Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: Maro_GT » wt sie 02, 2016 20:38

Statyczne :

001 http://vaglog.pl/log_272766.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.pl/log_272767.html" onclick="window.open(this.href);return false;
013 http://vaglog.pl/log_272768.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bassic settings -

000 http://vaglog.pl/log_272769.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.pl/log_272770.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.pl/log_272774.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.pl/log_272775.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dynamiczne

Pojedynczo
001 http://vaglog.pl/log_272776.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003 http://vaglog.pl/log_272777.html" onclick="window.open(this.href);return false;
004 http://vaglog.pl/log_272778.html" onclick="window.open(this.href);return false;
008 http://vaglog.pl/log_272779.html" onclick="window.open(this.href);return false;
010 http://vaglog.pl/log_272780.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011 http://vaglog.pl/log_272781.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Grupowo

001.004 http://vaglog.pl/log_272782.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003.011 http://vaglog.pl/log_272783.html" onclick="window.open(this.href);return false;
011.010 http://vaglog.pl/log_272784.html" onclick="window.open(this.href);return false;
003.008.011 http://vaglog.pl/log_272785.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Błąd jaki się pojawia to:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Problem:
odcina przy przyspieszaniu przy wyższych prędkościach, czasami przy 130km/h , czasami do 160 km/h można dojść i wtedy odetnie.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: italiano_83 » wt sie 02, 2016 20:55

Maro_GT pisze:Problem:
odcina przy przyspieszaniu przy wyższych prędkościach, czasami przy 130km/h , czasami do 160 km/h można dojść i wtedy odetnie.
Przeładowanie, geometria się podwiesza, pytanie czy to wina sadzy, zadziorów na bieżni czy uszkodzenia gruszki przy turbo - to wszystko trzeba sprawdzić, zacznij od gruszki sprawdź czy nie skrzypi i czy nie jest skorodowana.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: Maro_GT » wt sie 02, 2016 21:01

Dzięki za odpowiedź.
Tak właśnie widzę że przeładowuje, geometria była czyszczona 2-3 lata temu. Czyli obstawiasz geometrie, nie jakieś N75 itp. Tak podejrzewałem że trzeba znowu czyścić.



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: italiano_83 » wt sie 02, 2016 21:14

zmień miejscami n75 na n18 lub na inny n75 i zrób loga dynamicznego 011 będzie widać, czy wysterowanie się poprawiło czy nie.
90% to kierownice, pozostałe 10% to gruszka i elementy sterowania- wężyki i n75 który się praktycznie nie psuje, a jeśli już to nie trzyma podciśnienia, fakt czasami tłoczek się podwiesza, ale rzadko.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: Maro_GT » wt sie 02, 2016 21:19

OK, to jeszcze raz dzięki.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: Sztomel » śr sie 03, 2016 00:50

Przy okazji przepływka też do wymiany bo zaniża wskazania - słabiutko mierzy. Kolejną rzeczą jest to, że tylko logi grupowe dały pełną podstawę do diagnozowania a nie te pojedyncze, więc zawsze logujmy podwójnie a nie pojedynczo.


Obrazek

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: Maro_GT » czw wrz 08, 2016 16:39

Dzięki Panowie za rady.
Główną przyczyną problemów z przeładowaniem była gruszka, coś chyba z membraną bo się przycinała, tak czy tak gruszka wymieniona i geometria też od razu została porządnie wyczyszczona. Golf dobrze przyśpiesza i nie łapie notlaufa. Przepływomierzem kiedyś trzeba będzie się też zająć, tylko pytanie czy szukać używanego czy nowego zamiennika. Zamienniki do czegoś się nadają w tym przypadku ?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: Sztomel » sob wrz 10, 2016 07:22

Maro_GT pisze:pytanie czy szukać używanego czy nowego zamiennika. Zamienniki do czegoś się nadają w tym przypadku ?
z tym bywa bardzo różnie. Ja zawsze biorę ze sobą laptop i Vag Coma i umawiam się ze sprzedawcą, że sprawdzę przepływomierz od razu na miejscu w logach dynamicznych w okolicach sklepu i wymieni mi na inny jeśli używka lub zamiennik będzie zaniżał wskazania a wielokrotnie tak było, że nowy pokazywał gorsze wartości niż stary przepływomierz. Trzeba oczywiście wtedy logować dwie grupy jednocześnie tj. 003 z 011 aby było widać wskazania przepływki w zależności od wartości ciśnienia doładowania turbo.


Obrazek

Awatar użytkownika
Maro_GT
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 23:59
Lokalizacja: Gdańsk / Orneta / NLI
Kontakt:

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: Maro_GT » sob wrz 10, 2016 09:32

Używany to bez problemu się zobaczy jak działa i jak coś odda sprzedawcy. Z nowym to mnie zastanawia czy podstawą reklamacji może być zaniżanie wartości. Bo jak się dopatrzą, że był montowany to właśnie nie będzie to zwrot towaru tylko już reklamacja i oczekiwanie na decyzję dystrybutora, często negatywną.
Dzięki Sztomel za odpowiedź.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Proszę o ocenę logów MK4 1.9 TDI ALH seria

Post autor: Sztomel » sob wrz 10, 2016 16:00

Wszystko zależy jak do sprawy podejdzie personel sklepu. Ja kupowałem dla kolegi nowy przepływomierz w sklepie "Inter Parts" w Żorach i tam uzgodniliśmy, że przepływkę zamontujemy, zlogujemy ją i jak będzie miała zaniżone wskazania to dostaniemy kolejną do testu i dopiero trzecia pokazywała prawidłowe parametry więc ją kupiliśmy a tamte dwie sprzedający zabrał na sklep bez żadnych problemów.
Przy prawidłowym ciśnieniu doładowania to właśnie zaniżone wskazania nowej przepływki świadczą o tym, że jest do bani i jak najbardziej nadaje się do zwrotu a czy od ręki czy w ramach reklamacji to już właśnie zależy jak się dogadasz ze sprzedawcą w sklepie. Trzeba uważać n zakupione nowe przepływomierze gdyż w znacznej ilości są to przepływomierze po fabrycznej regeneracji i nie zawsze trzymają prawidłowe parametry a o zamiennikach już nie wspomnę.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości