Sprężyny do golfa II GTI czy są niższe niż seryjne?
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Sprężyny do golfa II GTI czy są niższe niż seryjne?
Witam
Kupiłem tylne sprężyny GTI do golfa II. Miały być -20 mm niższe.
Paczka przyszła rozpakowałem i porównałem ze swoimi seryjnymi- są identyczne. mają taki sam drut i jak postawie swoje seryjne i te rzekomo gti są identyczne.
Auto po założeniu wygląda jak w serii.
Czy ktoś mnie oszukał czy tak ma być?
Jesli trzeba moge jutro dołaczyć napisy na nich.
Kupiłem tylne sprężyny GTI do golfa II. Miały być -20 mm niższe.
Paczka przyszła rozpakowałem i porównałem ze swoimi seryjnymi- są identyczne. mają taki sam drut i jak postawie swoje seryjne i te rzekomo gti są identyczne.
Auto po założeniu wygląda jak w serii.
Czy ktoś mnie oszukał czy tak ma być?
Jesli trzeba moge jutro dołaczyć napisy na nich.
Jednym słowem tych seryjnych sprezyn w stylu GT czy GTi sie unika. Ktos powie ze sa nizsze o -15mm. Jednak nigdzie to nie jest napisane w specyfikacji z tamtych lat.Ii tak te seryjne Gti wysoko stały.
G60 ponoć juz był spreparowany by być niższym.
Jedno co jest sprawdzone i udukomentowane że w mk3 seria 20jahre benz i diesel wychodziły -20mm z fabryki.
Drugie podejscie ze ktos mogł ci powiedziec ze te springi z GTi a moga być nazwyklejsze, na sprezynach nie ma sygnatur GTi itp, sa tylko kolore kropki co i tak pokreci wszsytko podczas rozszyfrowania wg ETKi.
G60 ponoć juz był spreparowany by być niższym.
Jedno co jest sprawdzone i udukomentowane że w mk3 seria 20jahre benz i diesel wychodziły -20mm z fabryki.
Drugie podejscie ze ktos mogł ci powiedziec ze te springi z GTi a moga być nazwyklejsze, na sprezynach nie ma sygnatur GTi itp, sa tylko kolore kropki co i tak pokreci wszsytko podczas rozszyfrowania wg ETKi.
Numer wybity na sprężynach to 950 I 2 I 1 I 0
Tak jak wcześniej pisałem wyglądają identycznie wymiarami jak moje seryjne, nie mają zadnych kolorowych kropek itd
Tak jak wcześniej pisałem wyglądają identycznie wymiarami jak moje seryjne, nie mają zadnych kolorowych kropek itd
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 21:52 przez puzon_16, łącznie zmieniany 1 raz.
teoretycznie, w mkII springi w GTI były niższe od np. CL, GL, itp.
w praktyce, w wygląda tak, że wielu producentów podaje, że dane sprężyny są i do CL i do GTI.
musisz dokładnie patrzeć na dane sprężyn.
sam się nieźle zdziwiłem, jak w katalogu Intercars prawie wszystkie springi mają oznaczenia, że pasują do prawie wszystkich wersji.
owszem pasują, tylko np. GTI będzie stał wyżej.
też tego nie qmam, ale pozostaje nam patrzeć na dokładne oznaczenia sprężyn.
w praktyce, w wygląda tak, że wielu producentów podaje, że dane sprężyny są i do CL i do GTI.
musisz dokładnie patrzeć na dane sprężyn.
sam się nieźle zdziwiłem, jak w katalogu Intercars prawie wszystkie springi mają oznaczenia, że pasują do prawie wszystkich wersji.
owszem pasują, tylko np. GTI będzie stał wyżej.
też tego nie qmam, ale pozostaje nam patrzeć na dokładne oznaczenia sprężyn.
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
pytanie tylko czy ty nie mailes juz przypadkiem u siebei wsadzonych tych nizszych? bo jaka masz pewnosc... jesli masz 100% a watpie to oczywiscie cie oszukal i jesli tak to mozna by podac kto...
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
jeżeli założyłeś i auto rzeczywiście Ci się podniosło, to nieciekawie.puzon_16 pisze:Co zatem mam wg Was zrobić- dać kolesiowi negatywa- skoro mam pewność na podstawie porównania ze swoimi oryginalnymi, że tamte również są nieobniżone- fakt w aukcji tego nie zaznaczył ale to koleś z forum i mam stare wiadomości dla udowodnienia- nie pozwolił odesłać nawet na mój koszt sprężyn
rozumiem, że jakich hurtownik mógłby się nie połapać, bo spora część producentów oznacza swojespringi jako nadające się i do serii i do GTI.
ktoś z tego forum, zajmujący się handlem sprężynami powinien wiedzieć, że te do GTI powinny być krótsze.
pytanie tylko jak udowodnić, że dana sprężyna jest do CL a nie do GTI...
nie słyszałem, żeby producent to jakoś dokumentował. ale może Tobie uda się wyszperać jakieś kwity na to
nawiasem mówiąc, jakiej firmy są te springi, z których nie jesteś zadowolony i czy masz może foto, jak auto wyglądało po ich założeniu?
może bym się połasił i miałbyś problem z głowy.
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
sprężyny są zupełnie zwykłe- czarne z numerem 950 I 2 I 1 I 0.
Skąd wiem że moje stare były nieobniżone?
po pierwsze to widać gołym okiem ze auto stoi wysoko
po drugie miałem 3 komplety springów -40 z tyłu i różnica jest naprawdę widoczna- jestem 100% pewny ze te GTI na pewno nie są tylko 20 mm wyższe
Skąd wiem że moje stare były nieobniżone?
po pierwsze to widać gołym okiem ze auto stoi wysoko
po drugie miałem 3 komplety springów -40 z tyłu i różnica jest naprawdę widoczna- jestem 100% pewny ze te GTI na pewno nie są tylko 20 mm wyższe
a mógłbyś przybliżyć producenta tych sprężyn, z których nie jesteś zadowolony?
próbowałeś może bujać autem albo pojeździć na tych springach, żeby móc stwierdzić, jak bardzo buja autem?
czy zupełnie jak w serii, czy jest może minimalnie twardziej?
próbuję dopasować sobie coś do przednich springów.
jak tam decyzja z ewentualnym ściganiem winowajcy?
próbowałeś może bujać autem albo pojeździć na tych springach, żeby móc stwierdzić, jak bardzo buja autem?
czy zupełnie jak w serii, czy jest może minimalnie twardziej?
próbuję dopasować sobie coś do przednich springów.
jak tam decyzja z ewentualnym ściganiem winowajcy?
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
Sprężyny (te czarne) są zupełnie normalne- jeździło sie przyjemnie bo są miekkie. W tej chwili mam weiteca -40 i mimo że weitec robi bardzo miekkie sprężyny to różnica i tak jest wyraźna. Jeśli szukasz -40 to weitec jest miłym kompromisem- najfajniejsze sprężyny jakiem miałem dotychczas.
Co do tych rzekomo gti to chyba już odpuszczę bo minął miesiąc, mógłbym usłyszeć żę sprawa sie przedawniła- a to co słyszałem od sprawcy to śmiech- "i tak mi nie udowodnisz żę te są seryjne, miałem je w gti i daj mi spokój" - fakt-chciałem od GTI ale niższe:(
Co do tych rzekomo gti to chyba już odpuszczę bo minął miesiąc, mógłbym usłyszeć żę sprawa sie przedawniła- a to co słyszałem od sprawcy to śmiech- "i tak mi nie udowodnisz żę te są seryjne, miałem je w gti i daj mi spokój" - fakt-chciałem od GTI ale niższe:(
ja szukam czegoś seryjnego z GTI właśnie.puzon_16 pisze:Sprężyny (te czarne) są zupełnie normalne- jeździło sie przyjemnie bo są miekkie. W tej chwili mam weiteca -40 i mimo że weitec robi bardzo miekkie sprężyny to różnica i tak jest wyraźna. Jeśli szukasz -40 to weitec jest miłym kompromisem- najfajniejsze sprężyny jakiem miałem dotychczas.
Co do tych rzekomo gti to chyba już odpuszczę bo minął miesiąc, mógłbym usłyszeć żę sprawa sie przedawniła- a to co słyszałem od sprawcy to śmiech- "i tak mi nie udowodnisz żę te są seryjne, miałem je w gti i daj mi spokój" - fakt-chciałem od GTI ale niższe:(
robię sporo tras i zaczęło mnie wkurzać podskakiwanie w fotelu na wybojach
tylko zastanawiam się nad jedną rzeczą. tył mi siedzi a przód mam dosyć wysoko, z tym że przednie springi są sztywne na maxa. jak przycisnę auto całym swoim ciężarem, to mi się je ledwie udaje ugiąć.
mógłbyś rzucić okiem na poniższe foto i ocenić, czy to według Ciebie jest przód z GTI, czy jeszcze wyżej?
orientujesz się może, czy w ogóle istnieje taka opcja jak seryjne sprężyny ale utwardzone dosyć konkretnie?
dzięki,
pozdro.
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
Niestety nie jestem w stanie doradzić za dużo. Jesli masz wysoko a nadal twardo to może po prostu sprężyny masz od diesla choć wątpie.
Jeśli jednak szukasz komfortu to radzę zacząć od wymiany kół bo widze ze na felgach siedzą 195/50/15 opony a to już wyczuwalna strata wygody. Sam mam takie na lato a na zime 175/70/13 i rożnica jest naprawde wyraźna choć i prowadzenie nie to
Jeśli jednak szukasz komfortu to radzę zacząć od wymiany kół bo widze ze na felgach siedzą 195/50/15 opony a to już wyczuwalna strata wygody. Sam mam takie na lato a na zime 175/70/13 i rożnica jest naprawde wyraźna choć i prowadzenie nie to
twardość przednich sprężyn jakoś mi nie przeszkadza. w drodze jest ok, tylko zdziwiłem się jak próbowałem je ugiąć ostatnio naciskając na błotnik...
ja zimówki mam 185/60/14 z poprzedniego golfa, w którym mi się na nich rewelacyjnie jeździło i powiem Ci, że jakoś nie czuję wielkiej różnicy pomiędzy nimi a tymi ze zdjęcia.
może to też kwestia, że szybciej dobijam odbojem z tyłu, bo mam sprężyny chyba za miękkie albo co...
te twoje, które okazały się chybionym zakupem są zupełnie miękkie jak w CL-u?
niby rozchodzi się tylko o springi do mkII. nie spodziewałem się, że zlokalizowanie dobrych sprężyn ale wysokich lub maksymalnie -20/-20 to nielada problem.
wszyscy jak coś zakłądają, to 99% przypadków jest to gleba.
ja zimówki mam 185/60/14 z poprzedniego golfa, w którym mi się na nich rewelacyjnie jeździło i powiem Ci, że jakoś nie czuję wielkiej różnicy pomiędzy nimi a tymi ze zdjęcia.
może to też kwestia, że szybciej dobijam odbojem z tyłu, bo mam sprężyny chyba za miękkie albo co...
te twoje, które okazały się chybionym zakupem są zupełnie miękkie jak w CL-u?
niby rozchodzi się tylko o springi do mkII. nie spodziewałem się, że zlokalizowanie dobrych sprężyn ale wysokich lub maksymalnie -20/-20 to nielada problem.
wszyscy jak coś zakłądają, to 99% przypadków jest to gleba.
nie wszystko złoto, co się świeci, nie każdy chłop z widłami to Posejdon.
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/GolfGT]aktualnie: mkII 1,8 RV w US GTI[/url]
[url=http://picasaweb.google.co.uk/szyki1/Golf]ex. mkII 2G z fajnym audio[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości