Najtwardsze sprężyny do mk3

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Miłek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: wt lip 10, 2007 16:17
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: Miłek » ndz gru 05, 2010 23:37

Witam obecnie mam w aucie kit Joma o ile amortyzatory sa ok to sprężyny są do D*&^ . Potrzebuje na nowy sezon wymienic sprężyny. Prosił bym o opinie ludzi którzy mieli już jakiś kontakt z róznymi produktam które sprężyny będą najtwardsze ( mam duze koło ) a gwintu nie chce .
Z góry dzięki za odpowiedz


MK4 GTI 1.8 20vT - JEST
Mk3 GTI-Edition 1.8 20vT - BYŁO
Mk3 Gti 2.0 8v - BYŁO
Mk3 GL 1.6 8v -BYŁO

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » śr gru 08, 2010 23:17

ja mam zielone witki w dwójce ,i sa dosyć twarde



Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: don vittorio » pn gru 20, 2010 09:13

Nie licz na konkretne odpowiedzi. Twardość zawiechy to odczucie subjektywne i dla jednego twardo będzie na Eibachu a drugiemu na Koni. Z własnego doświadczenia NAJBARDZIEJ TWARDE będą Koni. Spotkałem się już np z opiniami, że springi które opisuje PROXII, zaliczane są do tych BARDZIEJ MIĘKKICH... Dochodzi jeszcze fakt, o ile chcesz zglebować (im niżej tym sztywnej).


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: Wojtek » wt gru 21, 2010 09:36

don vittorio pisze:(im niżej tym sztywnej).
Gów.o prawda !! Przy kitach długość sprężyny nie ma wpływu na twardość (no chyba że masz chińskie sprężyny cięte z metra), a przy gwincie IM WYŻEJ TYM TWARDZIEJ bo napięcie wstępne sprężyny jest większe!!


Obrazek

Awatar użytkownika
*adik*
Elo wariat
Elo wariat
Posty: 649
Rejestracja: wt sty 12, 2010 14:50
Lokalizacja: Olszynka/Prudnik

Re: Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: *adik* » wt gru 21, 2010 09:55

..:VoyteQ:.. pisze:
don vittorio pisze:(im niżej tym sztywnej).
Gów.o prawda !! Przy kitach długość sprężyny nie ma wpływu na twardość (no chyba że masz chińskie sprężyny cięte z metra), a przy gwincie IM WYŻEJ TYM TWARDZIEJ bo napięcie wstępne sprężyny jest większe!!
dokladnie z tym tez sie zgodze


Gdy się urodziłem diabeł powiedział: "O k..wa! Konkurencja!"
Mój klekot :D - Diesel kopci, diesel czadzi - diesel nigdy Cie nie zdradzi :satan:

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: D1_PITER » wt gru 21, 2010 10:14

..:VoyteQ:.. pisze:Przy kitach długość sprężyny nie ma wpływu na twardość (no chyba że masz chińskie sprężyny cięte z metra)
Chcesz powiedzieć, że -40 będzie tak samo twarde jak -80? Poważnie mówisz?


Obrazek

Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

Re: Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: don vittorio » wt gru 21, 2010 15:44

..:VoyteQ:.. pisze:
don vittorio pisze:(im niżej tym sztywnej).
Gów.o prawda !! Przy kitach długość sprężyny nie ma wpływu na twardość (no chyba że masz chińskie sprężyny cięte z metra), a przy gwincie IM WYŻEJ TYM TWARDZIEJ bo napięcie wstępne sprężyny jest większe!!
Nie mam. Mam Eibacha ProStreet. :jezor: a o gwincie nie było mowy. :chytry:
Dobra, dobra, chłopaki LUSS, źle się wyraziłem. Zawias powiniem być - im niżej tym bardziej twardo, chciażby po to aby nie zniszczyć opony. Czy będzie to spowodowane springami czy krótkim skokiem amora to mi to lotto. :pub:


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: Wojtek » wt gru 21, 2010 17:35

D1_PITER pisze:Chcesz powiedzieć, że -40 będzie tak samo twarde jak -80? Poważnie mówisz?
nie - mówię, że długość sprężyn nie jest żadnym wyznacznikiem ich twardości bo jedno z drugim ma niewiele wspólnego. Wszystko kwestia konkretnego modelu sprężyny konkretnego producenta - owszem, często jest tak że producent postępuje wg zasady że im krótsza sprężyna to z założenia robi się twardszą ale nie jest to ani jakaś reguła ani tym bardziej wyznacznik


np. w H&R w zestawach "cup kit" w danej serii twardość jest taka sama w -30 jak i -60 (takie porównywałem na takim samym silniku w aucie)


Obrazek

Awatar użytkownika
don vittorio
rock n roll
rock n roll
Posty: 248
Rejestracja: czw lut 04, 2010 20:23
Lokalizacja: kuj-pom

Re: Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: don vittorio » wt gru 21, 2010 22:17

..:VoyteQ:.. pisze:
D1_PITER pisze:Chcesz powiedzieć, że -40 będzie tak samo twarde jak -80? Poważnie mówisz?
nie - mówię, że długość sprężyn nie jest żadnym wyznacznikiem ich twardości bo jedno z drugim ma niewiele wspólnego. Wszystko kwestia konkretnego modelu sprężyny konkretnego producenta - owszem, często jest tak że producent postępuje wg zasady że im krótsza sprężyna to z założenia robi się twardszą ale nie jest to ani jakaś reguła ani tym bardziej wyznacznik


np. w H&R w zestawach "cup kit" w danej serii twardość jest taka sama w -30 jak i -60 (takie porównywałem na takim samym silniku w aucie)
Teraz to już nic nie rozumiem :panna: . Mówisz o długości pręta z którego jest zrobiona sprężyna czy o wysokości samej sprężyny? To co powiesz o progresach? Tam pręt jest dłuższy niż w porównywalnej sprężynie o tym samym obniżeniu i tam np jest odwrotnie niż w wymienionym przez Ciebie wcześniej gwincie . Później przyznajesz mi racje że i tak większość producentów stosuje taki zabieg - im niżej tym sztywniej.

Ale robimy autorowi OT...


"Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia. Rozsiałem je u twych stóp.

Stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach.”

Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: Wojtek » wt gru 21, 2010 23:08

mówię o wysokości sprężyny a nie o długości pręta.

I cały czas mówię o jednym i tym samym - że jak postawisz obok siebie 2 sprężyny o różnej wysokości to nie wiadomo która z nich będzie twardsza, bo długość nie jest żadnym wyznacznikiem


Obrazek

Awatar użytkownika
rudy
Łowca rarytasów :-)
Łowca rarytasów :-)
Posty: 2377
Rejestracja: wt sty 26, 2010 13:07
Lokalizacja: Księży Lasek/NSZ
Kontakt:

Re: Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: rudy » wt gru 21, 2010 23:25

..:VoyteQ:.. pisze: jak postawisz obok siebie 2 sprężyny o różnej wysokości to nie wiadomo która z nich będzie twardsza, bo długość nie jest żadnym wyznacznikiem
z tego co ja rozumiem to z jakiej stali jest zrobiona/hartowana itp. ?



Awatar użytkownika
Wojtek
VW Baron
VW Baron
Posty: 3003
Rejestracja: sob cze 17, 2006 14:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: Wojtek » śr gru 22, 2010 00:17

między innymi, do tego liczba zwojów/odległość między zwojami i średnica drutu z którego jest zrobiona


Obrazek

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Najtwardsze sprężyny do mk3

Post autor: Dj Darecki » śr gru 22, 2010 20:50

teoretycznie -80 powinno być twardsze od -40 bo ugięcie sprężyny jest mniejsze i auto jest niżej .
Trzeba by zapobiec dobijaniu amora więc raczej sprężyny -80 powinny być twardsze żeby często nie waliło do końca , wtedy wiadomo wysra się amor ......

Ps . amory też mają dużo do twardości :)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości