Bilstein B6 czy B8?
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
- Air Evolution
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Bilstein B6 czy B8?
Witam po raz kolejny
Niedawno zakładałem temat gdzie zastanawiałem sie czy kupic same springi, kit czy gwint... ale jednak padło na zawieszenie Bilstein'a
Z związku z tym mam pytanie:
1. Czym sie różni B6 od B8 w teorii i praktyce?
2. do zawieszenie będą dane springi, nie bardziej obniżające niż 40/40 (z tym że bardziej prawdpodobne jest to ze kupie 30/30) - co bedzie sie bardziej do nich nadawac? B6 czy B8?
3. jaki kupić springi żeby auto było komfortowe ale troche sztywniejsze, bez efektu ,,pływania" itp itd. myslałem nad Eibach albo Weitac? a moze coś innego?
Niedawno zakładałem temat gdzie zastanawiałem sie czy kupic same springi, kit czy gwint... ale jednak padło na zawieszenie Bilstein'a
Z związku z tym mam pytanie:
1. Czym sie różni B6 od B8 w teorii i praktyce?
2. do zawieszenie będą dane springi, nie bardziej obniżające niż 40/40 (z tym że bardziej prawdpodobne jest to ze kupie 30/30) - co bedzie sie bardziej do nich nadawac? B6 czy B8?
3. jaki kupić springi żeby auto było komfortowe ale troche sztywniejsze, bez efektu ,,pływania" itp itd. myslałem nad Eibach albo Weitac? a moze coś innego?
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER
VW GOLF MK IV TDI POWER
- Air Evolution
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
też tak gdzieś wyczytałem... ale znalazłem ostatnio posty na róznych forach w których jest napisane że na b6 jest przyzwoity komfort a na b8 jest ,,taczka". I jak tu sie czegos dowiedziec konkretnego?luzur pisze:Teoretycznie B6 i B8 ma taką samą charakterystykę,
a nie straci amortyzator na żywotnosci? gdzies wyczytałem że b6 na springach strasznie sie niszczy bo pracuje niena tym zakresie co maluzur pisze:Aczkolwiek na B6 jeżdżą ze sprężynami do -40mm i wszystko jest OK.
Sam nie wiem co kupic.. chce miec w miare komfortowe zawieszenie ale nie chce zniszczyc b6... zamontowałbym b8 ale nie chce miec strasznie twardo...
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER
VW GOLF MK IV TDI POWER
ta twardość wynika z 'ustawienia' amortyzatora. Amortyzator ma pewną charakterystykę fabryczną, którą można zmienić, w Polsce robi to Zerkopol, ustawia pod kierowcę, być może stąd te rozbieżności. Do tego jeśli założysz do B8 sprężyny H&R to na pewno kierowca przesiadający się z B6 plus Eibach powie,że taczka. B6 i B8 to to samo, tylko B8 ma krótszy skok. Jak zakładasz springi bierz B8, niewielka różnica cenowa
mój golf [url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194694[/url]
Panowie w Zerkopolu powiedzieli mi że B6 będzie normalnie działał na springach -40mm.
Paru chłopaków z forum jeździ na H&R -40 i B6, ja niedługo do nich dołącze
B8 koniecznie trzeba zastosować obniżając bardziej.
Paru chłopaków z forum jeździ na H&R -40 i B6, ja niedługo do nich dołącze
B8 koniecznie trzeba zastosować obniżając bardziej.
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 10:50 przez luzur, łącznie zmieniany 1 raz.
- Air Evolution
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
czyli b6 + Eibach bedzie tak samo działało (twardość) jak b8+Eibach?Krzyziu pisze:ta twardość wynika z 'ustawienia' amortyzatora. Amortyzator ma pewną charakterystykę fabryczną, którą można zmienić, w Polsce robi to Zerkopol, ustawia pod kierowcę, być może stąd te rozbieżności. Do tego jeśli założysz do B8 sprężyny H&R to na pewno kierowca przesiadający się z B6 plus Eibach powie,że taczka. B6 i B8 to to samo, tylko B8 ma krótszy skok. Jak zakładasz springi bierz B8, niewielka różnica cenowa
też gdzies to wyczytałem ze b6 springi max -40 a b8 powyżej -40luzur pisze:Panowie w Zerkopolu powiedzieli mi że B6 będzie normalnie działał na springach -40mm.
Paru chłopaków z forum jeździ na H&R -40 i B6, ja niedługo do nich dołącze
B8 koniecznie trzeba zastosować obniżając bardziej.
Znalazłem tez ciekawą wypowiedz na innym forum ,,po co ściskać b6 i skracać jego żywotnosć - nie daj boże żeby sie wylał, jak mozna kupic b8 i miec problem z głowy" - to ma w sumie sens.
a czy to prawda ze b6 plus seryjne springi będzie pracował inaczej niz z np -40? bo zakres pracy amortyzatora będzie inny?
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER
VW GOLF MK IV TDI POWER
Na pewno B6 przy -40 będzie pracował w innym zakresie i może być sztywniej,
jednak nie jest powiedziane że to nie będzie się mieścić w jego prawidłowym zakresie pracy.
Pewnie zależy to od samochodu inaczej będzie w MK3 a inaczej w MK4.
Tak czy inaczej, ja zakładam B6 z H&R -40,
jak amorki będą pracować na granicy swojego zakresu będą często dobijać do odboju i pewnie szybko go zniszczą, ale nie da się tego nie odczuć jeżdżąc z dobijaniem.
Więc jak mi będzie dobijać to wracam do seryjnych sprężyn...
Jak bym kupował nówki Bilsteina z zamiarem obniżenia o co najmniej -40 to bym wziął B8.
A że trafiły się się B6 używki to to zobaczę jak będzie z nimi
jednak nie jest powiedziane że to nie będzie się mieścić w jego prawidłowym zakresie pracy.
Pewnie zależy to od samochodu inaczej będzie w MK3 a inaczej w MK4.
Tak czy inaczej, ja zakładam B6 z H&R -40,
jak amorki będą pracować na granicy swojego zakresu będą często dobijać do odboju i pewnie szybko go zniszczą, ale nie da się tego nie odczuć jeżdżąc z dobijaniem.
Więc jak mi będzie dobijać to wracam do seryjnych sprężyn...
Jak bym kupował nówki Bilsteina z zamiarem obniżenia o co najmniej -40 to bym wziął B8.
A że trafiły się się B6 używki to to zobaczę jak będzie z nimi
- Air Evolution
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
czyli w b6 jest wieksze prawdopodobieństwo dobijania niz w b8?
chyba kupie b8 a powiedzcie mi jakie springi? tak jak wczesniej pisałem nie chce miec auta bardzo twardego, ba byc sztywnij, troche twardziej ale tez troche komfortowo. Myślałem o Eibach albo Weitec... co wybrac?
chyba kupie b8 a powiedzcie mi jakie springi? tak jak wczesniej pisałem nie chce miec auta bardzo twardego, ba byc sztywnij, troche twardziej ale tez troche komfortowo. Myślałem o Eibach albo Weitec... co wybrac?
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER
VW GOLF MK IV TDI POWER
- Air Evolution
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Jakoś Bilstein mnie bardziej przekonuje po ocenach posiadaczy tego zawieszenia...
Co z tym dobijaniem i springami?
wydaje mi sie że obojętnie czy kupie b6 czy b8 to i tak bede zadowolony... ale żeby najlepiej dobrać zawieszenie ,,pode mnie" to pytam forumowiczów o ich zdanieYaro1981 pisze:jak nie wiesz co kupic a masz byc nie zadowlony
Co z tym dobijaniem i springami?
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER
VW GOLF MK IV TDI POWER
- Air Evolution
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Ty juz sam nie wiesz co chcesz a skad wiesz ze bedzie dla ciebie za twarde lub za miekkie jezdiles juz na ktoryms zestawie co ci tu koledzy proponuja założyłeś juz drugi taki temat i za bystry to chyba nie jestes jak nie umiesz sie zdecydowac jak ksiezniczka na ziarku grochu tu mi zle tam nie dobrze co za ludzie
[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]
- Air Evolution
- Mały gagatek
- Posty: 97
- Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
- Lokalizacja: Rybnik
- Kontakt:
Yaro1981,
ja wiem czego chce i nie wiem skad wynioskowałeś ze tak nie jest.
A tak nawiasem kolego, używaj znaków interpunkcyjnych, nie szukaj zaczepki i jak ci sie nie podobają moje tematy to sie w nich nie udzielaj
ja wiem czego chce i nie wiem skad wynioskowałeś ze tak nie jest.
Nie, nie jeździłem ale znam kogoś kto jeździł i rozmawiałem z tym kims. Zauważ ze ja sie nie pytam w tym temacie jakie mam kupic zawieszenie tylko konkretnie pytam czy pod sprngi max -40 bedzie lepsze b6 czy b8Yaro1981 pisze:skad wiesz ze bedzie dla ciebie za twarde lub za miekkie jezdiles juz na ktoryms zestawie co ci tu koledzy proponuja
za bystry to chyba Ty nie jesteś jak nie widzisz różnicy pomiędzy tymi dwoma tematami. Co do księżniczki to nie odpowiem bo to by chyba wywołało burze na forum xDYaro1981 pisze:założyłeś juz drugi taki temat i za bystry to chyba nie jestes jak nie umiesz sie zdecydowac jak ksiezniczka na ziarku grochu tu mi zle tam nie dobrze co za ludzie
A tak nawiasem kolego, używaj znaków interpunkcyjnych, nie szukaj zaczepki i jak ci sie nie podobają moje tematy to sie w nich nie udzielaj
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER
VW GOLF MK IV TDI POWER
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości