Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tcq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 30, 2016 11:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: tcq » sob lip 30, 2016 11:38

Szanowni Panowie,

Zastanawiałem się czy napisać w dziale problemów z silnikiem, niemniej z uwagi na to, że załączę logi błędów niech zostanie tu.
Mianowicie od pewnego czasu mój Golf robi mi numery z obrotami silnika. Podczas jazdy, szczególnie przy obrotach ok 1800-2200, praca silnika jakby na sekundę ustaje, a zza zegarów słychać cyknięcie. Opisując problem dokładnie obrotościomierz w tym momencie uderza wskazówką o zero, a auto na ułamek sekundy gwałtownie przyhamowuje. Wspomnę dodatkowo, iż często dzieje się to na nierównej drodze (nagłe wertepy, zjazd/podjazd pod ostre wzniesienie), ale zdarza się to też na równych drogach przy wysokiej prędkości (wysoka prędkość to dla mnie 100-130 km/h :crazy: )

Szczegóły dotyczące pojazdu:
VW Golf 4, 1.4 16v 1J1
rocznik 1998

Dodam, że ostatnio kiedy złapałem się obudowy pracującego silnika, tak radośnie poszarpało mnie prądem, że mi się włosy wyprostowały :D Zmieniłem zatem natychmiast przewody zapłonowe. Pół roku temu auto przeszło remont: rozrząd, cały wydech, świece i takie tam pierdoły co się robić powinno jak olej, filtr.
Dziś zabieram się za wymianę filtra paliwa, bo coś zaczęło niedawno śmierdzieć w środku benzyną, a przy włączonym zapłonie w okolicach prawego tylnego koła radośnie kapała sobie zupa... Jednak nie sądzę, by miało to związek z obrotami.
Przetrzepałem sieć wzdłuż i wszerz, i podejrzenia padły na sondę lambdę i czujnik wału. Wolałbym wymienić jedno, bo 3 stówy ulicą nie chodzą i ucieszyłoby mnie trafienie w sedno za pierwszym razem :D

Z góry dziękuję za wszelkie dobre rady, co by Golfa uzdrowić :)

Wrzucam co mi podpowiedział komputer.
4 Faults Found:
00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
07-10 - Signal to Low - Intermittent
Może trochę słabo, że na końcu, ale miło mi wszystkich serdecznie przywitać, bo mój pierwszy post na forum ^_^



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: marcin7x5 » śr sie 03, 2016 22:07

Czujnik g28 położenia wału korbowego. Do sprawdzenia oscyloskopem oraz kabelki do niego dochodzące od sterownika silnika.



Awatar użytkownika
tcq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 30, 2016 11:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ

Re: Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: tcq » pn wrz 19, 2016 15:34

Historii niestety nastąpił ciąg dalszy.

Otóż z uwagi na opieszałość mojego mechanika nic z pojawiającym się problemem nie zrobiłem. Co więcej natrzepałem sporo kilometrów po kraju, aż Golf powiedział "dość".

Zaczęły dziać się niestworzone rzeczy:
1. Kiedy próbowałem odpalić (zimny) silnik zapaliła się kontrolka temperatury. Zajrzałem pod maskę - faktycznie poziom płynu chłodzącego znajdował się nieco poniżej normy - płynu dolałem i problem (pozornie) się nie odezwał.
2. Dzień później podczas jazdy (silnik rozgrzany) temperatura zaczęła dość żwawo spadać, a kiedy osiągnęła około 75*C silników znów zaczął gwałtownie szarpać. Po chwili temperatura wróciła do 90, chwilę się utrzymała, znów zaczęła spadać i tak oto cykl się powtórzył ze 3 razy.
3. Kolejnego dnia, po przejechaniu kilku kilometrów silnik zaczął szarpać, auto zgasło (na przejeździe przez tory, o zgrozo) i już nie zapaliło. Zepchnąłem Golfa na parking i wróciłem po niego po kilku godzinach - silnik pięknie zapalił, nie szarpał, dotoczyłem go do domu, a na ostatnich metrach szarpanie powróciło.

Zmiana polega na tym, że gdy silnik jest rozgrzany chodzi równo, a przy dotknięciu pedału gazu dzieje się maniana.

Po podpięciu kompa pojawiły się też nowe błędy:

00515 (czujnik Halla G40 - brak sygnału)
00518 (potencjometr przepustnicy - zwarcie z masą)
00530 (nastawnik przepustnicy lub potencjometr G88 - przewra w ciągłości lub zwarcie z potencjałem)
00516 (przełącznik F60 jałowego biegu - niezrozumiała wartość sygnału)

Zastanawiam się, czy jest jedna, konkretna przyczyna rozsiewana syfu po silniku, czy najzwyczajniej świecie zamiast do mechanika powinienem zabrać auto do egzorcysty? ;)
Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie rady!

Dodam jeszcze filmiki obrazujące zjawiska z Archiwum X:
https://goo.gl/photos/ZYiJhoUDoxr6Hnnu8" onclick="window.open(this.href);return false; - od 37 sekundy temperatura radośnie sobie spada.
https://goo.gl/photos/e9zqnnxg8bwHaMup7" onclick="window.open(this.href);return false; - a tutaj próba wciśnięcia pedału gazu na rozgrzanym silniku.

Na chłopski rozum, gdzieś musi dziać się jakieś zwarcie - silnik się nagrzewa, metal się rozszerza, następuje przebicie, czujniki wariują. Podejrzenia padł też na cewkę, skoro wcześniej szarpanie nasilało się w deszczowe dni, a silnik "kopie" prądem. Ręce już załamuję.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: marcin7x5 » pn wrz 19, 2016 19:22

Masz błąd czujnika g40 to nie dziw się że szarpie. Czujnik znajdziesz w pokrywie zaworów przy cewce zapłonowej. Być może wystarczy go wykręcić i przeczyścić z syfu. A może będzie potrzebna jego wymiana. Co do spadku temp to obstawiam czujnik temperatury wody.



Awatar użytkownika
tcq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 30, 2016 11:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: tcq » śr wrz 28, 2016 13:20

marcin7x5, dzięki za odpowiedź.
Czujnik został wymieniony na nowy, Boschowski. Niestety, jego wymiana nie zmieniła niczego. Po kilku przebytych kilometrach silnik zaczął szarpać, a przy próbie podjazdu "pod górkę" dotknięcie pedału gazu kończyło się zgaśnięciem silnika.
Po podłączeniu komputera pojawił się taki oto błąd:
00513 - Czujnik G28 obrotów silnika. Niedopuszczalna wartość sygnału. Brak sygnału.

Inne pomysły?
____________EDIT_____________

Po przemierzeniu Internetu kolejne podejrzenie padło na EGR. Sądzicie, że problem może leżeć tutaj? Próbować odpiąć mu zasilanie, albo go zaślepić, żeby sprawdzić, czy to on?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: marcin7x5 » śr wrz 28, 2016 16:58

Tym razem to G28 niedomaga lub jego okablowanie. Przemierz wiązkę elektryczną pod kątem zwarcia i ciągłości przewodów aż do sterownika silnika. Brak sygnału = gaśnięciu silnika.



Awatar użytkownika
tcq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 30, 2016 11:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: tcq » sob paź 01, 2016 12:17

G28 podmieniony - efektu żadnego. Zatem ten błąd jest wtórny, a nie pierwotny.

Zauważyłem, że silnik szczególnych spazmów dostaje na obciążeniu: ruszanie pod górkę ze skręconymi kołami jest niemożliwe - wskazówka obrotomierza wali o zero i auto gaśnie.
Chciałem zaślepić mu EGR, ale próba odkręcenia śrub mocujący zakończyła się wygraną śrub. Cewka? Spryskana wodą nie daje objawów, a pryskanie wodą w czasie jady jest nieco trudne...
Pozostaje egzorcysta?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: marcin7x5 » sob paź 01, 2016 19:36

A czy przed wymianą g28 sprawdzałeś wiązkę elektryczną? Przemierz kable pod kątem zwarcia oraz ciągłość przewodów aż do sterownika silnika. Max 1,5ohm może być.



Awatar użytkownika
tcq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 30, 2016 11:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: tcq » pn paź 03, 2016 22:13

Oczywiście, że tak.
Dziś paradoksalnie w bardzo mokry dzień jechał jak złoto. Przyjechałem kilka kilometrów, kilka razy gwałtownie przyspieszałem, szarpałem kierownicą - nawet nie kaszlnął. A pod domem, na parkingu, 15km/h sobie zgasł. Krecił i nie chciał zapalić. Dopiero jak wcisnąłem gaz do końca zaskoczył. Zgasiłem, a ponownie zapalił na dotyk.
Jedyna nowość, że po odpaleniu climatronic miga przez chwilę, po czym uruchamia się normalnie.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: marcin7x5 » śr paź 05, 2016 18:18

Sprawdź przepustnicę czy w pełni reaguje na wciśnięcie gazu.



Awatar użytkownika
tcq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 30, 2016 11:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: tcq » wt paź 11, 2016 15:22

Przepustnica zmieniona na nową... a problem powrócił. Nadzieja odeszła, przyszła jesień, depresja i rozpacz.

I teraz uprzejmie proszę, aby szanowni czytający usiedli wygodnie.

Problem przeminął bezpowrotnie, kiedy przestawiłem pokrętło ustawień lusterek. :shock: Pozycja podgrzewania i składania lusterek musiały powodować cyklicznie zwarcie. Temat można zamknąć a mnie już nic nigdy nie zdziwi.

Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc. Kłaniam się nisko. :kwiatek:



Awatar użytkownika
tcq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 30, 2016 11:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: tcq » wt kwie 18, 2017 16:13

Szanowni Państwo,
Wybaczcie, że piszę post pod postem, ale sam poszukiwałem rozwiązania problemu szarpania przez blisko rok spędzając długie godziny pod maską i wydając mnóstwo hajsu na "porady" mechaników.

Jak wyglądał problem możecie przeczytać wyżej.

I uwaga czas na rozwiązanie wielkiej niewiadomej:
Rozwiązaniem problemu szarpania (przerywania) silnika podczas zakrętów w lewo było... potraktowanie sprayem do poprawiania kontaktu w stykach masy podłączonej od akumulatora. A konkretnie wyciągnąłem akumulator, odkręciłem jego podstawę a następnie ten gruby kabel (-), który po drodze jest przykręcony do ramy. Styk miał kolor niebiesko-seledynowy. Dokładnie go oczyściłem, kilkakrotnie spryskałem sprayem i problem już nigdy nie powrócił. Jeżdżę tak już 3 miesiące i mogę śmiało odhaczyć sukces.



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8886
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: marcin7x5 » wt kwie 18, 2017 19:16

No proszę ile szukania a rozwiązanie błahe. Dziwne że to wpływało na pracę silnika bo ten ma swój punkt masowy na skrzyni biegów.



Awatar użytkownika
tcq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob lip 30, 2016 11:16
Lokalizacja: Poznań
Auto: Golf IV 1.4 16V
Silnik: AKQ

Prośba o ocenę logów - Golf IV 1.4 16v 1J1

Post autor: tcq » pn lip 03, 2017 21:38

Ale jak się okazuje pierwsze oczko na kablu masy podłączonym do akumulatora zbiera "zasilanie" z całej blachy - stąd takie cuda wianki. Przedwczoraj wpadłem w sporą kałużę i szarpanie powróciło - dziś znów wyjąłem akumulator oraz jego podstawkę a oczko w kablu zielone aż miło. Odrobina wprawy i "Kontaktu" w sprayu znów załatwiła sprawę.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości