Bardziej twarde zawieszenie.

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 11, 2009 10:04
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Bardziej twarde zawieszenie.

Post autor: 7 » czw sie 20, 2009 13:17

Poczytałem trchę o problemach, próbach zmiany amortyzatorów, sprężyn i w sumie niewiele znalazłem.
Za jakiś czas (pewnie gdy będę musiał zmienić amortyzatory) chciałbym "utwardzić" mojego mk3 1,9tdi (1Z) 96r. htchback 5d. Denerwuje mnie jego miękkie, komfortowe zawieszenie, zwłaszcza przy przejeżdżaniu przez tzw. "śpiących polcjantów" (za bardzo nurkuje w dół i trę dolną osłoną zderzaka - już ją pare razy połamałem gdy zapomniałem się) no i lubię trochę szybciej wejść w zakręt (tam gdzie mogę, nie zagrażając innym lub gdy się bawię z "baranami" jeżdżącymi szybko ale tylko na prostej). Ale dwa warunki:
- nie chcę obniżać (chociaż lubię nisko zawieszone - bez przesady) ze względu na chłodniczkę turba, naszych dróg/kolein, może śniegu zimą;
- nie wywalać na to kosmicznych pieniędzy.
Samochód ma być dobry no i trzymać się drogi, zwłaszcza w zakrętch.
Felgi mam standardowe, stalowe 14", opony 185/60.
:bajer:



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Yaro1981 » czw sie 20, 2009 18:26

jak ma byc tanio i nie chcesz go obniżac to włóż gumy w spręzyny i po problemie


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
xXzulikXx
V.A.G KORPS T-KA
V.A.G KORPS T-KA
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 02, 2009 21:41
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: xXzulikXx » pt sie 21, 2009 00:48

Yaro1981 pisze:jak ma byc tanio i nie chcesz go obniżac to włóż gumy w spręzyny i po problemie
Bez obrazy ale jak mial bym takie rady dawac to bym siedzial cicho.
Zapewne autorowi chodzi aby nie wydawac kosmicznej sumy to wydaje mi sie ze chodziło mu o koszt gwintu.
Autor rowniez napisał ze chcial by szybko latac po zakretach etc a wiec gumy mało co dadza.
Ja na jego miejscu zainwestował bym w sportowe amortyzatory i sportowe sprezyny chociaz 40/30 i napewno byl by zadowolony bo obnizenie 40/30 w rzeczywistosci jest minimalnie nizej od serii i jak to w golfach bywa przy obnizeniu 40/40 tyl by bardziej siedzial niz przod :gora: :dol:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2912221&sid=0226b10758733a6b82e200ad04ef422f#2912221]FIRE AND ICE by Żulik[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276750]Moje obecne mk1[/url] Tak jak wyszedł z fabryki z drobnymi dodatkami.

7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 11, 2009 10:04
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: 7 » sob sie 22, 2009 11:51

Co znaczy 40/30? Dużo to obniża? Bo ja wolałbym go (właściwie ją) pozostawić na tym samym poziomie. Jedyne co, to może też laczki do 195, ale to na pewno na samym końcu, bo te są prawie (10 tyś.) nowe.



Awatar użytkownika
aiv
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: sob paź 04, 2008 23:29
Lokalizacja: Kraków

Post autor: aiv » sob sie 22, 2009 11:57

7, 30/40 znaczy 30mm jedna strona, 40mm druga strona.



7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 11, 2009 10:04
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: 7 » czw wrz 24, 2009 17:51

O.K. Sportowe amortyzatory i sprężyny; przód obniżam 40mm, tył 30mm. Czy wszystkie sportowe są jednakowo twarde ? Czy może zależy to od firmy produkującej ? Idzie o to, żeby nie były super sportowe/twarde - chcę poprawić trakcję ale przy naszych drogach ... nie chcę wymieniać zawieszenia co rok. :bajer:



Awatar użytkownika
xXzulikXx
V.A.G KORPS T-KA
V.A.G KORPS T-KA
Posty: 152
Rejestracja: pt sty 02, 2009 21:41
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: xXzulikXx » pt wrz 25, 2009 15:45

przy obnizeniu -40/30 auto minimalnie usiadzie w doł prawie tego nie odczujesz a jesli zastwosujesz sportowe sprezyny wraz z amorkami to bedzie sztywniejsze . co do amorkow to kazda firma ma inne twardosci.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2912221&sid=0226b10758733a6b82e200ad04ef422f#2912221]FIRE AND ICE by Żulik[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=276750]Moje obecne mk1[/url] Tak jak wyszedł z fabryki z drobnymi dodatkami.

7
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pn maja 11, 2009 10:04
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Post autor: 7 » pn wrz 28, 2009 13:01

O.K. DZIĘKI. Gdy się będę konkretnie zabierał do tematu, to rzucę pytanko o firmę. Na razie wiem już przynajmniej czego szukać, a nie przkombinować. DZIĘKI wszystkim.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości