyła sie na obydwu sprezarkach. Przy każdym razie w środku było sporo czarnego nagaru.



kamikaze.
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: śr maja 08, 2013 21:14
Lokalizacja: Jaworzno

Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: kamikaze. » wt sty 10, 2017 12:28

Kolega wklei komplet logów statycznych i dynamicznych zrobionych według regulaminu z linku w poprzednim poście i dużo się wyjaśni. Wpływ samej jazdy również ma znaczenie, ale przy nowych wtryskach ciężko aż tak zamulać, żeby geometria zacinała się po kilku miesiącach poprzez nagar. Jak mówię, komplet logów i będzie dużo jaśniej :) A do do wirusa naprawdę warto go zrobić po takich modach, zapytaj na forum regionalnym o kogoś ogarniętego w temacie z okolic, chłopaki na pewno kogoś polecą.



mlodybps
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr sie 08, 2012 23:35
Lokalizacja: Biłgoraj

Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: mlodybps » ndz sty 15, 2017 12:54

Cisnienie ori ustawione z tego co widac po logu, jedynie co TL na 50 napisany ale SL tnie bo DW nie pozwala na wiecej.



Awatar użytkownika
Żaku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lut 08, 2016 20:57

Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: Żaku » śr mar 15, 2017 15:12

Obecnie nowa turbosprężarka ponownie zacięta na łopatkach geometrii, mam nieszczelność na serwie, niestety w moim modelu występuje nietypowe serwo o numerze 1J1614105Q i dodatkowo dwumas sie roztłukł ...

A więc geometri w turbinie nie czyszcze puki nie doprowadze układu podcisnienia do prawidłowych wskazań, a na program sie nigdzie nie zglosze jak nie założę sprawnego jednomasu ( żeby był spokój na przyszłość i niższe koszty ).

Tak że z tych powodów nie wykonuje potrzebnych logów do dalszej diagnozy.



Maszan
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 816
Rejestracja: pn wrz 02, 2013 16:30
Lokalizacja: Skawina, malopolska

Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: Maszan » śr mar 15, 2017 19:44

A moze zapieka przez paliwo.Mialem tak u siebie ok 2kkm po czyszczeniu geometrii- znow zaczela sie przycinac.Kolega mechanik, ktory mi ja czyscil, zasugerowal zmiane stacji na ktorej tankuje.Dzialo sie to na Neste teraz tankuje na Bp i problem nie wystepuje od 2-ch lat.Inna sprawa, ze profilaktycznie ja po zimie zalewam przez EGR srodkiem do czyszczenia EGR i srodkiem do piekarnikow.Teraz mam na tym kolanie na wprost wirnika zrobiony otwor rewizyjny do zalewania geometri- odkrecam srubke- zaslepke i mozna wprowadzic przewod z zajzajerem.


VW Bora 1.9TDI 01' ASV+sprzedany.
VW Golf 4 1.4 99' LPG -sprzet zony :)
Seat Leon 1.6 16 05' LPG

Awatar użytkownika
Żaku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lut 08, 2016 20:57

Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: Żaku » ndz sty 28, 2018 21:14

Maszan, na tej stacji tankowanych jest kilka innych turbo diesli z moich znajomych i nikt nie ma problemow mechanicznych przez paliwo.

Ja teraz już ok kilku tysięcy km dolewam oleju 2T do paliwa ( mixol, orlen 2T ...) i faktycznie turbo się nie zapieka na amen ( do dziś chodzi czyli rok czasu jest ok ) oraz ucichlo lekko słyszalne łożysko w pompie wtryskowej.

Z kalamitka w turbinie bardzo fajny pomysł ! Jednak jeśli mam ja na gwarancji to puki co nie mogę zastosować tego patentu, z drugiej strony czesto jak rozbieralem turbine i czyscilem geometrie to nie tylko był na niej nagar który łatwo jest wyczyścić, lecz są też ślady od przytopionych lopatek które trzeba czyścić mechanicznie z tej plytki/taleza, ( szlifowanie na plasko ).

Dodam jeszcze że jakis czas temu ustawiłem dawkę wtryskiwanego paliwa na pompie na wartość mniejszą czyli ok 13 mg z tego co pamietam jak nie jeszcze mniej i od razu zauwazalnie silnik tak sie nie dusil i zaczął szybciej i lżej przyspieszac. W sumie też dlatego można tłumaczyć fakt ustapienia zaciec geometrii.

Wrzucam wszystkie logi:
Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_Gp0XF.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-000_1Y7Qf.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-001_QNX76K.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-003_7gMKAO9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-004_c412u.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-010_4gHqMz7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-011_i1WgaFl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_244Vk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-003_1uYsR.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-004_1344Rs9.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-007_49aX1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-013_aP7yd.html" onclick="window.open(this.href);return false;
BS:
http://vaglogi.pl/log-000_K3qN6y.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-003_6ZCIt.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-004_9smKd4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vaglogi.pl/log-011_jU4Ul.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Żaku
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lut 08, 2016 20:57

Re: Uciążliwy nagar Golf IV 1.9 ALH

Post autor: Żaku » pn kwie 02, 2018 21:08

Zmieniłem dawkę paliwa na ok 8 mg, jest lepiej, widocznie przy dawce 13 mg była poprawa bo wtedy na przycinajacej się geometrii "lepiej sie dostosowała"

Zrobiłem nowe logi, prosze o ocenę. Kilka logów dynamicznych wykonywalem na nie pełnym gazie, poniewaz wtedy lepiej silnik sie wkreca, ale praca jest bardziej twarda jeśli chodzi o dźwięk wtryskow, na większym doladowaniu sa tlumione ale trochę odczuwalne są drgania ( mniej równa praca ). Pompę logowalem żeby sprawdzić czy elektrozawory pracuja prawidlowo ale jak stwierdziłem ta różna praca silnika ( glosniejsze spalanie, nierowna praca przy przyspieszaniu ) sa od różnego ciśnienia doladowania.
Więc jak to jest, do tych wtryskow mam beznadziejna mapę turbo itp ? Czy do turbiny przy tych wtryskach złą mapę paliwa ? Dodatkowo na wolnych obrotach z tłumika idzie sporo niesplalonej ropy, tylko w mapach mozna zmienić dawki na jalowych ?

Dynamiczne:
http://vaglogi.pl/log-000_234kN.html
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_DgtU0z.html
http://vaglogi.pl/log-003_008_011_j788A8.html
http://vaglogi.pl/log-004_V3y25m.html
http://vaglogi.pl/log-011_auPG9qx.html
http://vaglogi.pl/log-011_kN797.html
http://vaglogi.pl/log-011_ZT40i8Q.html

Statyczne:
http://vaglogi.pl/log-000_05dN9s.html

BS:
http://vaglogi.pl/log-003_7NbPtS.html
http://vaglogi.pl/log-004_Nfc6G2.html
http://vaglogi.pl/log-011_27ZyC2q.html



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości