Odległość koła od kolumny
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Odległość koła od kolumny
Hej.
Mam mały dylemat, i licze na pomoc. Po założeniu gwintu wyszło, że największe obniżenie jakie moge zastosować to -50 z racji szerokiej 225 gumy na et 38. O ile teraz mi to nie przeszkadza (na zime już taka wysokość zostanie), to na wiosne dobrze by było zejść tak nisko jak [podszlifowany] stabi pozwoli ;]
-Na dystansie 5.6mm sprężyna schodzi na sam dół, ale niestety koło bije (całe centrowanie z piasty przypada na fazkę na feldze, ergo felga nie ma centrowania - do 70km/h jest luźno, potem widać gołym okiem na kierownicy drgania
-Na podkładkach 3mm (symulujących dystans do przymiarki) centrowanie łapie, a w krytycznym punkcie odległośc między rantem ochronnym opony a sprężyną to 0.8mm (felga to 17" w 7j, więc nie dość że jest pod gwintem, to jeszcze mniej wystaje w jego strone niż opona - taki "odciąg" )
-Na podkładkach 4mm (jak wyżej) centrowanie łapie, aczkolwiek nie jestem przekonany co do jego skuteczności, a od opony (jej rantu) do spręzyny mamy 1.8mm
I teraz pytanie - jaki dystans powinienem zastosować? jaka jest rozsądna minimalna odległość opony od kolumny? najprawdopodobniej będę toczył swoje 5.6mm (właśnie z myślą o gwincie powstały).
Fotki robione na 3mm podkładkach:
Blaszka ma 1mm, przeszła ale z obcierką - podobnie jak 0.9, natomiast 0.8 i 0.7mm przesły luźno
Z góry dzięki
P.S. Oczywiście wiem że najłatwiej byłoby wsadzić troszkę cieńsze koło, ale licze że na tym też się uda
Mam mały dylemat, i licze na pomoc. Po założeniu gwintu wyszło, że największe obniżenie jakie moge zastosować to -50 z racji szerokiej 225 gumy na et 38. O ile teraz mi to nie przeszkadza (na zime już taka wysokość zostanie), to na wiosne dobrze by było zejść tak nisko jak [podszlifowany] stabi pozwoli ;]
-Na dystansie 5.6mm sprężyna schodzi na sam dół, ale niestety koło bije (całe centrowanie z piasty przypada na fazkę na feldze, ergo felga nie ma centrowania - do 70km/h jest luźno, potem widać gołym okiem na kierownicy drgania
-Na podkładkach 3mm (symulujących dystans do przymiarki) centrowanie łapie, a w krytycznym punkcie odległośc między rantem ochronnym opony a sprężyną to 0.8mm (felga to 17" w 7j, więc nie dość że jest pod gwintem, to jeszcze mniej wystaje w jego strone niż opona - taki "odciąg" )
-Na podkładkach 4mm (jak wyżej) centrowanie łapie, aczkolwiek nie jestem przekonany co do jego skuteczności, a od opony (jej rantu) do spręzyny mamy 1.8mm
I teraz pytanie - jaki dystans powinienem zastosować? jaka jest rozsądna minimalna odległość opony od kolumny? najprawdopodobniej będę toczył swoje 5.6mm (właśnie z myślą o gwincie powstały).
Fotki robione na 3mm podkładkach:
Blaszka ma 1mm, przeszła ale z obcierką - podobnie jak 0.9, natomiast 0.8 i 0.7mm przesły luźno
Z góry dzięki
P.S. Oczywiście wiem że najłatwiej byłoby wsadzić troszkę cieńsze koło, ale licze że na tym też się uda
Ostatnio zmieniony czw wrz 15, 2011 11:47 przez Shmatan, łącznie zmieniany 1 raz.
Odległość koła od kolumny
U mnie przechodziła kartka papieru i było ok
Te elementy przecież mają stałą odległość od siebie. Z drugiej strony z przodu możesz sobie spokojnie wypchnąć te koła, aby lepiej wyglądały. Dystanse 13mm z kołnierzem po 150 zł ze śrubami są na allegro, miałem to na tyle i było w porządku, na przód przy tej feldze będzie optymalnie i opona będzie dalej od gwintu
Czyli dystans 5mm jak dasz to jeszcze na ori piastę nałożysz felge, inne wymiary to już z kołnierzem
Te elementy przecież mają stałą odległość od siebie. Z drugiej strony z przodu możesz sobie spokojnie wypchnąć te koła, aby lepiej wyglądały. Dystanse 13mm z kołnierzem po 150 zł ze śrubami są na allegro, miałem to na tyle i było w porządku, na przód przy tej feldze będzie optymalnie i opona będzie dalej od gwintu
Czyli dystans 5mm jak dasz to jeszcze na ori piastę nałożysz felge, inne wymiary to już z kołnierzem
Odległość koła od kolumny
Nie wiem jak jest w IV ale w III 5 mm z przodu to jest mało, i spokojnie można wycentrować koło , odnośnie kołnierza przy 5mm to już trzeba samemu robić, bądź na zamówienie bo z centrowaniem to są ale powyżej 10~15 mm.
No ale dobra gwint jest, koło jest, ale 225 na 7 J?? . Jak dla mnie inną oponę dasz i będziesz mógł wyjąć ten dystans 3 mm i będzie ok. U mnie między samą felgą a kolumną z przodu jest ok~ 2mm i kierownica nawet nie drgnie przy jakiejkolwiek prędkości.
No ale dobra gwint jest, koło jest, ale 225 na 7 J?? . Jak dla mnie inną oponę dasz i będziesz mógł wyjąć ten dystans 3 mm i będzie ok. U mnie między samą felgą a kolumną z przodu jest ok~ 2mm i kierownica nawet nie drgnie przy jakiejkolwiek prędkości.
Ostatnio zmieniony pt wrz 16, 2011 08:24 przez A r t u r, łącznie zmieniany 1 raz.
Odległość koła od kolumny
zmienic opone bo 225 to za duzo jak kolega pisze...
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Odległość koła od kolumny
Dzięki wszystkim za odpowiedzi - myśle że 4mm dystans będzie optymalną opcją (powinno złapać centrowanie, prawie 2mm szpary do sprężyny
Co do zmiany opony - ja wiem że opone dobrze by było ją (pisałem o tym w pierwszym poście), ale ciężko złapać opone tej klasy w tym stanie w dobrych pieniądzach, tak jak cięzko znaleźć kupca na te opony... więc ponawiam pytanie zasadnicze:
Co do zmiany opony - ja wiem że opone dobrze by było ją (pisałem o tym w pierwszym poście), ale ciężko złapać opone tej klasy w tym stanie w dobrych pieniądzach, tak jak cięzko znaleźć kupca na te opony... więc ponawiam pytanie zasadnicze:
Shmatan pisze:jaka jest rozsądna minimalna odległość opony od kolumny?
Odległość koła od kolumny
Mi to akurat trudno stwierdzić, a to dlaczego, przy takiej oponie jak ty masz różnie bywa, będziesz miał np małe ciśnienie w oponie, i przy ostrym zakręcie balon się "ugnie" i zahaczy o kolumnę.Shmatan pisze:jaka jest rozsądna minimalna odległość opony od kolumny?
Odległość koła od kolumny
ja mam z przodu dystans 7mm z centrowaniem luz do kolumny jakies 2 mm wcześniej miałem też dystans z centrowaniem tyle ze 4mm więc nie piszcie ze nie robią takich tylko powyżej 10 czy tam 15mm
[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]
Odległość koła od kolumny
Yaro1981 pisze:ja mam z przodu dystans 7mm z centrowaniem luz do kolumny jakies 2 mm wcześniej miałem też dystans z centrowaniem tyle ze 4mm więc nie piszcie ze nie robią takich tylko powyżej 10 czy tam 15mm
Hmm no i co w związku z tym?
A kto napisał że nie robią? Czytaj ze zrozumieniem, napisałem że nie ma i trzeba zamawiać, czyli u tokarza , a nie że nie robią
Odległość koła od kolumny
Yaro1981, ale ty miałeś większy otwór centrujący w feldze - wykonanie dystansu na piaste 57 dla felgi 57.1 poniżej 10mm jest niewykonalne
to u mnie będzie tak samo dla świętego spokojuA r t u r pisze:luz do kolumny jakies 2 mm
Odległość koła od kolumny
No chyba nie, bynajmniej ja bym miał cykora jednak. U siebie mam tyle ale nie od opony, a od felgi, co do opony to mam tam jakiś lekki naciąg, więc na pewno nie dotkną do kolumny nie ma bata, u Ciebie jak będzie 2 mm luzu od kolumny do opony tak jak pisałem wcześniej, co może się zdarzyć przy ostrym zakręcie.Shmatan pisze:to u mnie będzie tak samo dla świętego spokoju
W sumie to Ty masz wąską to felgę i do tego wysokie ET, gdybyś miał te opony węższe i o niższym profilu to była by bajka i gwint by ostro poszedł niżej.
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Odległość koła od kolumny
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
Odległość koła od kolumny
Hehe czytałem kilka Twoich postów taki znawca a rozkłada się w takim temacie
Wyciągnij sprężyny pomocnicze, skręć gwint w górę o wartość ściśniętej sprężyny z podkładką i tyle w temacie.
Wyciągnij sprężyny pomocnicze, skręć gwint w górę o wartość ściśniętej sprężyny z podkładką i tyle w temacie.
Odległość koła od kolumny
Jeśli chodzi o taką wysokość to ok, ale Shmatan, chce właśnie zejść niżej, a to mu nic nie da.Passat944 pisze:Wyciągnij sprężyny pomocnicze, skręć gwint w górę o wartość ściśniętej sprężyny z podkładką i tyle w temacie.
- Kowal_
- płk Gleba
- Posty: 1732
- Rejestracja: ndz mar 19, 2006 00:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Auto: VW Passat CC
- Silnik: CCZA
Re: Odległość koła od kolumny
Ty za to jesteś znawca^2, jak czytać nie umiesz to chociaż obrazki pooglądaj, nawet jak wyciągnie ją to nakrętka nadal będzie przy oponie i to być może nawet bliżej bo ma 225 na 7j..Passat944 pisze:Hehe czytałem kilka Twoich postów taki znawca a rozkłada się w takim temacie
Wyciągnij sprężyny pomocnicze, skręć gwint w górę o wartość ściśniętej sprężyny z podkładką i tyle w temacie.
330KM/450Nm
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości