Błąd 17965. Prośba o zerknięcie na log dyn. 90KM AGR

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Błąd 17965. Prośba o zerknięcie na log dyn. 90KM AGR

Post autor: r3nzoll » sob wrz 19, 2015 17:18

Witam,
od pewnego czasu borykam się z błędem przeładowania i trybem awaryjnym w moim AGRze. Auto nie miało robionych żadnych modów, po prostu zwykła seria 90-cio konna. Niestety nie miałem pod ręką drugiej osoby do obsługi vcdsa, ale być może log zrobiony przeze mnie coś powie... Jeśli nie to za jakiś czas postaram się ogarnąć wszystkie grupy. Zacznę może od tego, że przy teście statycznym, w którym włącza się i wyłącza doładowanie sytuacja wygląda tak:
Address 01: Engine (038 906 012 K)

15:39:20 Group 011: Charge Pressure Control at Idle in Basic Setting
903 /min Engine Speed (G28)
OFF Boost Specified
1020.0 mbar Boost Actual
99.6 % Charge Pressure (N75) Solenoid

Od razu po włączeniu tej grupy obroty i doładowanie idą na takie wartości jak widać, słychać delikatne świszczenie turbo, ale czy jest on czy jest off to całkowicie nic się nie zmienia. Czy przez to, ze agr nie ma zmiennej geometrii ten test działa w ten sposób, czy to już świadczy o jakimś uszkodzeniu ?

log dynamiczny: http://vaglog.pl/log_232920.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy te wariacje n75 świadczą o jego nieprawidłowym działaniu i uszkodzeniu, czy problem może leżeć gdzieś indziej ? Powyżej już go nie kręciłem, bo w momencie kiedy spadło doładowanie to silnik wszedł w tryb awaryjny. Mam w planie wyciągnąć n75 i spróbować go zreanimować zgodnie z poradami na forum, ale stwierdziłem, że najpierw zapytam Was co o tym myślicie :)
Dodam tylko, że silnik pracuje równo, nie ma problemów z odpalaniem, braniem oleju itd. Póki zmieniam biegi do 3 tys to błąd się nie pojawia i pewnie gdyby nie to, że turbo weszło mi w awaryjny przy wyprzedzaniu na trasie to bym nawet się nie zorientował...

Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie odpowiedzi



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Błąd 17965. Prośba o zerknięcie na log dyn. 90KM AGR

Post autor: Sztomel » sob wrz 19, 2015 17:36

Nie włącza się trybu Basic Settings dla grupy 011 przy turbo z zaworem upustowym bo tam nie ma zmiennej geometrii i normalnym objawem jest, że ciśnienie nie będzie się zmieniać.
O ile nie masz nieszczelności na gruszce siłownika ciśnieniowego przy turbo oraz wężykach ciśnieniowych łączących turbo z N75 (z których ciśnienie powinno uchylać zawór upustowy w momencie przeładowywania) to winnym tego przeładowania będzie zapewne sam N75 a raczej pęknięta w nim sprężynka. Jeśli wężyki i grucha siłownika będą szczelne a będziesz miał dawcę na podmianę N75 to go podmień. Jeśli podmiana da pozytywny efekt to już wtedy wiesz, że demontaż Twojego N75 jest nieodzowny.


Obrazek

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Błąd 17965. Prośba o zerknięcie na log dyn. 90KM AGR

Post autor: r3nzoll » sob wrz 19, 2015 17:57

Dziękuję bardzo za odpowiedź :) :bigok: szkoda, że dostęp do tej turbiny jest taki kiepski ;/ jakimś prostym sposobem mogę sprawdzić szczelność węży, czy każdy muszę obejrzeć? to samo z gruchą ? jedyne co mam to lewarek i kawałek miejsca przed blokiem... gdzieś mi się obiło, że przy turbinie z WG gruchę można tylko ręcznie sprawdzić (jakkolwiek by to nie brzmiało :grin: )
No i jeszcze kwestia taka czy robić jakieś inne pomiary, czy w tych logach jest już właściwie czarno na białym gdzie mniej więcej leży problem ? bo jak porównałem te wartości n75 z innymi logami tu z forum to wydaje mi się, że jego działanie jest totalnie zaburzone :P no i niestety nie mam od nikogo na podmiankę n75... czytałem, że niektórzy podmieniają z n18 do testów, ale czy jak odłączę n18 to nie będą się dziwne rzeczy dziać?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Błąd 17965. Prośba o zerknięcie na log dyn. 90KM AGR

Post autor: Sztomel » sob wrz 19, 2015 21:45

Jeśli dysponujesz tylko parkingiem przed blokiem i zaledwie lewarkiem to będzie ciężko i raczej nie polecam bo jeszcze Ci auto spadnie na głowę. Gruchę można sprawdzić podpinając na krótko wg. tego schematu : http://obrazki.elektroda.pl/2840938600_1321934511.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; wężyk wychodzący z króćca 3 bezpośrednio z gruchą siłownika podciśnienia 4 (całkowicie pomijając N75) i dodając gazu na biegu jałowym (najlepiej jak druga osoba będzie deptać na pedał gazu a Ty leżąc pod autem będziesz obserwował czy wysuwa się z gruchy w pełni sztanga uchylająca zawór upustowy. Przy szczelnym wężyku, którym zrobisz ten by-pass grucha musi się wysunąć uchylając zawór upustowy na maksa. Jeśli tak się stanie to masz już pewność, że grucha i wężyk z króćca nr 3 są szczelne. Potem przywracasz oryginalne podpięcie wężyków wraz z N75 wg ww. schematu i ponownie sprawdzasz czy sztanga się wysunie jak druga osoba wciśnie gaz do oporu. Jeśli się nie wysunie a wężyk idący do gruchy z N75 jest szczelny to masz uwalony N75.
W logu 011 już wszystko widać więc nie musisz robić innych logów - widać w tym logu, że nie uchyla się zawór upustowy wtedy kiedy turbo zaczyna przeładowywać i to przeładowanie rośnie do momentu aż sterownik silnika aktywował tryb awaryjny bo nie dało się zbić przeładowania turbo.
W twoim przypadku nie możesz podmienić N18 z N75 bo Twój N75 działa na innej zasadzie niż N18 w silnikach gdzie jest turbo ze zmienną geometrią spalin. Twój N75 zmniejsza ciśnienie a N18 podciśnienie a w TDI z turbo VNT N75 i N18 obydwa zmieniają podciśnienie i tam można je podmieniać ale nie u Ciebie.
Możesz u siebie odłączyć N18 ale nic to nie wpłynie na turbodoładowanie w Twoim przypadku bo jest sterowany z zupełnie innego układu niż w silnikach z turbosprężarką VNT czyli ze zmienną geometrią.


Obrazek

r3nzoll
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:17
Lokalizacja: Kalisz

Błąd 17965. Prośba o zerknięcie na log dyn. 90KM AGR

Post autor: r3nzoll » sob wrz 19, 2015 22:30

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź :bigok: Myślę, że dzięki Twoim poradom uda mi się ogarnąć ten temat :)
Pozdrawiam! :pub:



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Błąd 17965. Prośba o zerknięcie na log dyn. 90KM AGR

Post autor: Sztomel » sob wrz 19, 2015 22:32

Też mam taką nadzieję. Gdybyś miał jeszcze jakieś pytania i wątpliwości to pisz na PW a w miarę możliwości będę się starał pomóc.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość