Geometria zawieszenia
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Geometria zawieszenia
Witam Vwmaniakow
Mam pytanko odnosnie geometrii zawieszenia w moim aucie. Tak jak w moim profilu: MK3 GTI TDI AFN '96r.
Czy ktos z Was posiada moze dane techniczne wszystkich katow i pochylen w zawieszeniu do VR6/20J ew.Golf GTI i zwykle tez zeby porownac ? Sprawa jest grubsza ale to pozniej opisze, narazie chcialbym dokopac sie do takich danych.
Pozdravwiam.
Mam pytanko odnosnie geometrii zawieszenia w moim aucie. Tak jak w moim profilu: MK3 GTI TDI AFN '96r.
Czy ktos z Was posiada moze dane techniczne wszystkich katow i pochylen w zawieszeniu do VR6/20J ew.Golf GTI i zwykle tez zeby porownac ? Sprawa jest grubsza ale to pozniej opisze, narazie chcialbym dokopac sie do takich danych.
Pozdravwiam.
Widzę, że też masz problem, bo tego modelu nie ma w żadnej bazie danych. Nawet Beissbarth nie pokazuje 20JahreRossi_PL pisze:...Mam pytanko odnosnie geometrii zawieszenia w moim aucie. Tak jak w moim profilu: MK3 GTI TDI AFN '96r...
Nie było 20Jahre z VR6. 20Jahre to tylko: 2.0 8V (115KM), 2.0 16V (150KM) lub 1.9 TDI (110KM).Rossi_PL pisze:...do VR6/20J ew.Golf GTI i zwykle tez zeby porownac...
Dane według Vivid WorkshopData ATI 2008. Niestety innymi danymi nie dysponuję, a w tych są błędy np. rozmiary opon. Dla porównania dodałem jeszcze ABD 60KM, dla porównania, bo AutoData nie odróżnia zwykłych od GTI.
1.4 - Mot. ABD - Napewno nie GTI
2.8 VR6 - Mot. AAA
2.0 16V - Mot. ABF
1.9 TDI - Mot. AFN
PS. Ja jeżdżę na seryjnym zawieszeniu, obręcze 15 cali 195/50R15, a nastawy z 2.0 16V i jest OK.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Slicznie dziekuje
Tak wiem ze nie bylo VR6 20 Jahre - W zamysle mialem to, ze w 20 Jahre byl zawias od VR6 - chyba dobrze sie dokopalem tutaj na forum;)
Sprawa wyglada nastepujaco:
1. Auto kupione jako sprowadzone. Bylo na zimowych oponach 195/50R15 na alusach. Jezdzilo cacy.
2. Potem byla wymiana sworzni. Lekko ciagnal w prawo. Zbiegalo sie to w czasie akurat z uchodzeniem powietrza z kol. Na aluskach jakos czesto mi powietrze uchodzilo i jakos dalem temu spokoj, ot czesto kontrolowalem cisnienie (tyl 2.4b, przod 2.6b - tak jak na klapce wlewu paliwa jest) - po korektach bylo ok. Autko juz stalo na alusach + letnie Yokohamki.
3. Potem kubel zimnej wody - mechanik mnie wykukal Nie ustawil zbieznosci po sworzniach (mimo iz wzial za to pieniadze)... pocielo mi nowiutkie Yokohamki C.Drive'y 195/50R15... Ehhh. No to co - meska decyzja, robimy tuleje przod tyl i walimy z geometria.
4. Tuleje wachaczy, gorne mocowania amorkow i lozyska gorne wymienione. Do tego tulejki belki tylnej tez wymienione. Super, wreszcie przestal tyl chrupac (przod i tak byl niezly ale nie chcialem zeby potem mi mowili ze mam luzy w zawiasie i sie czegosc nie da ustawic). W miedzyczasie autko stanelo juz na stalowych felach ale tez z tymi samymi zimowymi oponami.
5. Wykrozystujac nabyte doswiadczenie - postanowilem ze moje VW pojedzie do najwyzszej instancji - serwis VW - ze zleceniem ust. geometrii zawieszenia - koszt152zl.
6. Kubel zimnej vody - auto sciaga na prawo:D Nie mialem czasu odrazu zareklamowac. Zaczalem przekladac opony, tyl, przod, lewo prawo. Nawet !! zalozylem przednie opony w odwrotnym kier.Rotation - POMOGLO - ale tak nie mozna jezdzic. Wiec potem zaminili mi opony na felgach - niestety sciaganie powrocilo - uznalem ze koncepcja zonglowania oponami juz spalona.
7. Tydzien pozniej udalem sie ponownie do serwisu VW w celu korekty wykonanej uslugi a wiec geometrii. Pogadalem sobie z milym mechanikiem - mowi ze zrobil co mogl, geometria byla/jest porpawnie ustawiona - ale sam przyznaje ze ciagnie w prawo:( Mowi ze jego zdaniem to wina opon. Zimowki 4mm bieznika to zenada, ale coz. Twierdzil iz mala roznica w biezniku powoduje wrazliwosc auta - czy tak moze byc ?
8. Pozniej dopiero dojrzalem, ze na kartce z serwisu VW brali pomiary dla:
"GOLF GT Produkcja 1984-1992 79KW" Stad tez moja prosba o dane geometrii bo chce sprawdzic jak bardzo sie roznia.
Czy macie jakies koncepcje co jeszcze moze byc nie tak ?
Musze sie przyznac ze nie wyciagalem z piwnicy TERAZ Alusow + Yokohamki zeby sprawdzic czy sciaga auto - szkoda mi bo juz mam wypucowane alusy i zimuja sie zacnie, nie chce ich budzic z zimowego snu;)
Tak wiem ze nie bylo VR6 20 Jahre - W zamysle mialem to, ze w 20 Jahre byl zawias od VR6 - chyba dobrze sie dokopalem tutaj na forum;)
Sprawa wyglada nastepujaco:
1. Auto kupione jako sprowadzone. Bylo na zimowych oponach 195/50R15 na alusach. Jezdzilo cacy.
2. Potem byla wymiana sworzni. Lekko ciagnal w prawo. Zbiegalo sie to w czasie akurat z uchodzeniem powietrza z kol. Na aluskach jakos czesto mi powietrze uchodzilo i jakos dalem temu spokoj, ot czesto kontrolowalem cisnienie (tyl 2.4b, przod 2.6b - tak jak na klapce wlewu paliwa jest) - po korektach bylo ok. Autko juz stalo na alusach + letnie Yokohamki.
3. Potem kubel zimnej wody - mechanik mnie wykukal Nie ustawil zbieznosci po sworzniach (mimo iz wzial za to pieniadze)... pocielo mi nowiutkie Yokohamki C.Drive'y 195/50R15... Ehhh. No to co - meska decyzja, robimy tuleje przod tyl i walimy z geometria.
4. Tuleje wachaczy, gorne mocowania amorkow i lozyska gorne wymienione. Do tego tulejki belki tylnej tez wymienione. Super, wreszcie przestal tyl chrupac (przod i tak byl niezly ale nie chcialem zeby potem mi mowili ze mam luzy w zawiasie i sie czegosc nie da ustawic). W miedzyczasie autko stanelo juz na stalowych felach ale tez z tymi samymi zimowymi oponami.
5. Wykrozystujac nabyte doswiadczenie - postanowilem ze moje VW pojedzie do najwyzszej instancji - serwis VW - ze zleceniem ust. geometrii zawieszenia - koszt152zl.
6. Kubel zimnej vody - auto sciaga na prawo:D Nie mialem czasu odrazu zareklamowac. Zaczalem przekladac opony, tyl, przod, lewo prawo. Nawet !! zalozylem przednie opony w odwrotnym kier.Rotation - POMOGLO - ale tak nie mozna jezdzic. Wiec potem zaminili mi opony na felgach - niestety sciaganie powrocilo - uznalem ze koncepcja zonglowania oponami juz spalona.
7. Tydzien pozniej udalem sie ponownie do serwisu VW w celu korekty wykonanej uslugi a wiec geometrii. Pogadalem sobie z milym mechanikiem - mowi ze zrobil co mogl, geometria byla/jest porpawnie ustawiona - ale sam przyznaje ze ciagnie w prawo:( Mowi ze jego zdaniem to wina opon. Zimowki 4mm bieznika to zenada, ale coz. Twierdzil iz mala roznica w biezniku powoduje wrazliwosc auta - czy tak moze byc ?
8. Pozniej dopiero dojrzalem, ze na kartce z serwisu VW brali pomiary dla:
"GOLF GT Produkcja 1984-1992 79KW" Stad tez moja prosba o dane geometrii bo chce sprawdzic jak bardzo sie roznia.
Czy macie jakies koncepcje co jeszcze moze byc nie tak ?
Musze sie przyznac ze nie wyciagalem z piwnicy TERAZ Alusow + Yokohamki zeby sprawdzic czy sciaga auto - szkoda mi bo juz mam wypucowane alusy i zimuja sie zacnie, nie chce ich budzic z zimowego snu;)
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 23:04 przez Rossi_PL, łącznie zmieniany 1 raz.
zdecydowanie może ściągać przez opony, skoro cała geometria jest ustawiona dobrze a na dodatek wszystkie części metalowo gumowe wymienione to zostają opony, poza tym pamiętaj że nasze polskie drogi nie sa proste (chodzi mi o krzywizne poprzeczna, koleiny)
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Nieszkodzi , bo jesli chodzi o zbiezność kół przednich i kąty pochylenia kół dla mk2 i mk3 są takie same praktycznie :Rossi_PL pisze:Pozniej dopiero dojrzalem, ze na kartce z serwisu VW brali pomiary dla:
"GOLF GT Produkcja 1984-1992 79KW" Stad tez moja prosba o dane geometrii bo chce sprawdzic jak bardzo sie roznia.
zbiezność 0* +/- 10'
kąt pochylenia koła od -0*10' do -1*00'
Dokładnie, zerkne z chęcia i zobaczymy te kwiatkiKapibara pisze:to moze zrob fotke i wstaw wydruku z serwisu VW
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Prosze fotki z wyniku ustawienia geometrii z serwisu vw - ustawienia za 1szym razem:
I fotka z drugiej wizyty:
To co mnie zaciekawilo zaznaczylem na czerwono - Wg. danych ktore podal wyzej AFN140KM wartosc powinna oscylowac w okolicy 3*25' w odchylce +-30'. Wyraznie widac tez ze za 2gim razem zmieniono pochylenie kol na prawie symetryczne.
I fotka z drugiej wizyty:
To co mnie zaciekawilo zaznaczylem na czerwono - Wg. danych ktore podal wyzej AFN140KM wartosc powinna oscylowac w okolicy 3*25' w odchylce +-30'. Wyraznie widac tez ze za 2gim razem zmieniono pochylenie kol na prawie symetryczne.
Ostatnio zmieniony pt gru 12, 2008 23:42 przez Rossi_PL, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
moim zdanie wyglada to tak:
zbieznosc oki przy obu pomiarach, pochylenie tak samo miesci sie granicach tym sie nei przejmoj. Moim zdaniem problem lezy wlasnie w tym co zaznaczyles czyli wyprzedzeniu swoznia zwrotnicy. Samej wartości bym sie nei czepial bo to nie juest wartosc regolowana wiec odpowiada za to VW lub niepewna historia samochodu. Ale jeśli ściąga to warto by sie przyjrzec różnicy tych wartości.
Podnieś samochód i obejrzyj gume amortyzatora odpowiadajaca za ulozenie kolumny, opusc kolumne a nastepnie samochopd zeby mogla sie ulozyc lepiej. Jeśli guma byla z seri tanie a dobre to wymień na serie drogie a takie jak ma byc. Jeśli to nei pomoze nalezy sie przyjrzec dolnej czesci zawieszenia
zbieznosc oki przy obu pomiarach, pochylenie tak samo miesci sie granicach tym sie nei przejmoj. Moim zdaniem problem lezy wlasnie w tym co zaznaczyles czyli wyprzedzeniu swoznia zwrotnicy. Samej wartości bym sie nei czepial bo to nie juest wartosc regolowana wiec odpowiada za to VW lub niepewna historia samochodu. Ale jeśli ściąga to warto by sie przyjrzec różnicy tych wartości.
Podnieś samochód i obejrzyj gume amortyzatora odpowiadajaca za ulozenie kolumny, opusc kolumne a nastepnie samochopd zeby mogla sie ulozyc lepiej. Jeśli guma byla z seri tanie a dobre to wymień na serie drogie a takie jak ma byc. Jeśli to nei pomoze nalezy sie przyjrzec dolnej czesci zawieszenia
Teoretycznie jest to wartość nie regulowana, ale da się ją poprawić. Przesuwając całą belkę pod silnikiem do przodu lub do tyłu auta. (zdj.)Kapibara pisze:...Moim zdaniem problem lezy wlasnie w tym co zaznaczyles czyli wyprzedzeniu swoznia zwrotnicy. Samej wartości bym sie nei czepial bo to nie juest wartosc regolowana wiec odpowiada za to VW lub niepewna historia samochodu...
Należy poluzować 6 śrub zaznaczonych czerwonymi kółeczkami. Największy problem może być z poluzowaniem tych przednich (zielone strzałki). Otwory w belce mają większą średnicę niż śruby, więc całą belkę (o ile dobrze pamiętam) można przesunąć o ok. 1,5 mm.
Mało kto o tym wie i mało komu chce się to robić ale jest to sposób na poprawienie kąta wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
- Kapibara
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: śr sty 19, 2005 22:18
- Lokalizacja: Płaza/Chrzanów
- Kontakt:
AFN140KM, zgadza sie jest to jakies wyjscie. Wybor rozwiazania zalezy od histori auta. Warto zaczac od mocowania gornego kolumny, ale jesli wiadomo ze autko bylo stukniete to możliwe że bedzie trzeba ramke popuszczac.
Jest kilka innych moizliwosci: opony, felgi, tylnia belka, cisnienie w kolach.... najlepiej daj do serwisu ktory zrobi to dobrze i bedziem u sie chcialo, a nei wydawaj kasy na autoryzowane serwisy bo to nie ma sensu
Jest kilka innych moizliwosci: opony, felgi, tylnia belka, cisnienie w kolach.... najlepiej daj do serwisu ktory zrobi to dobrze i bedziem u sie chcialo, a nei wydawaj kasy na autoryzowane serwisy bo to nie ma sensu
Moim zdaniem nie ma co tam poprawiać bo i wartości są OK, cały bajer w wyprzedzeniu sworznia zwrotnicy jest taki żeby wartosci prawej i lewej strony były jak najbardziej zbliżone do siebie , wtedy reakcja obu kół przy jeździe na wprost czy skrecie bedzie podobna i nie bedzie powodowała jakiegoś znoszenia auta itdKapibara pisze:Moim zdaniem problem lezy wlasnie w tym co zaznaczyles czyli wyprzedzeniu swoznia zwrotnicy.
zwróćcie uwagę na kąty wyprzedzenia :
- lewa : +2*43'
- prawa : +3*01'
róznica miedzy nimi to tylko 0*18' czyli bardzo niewiele, norma jest zachowana !!!!
Co do samej regulacji to zarówno za pierwszym razem jak i drugim została prawidłowo przeprowadzona
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Dzieki wielkie za zainteresowanie
Wg. moich i kolegi ogledzin auto nie bylo uderzone. Nie ma jakichs konkretnych sladow. Do tego wszystkiego szyba przednia oryginalna wystrzelana od kamyczkow, to samo maska, pas przedni, reflektory, raczej wskazuja na dosyc duzy przebieg, do tego zderzaki rownomiernie wyplowiale, wygladal obiecujaco dlatego go mam:) Ba nawet ma jeszcze oryginalny tlumik srodkowy z data 06/96r (niedlugo bedzie oczywiscie nowy). Auto mialo zalozone grill na 3 zeberka ale tez dosc dawno gdyz byl podniszczony lekko. Niedawno wymienialem go juz na ori GTI - tam padlo moje zdziwienie gdyz sam grill i znaczek ktory sciagnalem z auta maja daty produkcji z 97r (w VIN mam 97r).
Co do pakowania kasy w serwis VW - odkad posiadam to auto zwiedzilem okolice w poszukiwaniu mechanikow i MECHANIKOW, naprawde pomocnych ludzi jest tyle zeby drwal po przejsciach policzyl na jednej rece:) Wiec niewiele myslac wybralem serwis VW - tak jak pisze Homsky widac ze regulacja byla przeprowadzona prawidlowo wiec nie mam do nich pretensji. Jeszcze w wolnych chwilach postaram sie pobawic ogumieniem i dam znac jak poszlo. Ogolnie Ja tu nie rozpaczam jakos - to sciaganie auta jest tak ze nieraz przejade 50m bez ingerencji rąk na kierownicy, nieraz 150m - a w miescie po wertepach i wiekszosci dziur przy kraweznikach leci gwaltowniej w prawo. Jak droga jest nachylona w lewo to wiadomo - poleci wtedy prawidlowo w lewo. Wiec tak jak Pan z VW powiedzial - ze jest naprawde do zaakceptowania ale chcialem poznac Wasze zdanie.
PS. Ciekawostke mam dla Was:) Jest u nas w miescie punkt kontroli pojazdow, niedawno postawiony i najnowsza aparatura - wiec zajezdzam do nich. Koles nie wyjmujac rąk z kieszeni lekko sie mota na moja chec ustawienia zbieznosci u niego... odpowiada mi:
- Prosze Pana, nie bede mogl u Pana ustawic zbieznosci gdyz ma Pan za nisko zawieszenie.
W tej chwili juz zaluzje ze nie nagrywam tego:) Wiec mowie mu:
- GTI ma tylko 20mm nizsze zawieszenie niz klasyczny Golf a takie pewnie Pan juz ustawial.
- Ojej no ale tu ma Pan zderzak taaak nisko.
- Juz go sciagam prosze Pana, to jest tylko dokladka zderzaka ktora sie wypina w 9 sekund.
- Ale ja i tak mimo to nie bede mogl ustawic, bo Ja mam najnowsza aparature ktora komunikuje sie bezprzewodowo... i te urzadzenia nie beda sie mogly ze soba skomunikowac bo jest tu za nisko.
-
Wg. moich i kolegi ogledzin auto nie bylo uderzone. Nie ma jakichs konkretnych sladow. Do tego wszystkiego szyba przednia oryginalna wystrzelana od kamyczkow, to samo maska, pas przedni, reflektory, raczej wskazuja na dosyc duzy przebieg, do tego zderzaki rownomiernie wyplowiale, wygladal obiecujaco dlatego go mam:) Ba nawet ma jeszcze oryginalny tlumik srodkowy z data 06/96r (niedlugo bedzie oczywiscie nowy). Auto mialo zalozone grill na 3 zeberka ale tez dosc dawno gdyz byl podniszczony lekko. Niedawno wymienialem go juz na ori GTI - tam padlo moje zdziwienie gdyz sam grill i znaczek ktory sciagnalem z auta maja daty produkcji z 97r (w VIN mam 97r).
Co do pakowania kasy w serwis VW - odkad posiadam to auto zwiedzilem okolice w poszukiwaniu mechanikow i MECHANIKOW, naprawde pomocnych ludzi jest tyle zeby drwal po przejsciach policzyl na jednej rece:) Wiec niewiele myslac wybralem serwis VW - tak jak pisze Homsky widac ze regulacja byla przeprowadzona prawidlowo wiec nie mam do nich pretensji. Jeszcze w wolnych chwilach postaram sie pobawic ogumieniem i dam znac jak poszlo. Ogolnie Ja tu nie rozpaczam jakos - to sciaganie auta jest tak ze nieraz przejade 50m bez ingerencji rąk na kierownicy, nieraz 150m - a w miescie po wertepach i wiekszosci dziur przy kraweznikach leci gwaltowniej w prawo. Jak droga jest nachylona w lewo to wiadomo - poleci wtedy prawidlowo w lewo. Wiec tak jak Pan z VW powiedzial - ze jest naprawde do zaakceptowania ale chcialem poznac Wasze zdanie.
PS. Ciekawostke mam dla Was:) Jest u nas w miescie punkt kontroli pojazdow, niedawno postawiony i najnowsza aparatura - wiec zajezdzam do nich. Koles nie wyjmujac rąk z kieszeni lekko sie mota na moja chec ustawienia zbieznosci u niego... odpowiada mi:
- Prosze Pana, nie bede mogl u Pana ustawic zbieznosci gdyz ma Pan za nisko zawieszenie.
W tej chwili juz zaluzje ze nie nagrywam tego:) Wiec mowie mu:
- GTI ma tylko 20mm nizsze zawieszenie niz klasyczny Golf a takie pewnie Pan juz ustawial.
- Ojej no ale tu ma Pan zderzak taaak nisko.
- Juz go sciagam prosze Pana, to jest tylko dokladka zderzaka ktora sie wypina w 9 sekund.
- Ale ja i tak mimo to nie bede mogl ustawic, bo Ja mam najnowsza aparature ktora komunikuje sie bezprzewodowo... i te urzadzenia nie beda sie mogly ze soba skomunikowac bo jest tu za nisko.
-
Ostatnio zmieniony sob gru 13, 2008 15:08 przez Rossi_PL, łącznie zmieniany 2 razy.
- zajac
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2492
- Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
- Lokalizacja: krakow,skarzysko
- Kontakt:
wiesz ile razy to slyszałem, pytam raz przez telefon typa niskie auta robicie ?? TAK! no to jade kawał drogi podjezdzam a on do mnie- NIE takiego niskiego to nie bo 17cm przeswitu musi byc
u mojej mamuski w ibizie wyglada podobnie pomiar a po założeniu auta na rame do badani punktow bazowych okazalo sie ze jest z praej strony odchył o ok 0,7 cm na mocowaniu wahacza i dlatego auto skreca lekko w prawo.
Facet powiedzial ze to musiało sie stac od zaorania o cos spodem auta albo bardzo gleboka dziurą
u mojej mamuski w ibizie wyglada podobnie pomiar a po założeniu auta na rame do badani punktow bazowych okazalo sie ze jest z praej strony odchył o ok 0,7 cm na mocowaniu wahacza i dlatego auto skreca lekko w prawo.
Facet powiedzial ze to musiało sie stac od zaorania o cos spodem auta albo bardzo gleboka dziurą
Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Hehe bajeczkiRossi_PL pisze:- Ale ja i tak mimo to nie bede mogl ustawic, bo Ja mam najnowsza aparature ktora komunikuje sie bezprzewodowo... i te urzadzenia nie beda sie mogly ze soba skomunikowac bo jest tu za nisko.
Sam ustawiałem swojego MK3 na glebie , ledwo wjechałem na podjazd , ale bez problemu udało się ustawić
Sprzęt też był bezprzewodowy i działał bez problemów :green_fuck:
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości