[Mk III] ..co za zawieszenie u mnie jest?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

[Mk III] ..co za zawieszenie u mnie jest?

Post autor: D1_PITER » wt sty 27, 2009 17:05

Witam

Potraficie po zdjęciu ocenić co za sprężyny u mnie siedzą? Z tyłu przypuszczam GTI a z przodu jakieś chyba od terenówki :panna: Z tyłu to się domyślam, że ktoś sobie coś pozmieniał (poprzedni właściciel), ale co się z przodu dzieje to nie wiem, jak dla mnie - bardzo wysoko. Chciałbym przód wyrównać z tyłem i nie wiem co tam wsadzić.. -40?

Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt sty 27, 2009 19:45

Generalnie to seria. Z tylu juz troche klapnieta od wozenia ciezarow, ale seria :)
MK3 ma tak, ze przod stoi duzo wyzej od tylu. Antyklin. Z tym ze prog ma byc poziomo.



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » wt sty 27, 2009 20:03

Próg jest poziomo :grrr:

To napewno od tego tak siedzi:

Obrazek

Żarcik :food:

To co wsadzić do przodu, żeby było równo nadkole z tyłem?


Obrazek

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » wt sty 27, 2009 22:19

PITERsca pisze:To co wsadzić do przodu, żeby było równo nadkole z tyłem?
-40 na sam przod rozwiaze sprawe. Tyle ze charakterystyka calego auto moze byc dupiata szczerze - przod Ci sie utwardzi, tyl automatycznie odbierzesz za miekszy..



Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » śr sty 28, 2009 10:17

PITERsca, jesli utwardzasz to cale zawieszenie, zeby auto nie bylo nadsterowne/podsterowne. Proponuje kupic zestaw 60/40 i bedzie ok :bigok:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » śr sty 28, 2009 10:32

Gashkas pisze:Proponuje kupic zestaw 60/40 i bedzie ok :bigok:
:bigok:


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
KanedA
Grupa Śląsk
Grupa Śląsk
Posty: 687
Rejestracja: śr lip 09, 2008 12:13
Lokalizacja: RadzionkóVW
Kontakt:

Post autor: KanedA » śr sty 28, 2009 12:24

MAPET pisze:
Gashkas pisze:Proponuje kupic zestaw 60/40 i bedzie ok :bigok:
:bigok:
:bigok:

Pozatym, chyba ropniaki zawsze jakoś stały ciut wyżej niż benzynowe golfy :) taki kit załatwi sprawę :)

Pozdro,


Obrazek
Audi A4 B9 CMYC - Daily drive
MK3 Variant ARL++ Daily Drive 23XKM4XXNm - był...
MK3 VR6 ABV Syncro US - był... ale już nie ma...

Stowarzyszenie Volkswagen Klub Polska #411

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr sty 28, 2009 16:48

Przestańcie pisać farmazony,że zawieszenie trzeba zmienić bo tak stoi tył.Dlaczego jak nie macie pojęcia w czym leży przyczyna to próbujecie poradzić koledze?
Tył siedzi niżej bo odboje proszą się o wymianę,jak sie o nich nie pamięta to potem tak jest.Odbojniki piankowe za 40zł rozwiążą sprawę,golf Ci na nich usiądzie i uzyskasz prawidłową wysokość.


Obrazek

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » śr sty 28, 2009 16:50

Wajsik pisze:uzyskasz prawidłową wysokość.
Znaczy, że tył się podniesie?


Obrazek

Awatar użytkownika
Gashkas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt mar 21, 2006 14:28
Lokalizacja: OKlahoma City
Kontakt:

Post autor: Gashkas » śr sty 28, 2009 17:14

Wajsik, ja napisalem o zmianie calego zawieszenia bo byla mowa o obnizaniu tylko przodu... Wiec chcialem pomoc. Po tym autko zyskalo by lepsze prowadzenie i wyglad :bigok:
No ale jesli koledze PITERsca zalezy tylko i wylacznie aby tyl byl wyzej to wymiana obdbojow moze pomoc, ew. nowe sprezyny na tyl. Jesli naprawde duzo porusza sie po marnej jakosci nawierzchniach (heh, zeby to w naszym kraju byly jakies inne :helm: ) to proponuje to drugie rozwiazanie :bajer:


vw - the best drug in the world. more u taste it u get more addicted. dont even try to let it go. u just cant. addictiVWe thing.

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » śr sty 28, 2009 21:50

zadne odboje.. zaiwas nie stoi na odbojach tylko na sprezynie a odboje sa tylko po to by nie dobijal!


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » pt sty 30, 2009 18:36

MAPET pisze:zadne odboje.. zaiwas nie stoi na odbojach tylko na sprezynie a odboje sa tylko po to by nie dobijal!
Kolego mk2 i mk3 z tył stoi na odbojnikach,jeśli kupisz nowe odbojniki to wyraźnie widać,że auto stoi na odbojnikach,dlatego z czasem tył staje się coraz bardziej podatny na obciążenia i siada niżej.Zanim coś napiszesz radzę się upewnić.
Mapet zerknij na tematy w których dostałem punkty za pomoc,większość jest za sprawę odbojników i przyznasz mi rację.Dlatego ważne by odbojniki były piankowe bo gumowe badziewia dają efekt twardego zwieszenia

[ Dodano: 30 Sty 2009 18:22 ]
PITERsca pisze:
Wajsik pisze:uzyskasz prawidłową wysokość.
Znaczy, że tył się podniesie?
Słuchaj prosto sprawdzić podnieś tył na lewarku i zobacz w jakim stanie są odbojniki,patrząc na zdjęcie wnioskuję,że powinny być w rozpadzie już.Teraz nie pamiętam ale one mają 16cm chyba nowe

[ Dodano: 30 Sty 2009 18:30 ]
tak to wygląda jak jest nowe:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/983 ... d6bbb.html


Obrazek

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » pt sty 30, 2009 22:31

dla mnie auto nie stoi na odbojnikach i tyle i bede tak caly czas twierdzil ze sa po co innego ;)

auto stoi na amorku i sprezynie odbojnik ma inne zadanie to moja teoria ;)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » sob sty 31, 2009 00:03

Jeśli chodzi o przód owszem masz rację,ale z tył jest inaczej.Kilka argumentów:
1.Jeśli odbojnik jest zużyty auto siada nawet przy jednej osobie z tył
2.Po założeniu nieprawidłowo osłony tak ze zachodzi na odbojnik auto staje sie sztywne
3.Odbojniki na tył są z pianki a nie z twardej gumy
Mapetdoskonale Cię rozumiem,bo każdy się upiera przy tym,że to ja nie mam racji.Jeśli ktoś nie wierzy polecam sprawdzić zawieszenie jakiegoś seryjnego golfa czy vento dobry odbojnik nie ma luzu lub ma go na tyle mało,że w znacznej części bierze udział w amortyzacji auta.
Jeden miał przypadek,że tył był strasznie sztywny,wręcz podskakiwał.Okazało sie,że miał założone osłony na odbojniki,rozciął i zdjął osłony z odbojników (odbojnik przy ściskaniu sie rozpręza na boki,osłona go ograniczała) i od razu auto zaczęło zachowywac się jak należy.Wszystko jest na forum.Mam zasadę,że nie wypowiadam się jak nie wiem lub nie jestem pewien


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 4 gości