sprężyny i amortyzatory z AHF do AKQ

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

lukaszlbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:12
Lokalizacja: Lublin

sprężyny i amortyzatory z AHF do AKQ

Post autor: lukaszlbn » pt sty 09, 2009 22:47

Witam i proszę o poradę

niecały rok temu sprawdziłem Golfa 1,4 AKQ, w którym seryjne amortyzatory i sprężyny były zamienione na GT Cupline, ale to zawieszenie jak dla mnie jest za twarde na nasze drogi :/ Mam okazję zamienić się na podobny komplet tylko że z 1.9 TDI AHF - stąd pytanie: czy to ma sens i będzie pasować?
Na logikę to przód w dieslu jest minimalnie cięższy, więc zakładam że seryjne sprężyny są różne w obu modelach... Może warto się zamienić a dokupić tylko sprężyny do AKQ na przód? Jeśli tak to jakie polecacie?
Aha... tłumienie moich to ok. 83% (po 12 tys. zrobionych w PL bez zmian %), a sprawność tamtych z AHF ok 75%.

Z góry dzięki za rady



Awatar użytkownika
vwbartus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: czw cze 01, 2006 23:58
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: vwbartus » pt sty 09, 2009 23:07

wydaje mi sie ze to niema sensu poniewaz wydaje mi sie ze amortyzatory sa takie same natomiast sprezyny w w AHF sa twrdsze i jak zalozysz do AKQ to bedzie stal wyzej i w dodatku bedzie bardziej twardszy .
lukaszlbn pisze:Aha... tłumienie moich to ok. 83% (po 12 tys. zrobionych w PL bez zmian %), a sprawność tamtych z AHF ok 75%.
sprawdzales na takim samym cisnieniu w oponach ? bo jesli nie to masz bledne porownanie .


[size=84][color=navy][b]Volkswagen Klub Polska #822#[/b][/color][/size]

____________________

[size=117][color=black][b]KOMBI W DIESLU ....[/b][/color][/size]

lukaszlbn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pt paź 31, 2008 18:12
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lukaszlbn » pt sty 09, 2009 23:20

vwbartus pisze:wydaje mi sie ze to niema sensu poniewaz wydaje mi sie ze amortyzatory sa takie same natomiast sprezyny w w AHF sa twrdsze i jak zalozysz do AKQ to bedzie stal wyzej i w dodatku bedzie bardziej twardszy .
orientujesz się może czy twardsze są tylko z przodu czy komplet?
sprawdzales na takim samym cisnieniu w oponach ? bo jesli nie to masz bledne porownanie .
fakt - nie sprawdzałem ciśnienia, ale staram się utrzymywać 2 atm



Awatar użytkownika
vwbartus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 495
Rejestracja: czw cze 01, 2006 23:58
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: vwbartus » pt sty 09, 2009 23:34

lukaszlbn pisze:orientujesz się może czy twardsze są tylko z przodu czy komplet?
tego nie jestem powiedziec na 100 % ale wydaje mi sie ze wszystkie sprezyny sa twardsze .


[size=84][color=navy][b]Volkswagen Klub Polska #822#[/b][/color][/size]

____________________

[size=117][color=black][b]KOMBI W DIESLU ....[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
cylinder
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 904
Rejestracja: czw gru 28, 2006 13:11

Post autor: cylinder » wt sty 13, 2009 09:20

Spręzyny od Tdi do benzyniaka nie bedą, golf TDi jest cięzszy, musisz szukac od benzyniaka 1.6, ewentualnie od leona lub audi a3. Do diesla sa mocniejsze z przodu, wszystko zależy od masy auta.
Ostatnio zmieniony wt sty 13, 2009 09:26 przez cylinder, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości