Podniesienie mkII

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

mateuszurad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 05, 2012 18:04

Podniesienie mkII

Post autor: mateuszurad » pn lis 05, 2012 18:41

Witam. Jestem nowym forumowiczem od jakiegoś czasu posiadam golfa II 1.6TD i chciał bym dowiedzieć się jak można podnieść go? Słyszałem,że można przednie zawieszenie zamienić od pasata lub od jetty. Inni znowu mówią,że jakieś profile założyć na amortyzatory. Macie jakieś sprawdzone patenty na zwiększenie prześwitu?



Awatar użytkownika
magol25
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 13:53
Lokalizacja: Wieniec k/Włocławka

Podniesienie mkII

Post autor: magol25 » pt gru 07, 2012 22:25

Witam. Nie lubię się rozpisywać na forach , ale dzięki nim sporo się dowiedziałem i dlatego postanowiłem ci pomóc. Jestem leśnikiem i podwyższanymi golfami jeżdżę od kilku lat. Przerabiałem podwyższane golfy II, III a obecnie śmigam podwyższonym golfem IV. Patent w golfie II jest prosty. Przód demontujesz mcpersony i sprawdzasz jakie masz amortyzatory. W II były dwa rodzaje amortyzatorów jeden stały nierozbieralny -tego nie przerobisz a drugi rozkręcany gdzie można było odkręcić z góry i wyjąć wkład amortyzatora ten nadaje się do przeróbki.Taki rozkręcany amortyzator demontujemy z auta, rozkręcamy i w połowie trzeba przeciąć obudowę zewnętrzną nałożyć na nią tuleję ok 10cm długą i średnicy większej niż obudowa .Potem składamy do kupy od dołu fragment przeciętej obudowy na nią tuleja i nad tuleję z pozostawieniem przerwy nie większej niż 4,5 cm reszta odciętego mcpersona . Wszystko razem zespawujemy. Potem pod wkład amortyzatora dajemy tulejkę takiej samej wysokości jak była przerwa między rozciętymi elementami obudowy. Skręcamy do kupy sprawdzamy czy wkład w obudowie luźno nie lata i montujemy na auto. Z tyłu natomiast najprościej jest w miejscu połączenia śrubą dolnej części amortyzatora z belką nadstawić profil zamknięty 5cm na 5cm i wysokości najlepiej 7 cm i go nadspawać . Następnie zrobić otwór do zamontowania amorka z nadspawaną belką żeby to wszystko połączyć. Ja do tak podwyższonego auta montowałem koła 175/70/14 i prześwit był większy niż w niejednym suvie. Po zrobieniu ok 60 tyś zaczeły siadać wewnętrzne przeguby przy skrzyni ale nie wiem od ilu lat tam były, pewnie od nowości. Ja w podwyższaniu aut widzę same plusy oczywiście patrzę ze swojej perspektywy ale również ,,mieszczuchy'' powinni to docenić. Żaden krawężnik nie straszny o zimie nie wspomnę a i w nocy auta z naprzeciwka mniej oślepiają. Oczywiście dużo by można w tym patencie dopatrywać a gdzie bezpieczeństwo, czy się auto trzyma drogi itd. Kwestię samego wykonania zostawiam tobie . Jeżeli zrobisz słabe spawy i dasz cienkościenne materiały to jest twój problem. Zasada jest prosta trzeba to zrobić lepiej niż fabryka i będzie dobrze. Mnie robi zawsze to mój mechanik . Natomiast jeśli chodzi o o bujanie na zakrętach to nie ma większego problemu pod warunkiem że masz sprawne amortyzatory. Jak będziesz miał niesprawne to i zglebowanym będzie bujało. Wyślij mi na priwa swojego maila to ci podeślę paczkę ze zdjęciami szkicami i opisem. Dodam że golfa III można również podnieść tym sposobem ale tam z góry wiadomo że trzeba dokupić na szrocie używane obudowy rozkrencalnych amorków od golfa II oraz dokupić do nich nowe wkłady. A jak podwyższyć golfa IV to już zupełnie inna bajka.Gdyby ktoś z czytających orientował się jakiej wielkości(szerokość, wysokość) blachę profilowaną trzeba zakupić żeby wykonać osłonę miski olejowej w golfie IV to będę wdzięczny. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek



mateuszurad
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pn lis 05, 2012 18:04

Re: Podniesienie mkII

Post autor: mateuszurad » wt wrz 20, 2016 14:54

Długo nie zaglądałem na forum. Dzięki za opisanie sposobó. Mój z tyłu jest podwyższony w podobny sposób do twojego a z przodu mechanik jakoś kielichy zmieniał i elegancki poszedł do góry. Dobry protektor na przednią oś i auto dzielenie sobie radzi w terenie

Xcover 3



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości