dobor sprezyn -40 mm

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

piotr0488
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 31, 2008 19:52
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

dobor sprezyn -40 mm

Post autor: piotr0488 » czw lis 13, 2008 00:31

chlopaki mam pytanie, chce kupic sprezyny -40 mm na przod i tyl i chcialbym aby byly miekknie albo srednio miekknie, czy wogule sa takie..??? czy na 17" kolach i profilu 50 niebedzie tarlo na dziurach..???



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw lis 13, 2008 10:49

po 1 jak obnizasz to musi byc twardziej to logiczne
po 2 zaleca sie nei tylko sprezyny wymieniac ale i amorki
po 3 to ze podajesz profil i srendica kola to nie ma za bardzo jeszcze nic do tarcia - za malo danych


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

piotr0488
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 31, 2008 19:52
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: piotr0488 » czw lis 13, 2008 18:57

a wymieniajac same sprezyny narazam seryjne amortyzatory na szybcze zuzycie czy co..??



Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » czw lis 13, 2008 19:42

piotr0488 pisze:a wymieniajac same sprezyny narazam seryjne amortyzatory na szybcze zuzycie czy co..??
Dokładnie tak. Dlatego, jeśli zakładać same sprężyny to na seryjne amorki, które są w miarę nowe, wtedy jako takie prowadzenie można uzyskać. Ale to też nie na dłuższą metę.



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » czw lis 13, 2008 20:19

KriSSo pisze:Dokładnie tak. Dlatego, jeśli zakładać same sprężyny to na seryjne amorki, które są w miarę nowe, wtedy jako takie prowadzenie można uzyskać. Ale to też nie na dłuższą metę.
i temu zaleca sie kupienie całego kitu (zestawu sprężyny + odpowiednie amortyzatory)

podaj dokładne dane felgi i opony moze wtedy Ci ktoś poradzi czy będzie tarło



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » ndz lis 16, 2008 08:44

Niestety nie ma sprezyn sportowych miękkich. Sprezyny sportowe sa poto twarde by trzymały na zakretach i poto tez dają progresywnośc jezdną. Jedyne co to mozesz dobrać ciut miększe niż inne. Tzn przykladowo FK mieksze niz Eibach, takie spostrzerzenia użytkowników . Sprezyny sportowe nie mają miary twardości , wiec wg tego nie dobierzesz w katalogu. Niektore sprezyny wychodzą z dopiskiem Progressive lub Performance i takie serie odznaczają sie tym ze są twardsze.

Jak chcesz by wizualnie byl obnizony i zachować "miekkosc" to akurat w mk4 mozna obciąć sprezyny o jeden zwoj , schodzi wtedy jakos o -40. Pamietać trzeba by obciete konce zagiać , by dobrze wskoczyly w wyzłobienia siedziska.

ps. zaginasz po podgrzaniu palnikiem :smoke:
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 08:45 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » ndz lis 16, 2008 12:22

MarcoVW pisze:Jak chcesz by wizualnie byl obnizony i zachować "miekkosc".......
.... to kup sprężyny Eibach 30/30, która pozwalają zachować niemalże seryjny komfort, albo te wspomniane FK i jeździj jak na białego człowieka przystało. A zamiast cięcia sprężyn, lepiej przyciąć co nieco swoje zapędy w posiadaniu gleby za wszelką cenę i zrobić to wszystko porządnie, lub nie robić wcale.



piotr0488
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 31, 2008 19:52
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: piotr0488 » ndz lis 16, 2008 18:47

jeszcze poczekam na kilka opini... juz prawie podjolem decyzje ale jak kilka wypowiedzi potwierdzi moje przemyslenia to napisze co robie..



Awatar użytkownika
diesell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: śr paź 24, 2007 20:43
Lokalizacja: DZA

Post autor: diesell » wt lis 18, 2008 02:58

jak robić coś to porządnie, sam kiedys chcialem dac same sportowe springi na serie :mlotek:

również mi tego odradzono, i ciesze sie ;)



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » wt lis 18, 2008 08:14

Napisze prostymi słowy o co w tym chodzi.
Sportowy zawias to twardy zawias. Amorki sportowe sa twardsze niz seryjne oraz amorki konkretnych firm mają progresywny skok pracy. Sportowe sprezyny sa twardsze niz seryjne i dodatkowo obnizaja (wiadomo ze tym nizsze auto tym lepiej sie trzyma nawierzchni).
By utwardzić zawieszenie mozesz zalozyc sportowe amory na seryjne sprezyny. By obnizyc i nadać zawieszeniu progresywną prace wkladasz sprezyny sportowe.
By dać kompletne zawieszenie sport dajesz amorki sportowe i sprezyny sport, wtedy jest konkretna tardośc obu podzespołów.

Tak jak widąc jedno z drugim mozna łączyć. Chociarz załozenie sprezyn o wiekszym zakresie obnizenia niz -40 na seryjne amory, moze spowodowac uszkodzenie tych amorków. Gdyz nie beda one przewidziane do tak niskiego zakresu pracy (tłok zaczyna chodzić 40mm nizej niz przy standartowej sprezynie).



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt lis 18, 2008 10:39

tymi samymi amorami to nie utwardzi zbytnio.. moze minimalnie :)


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » wt lis 18, 2008 17:12

MAPET pisze:tymi samymi amorami to nie utwardzi zbytnio
Wręcz przeciwnie. Był kiedyś artykuł na ten temat, spróbuję znaleźć, w którym był opis prowadzonych badań. Wynikało z tych badań, że w przeszło 60% o twardości zawieszenia decydowała siła tłumienia amortyzatora, a nie sprężyny. Zatem wcale nie jest tak, że "zbytnio nie utwardzi". Zawsze bazą jest amorek, nie spring. Ja bym osobiście nigdy nie kupił samych sprężyn, bo to taka sama jazda, jak bieganie w mokasynie na jednej nodze i w kaloszu na drugiej.



piotr0488
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: czw sty 31, 2008 19:52
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: piotr0488 » wt lis 18, 2008 21:10

no to chyba zdycyduje sie na caly komplet, amortyzatory i sprezyny sportowe, ale jeszcze zobacze jak bedzie z funduszem..



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » wt lis 18, 2008 22:04

KriSSo, napewno jest w tym cos z racji co piszesz.. ale wlasnie jak zamontujesz do seryjnych sprezyn amor sport to nadal buja
zas jak dasz sprezyny sport do serii amorkow to masz twardo ale napiernicza ;)
tak czy siak nie polecam samych springów :D


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości