Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- arektouareg
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pt sty 16, 2015 14:40
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Panowie,auto logowane na 4 biegu....http://vaglog.pl/log_277792.html,przepływka podmieniana,czujnik ciśnienia i temperatury w dolocie nowy, turbo po regeneracji i dalej robi łaskę że jedzie do 2200obr.
Demontować kata i zaglądnąć do wnętrza?
Wszystkie pomysły mile widziane.
Pozdrawiam.
Demontować kata i zaglądnąć do wnętrza?
Wszystkie pomysły mile widziane.
Pozdrawiam.
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Nie znam parametrów tego silnika ale moim zdaniem masz nieszczelność w dolocie powietrza doładowanego a zatem trzeba sprawdzić węże od turbo do kolektora ssącego - turbo uzyskuje minimalne wartości w czasie kiedy masa powietrza jest zbyt wysoka w sprawdzanym zakresie pomiaru.
Podam na przykładzie : - przy 2500 obrotach turbo dmucha wartość zadaną czyli sterownik chce 23800 mbar i turbo tyle dmucha a przepływka wtedy chce 1198,5 mg/skok a i otrzymuje wartość rzeczywistą 1204 mg/skok - czyli OK. Przy 2000 obrotach turbo miało mieć 2244 mbar a dmucha zaledwie 1700 mbar. a przepływka miała osiągać wartość 1198,4 mg/skok a wartość rzeczywista osiąga 900 mg/skok - przy takim niedoładowaniu turbo, przepływka powinna pokazywać znacznie mniejsze wartości i dlatego (moim zdaniem) jest gdzieś nieszczelność w dolocie tym bardziej, że turbo niedoładowuje przy 2300 obrotach silnika i ma niedoładowanie rzędu 165 mbar a przepływka pokazuje zawyżone wartości o prawie 20 mg/skok a to nie jest normalnym zjawiskiem.
Podam na przykładzie : - przy 2500 obrotach turbo dmucha wartość zadaną czyli sterownik chce 23800 mbar i turbo tyle dmucha a przepływka wtedy chce 1198,5 mg/skok a i otrzymuje wartość rzeczywistą 1204 mg/skok - czyli OK. Przy 2000 obrotach turbo miało mieć 2244 mbar a dmucha zaledwie 1700 mbar. a przepływka miała osiągać wartość 1198,4 mg/skok a wartość rzeczywista osiąga 900 mg/skok - przy takim niedoładowaniu turbo, przepływka powinna pokazywać znacznie mniejsze wartości i dlatego (moim zdaniem) jest gdzieś nieszczelność w dolocie tym bardziej, że turbo niedoładowuje przy 2300 obrotach silnika i ma niedoładowanie rzędu 165 mbar a przepływka pokazuje zawyżone wartości o prawie 20 mg/skok a to nie jest normalnym zjawiskiem.
Ostatnio zmieniony sob wrz 10, 2016 21:15 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- arektouareg
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pt sty 16, 2015 14:40
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Wszystkie połączenia elastyczne i rury aluminiowe szczelne, więc pozostaje sprawdzenie dwóch intercoolerów...chociaż po zatkaniu dolotu zaraz przy przepływce auto gaśnie od razu.I jeszcze pytanie czy przy nieszczelnym dolocie powietrza doładowanego nie powinno być widać jego braku w całym zakresie obrotów a tym samym kopcenia z wydechu?
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Jeśli zatkasz dopływ powietrza zaraz za przepływką to silnik zgaśnie i to jest normalny objaw bo żaden silnik (nawet benzynowy bez powietrza nie pojedzie).
Przy nieszczelnym dolocie powietrza doładowanego wartości wskazywane przez przepływkę zawsze będą zawyżone w stosunku do wartości oczekiwanej gdyż turbo nadrabiając wartość ciśnienia doładowania (aby wyrównać jego ubytek) będzie się kręcić szybciej niż powinno i będzie ssało więcej powietrza od strony przepływki niż normalnie i powinno to sie objawiać większym wskazaniem masy zasysanego powietrza przez przepływkę (co właśnie u Ciebie obserwuję) oraz kopceniem z wydechu na czarno wyraźnie obfitszym niż normalnie (nie zawsze jest to widoczne).
Jeśli u Ciebie wartość ciśnienia doładowania i wartość masy zasysanego powietrza przy końcu logu dynamicznego się zrównują z wartościami oczekiwanymi to oznacza to, że dziura w dolocie się wtedy zasklepia i nie widać tego efektu. Pamiętać należy, że węże od turbodoładowania najbardziej się rozdymają przy maksymalnym ciśnieniu doładowania czyli największym momencie obrotowym itd. Pęknięcie na wężu może się zatem zasklepiać i być tylko widoczne przy maksymalnym ciśnieniu doładowania - takim stałym newralgicznym miejscem nieszczelności np. w silniku AFN jest krótki łącznik gumowy przed samym kolektorem ssącym a pęknięcie pojawia się od tyłu i nie jest widoczne z przodu patrząc na silnik.
Przy nieszczelnym dolocie powietrza doładowanego wartości wskazywane przez przepływkę zawsze będą zawyżone w stosunku do wartości oczekiwanej gdyż turbo nadrabiając wartość ciśnienia doładowania (aby wyrównać jego ubytek) będzie się kręcić szybciej niż powinno i będzie ssało więcej powietrza od strony przepływki niż normalnie i powinno to sie objawiać większym wskazaniem masy zasysanego powietrza przez przepływkę (co właśnie u Ciebie obserwuję) oraz kopceniem z wydechu na czarno wyraźnie obfitszym niż normalnie (nie zawsze jest to widoczne).
Jeśli u Ciebie wartość ciśnienia doładowania i wartość masy zasysanego powietrza przy końcu logu dynamicznego się zrównują z wartościami oczekiwanymi to oznacza to, że dziura w dolocie się wtedy zasklepia i nie widać tego efektu. Pamiętać należy, że węże od turbodoładowania najbardziej się rozdymają przy maksymalnym ciśnieniu doładowania czyli największym momencie obrotowym itd. Pęknięcie na wężu może się zatem zasklepiać i być tylko widoczne przy maksymalnym ciśnieniu doładowania - takim stałym newralgicznym miejscem nieszczelności np. w silniku AFN jest krótki łącznik gumowy przed samym kolektorem ssącym a pęknięcie pojawia się od tyłu i nie jest widoczne z przodu patrząc na silnik.
Ostatnio zmieniony sob wrz 10, 2016 21:32 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
- arektouareg
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pt sty 16, 2015 14:40
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Więcej powietrza równa się większe kopcenie?
U mnie wartość oczekiwana np przy 1470 obr. jest 1198.5 a pokazuje 605.1 i tak do 2200 obrotów.
Pomyślałem o tym samym co mówisz, że pęknięcie może się zamykać przy wyższym ciśnieniu.
Po niedzieli sprawdzenie szczelności od "a do zet".
U mnie wartość oczekiwana np przy 1470 obr. jest 1198.5 a pokazuje 605.1 i tak do 2200 obrotów.
Pomyślałem o tym samym co mówisz, że pęknięcie może się zamykać przy wyższym ciśnieniu.
Po niedzieli sprawdzenie szczelności od "a do zet".
Ostatnio zmieniony sob wrz 10, 2016 21:37 przez arektouareg, łącznie zmieniany 1 raz.
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Masz rację ale zauważ, że przy 2331 obrotów powinno być okolice 1198 mgram/skok a jest aż 1222 mgram/skok przy niedoładowaniu turbo o prawie 255 mbar to już o czymś świadczy.
- arektouareg
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pt sty 16, 2015 14:40
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Znaczy że powietrze w kosmos ucieka ?
Jeszcze jeden log statyczny http://vaglog.pl/log_277818.html
Jeszcze jeden log statyczny http://vaglog.pl/log_277818.html
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
moim zdaniem tak.arektouareg pisze:Znaczy że powietrze w kosmos ucieka ?
Nie wklejaj tu loga statycznego tylko potrzebny jest dynamiczny grup 003 z 011 łącznie.
Na statycznym nie będzie widać ewentualnego rozdęcia węża powietrza doładowanego bo się nie ma na czym rozciągnąć - zbyt słabe doładowanie.
- arektouareg
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pt sty 16, 2015 14:40
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Jutro go zamieszczę.
A różnica 102 mbar na wolnych obrotach jest spowodowana przekłamaniem, tolerancją czujnika?
A różnica 102 mbar na wolnych obrotach jest spowodowana przekłamaniem, tolerancją czujnika?
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Na wolnych obrotach (-) 102 mbar. - a, nie. Na wolnych się tym nie przejmuj.
Nie wszystkie wartości się tak interpretuje np. 850 mg/skok to nie zawsze 850 mg/skok powietrza w przepływce itd.
np. w silniku 1.9 tdi przeplywka pokazuje średnio 850 mg.skok a wartość oczekiwana to około 900 mg/skok przy super doładowaniu.
Nie wszystkie wartości się tak interpretuje np. 850 mg/skok to nie zawsze 850 mg/skok powietrza w przepływce itd.
np. w silniku 1.9 tdi przeplywka pokazuje średnio 850 mg.skok a wartość oczekiwana to około 900 mg/skok przy super doładowaniu.
- arektouareg
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pt sty 16, 2015 14:40
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
W takim razie jutro log 3 i 11 razem( może jeszcze jakieś zrobić?) a po weekendzie jeszcze raz przegląd dolotu.
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Mam pomysł - jeśli nie chcesz doinwestować auta to nie inwestuj w nowy przepływomierz i ciesz się jazdą jaką obecnie masz. Jeśli chcesz doinwestować auto to ciesz się tym co masz po wymianie przepływki (jeśli zauważysz różnicę).
Ja nie mam żadnych pomysłów więc możesz robić co uważasz.
Ja nie mam żadnych pomysłów więc możesz robić co uważasz.
- arektouareg
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: pt sty 16, 2015 14:40
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Sztomel, potrafisz człowieka pocieszyć....1200 zeciszy oryginał w VW kosztuje.......dlatego zapinałem już 4 przepływomierze z jeżdżacych aut i było to samo.
Ale dzięki.
Proszę, log z dzisiaj http://vaglog.pl/log_277838.html
Ale dzięki.
Proszę, log z dzisiaj http://vaglog.pl/log_277838.html
Proszę o ocenę loga Touareg 3.0
Z tego co się orientuję to silnik Biturbo ma kilka logów - dwie przepływki i dwie turbosprężarki oraz dwa logi korekcji wtryskiwaczy.Ty dałeś nam jeden zestaw a ponoć są dwa - Jeden zestaw jest OK a co z drugim ? Jak podpinasz VCDS'a to sprawdź co pokazują pozostałe grupy - sam nie mam doświadczenia bo nie mam takiego silnika.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości