Jak to się reguluje?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Jak to się reguluje?

Post autor: skibszczok » pt lut 06, 2009 17:58

Witam

Glupia sprawa troche hehe :P kupilem uzywana zawieche obnizajaca, niestety nie wiem co to za firma bo naklejki zdarte juz dawno. No a cala sprawa obija sie o to ze tyl jest regulowany na talerzykach tylko nie wiem jak to zrobic.
Przeszukalem forum i na google ale nie nie znalazlem. Co jest potrzebne to zmiany wysokosci tego talerzyka i czy to duzo roboty jest?
Przy okazji chalem jeszcze spytac o to czy duzo roboty jest przy wymianie zawieszenia? No i czy ktos kto nie ma za duzo pojecia o tym jest w stanie zrobic to bez wiekszych szkod? :D :okej:


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » pt lut 06, 2009 19:13

Jeśli masz zawias poskładany, to znaczy z założoną sprężyną, to musisz to rozmontować. Będą Ci potrzebne klucz, zdaje się 7, i 17. 7 zakładasz od góry amortyzatora a 17 odkręcasz tą śróbe co trzyma sprężyne. Ja osobiście zamiast 7 używałem imadła bo ciężko szło. Jak już zdemontujesz sprężyne, to możesz zabrać się za zmiane położenia talerzyka. Talerzyk dajesz do góry, następnie masz taką podkładke. Ją też dajesz do góry. Zostaje Ci taki pierścień przecięty w rowku. Jego przestawiasz gdzie chcesz, czy to do góry czy na dół. Ustawiasz go gdzie chcesz, i wszystko składasz odwrotnie jak rozbierałeś. Na pierścień podkładka, talerzyk, sprężyna i wszystko poskładać do kupy.
Żeby wymienić amorki z tyłu musisz dostać się do ich mocowania w bagażniku. Są one pod parapetami. Klucz 17 i odkręcasz śróbki od góry, następnie auto na lewarku do góry i odkręcasz amorki przy belce.
Ogólnie cała operacja to nic trudnego.
Ostatnio zmieniony pt lut 06, 2009 19:16 przez dj domin1, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » pt lut 06, 2009 21:23

Znaczy ze mocowanie to u gory amortyzatorow odkrecam przed podniesieniem auta tak? Pozniej musze belke o cos oprzec chyba co nie? bo opadnie jak sie domyslam. Nie potrzeba sciagacza do sprezyn zeby zmienic wysokosc tego talerzyka? :> czy poprostu ze sciagaczem jest bezpieczniej czy cos? Z przodu tak samo sie zmienia jak cos?? ze najpierw gora a pozniej u dolu.


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
marco96
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 68
Rejestracja: pn gru 01, 2008 20:24
Lokalizacja: 60KM(PS) od LUBlin"a
Kontakt:

Post autor: marco96 » pt lut 06, 2009 21:31

dla bezpieczenstwa sciagacz by ci sie przydal ale bez nigo tez powinno dac rade...a przod odkrecaj sobie najpierw u dolu a pozniej gore i wtciagasz caly mcperson,,,mozesz sobie wczesniej poluzowac te sruby od amorkow u gory i gitara... :bigok:


Mój GoffriQ TURBO'KLACZ MK3 1,9TDI 1Z BON JOVI

www.metamorfoza-zana.pl ...zapraszam...

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » pt lut 06, 2009 21:59

To musze jakos uwazac sciagajac w ten sposob?? Zaloze ja pozniej bez problemu? :> Wole o wszystko wypytac wczesniej bo jutro bede zmianial i nie chce nic popsuc :0 Ani miec mysli czy mi czasem belka nie odpadnie hehe. Wielkie dzieki chlopaki za tak szybka pomoc wogole :)


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

Awatar użytkownika
dj domin1
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 566
Rejestracja: wt lis 13, 2007 21:39
Lokalizacja: Koziegłowy, Częstochowa
Kontakt:

Post autor: dj domin1 » pt lut 06, 2009 22:54

Belki nie musisz podpierać tylko najpierw zmień jeden amorek a potem drugi. Z przodu najpierw poluzuj góre, zdejmi koło, odkręć dół i dopiero całkiem góre. Do tylnych springów nie potrzeba zciągacza. Ale jak chcesz się czuć bezpiecznie to możesz go użyć :bigok:
Po wymianie przodu jedź sobie na ustawienie zbieżności.
Ostatnio zmieniony pt lut 06, 2009 22:57 przez dj domin1, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://images47.fotosik.pl/224/aec06ac71a10dc82med.jpg[/img]
Mój Wolfsburg Edition 16V I mk2 AFN
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=188972 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=524708

Awatar użytkownika
skibszczok
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: ndz sie 17, 2008 09:19
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: skibszczok » sob lut 07, 2009 00:14

Z ta zbierznoscia to wiem bo mialem juz z przodu wymieniane amorki. Tylko ze na serie i nie podobalo mi sie ze tak wysoko stoi :P ale z tym bedzie dodatkowy problem bo jak ostatnio chcialem ustawic to mi gosciu powiedzial ze nie ustawi bo mam luzy lekkie na maglownicy i tam jeszcze gdzies na tulejkach. Ale cos pokombinuje najwyzej bo na maglownice mnie nie stac narazie :P


Mam problemy z powiadomieniami o odpowiedzi jak coś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości