Wybór interfejsu diagnostycznego.

Wszelakie info dotyczące diagnostyki,takie jak np.oceny logów itp.

Moderatorzy: italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rbul
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 165
Rejestracja: ndz lip 10, 2011 22:14
Lokalizacja: Łódź/Płock/Toruń

Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: rbul » czw lis 13, 2014 18:59

a cos np jeszcze do golfa mk6? bo ten bedzie obslugiwal tylko do 2004.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: riccardoa » czw lis 13, 2014 21:23

rbul pisze:a cos np jeszcze do golfa mk6? bo ten bedzie obslugiwal tylko do 2004.
http://www.e-service.info.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obsłuży obydwa.



gofer194
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: sob paź 27, 2012 19:24

Interfejs VAG KKL USB/COM

Post autor: gofer194 » pt lis 14, 2014 19:03

Witam, od niedawna posiadam Golfa III z silnikiem 1.6 ABU rocznik 1993r. Ostatnio zakupiłem interfejs diagnostyczny ze strony viaken niby polski z możliwością podpięcia do OBD1. Wszystko ładnie pięknie, zainstalowałem sterowniki. Interfejs został wykryty w komputerze jako port com 1. Zainstalowałem program Vag-com 311, 409-1 oraz VCDS lite 1.2. Wszystkie programy aktywowałem. Test wykonany w ustawieniach Vag-com'a przebiegł pomyślnie otrzymałem komunikat port status: ok, interface: found, type::serial pass - through, opto/iso: no, ross-tech design: no. Po podłączeniu do samochodu i wybraniu opcji skanowania program wykonuje 4 próby połączenia z każdym adresem niestety bez skutku. W czym może być problem? Próbowałem już chyba wszystkich ustawień zalecanych przez dział techniczny viaken tj. uprawnienia administratora, tryb zgodności z win XP, inne sterowniki, zmiana prędkości portu com, ustawienia start baud itd na systemach operacyjnych win 8, 8.1, 7, różnych komputerach :banghead: . Oczywiści zapłon mam włączony, próbowałem także na uruchomionym silniku żadnej różnicy :banghead:

Miał ktoś już podobny problem? Bo nie wiem czy interfejs jest padnięty czy ja robię coś źle :-(



ditomee
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn paź 17, 2011 20:13

Vag com 409 podwin 8.1

Post autor: ditomee » sob lis 15, 2014 01:52

Witam czy ktosogarnol vaga 409 lub innego pod system 8.1



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: piter007i » sob lis 22, 2014 13:16

Witacje,
poczytałem troche, i stwierdziłem ze wystarczy dla moich potrzeb zwykly kabel KKL (może i nawet uda mi się nim aktywować rkm w liczniku oraz pare innych opcji)
tak więc chce kupić kabel od Viakena kabel USB KKL we wtydku OBD2, najbardziej polecany jest TEN za ok 54zł
tylko powiedzcie mi czym on się różni np. od TEGO za 23zł, po w opisie nie widzę żadnych różnic, wtyczka jest połowę krótsza niż w dej droższej... w czym wiec różnica?


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: riccardoa » sob lis 22, 2014 15:02

piter007i pisze:ylko powiedzcie mi czym on się różni np. od TEGO za 23zł, po w opisie nie widzę żadnych różnic, wtyczka jest połowę krótsza niż w dej droższej... w czym wiec różnica?
Skoro obydwa są z jednego źródła,wyślij zapytanie do sprzedawcy. :bigok:



Awatar użytkownika
piter007i
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 913
Rejestracja: śr lis 28, 2012 21:14
Lokalizacja: KBC

Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: piter007i » sob lis 22, 2014 15:59

pierwsze co wysłałem do sprzedawcy :)
zobaczymy co on powie, a co forum :)

Edit:

Gdyby ktoś był ciekaw, to informacja jaką otrzymałem od viaken.pl

TEN kabel za ok 54zł od TEGO za 20zł, różni się miejscem produkcji, oraz podzespołami. W przypadku tego droższego: polska produkcja, lepszy, nowszy kontroler FT231X, oraz terminale Delphi. Ten drugi to produkcja chińska, gorszy kontroler etc...

pozdrawiam!


Obrazek Bora TDI+0.216 17" Long Beach, Pro Kit,
Sprzedam:
Prawe, małe, elektryczne, podgrzewane lusterko europa kolor LA7W, 2 klamki LA7W, wkład lustra niebieski

undermount
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt lip 24, 2012 15:30

Golf 4 Torque

Post autor: undermount » śr lis 26, 2014 11:50

Witam serdecznie, mam problem z diagnostyka Torque i OBD 2.

Może zaczne od wyspisania sprzetu:

-Tel z android 4.4.2
- OBD 2 zakupilem cos takiego http://allegro.pl/interfejs-micro-elm32 ... 64179.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Samochod Golf 4, 1.6 silnik, 101 km, z gazem sekwencja, rok 1999

Probowalem podlaczyc sie przez torque (wersja darmowa) ale tam tylko szuka protokolow nie ma polaczenia z ecu, bluetooth powiazany z OBD 2 (kostka ktora kupilem), próbowalem tez polaczyc sie z obd 2 pro lecz tam w opcjach jest zolty trojkat przy ecu, nastepna aplikacja ktora testowalem to OBD car doctor, i tutaj tak samo szuka protokolow. Z góry dziekuje za odp.

Edit: sprawdzalem własnie te kostke OBD 2 w citroen berlingo 2.0 hdi i działa, pokazuje spalanie ,obroty, predkosc.



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: Golf 4 Torque

Post autor: riccardoa » śr lis 26, 2014 14:22

undermount pisze:Witam serdecznie, mam problem z diagnostyka Torque i OBD 2.

Może zaczne od wyspisania sprzetu:

-Tel z android 4.4.2
- OBD 2 zakupilem cos takiego http://allegro.pl/interfejs-micro-elm32 ... 64179.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Samochod Golf 4, 1.6 silnik, 101 km, z gazem sekwencja, rok 1999

Probowalem podlaczyc sie przez torque (wersja darmowa) ale tam tylko szuka protokolow nie ma polaczenia z ecu, bluetooth powiazany z OBD 2 (kostka ktora kupilem), próbowalem tez polaczyc sie z obd 2 pro lecz tam w opcjach jest zolty trojkat przy ecu, nastepna aplikacja ktora testowalem to OBD car doctor, i tutaj tak samo szuka protokolow. Z góry dziekuje za odp.

Edit: sprawdzalem własnie te kostke OBD 2 w citroen berlingo 2.0 hdi i działa, pokazuje spalanie ,obroty, predkosc.
Problemem może być samochód(za stary).Mam passata z 1999,modelowo 2000 w TDI i też mi się nie chce za nic połączyć.Natomiast w Borze też TDI tylko z 2003 łączy się od strzała,podobnie w syna mondeo z 2002 w benzynie.



undermount
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: wt lip 24, 2012 15:30

Re: Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: undermount » śr lis 26, 2014 15:45

Dziekuje za odp



Awatar użytkownika
kl0cek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt gru 17, 2013 19:13
Lokalizacja: Hrubieszów

Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: kl0cek » czw gru 04, 2014 15:50

Mam vag com 409.1 ktory dostalem z kablem KKL i smiga ale niestety nie pelna wersja, znalazlem info ze potrzebne sa pliki bin ktore program kasuje sam, xstarter ich nie kopiuje, wiec wrzucam je sam . wchodze w about i widze ze wersja full ale problem pojawia sie w momencie gdy wchodze np w ENGINE, łaczy wtedy i w tym momecie kasuje pliki, wiec ja je wrzucam odrazu sam ale juz jak klikam w opcje np basic setting to wyskakuje komunikat ze mam aktywowac program. Jak sie uporac z tym ?
System to win8


no smoke=no fun
ALH+0.205+CHIP
131km 320nm
:D :D :D

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: riccardoa » czw gru 04, 2014 17:07

kl0cek pisze:Jak sie uporac z tym ?
Zmienić program na VCDS Lite 1.2



Awatar użytkownika
kl0cek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 108
Rejestracja: wt gru 17, 2013 19:13
Lokalizacja: Hrubieszów

Re: Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: kl0cek » czw gru 04, 2014 18:01

riccardoa pisze:
kl0cek pisze:Jak sie uporac z tym ?
Zmienić program na VCDS Lite 1.2
Ok dzieki . ogolnie VCDS lite jest lepszy od VAG-COM? czy po prostu nie bedzie tego problemu?
Bo widze ze programy wygladają identycznie na pierwszy rzut oka


no smoke=no fun
ALH+0.205+CHIP
131km 320nm
:D :D :D

Ruszko
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: ndz paź 26, 2014 15:39

Wybór interfejsu diagnostycznego.

Post autor: Ruszko » pn gru 22, 2014 23:45

1.
- VW Golf V 4Motion 1.9 TDI 105KM
- 2005r
- kasowanie prostych bledow, podstawowa diagnostyka np wersje sterownikow, nastawy klap climatronika itd
- 100zl


2.
CZy ten kabel http://allegro.pl/interfejs-obd2-vag-k- ... 75174.html" onclick="window.open(this.href);return false; podpiety do autka i vcds lite czy vag com sprawdzi sie w tej roli ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Diagnostyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości