Witam
Będziemy rozpatrywać ten kąt:
W golfie II fabrycznie ten kąt powinien wynosić -0,30° (+/- 20').
Mój mechanik mi powiedział, że jeśli chcę 'zapierniczać' po zakrętach to powinienem ten kąt zwiększyć do wartości w granicach -50-60'. Teraz mam ustawione -1,25°. Moje pytanie brzmi.. czy to jest za dużo? Jakie mogą być wady takiego ustawienia, jakie ewentualne korzyści.. To faktycznie troszkę duże pochylenie, ale czy warto ustawiać te -50-60' czy poprostu zostawić -1,25°.
Pozdrawiam
Piotr
Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 23:47 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 1 raz.
lapsze trzymanie na lukach kosztem zdzieranych opon od wewnetrznej...
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
MAPET pisze:lapsze trzymanie na lukach kosztem zdzieranych opon od wewnetrznej...
Właśnie nie jestem pewien co do tego trzymania na zakrętach.. Opona po zewnętrznej stronie zakrętu (dociskana) trzyma się znakomicie, jednak opona od wewnętrznej strony zakrętu (odciążona) mam wrażenie, że zbyt szybko traci przyczepność.. Czy może to być spowodowane właśnie zbyt ujemnym kątem? (Na moje logiczne myślenie to kąt jest właśnie zbyt ujemny).To_mas pisze:oponki Ci sie będą nie równomiernie i szybciej zdzierać od wewnętrznych stron....
Zauważyłem też, że oponki się grzeją od wewnętrznych stron dlatego założyłem ten temat żeby się z wami skonsultować.. bo coś się dzieje.
Analizując geometrię VR6 i GTI stwierdziłem, że kąt jest w nich bardziej ujemny niż w zwykłym golfie. Zwykły -0,30°, VR6/GTI mają -0,40°. Także chyba najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie ustawić kąt jak to w bardziej sportowych wersjach golfa, czyli -0,40°. Dobrze myślę?
Druga sprawa to zbieżność.. Na tym gwincie od drążka kierowniczego nie da się zbyt dokładnie ustawić zbieżności.. Zawsze będzie jakiś odchył.. Moje pytanie brzmi odchył w którą stronę jest mniejszym złem? Rozbieżność, czy zbieżność?
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
1,25 to dosć sporo do jazdy cywilnej. Nie masz wrażenia myszkowania przodu przy takim kącie? Mam na mysli sytuację gdzie żeby jechać prosto trzeba non stop wprowadzać korekty na kierownicy. Auto jakby nie chciało jechać prosto ? (oczywiscie porównujac do ustwnia seryjnego)
A mechanik ma w teorii rację. W praktyce minusów takiego ustawnienia jest więcej niż korzysći. Przecież nie jeździsz na czas tylko po drodze publicznej, zatem minusy takie jak ścinanie opon od wewnątrz czy mniejsza stabilność przy jeździe na wprost w/g mnie przeważają nad plusem jakim jest lepsze przeleganie opony zewnetrzej do podłoża na zakręcie.
A jako ciekawostkę dam poduchy z regulacja kąta tylko nie pamiętam które z nich są do mk2 ale może wszystkie 3. pzdr
wrzuciłbym też kilka gifów gdzie są rozważania jak kąt pochylenia koła wpływa na inne parametry ale gify wrzucone na fotosika nie działają, tzn są nieruchome. Ktoś wie gdzie można wrzucić gify?
A mechanik ma w teorii rację. W praktyce minusów takiego ustawnienia jest więcej niż korzysći. Przecież nie jeździsz na czas tylko po drodze publicznej, zatem minusy takie jak ścinanie opon od wewnątrz czy mniejsza stabilność przy jeździe na wprost w/g mnie przeważają nad plusem jakim jest lepsze przeleganie opony zewnetrzej do podłoża na zakręcie.
A jako ciekawostkę dam poduchy z regulacja kąta tylko nie pamiętam które z nich są do mk2 ale może wszystkie 3. pzdr
wrzuciłbym też kilka gifów gdzie są rozważania jak kąt pochylenia koła wpływa na inne parametry ale gify wrzucone na fotosika nie działają, tzn są nieruchome. Ktoś wie gdzie można wrzucić gify?
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 17:16 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości