Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Geometria zawieszenia - kąt pochylenia koła.

Post autor: D1_PITER » czw maja 14, 2009 23:38

Witam

Będziemy rozpatrywać ten kąt:

Obrazek

W golfie II fabrycznie ten kąt powinien wynosić -0,30° (+/- 20').

Mój mechanik mi powiedział, że jeśli chcę 'zapierniczać' po zakrętach to powinienem ten kąt zwiększyć do wartości w granicach -50-60'. Teraz mam ustawione -1,25°. Moje pytanie brzmi.. czy to jest za dużo? Jakie mogą być wady takiego ustawienia, jakie ewentualne korzyści.. To faktycznie troszkę duże pochylenie, ale czy warto ustawiać te -50-60' czy poprostu zostawić -1,25°.

Pozdrawiam
Piotr
Ostatnio zmieniony czw maja 14, 2009 23:47 przez D1_PITER, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt maja 15, 2009 00:28

lapsze trzymanie na lukach kosztem zdzieranych opon od wewnetrznej...


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pt maja 15, 2009 00:29

D1_PITER pisze:Jakie mogą być wady takiego ustawienia,
oponki Ci sie będą nie równomiernie i szybciej zdzierać od wewnętrznych stron....



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » pt maja 15, 2009 01:03

MAPET pisze:lapsze trzymanie na lukach kosztem zdzieranych opon od wewnetrznej...
To_mas pisze:oponki Ci sie będą nie równomiernie i szybciej zdzierać od wewnętrznych stron....
Właśnie nie jestem pewien co do tego trzymania na zakrętach.. Opona po zewnętrznej stronie zakrętu (dociskana) trzyma się znakomicie, jednak opona od wewnętrznej strony zakrętu (odciążona) mam wrażenie, że zbyt szybko traci przyczepność.. Czy może to być spowodowane właśnie zbyt ujemnym kątem? (Na moje logiczne myślenie to kąt jest właśnie zbyt ujemny).

Zauważyłem też, że oponki się grzeją od wewnętrznych stron dlatego założyłem ten temat żeby się z wami skonsultować.. bo coś się dzieje.

Analizując geometrię VR6 i GTI stwierdziłem, że kąt jest w nich bardziej ujemny niż w zwykłym golfie. Zwykły -0,30°, VR6/GTI mają -0,40°. Także chyba najbardziej optymalnym rozwiązaniem będzie ustawić kąt jak to w bardziej sportowych wersjach golfa, czyli -0,40°. Dobrze myślę?



Druga sprawa to zbieżność.. Na tym gwincie od drążka kierowniczego nie da się zbyt dokładnie ustawić zbieżności.. Zawsze będzie jakiś odchył.. Moje pytanie brzmi odchył w którą stronę jest mniejszym złem? Rozbieżność, czy zbieżność?


Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt maja 19, 2009 16:59

1,25 to dosć sporo do jazdy cywilnej. Nie masz wrażenia myszkowania przodu przy takim kącie? Mam na mysli sytuację gdzie żeby jechać prosto trzeba non stop wprowadzać korekty na kierownicy. Auto jakby nie chciało jechać prosto ? (oczywiscie porównujac do ustwnia seryjnego)
A mechanik ma w teorii rację. W praktyce minusów takiego ustawnienia jest więcej niż korzysći. Przecież nie jeździsz na czas tylko po drodze publicznej, zatem minusy takie jak ścinanie opon od wewnątrz czy mniejsza stabilność przy jeździe na wprost w/g mnie przeważają nad plusem jakim jest lepsze przeleganie opony zewnetrzej do podłoża na zakręcie.
A jako ciekawostkę dam poduchy z regulacja kąta tylko nie pamiętam które z nich są do mk2 ale może wszystkie 3. pzdr


Obrazek
Obrazek
Obrazek

wrzuciłbym też kilka gifów gdzie są rozważania jak kąt pochylenia koła wpływa na inne parametry ale gify wrzucone na fotosika nie działają, tzn są nieruchome. Ktoś wie gdzie można wrzucić gify?
Ostatnio zmieniony wt maja 19, 2009 17:16 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości