Bilstein B6 czy B8?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Bilstein B6 czy B8?

Post autor: Air Evolution » śr paź 07, 2009 22:37

Witam po raz kolejny :)
Niedawno zakładałem temat gdzie zastanawiałem sie czy kupic same springi, kit czy gwint... ale jednak padło na zawieszenie Bilstein'a :)
Z związku z tym mam pytanie:
1. Czym sie różni B6 od B8 w teorii i praktyce?
2. do zawieszenie będą dane springi, nie bardziej obniżające niż 40/40 (z tym że bardziej prawdpodobne jest to ze kupie 30/30) - co bedzie sie bardziej do nich nadawac? B6 czy B8?
3. jaki kupić springi żeby auto było komfortowe ale troche sztywniejsze, bez efektu ,,pływania" itp itd. myslałem nad Eibach albo Weitac? a moze coś innego?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » pt paź 09, 2009 18:40

Teoretycznie B6 i B8 ma taką samą charakterystykę,
B6 powinno się montować z seryjnymi sprężynami,
a B8 ze sprężynami krótszymi od serii.

Aczkolwiek na B6 jeżdżą ze sprężynami do -40mm i wszystko jest OK.

Cena praktycznie ta sama, jak nie planujesz schodzić poniżej -40mm to B6 będzi OK.
Pozdr.



Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » sob paź 10, 2009 00:25

luzur pisze:Teoretycznie B6 i B8 ma taką samą charakterystykę,
też tak gdzieś wyczytałem... ale znalazłem ostatnio posty na róznych forach w których jest napisane że na b6 jest przyzwoity komfort a na b8 jest ,,taczka". I jak tu sie czegos dowiedziec konkretnego? :crazy:
luzur pisze:Aczkolwiek na B6 jeżdżą ze sprężynami do -40mm i wszystko jest OK.
a nie straci amortyzator na żywotnosci? gdzies wyczytałem że b6 na springach strasznie sie niszczy bo pracuje niena tym zakresie co ma



Sam nie wiem co kupic.. chce miec w miare komfortowe zawieszenie ale nie chce zniszczyc b6... zamontowałbym b8 ale nie chce miec strasznie twardo...


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Krzyziu
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Krzyziu » sob paź 10, 2009 10:36

ta twardość wynika z 'ustawienia' amortyzatora. Amortyzator ma pewną charakterystykę fabryczną, którą można zmienić, w Polsce robi to Zerkopol, ustawia pod kierowcę, być może stąd te rozbieżności. Do tego jeśli założysz do B8 sprężyny H&R to na pewno kierowca przesiadający się z B6 plus Eibach powie,że taczka. B6 i B8 to to samo, tylko B8 ma krótszy skok. Jak zakładasz springi bierz B8, niewielka różnica cenowa


mój golf [url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=194694[/url]

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » sob paź 10, 2009 10:49

Panowie w Zerkopolu powiedzieli mi że B6 będzie normalnie działał na springach -40mm.
Paru chłopaków z forum jeździ na H&R -40 i B6, ja niedługo do nich dołącze :grin:

B8 koniecznie trzeba zastosować obniżając bardziej.
Ostatnio zmieniony sob paź 10, 2009 10:50 przez luzur, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » sob paź 10, 2009 13:26

Krzyziu pisze:ta twardość wynika z 'ustawienia' amortyzatora. Amortyzator ma pewną charakterystykę fabryczną, którą można zmienić, w Polsce robi to Zerkopol, ustawia pod kierowcę, być może stąd te rozbieżności. Do tego jeśli założysz do B8 sprężyny H&R to na pewno kierowca przesiadający się z B6 plus Eibach powie,że taczka. B6 i B8 to to samo, tylko B8 ma krótszy skok. Jak zakładasz springi bierz B8, niewielka różnica cenowa
czyli b6 + Eibach bedzie tak samo działało (twardość) jak b8+Eibach? :chytry:


luzur pisze:Panowie w Zerkopolu powiedzieli mi że B6 będzie normalnie działał na springach -40mm.
Paru chłopaków z forum jeździ na H&R -40 i B6, ja niedługo do nich dołącze :grin:

B8 koniecznie trzeba zastosować obniżając bardziej.
też gdzies to wyczytałem ze b6 springi max -40 a b8 powyżej -40
Znalazłem tez ciekawą wypowiedz na innym forum ,,po co ściskać b6 i skracać jego żywotnosć - nie daj boże żeby sie wylał, jak mozna kupic b8 i miec problem z głowy" - to ma w sumie sens.

a czy to prawda ze b6 plus seryjne springi będzie pracował inaczej niz z np -40? bo zakres pracy amortyzatora będzie inny?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

luzur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: sob gru 27, 2008 02:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: luzur » sob paź 10, 2009 14:04

Na pewno B6 przy -40 będzie pracował w innym zakresie i może być sztywniej,
jednak nie jest powiedziane że to nie będzie się mieścić w jego prawidłowym zakresie pracy.
Pewnie zależy to od samochodu inaczej będzie w MK3 a inaczej w MK4.

Tak czy inaczej, ja zakładam B6 z H&R -40,
jak amorki będą pracować na granicy swojego zakresu będą często dobijać do odboju i pewnie szybko go zniszczą, ale nie da się tego nie odczuć jeżdżąc z dobijaniem.

Więc jak mi będzie dobijać to wracam do seryjnych sprężyn...

Jak bym kupował nówki Bilsteina z zamiarem obniżenia o co najmniej -40 to bym wziął B8.
A że trafiły się się B6 używki to to zobaczę jak będzie z nimi :)



Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » sob paź 10, 2009 14:33

czyli w b6 jest wieksze prawdopodobieństwo dobijania niz w b8?

chyba kupie b8 :) a powiedzcie mi jakie springi? tak jak wczesniej pisałem nie chce miec auta bardzo twardego, ba byc sztywnij, troche twardziej ale tez troche komfortowo. Myślałem o Eibach albo Weitec... co wybrac?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » sob paź 10, 2009 17:49

jak nie wiesz co kupic a masz byc nie zadowlony kup se amorki Kayaba AGX maja regulacje sily tłumienia i po probleemie mozesz ustawic pod siebie regulacja albo do 4 albo do 8 stopni


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » ndz paź 11, 2009 13:56

Jakoś Bilstein mnie bardziej przekonuje po ocenach posiadaczy tego zawieszenia...
Yaro1981 pisze:jak nie wiesz co kupic a masz byc nie zadowlony
wydaje mi sie że obojętnie czy kupie b6 czy b8 to i tak bede zadowolony... ale żeby najlepiej dobrać zawieszenie ,,pode mnie" to pytam forumowiczów o ich zdanie

Co z tym dobijaniem i springami?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » ndz paź 11, 2009 23:32

Air Evolution pisze:a powiedzcie mi jakie springi?
Przecież Bilstein produkuje komplety. Nad czym tu się zastanawiać? Chcesz komplet, zamawiasz B12 i masz pełny kit bez rzeźbienia i kombinowania.



Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » pn paź 12, 2009 08:04

ale na B12 auto bedzie za twarde jak dla mnie


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » pn paź 12, 2009 14:57

Ty juz sam nie wiesz co chcesz a skad wiesz ze bedzie dla ciebie za twarde lub za miekkie jezdiles juz na ktoryms zestawie co ci tu koledzy proponuja założyłeś juz drugi taki temat i za bystry to chyba nie jestes jak nie umiesz sie zdecydowac jak ksiezniczka na ziarku grochu tu mi zle tam nie dobrze co za ludzie


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » pn paź 12, 2009 16:59

Yaro1981,

ja wiem czego chce i nie wiem skad wynioskowałeś ze tak nie jest.
Yaro1981 pisze:skad wiesz ze bedzie dla ciebie za twarde lub za miekkie jezdiles juz na ktoryms zestawie co ci tu koledzy proponuja
Nie, nie jeździłem ale znam kogoś kto jeździł i rozmawiałem z tym kims. Zauważ ze ja sie nie pytam w tym temacie jakie mam kupic zawieszenie tylko konkretnie pytam czy pod sprngi max -40 bedzie lepsze b6 czy b8
Yaro1981 pisze:założyłeś juz drugi taki temat i za bystry to chyba nie jestes jak nie umiesz sie zdecydowac jak ksiezniczka na ziarku grochu tu mi zle tam nie dobrze co za ludzie
za bystry to chyba Ty nie jesteś jak nie widzisz różnicy pomiędzy tymi dwoma tematami. Co do księżniczki to nie odpowiem bo to by chyba wywołało burze na forum xD

A tak nawiasem kolego, używaj znaków interpunkcyjnych, nie szukaj zaczepki i jak ci sie nie podobają moje tematy to sie w nich nie udzielaj :bigok:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości