Jak ustawić negatyw tylnich kół?
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
ale *#cenzura#* od tego że macie racje.. niech sobie jeżdżą na podkładkach - tyle już o tym było.. każdy robi jak uważa...
to nie rozumiem, te camber shimy niebieskie wychodzi na to że też są do niczego??
to nie rozumiem, te camber shimy niebieskie wychodzi na to że też są do niczego??
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
Są dobre , nawet mają atesty . Jest trochę kombinacji jak je ustawić , bo ciężko zajarzyć z instrukcji.SZOPENN pisze:to nie rozumiem, te camber shimy niebieskie wychodzi na to że też są do niczego??
Tylko że one są do 1,5 stopnia a co niektórzy chcą więcej i dla tego trzeba kombinować
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
Re: Jak ustawić negatyw tylnich kół?
To teraz zastanów się dla czego ktoś dał atest na Cambera do 1,5 stopnia a nie więcej, przecież jaki problem odlać coś takiego z plastikuDj Darecki pisze: Są dobre , nawet mają atesty . Jest trochę kombinacji jak je ustawić , bo ciężko zajarzyć z instrukcji.
Tylko że one są do 1,5 stopnia a co niektórzy chcą więcej i dla tego trzeba kombinować
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Re: Jak ustawić negatyw tylnich kół?
Nie muszę się zastanawiać , pewnie tyle wystarczy w większości napraw ( korekcji ) bo do tego zostały zrobione. ( chyba )finch pisze:To teraz zastanów się dla czego ktoś dał atest na Cambera do 1,5 stopnia a nie więcej, przecież jaki problem odlać coś takiego z plastikuDj Darecki pisze: Są dobre , nawet mają atesty . Jest trochę kombinacji jak je ustawić , bo ciężko zajarzyć z instrukcji.
Tylko że one są do 1,5 stopnia a co niektórzy chcą więcej i dla tego trzeba kombinować
Grubszy plastyk nie będzie raczej spełniał jakichś tam wymogów , prędzej metalowe cambery je spełnią .
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
finch pisze:To teraz zastanów się dla czego ktoś dał atest na Cambera do 1,5 stopnia a nie więcej
Pochyl koła z przodu to zobaczysz dlaczego...Dj Darecki pisze:Nie muszę się zastanawiać , pewnie tyle wystarczy w większości napraw ( korekcji )
poza tym, producent niebieskich shimów podaje, że kąty powyżej 1.5 stopnia uzyskuje się stosując dwie podkładki...
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
finch, SZOPENN, macie negatyw u siebie jeżdziliście na nim kiedyś , czy może wasza wiedza opiera się tylko na teorii ze studiów i udajecie jakie to z was są bystrzaki i czego to wy nie wiecie a pójść do garażu po modzić coś to strach bo można się smarem ubrudzić jesteście żałośni o 2 stopnie się rzucacie zobaczcie może jak jeżdzi się w Japonii czy Stanach jak tam wygląda negatyw ..
Dj Darecki, nie ma co z tymi burakami dyskutować studenciki od siedmiu boleści
Dj Darecki, nie ma co z tymi burakami dyskutować studenciki od siedmiu boleści
[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
Yaro1981, taaa jeszcze powiedz, że driftują na podkładkach
Kluczem do bezpiecznego negatywu są regulowane wahacze...
Kluczem do bezpiecznego negatywu są regulowane wahacze...
330KM/450Nm
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
Skąd wiesz że nie ? może maja zaspawane na stałeKowal_ pisze:Yaro1981, taaa jeszcze powiedz, że driftują na podkładkach
a co z tyłem ?Kowal_ pisze:Kluczem do bezpiecznego negatywu są regulowane wahacze..
"bezpieczny negatyw ?" sama jazda na mocnym negatywie nie jest ciekawa na mokrej powierzchni ......
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
Bo znam kilka driftowozów i tam nie ma miejsca na takie coś, po pierwszym przejeździe by pogubili koła.Dj Darecki pisze:Skąd wiesz że nie ?
cóż, belkowozy odpadająDj Darecki pisze:a co z tyłem ?
W sensie technicznym tylko miałem na myśli. Miałem okazję jeździć autem z większym negatywem z tyłu i wiem jak to się zachowuje.Dj Darecki pisze:"bezpieczny negatyw ?" sama jazda na mocnym negatywie nie jest ciekawa na mokrej powierzchni ......
330KM/450Nm
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
troche ot, ale:Yaro1981 pisze:zobaczcie może jak jeżdzi się w Japonii czy Stanach jak tam wygląda negatyw ..
- vwcorradovr6
- Mały gagatek
- Posty: 130
- Rejestracja: wt lis 29, 2011 16:05
- Lokalizacja: Bolszewo
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
Dodam że te negatywy na tych zdjęcia powyżej nie są robione z podkładek. tylko mają całe oski przerabiane.
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
Troche odswieze temat....
Chcialbym pokazac jak nie duzym kosztem zrobic negatyw w golfie MKII oraz MKIII. Postanowilem zrobic to w troche inny sposob, czyli nie na podkladki na sruby a jedna duza podkladka....Foto:
Te dlugie otwory maja nam umozliwic regulacje zbieznosci, roznica grubosci podkladki jaka zastosowalem wynosi 3mm na srednicy 90mm(cienki punkt 2mm, gruby 5mm)
Wiec tak... najpierw podnosimy tyl samochodu z obu stron, zdejmujemy tylne kola i pod belke po obu stronach podkladamy cos o wysokosci +- polowy kola np cegly i opuszczamy na tych "podporach" aby belka znajdowala sie w takiej pozycji jakby samochod stal na kolach. Nastepnie kolejno odkrecamy Zacisk hamulca, jarzmo, tarcze, oslony oraz czop. Foto:
Nastepnie aby nie zmienila sie zbieznosc kol nalezy zaznaczyc na belce srodek czopa i przerysowac pion przy pomocy poziomicy:
w dolnym punkcie zrobic bardziej widoczny znak np szlifierka:
Taki sam znak robimy rowniez na podkladce w najgrubszym punkcie( nalezy dobrze zmierzyc suwmiarka):
Teraz mozemy sie wziac za skladanie, w czop wkladamy sruby, na sruby wkladamy podkladke i LEKKO przykrecamy do belki oraz zgrywamy znaki na becle i podladce aby nie zmienila sie zbieznosc kol:
i dokrecamy mocno cztery sruby metoda na "krzyz" czyli po przekatnej. Przy wiekszych katach dobrze byloby zastosowac dluzsze sryby oraz skosne podkladki pod kazda z nich aby sruby sie nie krzywily.
a tak to wyglada na aucie:
Rysunek "techniczny" z wymiarami jezeli ktos chcialby sobie cos takiego wykonac:
Wedlug mnie jest to duzo lepszy sposob niz zwykle podkladki nakladane osobno na sruby pomiedzy czop a belke bo czop trzyma sie z belka cala powierzchnia a nie na samych podladkach no i na podkladkach nie ma mozliwosci ustawienia zbieznosci.
Wazne tez ze jesli nie chcemy zeby cielo nam opony i auto nie latalo w zakretach musi byc MAX twarde bo z kazdym ugieciem sie amortyzatorow belka zmienia swoje polozenie przez co zmienia sie zbieznosc, oraz przy kazdej regulacji gwintu trzeba przestawic podkladke(chyba ze chcemy szybko pozbyc sie opon).
jesli chodzi o taki czop z np passata VR6(nie zwracajcie uwagi na te strzalki)....
to te sruby sa rozmieszczone w tym samym promieniu od srodka czopa wiec ten patent tez bedzie dobry z tym, ze nalezaloby zmierzyc srednice okregu na ktorym sa rozmieszczone otwory bo moze sie to roznic ale nie jestem pewien. Trzeba tez bedzie pobawic sie troche suwmiarka i wymierzyc dokladnie miejsce w ktorym powinna byc przerwa miedzy otworami aby nie wypadla ona w ktorejs srubie
ta przerwe mozna rownierz zrobic np.2mm zamiast 10mm zeby byla wieksza regulacja ale wg mnie bedzie ciezko to spasowac :-/
Mam nadzieje ze moze sie to komus przyda
Chcialbym pokazac jak nie duzym kosztem zrobic negatyw w golfie MKII oraz MKIII. Postanowilem zrobic to w troche inny sposob, czyli nie na podkladki na sruby a jedna duza podkladka....Foto:
Te dlugie otwory maja nam umozliwic regulacje zbieznosci, roznica grubosci podkladki jaka zastosowalem wynosi 3mm na srednicy 90mm(cienki punkt 2mm, gruby 5mm)
Wiec tak... najpierw podnosimy tyl samochodu z obu stron, zdejmujemy tylne kola i pod belke po obu stronach podkladamy cos o wysokosci +- polowy kola np cegly i opuszczamy na tych "podporach" aby belka znajdowala sie w takiej pozycji jakby samochod stal na kolach. Nastepnie kolejno odkrecamy Zacisk hamulca, jarzmo, tarcze, oslony oraz czop. Foto:
Nastepnie aby nie zmienila sie zbieznosc kol nalezy zaznaczyc na belce srodek czopa i przerysowac pion przy pomocy poziomicy:
w dolnym punkcie zrobic bardziej widoczny znak np szlifierka:
Taki sam znak robimy rowniez na podkladce w najgrubszym punkcie( nalezy dobrze zmierzyc suwmiarka):
Teraz mozemy sie wziac za skladanie, w czop wkladamy sruby, na sruby wkladamy podkladke i LEKKO przykrecamy do belki oraz zgrywamy znaki na becle i podladce aby nie zmienila sie zbieznosc kol:
i dokrecamy mocno cztery sruby metoda na "krzyz" czyli po przekatnej. Przy wiekszych katach dobrze byloby zastosowac dluzsze sryby oraz skosne podkladki pod kazda z nich aby sruby sie nie krzywily.
a tak to wyglada na aucie:
Rysunek "techniczny" z wymiarami jezeli ktos chcialby sobie cos takiego wykonac:
Wedlug mnie jest to duzo lepszy sposob niz zwykle podkladki nakladane osobno na sruby pomiedzy czop a belke bo czop trzyma sie z belka cala powierzchnia a nie na samych podladkach no i na podkladkach nie ma mozliwosci ustawienia zbieznosci.
Wazne tez ze jesli nie chcemy zeby cielo nam opony i auto nie latalo w zakretach musi byc MAX twarde bo z kazdym ugieciem sie amortyzatorow belka zmienia swoje polozenie przez co zmienia sie zbieznosc, oraz przy kazdej regulacji gwintu trzeba przestawic podkladke(chyba ze chcemy szybko pozbyc sie opon).
jesli chodzi o taki czop z np passata VR6(nie zwracajcie uwagi na te strzalki)....
to te sruby sa rozmieszczone w tym samym promieniu od srodka czopa wiec ten patent tez bedzie dobry z tym, ze nalezaloby zmierzyc srednice okregu na ktorym sa rozmieszczone otwory bo moze sie to roznic ale nie jestem pewien. Trzeba tez bedzie pobawic sie troche suwmiarka i wymierzyc dokladnie miejsce w ktorym powinna byc przerwa miedzy otworami aby nie wypadla ona w ktorejs srubie
ta przerwe mozna rownierz zrobic np.2mm zamiast 10mm zeby byla wieksza regulacja ale wg mnie bedzie ciezko to spasowac :-/
Mam nadzieje ze moze sie to komus przyda
Moja kabina http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=476251" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
powiedz mi, czym obrabiałeś skos obydwu przekładek i skąd wiesz że jest on powtarzalny??
Przy wzniosie 3 mm jaki negatyw uzyskałeś, efekt wizualny jest bardzo przekonywujący... mam dwa stare czopy, komu zlecić obróbkę tego?
Przy wzniosie 3 mm jaki negatyw uzyskałeś, efekt wizualny jest bardzo przekonywujący... mam dwa stare czopy, komu zlecić obróbkę tego?
Jak ustawić negatyw tylnich kół?
ja po odkreceniu czopa porostu pomierzylem wszystko dokladnie suwmiarka, narysowalem prosty rysunek techniczny i dalem to tokarzowi. Skos akurat 3mm zrobilem tak na probe zeby sprawdzic ile wyjdzie na kole ale wydaje mi sie w sam raz. Ile jest w stopniach to nie mam pojecia ale sprawdzilem to tylko poziomica i od pionu kolo 15" na oponie 195/45 "ucieka" 30mm w gornym punkcie
Moja kabina http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=476251" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości