Źle dobrane talerzyki przednich amortyzatorów [mk3]

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
MariuszM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw maja 03, 2007 21:43
Lokalizacja: Chrzanów

Źle dobrane talerzyki przednich amortyzatorów [mk3]

Post autor: MariuszM » śr lis 19, 2008 20:43

Witam szanownych kolegów.

We wrześniu wymieniałem samodzielnie całe zawieszenie w moim MK3. Od samego początku coś mi stukało w przodzie jak wjechałem w jakąś sporą nierówność i w końcu udało mi się znaleźć przyczynę.

Mam źle dobrane talerzyki przednich amortyzatorów. Wiem że w mk3 były ich dwa rodzaje. Te które ja posiadam trzymają sprężynę tylko z jednej strony zwoju.

Pytam zatem was czy są duże różnice w tych talerzykach i jak zdiagnozować które ja mam a które powinny być. Może gdzieś ktoś ma foty obu typów tak dla porównania.

W związku z powstałym problemem mam następujące pytania:

Czy wystarczy wymienić same talerzyki na właściwe czy trzeba zmieniać całe sprężyny.?

Czy oprócz talerzyków będzie trzeba zmienić coś jeszcze?? Np górne łożysko ??

Czy jest w ogóle szansa dokupienia samych talerzyków (np. w ASO ??) Może ktoś się orientuje ile mogą one kosztować??

Czy jest możliwość przeprowadzenia całej operacji bez ustawiania zbieżności/kątów po ewentualnej wymianie talerzyków??

Bardzo proszę o wszelakie podpowiedzi. Z góry dziękuję za pomoc.



Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » śr lis 19, 2008 22:46

Do 94 roku ( chyba )
Był talerzyk razem z guma i łożyskiem , ma większą średnicę niż nowszy .
Po 94 jest sam talerzyk i na to łożysko i guma .
Tak samo jest ze sprężynami , stare mają większy górny zwój .
Więc talerzyk musi być do danej sprężyny ( raczej ciężko pomylić )

Możesz kupić wszystko w zwykłym sklepie motoryzacyjnym .
Jest możliwość wymiany talerzyków bez ustawiania zbieżności , nie możesz odkręcić amora od zwrotnicy ( 2 śruby ) resztę można odkręcać .

[ Dodano: 19 Lis 2008 21:47 ]
MariuszM pisze:Te które ja posiadam trzymają sprężynę tylko z jednej strony zwoju.
co to znaczy ? :)
Ostatnio zmieniony czw lis 20, 2008 16:33 przez Dj Darecki, łącznie zmieniany 2 razy.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » czw lis 20, 2008 09:45




Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » czw lis 20, 2008 16:43

jaszczur, Dobrze pokazał ja się pomyliłem troche :blush:

Obrazek


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
MariuszM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: czw maja 03, 2007 21:43
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: MariuszM » czw lis 20, 2008 17:53

Wnioskuję zatem z przedstawionych powyżej informacji że założyłem talerzyki starego typu wraz z jednoczęściowym łożyskiem górnym do spręrzyn nowego typu..

ehh

no to nie pozostaje mi nic innego jak zakupić talerzyki nowego typu i dwuczęściowe łożysko (tzn. guma i metalowe łożysko)... i znowu musze wziąść auto na podnośnik i rozkręcać całość :crazy:

no trundo na błędach się człowiek uczy

dziękuję wam wszystkim za porady



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości