Strona 1 z 1

Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: pt wrz 16, 2016 10:19
autor: crown20
Witam
Pacjent GOLF MK4 TDI, ALH, rocznik 2002, przebieg 396 tyś, 100% seria.
Kupiłem go ponad 2 miesiące temu.
Auto nie wykazuje jakiegoś mega dużego problemu, nie mniej jednak udałem się na hamownie na której wykres pluną 92km i 215Nm.
Na hamowni też wyszło to co widać na wykresie.

https://zapodaj.net/70eaaa0735a75.jpg.html

W kompie żadnych błędów od początku, zrobiłem nim już 6000 km, żadnego dymka nie puszcza, pali na ciepłym i zimnym idealnie.


1. Auto ma problem z momentem obrotowym między 1600 a 2000 widać uskok.
2. Zbyt szybko spada moment obrotowy a wysokich obrotach, powyżej 3600 wszystko spada, patrząc na inne wykresy ALH powinien trzymać do 4000 w miarę równo.
3. Przy dwóch przejazdach widać iż powyżej 2600 to jaki moment się uzyskuje to loteria.

Podpowiedzi panów z hamowni.
1 Punkt spowodowany jest zawieszaniem się kierownicy turbo.
2. Puszcza N75
3. Przepływa fałszuje.

Dla mnie laika którego logi które zobaczycie są pierwsze w życiu potwierdza się na pewno że z przepławką coś nie tak.

Proszę was o analizę i potwierdzenie/zaprzeczenie tez panów z hamowni. Będę wdzięczny za wszelkie uwagi etc.

Poniżej logi niestety z racji małego doświadczenia statyczne i dynamiczne skleiły mi się w jeden za co przepraszam.

Statyczne:
http://vaglog.pl/log_278373.html
http://vaglog.pl/log_278372.html
http://vaglog.pl/log_278371.html

BS
http://vaglog.pl/log_278374.html
http://vaglog.pl/log_278375.html
http://vaglog.pl/log_278376.html
http://vaglog.pl/log_278377.html

Dynamiczne:
http://vaglog.pl/log_278382.html
http://vaglog.pl/log_278378.html
http://vaglog.pl/log_278380.html
http://vaglog.pl/log_278379.html
http://vaglog.pl/log_278381.html
http://vaglog.pl/log_278383.html

Grupowe
http://vaglog.pl/log_278386.html
http://vaglog.pl/log_278387.html
http://vaglog.pl/log_278384.html
http://vaglog.pl/log_278385.html

Przy moim wcześniejszym Golfie 3 1,9D 1Y ten to statek kosmiczny :)

Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: pt wrz 16, 2016 21:57
autor: italiano_83
Przepływomierz ma za niskie wskazania.
Doładowanie pływa - praktycznie po całości niestabilne, moment idzie do góry bo masz przeładowanie, później sterownik wstępnie opanowuje doładowanie i moment leci w dół - doładowanie spada i potem ponownie idzie do góry.
Temat doładowanie jest opisany w dziale silników diesla.

Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: pt wrz 16, 2016 22:23
autor: crown20
Ok kolego. Dziękuję za opinie co do przepływie. Nie mniej jednak prosił bym byś wskazał. Wg. Ciebie przyczynę niestabilnego doładowania.

Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: sob wrz 17, 2016 08:24
autor: italiano_83
Przyczynę sam będziesz musiał zdiagnozować :bajer: przecież ja nie mam fizycznego dostępu do auta.
90% kierownice
10% n75 lub siłownik pod ciśnienia.

Zaczynasz od n75 bo najłatwiej.

Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: sob wrz 24, 2016 11:17
autor: Sztomel
Wszyscy panowie z hamowni pewnie mają rację. Niestety nie mierzyłem sprawności N75 więc sami wiedzą co piszą :
- turbo nie pracuje stabilnie (a aby tak było to trzeba wyczyścić w nim zmienną geometrię) - koszty są w granicach 400 zł (za b.dobrze wyczyszczoną zmienną
geometrię - ale jest to nieuniknione bo problem będzie się pogłębiał,
- przepływka stanowczo zaniża wskazania gdyż pokazuje zbyt małe wartości nawet wtedy kiedy turbo przeładowuje. (proponuję starą rozwiercić lub wymienić na
sprawną - co nie zawsze oznacza nową gdyż wiele nowych wykazuje się nawet gorszą sprawnością niż ta używana),
- N75 - tego niestety nie mogłem sprawdzić przez neta ale czasami powoduje zbyt duże spadki podciśnienia (gdy występuje zbyt duży spadek podciśnienia
przed nim w stosunku do podciśnienia za nim - czasem bywa to nawet 0,4 bara różnicy) przykładowo jeśli wakuometr przed samym N75 pokazuje - 0,9 mbara
a tuż za nim pokazuje np. - 0,6 bara - to już spory spadek podciśnienia i zbyt duża różnica podciśnień na samym N75.

Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: pn wrz 26, 2016 09:43
autor: crown20
Dzięki za wasze opinie.
Na tą chwile status sprawy wygląda następująco.
Turbo idzie do czyszczenia ewentualnej regeneracji w przyszłą środę/czwartek, od razu z czyszczeniem dolotu, IC, miski olejowej itp.
N75 od razu przy tej okazji będzie wymieniony.
Przepławkę boscha dziś zamówię w Ucando (w razie czego sprawdzę jak działa proces reklamacji w sprzedaży intranetowej-na pewno lepiej niż w małym sklepie motoryzacyjnym w miasteczku 10 tyś).

I tu pytanie gdybym pojechał na szrot z multimetrem i zmierzył piny i wyniki były by prawidłowe to oznacza że na 100% przepływka będzie dawała prawidłowe wyniki?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Edit
Wczoraj wymieniłem przepływkę. Logi dynamiczne 003 i 003 z 011 poniżej
http://vaglog.pl/log_280210.html
http://vaglog.pl/log_280211.html

Przepływomierz nowy, Bosch, fabrycznie zapakowany.

Wiem że zaraz napiszecie że nie ma rewelacji i obcina powyżej 3400, jednak dalej mam zawieszkę w turbo i zaniżanie w przepływce zaczyna się tam gdzie odwiesza sie turbinka i nie przeładowuje.

Odczucia z jazdy, płynniej przyśpiesza, nie czuć takiego poszarpywania jak wcześniej powyżej 2500 tyś. I zrobiłem na niej 200 km tej samej trasy którą jeżdżę do pracy co dziennie w tych samych warunkach i jak nigdy wyszło mi średnie 4,9 a nie 5,3.
Co myślicie o tej przepływce?- zostawiać? Jak zrobie turbo to może się poprawić powyżej 3400 w liczeniu?

Edit 08 10 2016
Dobra jak ktoś rozwikła te logi będzie mistrzem świata i wysyłam mu flaszke (czystej lub kolorowej- kto co lubi).
Auto na nowej, ori przeplywce Boscha, z nowym wymienionym N75 pierburga, z turbiną po pełnej regeneracji (kierownica etc działa idealnie), przewody podciśnienia wymienione na nowe, wyczyszczony i umyty całkowicie dolot z IC itp., umyta miska olejowa, wymieniony olej z wszystkimi filtrami. W sumie wpakowane ok 2258 zł i kupę czasu a efekt w stosunku do pierwszych logów wg, mnie żałosny a jak wy myślicie?

http://vaglog.pl/log_281112.html
http://vaglog.pl/log_281113.html
http://vaglog.pl/log_281114.html
http://vaglog.pl/log_281115.html

Ma ktoś jakieś pomysły?

Re: Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: wt kwie 17, 2018 08:45
autor: fiszu251
Siema. może mi ktoś to rozszyfrować? Chodzi o to że moja maszyna ma wpisane wszędzie gdzie się da 115km a tutaj cos innego pokazuje. Czy wykres przebiega odpowiednio ? I jak to możliwe że jest taka różnica w mocy? Auto nie tuningowane wszystko jest na swoim miejscu. Dodam że było to robione 3 lata temu jakoś zapomniałem o tym ale ostatnie porządki mi o tym przypomniały. Facet coś wspominał że coś z turbo się dzieje, wiec jest po regeneracji, wymieniona uszczelka pod gł. nowe weże podciśnienia.

Obrazek

Re: Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: wt kwie 17, 2018 19:27
autor: wesol
Ale co innego pokazuje bo nie kumam?

Re: Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: wt kwie 17, 2018 22:32
autor: fiszu251
No napisałem że moc auta to 115km, a na wykresie jest 122km przy 3300 rpm to jak to możliwe ? bo właśnie tego nie rozumiem, jak może pokazywać więcej niż podaje producent.

Re: Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: śr kwie 18, 2018 07:45
autor: flatron1984
U mnie niby 90KM a wyszło 98KM, to taki bonus od fabryki :bajer: po drugie chciałbyś żeby na hamowni pokazało idealnie 115KM bo tak podaje producent? Trzeba brać poprawkę na różne czynniki które mają wpływ na pomiar.

Re: Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: śr kwie 18, 2018 08:12
autor: fiszu251
Nie no spoko nawet i lepiej jak jest więcej :D ale tylko mi chodziło tylko o to skad to się wzieło :)

Re: Golf ALH seria, wykres z hamowni i logi do porownania.

: śr kwie 18, 2018 11:07
autor: wesol
Przecie to normalne że nigdy nie ma równo tyle co podaje producent a błąd pomiarowy hamowni to już kilka koni. Mój 115 km auy też pokazał 122 km.