[mk2] Pomoc w doborze sprężyn do bilsteinów b4

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Pitterekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: czw lis 20, 2008 21:13
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

[mk2] Pomoc w doborze sprężyn do bilsteinów b4

Post autor: Pitterekk » pn kwie 22, 2013 22:27

Witam, posiadam golfa 1.6 gtd. mam nowe bilsteiny b4 (gaz) przód i tył. muszę kupić nowe spreżyny. auto ma teraz założone rozpórki stalowe na kielichach coby się to wszystko lepiej trzymało kupy. nie chce gwintu/kitu. chcę zawieszenie takie jak było w GTI mniej więcej. (delikatnie niższe - chyba 2 czy tam 3 cm) i twardsze niż seria.

i tutaj pojawia się pytanie. jakie spreżyny zastosować, (z dostępnych na polskim rynku :helm: ) no i jakiej firmy żeby to sie zgrało z amorkami gazowymi. ma być wysokościowo jak seria/leciutko niżej i twardo, ale nie tak twardo jak ja gwincie. zastanawiam się nad sprężynami z firmy lesjofors gdzieś obił mi się o uszy zestaw jakiś ala "gti" kiedyś ale ciężko z dostępnością i nie wiem gdzie to zamówić. koszta tez widziałem coś koło 700 zł.... no ale przetrwają takie spreżyny moje auto zapewne wiec trudno sie mówi :) nie mam bladego pojęcia jak siądzie na nich ciężki diesel, a jeszcze mój golf został dodatkowo dociążony wygłuszeniami elektryką klimą bajerami :)

ogółem chce kupić coś dobrego ala seria z gti. nie jakieś zamienniki tanie.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232139]Mój Biały mk2 GTD 86'[/url]

JJacek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 367
Rejestracja: sob paź 17, 2009 22:27
Lokalizacja: Warszawa

[mk2] Pomoc w doborze sprężyn do bilsteinów b4

Post autor: JJacek » pn maja 06, 2013 12:30

Nie wiem czy nie za późno odpowiadam, ale kupowałem 3 lata temu Lesjofors'y na przód do mojego GTI 16v i spisują się bezproblemowo. Wcześniej były jakieś 'tuningi' (był tylko numer, z internetu wyszedł jakiś niemiecki Fintec), na których przód był niżej niż tył. Po założeniu przód był ciut wyżej, ale z czasem wszystko się ułożyło i jest równo. Obniżenie takie jak seria w GTI. Kosztowały mnie one około 110 zł/szt, 220 za komplet na przód. Z tego co widzę, to komplet na tył kosztuje ~140 zł, więc dużo mniej niż ten kit. Może jakiś sprzedawca będzie znał dokładniejsze parametry (twardość sprężyn, wysokość tych dla GTD i tych dla GTI/GTI 16v).
Z tego co widzę w katalogu to osobny jest zestaw dla całej grupy aut GTI i dla tych 1.6 TD. Kit dla GTI z tego co rozumiem, obniża auto o dodatkowe 25 mm (max nacisk 840/740 kg). Waga 1.6 TD 920/940 kg vs 1.8 GTI 16v 965/985 kg (dane z vwgolf.pl). Pytanie o ile różni się rozkład mas P/T. GTI z tyłu może być cięższe o hamulce (tarcze i zaciski), coś jeszcze? Przód powinien mieć porównywalny nacisk z przodem w GTD.
Warto wziąć pod uwagę to, że do GTI/GTI 16v masz jeden zestaw sprężyn mimo, że auto też się różnią (np wersja goła i wersja z szyberdachem, klimatyzacją, wspomaganiem, skórzanymi siedzeniami, to będzie jakieś ~40-50 kg, analogicznie 3D vs 5D to jakieś 20 kg, elektryka szyb i lusterek za dużo raczej nie waży), więc twoje dociążenie mieści się w jakiś tam standardowych widełkach podejrzewam.
Oczywiście to wszystko to puzle, żeby to złożyć do kupy, warto by dowiedzieć się o dokładniejsze parametry sprężyn. Jedyny wniosek mojej strony jest taki, że Lesjofors produkuje odpowiedniki serii, o chyba dobrej jakości.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości