H&R czerwone czy Weitec które twardsze?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

H&R czerwone czy Weitec które twardsze?

Post autor: cylinder » wt lip 27, 2010 19:00

Witam.
Proszę o info które springi są twardsze do jazdy.

Nie mogę też rozkodować czy oznaczenie sprężyn H&R 29 526 HA / VA, czy są one do benzyny czy do diesla, pomoże ktoś.
http://www.autoteilemann.de/opencms/ope ... /29526.pdf

Znalazłem że springi maja być do golfa z silnikiem 2L.
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 19:32 przez cylinder, łącznie zmieniany 4 razy.



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » wt lip 27, 2010 19:41

z tuv wynika że na przód bardziej odpowiednie dla 1,4 będą H&R 29526-1 VA
ważna jest w oznaczeniu -1
jeżeli na sprężynie jest -2 to przewidziana jest do cięższych silników (front axle load 910-1020 kg)
jeżeli to olejesz to może się okazać że zamiast spodziewanego -35 golfik będzie zadzierał nosa :P

h&r robi raczej progresywne ale jak jest w tym przypadku to przydałoby się real zdjęcie, łatwo to poznać :)
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 19:42 przez beetle, łącznie zmieniany 1 raz.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » wt lip 27, 2010 19:44

tu fotka, mają oznaczenie 1 na końcu

Obrazek

Tylko mam teraz założone weitec i efekt tak jak mówisz, chce założyć te bo za mało usiadł. Czy będzie duża różnica w komforcie, H&R są twardsze?
Ostatnio zmieniony wt lip 27, 2010 19:45 przez cylinder, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » wt lip 27, 2010 21:07

nie wiem, moje h&r są jeszcze w pudełku :P

te springi ze zdjęcia mają charakterystykę liniową.


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » wt lip 27, 2010 22:15

która jest twardsza progresywna czy liniowa?



Awatar użytkownika
beetle
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: pt sie 10, 2007 14:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: beetle » wt lip 27, 2010 22:28

to zależy kiedy :)
trochę wiedzy zrozumiałym językiem od Noranda z http://www.vwclub.pl
Czym się różnią sprężyny linearne od progresywnych?


Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
Obrazek

Lexyy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt wrz 09, 2008 11:08
Lokalizacja: ok bielska

H&R czerwone czy Weitec które twardsze?

Post autor: Lexyy » pt lip 30, 2010 18:40

ja jeździłem kiedyś na liniowych witkach -60 i byłem strasznie zadowolony, dobre jest to ze sprężyna cały czas trzyma samochód a nie jak w przypadku progresywnych ze się uginają a w miarę zwiększania się przechyłu auta staja się twardsze-mniej się przechylają,w liniowych autko raczej się nie przechylało na zakrętach nie umie tego wytłumaczyć :grin:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości