Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: MAPET » czw wrz 22, 2011 22:19

MTS vs TA
Od kilku lat na naszym rynku istnieją obok siebie te dwie marki zawieszeń. Jednak do tej pory otrzymujemy czasem pytania czy MTS-technik i TA-technix to ten sam produkt... Ci, którzy mieli możliwość posiadania i używania obu marek wiedzą, żę są to inne produkty, jednak razi nas niewiedza innych, szczególne tych, którzy nigdy z żadnym z tych dwóch nie mieli lub mieli styczność tylko z jedną z tych firm i później wypisują w internecie bzdury wyssane z palca. Zapraszamy do lektury...

Obrazek

Do porównania skłonił nas telefon od zaprzyjaźnionej firmy Algrundo , która zakupiła zawieszenie MTS-technik do VW Golfa 4 / Audi A3 / Seata Leona w celu zrobienia systemu AirRide. Zbudowali już wiele zawieszeń pneumatycznych w tym kilka na komponentach TA-technix, gdyż inni sprzedawcy cały czas uważają, że to to samo co MTS. Znawcy tematu z Algrundo zadzwonili do nas z informacją, że to zupełnie inne produkty i w tym momencie postanowiliśmy bliżej przyjrzeć się TA i MTS.

Już na pierwszy rzut oka widać różnice. Wykończenie obudowy od dołu amortyzatora przedniego jest zupełnie inne. Widzimy również różnice w powłoce kolumn. W przypadku TA-technix jest to ocynk, zaś w przypadku MTS-technik to ocynk + chrom w przypadku tego Gwintu. Inne Gwinty MTS np VW Golf 2 / 3 to ocynk, aczkolwiek jest to ocynk grubowarstwowy antykorozyjny. Sprężyny MTS są wykonane ze stali chromowo - krzemowej - (SICr - bardziej odporne na korozje i ugniatanie), a w TA są krzemowo - manganowe (SiMn). Tutaj warto również wspomnieć o "niebieskim" produkcie Tuning Art, który jest produkowany przez tą sama firmę co TA-technix "czerwony" i używa się przy jego produkcji trochę gorszej jakościowo stali do produkcji sprężyn.

Obrazek

Co widać dokładnie na fotografiach - tylko MTS-technik posiada uchwyt do mocowania stabilizatora !! TA-technix i Tuning Art są jego zupełnie pozbawione. Wprawne oko obserwatora zauważy również jakość spawów, która też zdecydowanie stoi po stronie MTS-technik. Choćby porównując spaw uchwytu do przewodów - w produktach TA-technix widzimy go tylko na zakończeniu po prostej o długości ok 10mm, w przypadku MTS spaw jest lepiej wykonany i w kształcie litery L o długości 2x większej, co gwarantuje lepsze trzymanie się elementów. Stąd czasem opinie na forach, że w TA urwał się komuś jakiś element od kolumny.

Obrazek

Tutaj różnica, która nie ma właściwie znaczenia jakościowego, ale uwidacznia po raz kolejny, że to inne produkty - inaczej wykonane nakrętki do regulacji...

Obrazek

Przejdźmy na tył zawieszenia. Różnica widoczna między amortyzatorami jest znaczna. Nikt już nie powie, że to ten sam produkt. Góra amortyzatorów to może detal, ale od razu zdradza różnice.

Obrazek

Szczegół tkwi w dolnej części amortyzatorów. Mocowanie do belki w MTS zostało wzmocnione i polepszone, gdyż w pierwszej fazie produkcji wyglądało identycznie jak w TA-technix. Obecnie widzimy solidniejszą tuleję gumowo-metalową o zupełnie innej budowie jak w TA.

Obrazek

Jeśli chodzi o regulacje tylne w przypadku gwintów VW Golf 4 itp. widać chyba największą różnicę. Zupełnie inny produkt. Zakres regulacji nieco większy w MTS. W TA całość to aluminium i jest OK, ale w MTS-technik jest lepiej. Tuleja regulacyjna jest Cynkowana, a nakrętki malowane proszkowo, co gwarantuje lepsze znoszenie warunków atmosferycznych na przestrzeni upływającego czasu...

Obrazek

To czego nie możemy pokazać to twardość. Opinie użytkowników potwierdzają się - skręcony na tą sama wysokość gwint MTS wykazuje większy komfort od TA.

Tym sposobem porównaliśmy dwie jakże wydawałoby się na pozór identyczne firmy. Naszym celem nie było zniechęcenie wszystkich do jednej z firm, jako że sprzedajemy równolegle z wielkim powodzeniem oba produkty. Wykazaliśmy jednak, że to nie to samo i są pewne różnice. Nie w każdym przypadku są one tak diametralne jak przy porównaniu gwintu do golfa mk4, gdyż w większości MTS'ów tylne regulacje są nadal aluminiowe i nie wszystkie kolumny są pokryte chromem, ale różnice są i nie da się tego ukryć.
Porównanie to może również komuś wybrać produkt TA-technix'a, komuś kto potrzebuje zawieszenia twardszego niż MTS, bo np ma szerokie wystające felgi. Rozważyć należy też cenę produktów, gdyż w 90% przypadków TA-technix jest tańszy od MTS-technik, a to może stanowić dla niektórych ważne kryterium wyboru, tutaj może pojawić się też opcja tańszego Tuning-Art 'a.

Warto też nadmienić, że obie firmy posiadają w swojej ofercie produkty nienakładające się, tzn takie, które są w ofercie TA, a nie ma ich w ofercie MTS i odwrotnie.
Każdy produkt znajdzie swojego klienta - ważne tylko aby wiedział - że TO NIE JEST TO SAMO!!!


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: Kowal_ » sob wrz 24, 2011 07:54

MAPET pisze: Zakres regulacji nieco większy w MTS.
szkoda, że nie w tą stronę co trzeba :helm: Zresztą w obu w przypadku Golfa 4/Passata tył kiepsko schodzi ;)


330KM/450Nm

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: MAPET » sob wrz 24, 2011 08:30

schodzi tyle co w opisach zawieszen ale wiem ze to niektorym nie wystarcza jednak to w wiekszoci gwintow nawet w KW V2 kolega wyjmowal regulacje tylne bo tyl schodzil mu za slabo ;)

chodzilo tutaj o pokazanie ze to i to co innego


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Dejvw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: sob sty 15, 2011 22:25

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: Dejvw » sob wrz 24, 2011 19:47

Można liczyć na więcej takich porównań zawieszeń z podobnej półki cenowej? :)



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: MAPET » ndz wrz 25, 2011 19:06

tzn to bylo pod katem robione nie zeby poronwac koniecznie co gorsze a co lepsze ale odnosnie glosow ze to jest to samo...

no coz jesli chodzi o TUNING ART to jest to twardosc praktycznie jak TA-technix wykonanie takie samo , sprezyny plecione z gorszej stali - stad tansze

FK AK street bym porownal do MTS raczej, ponoc dosc komfortowe, nawet bardziej jak MTS, minusem brak oslon w kpl oraz gorzej i dluzej z reklamacjami


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: Shmatan » ndz wrz 25, 2011 19:51

MAPET pisze:minusem brak oslon w kpl
jak Ci pisałem na maila - za osłony świetnie mogą robić osłony przekładni kierowniczej z megane II (coś koło 20zł/szt)



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: MAPET » ndz wrz 25, 2011 20:00

no tak ale jednak ich brak ;) wiec to jakis minus ew jest akurat ty w mk4 to 2 szt na przod ale mk3 to juz 3 szt wiec sie robi 80zl :)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: Shmatan » ndz wrz 25, 2011 20:05

MAPET, ano fakt, zwłaszcza że fk sam w sobie już jest droższy od mtsów (w każdym razie do mk4)



Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2782
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: phanteon » pn wrz 26, 2011 20:00

Witam

Jestem jedną z osób, która myślała, że MTS to to samo co TA - oficjalnie zwracam honor :pub:

MAPET, zauważyłem na Twojej stronie TA z regulacją twardości. Możesz coś więcej na ten temat powiedzieć?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: MAPET » pn wrz 26, 2011 20:37

ogolnie TA gwinty z reg twardosci ma od dluzszego czasu ale sa malo polularne w PL bo waidomo TA kojarzone jest z gwintami z nizszej polki i powiem ze nie chce sciemniac co i jak bo dopiero zdecydowalem sie je dodac na www a nigdy wczesniej nikt nie kupil takiego gwintu wiec ciezko mi powiedziec :(


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: JacekB » śr wrz 28, 2011 22:55

MAPET, świetny artykuł mapet, oby więcej takich.

Może coś teraz na temat zwykłe amorki + niskie springi VS pełen kit sportowy ??


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
phanteon
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2782
Rejestracja: pn sty 16, 2006 02:06
Lokalizacja: GDA

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: phanteon » śr wrz 28, 2011 23:34

JacekB pisze:Może coś teraz na temat zwykłe amorki + niskie springi VS pełen kit sportowy ??
Czytamy czytamy
Dejvw pisze:Można liczyć na więcej takich porównań zawieszeń z podobnej półki cenowej?
:dol:
MAPET pisze:tzn to bylo pod katem robione nie zeby poronwac koniecznie co gorsze a co lepsze ale odnosnie glosow ze to jest to samo...



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: JacekB » czw wrz 29, 2011 12:51

phanteon, :satan:


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
Kowal_
płk Gleba
płk Gleba
Posty: 1732
Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
Lokalizacja: Gliwice
Auto: VW Passat CC
Silnik: CCZA

Konfrontacja MTS-technik vs TA-technix - to nie to samo..

Post autor: Kowal_ » czw wrz 29, 2011 17:49

JacekB pisze:Może coś teraz na temat zwykłe amorki + niskie springi VS pełen kit sportowy ??
tutaj nie ma co porównywać, w pierwszym przypadku jest po prostu kupa.


330KM/450Nm

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości