dobor sprezyn -40 mm
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
dobor sprezyn -40 mm
chlopaki mam pytanie, chce kupic sprezyny -40 mm na przod i tyl i chcialbym aby byly miekknie albo srednio miekknie, czy wogule sa takie..??? czy na 17" kolach i profilu 50 niebedzie tarlo na dziurach..???
po 1 jak obnizasz to musi byc twardziej to logiczne
po 2 zaleca sie nei tylko sprezyny wymieniac ale i amorki
po 3 to ze podajesz profil i srendica kola to nie ma za bardzo jeszcze nic do tarcia - za malo danych
po 2 zaleca sie nei tylko sprezyny wymieniac ale i amorki
po 3 to ze podajesz profil i srendica kola to nie ma za bardzo jeszcze nic do tarcia - za malo danych
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
i temu zaleca sie kupienie całego kitu (zestawu sprężyny + odpowiednie amortyzatory)KriSSo pisze:Dokładnie tak. Dlatego, jeśli zakładać same sprężyny to na seryjne amorki, które są w miarę nowe, wtedy jako takie prowadzenie można uzyskać. Ale to też nie na dłuższą metę.
podaj dokładne dane felgi i opony moze wtedy Ci ktoś poradzi czy będzie tarło
Niestety nie ma sprezyn sportowych miękkich. Sprezyny sportowe sa poto twarde by trzymały na zakretach i poto tez dają progresywnośc jezdną. Jedyne co to mozesz dobrać ciut miększe niż inne. Tzn przykladowo FK mieksze niz Eibach, takie spostrzerzenia użytkowników . Sprezyny sportowe nie mają miary twardości , wiec wg tego nie dobierzesz w katalogu. Niektore sprezyny wychodzą z dopiskiem Progressive lub Performance i takie serie odznaczają sie tym ze są twardsze.
Jak chcesz by wizualnie byl obnizony i zachować "miekkosc" to akurat w mk4 mozna obciąć sprezyny o jeden zwoj , schodzi wtedy jakos o -40. Pamietać trzeba by obciete konce zagiać , by dobrze wskoczyly w wyzłobienia siedziska.
ps. zaginasz po podgrzaniu palnikiem
Jak chcesz by wizualnie byl obnizony i zachować "miekkosc" to akurat w mk4 mozna obciąć sprezyny o jeden zwoj , schodzi wtedy jakos o -40. Pamietać trzeba by obciete konce zagiać , by dobrze wskoczyly w wyzłobienia siedziska.
ps. zaginasz po podgrzaniu palnikiem
Ostatnio zmieniony ndz lis 16, 2008 08:45 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.
.... to kup sprężyny Eibach 30/30, która pozwalają zachować niemalże seryjny komfort, albo te wspomniane FK i jeździj jak na białego człowieka przystało. A zamiast cięcia sprężyn, lepiej przyciąć co nieco swoje zapędy w posiadaniu gleby za wszelką cenę i zrobić to wszystko porządnie, lub nie robić wcale.MarcoVW pisze:Jak chcesz by wizualnie byl obnizony i zachować "miekkosc".......
Napisze prostymi słowy o co w tym chodzi.
Sportowy zawias to twardy zawias. Amorki sportowe sa twardsze niz seryjne oraz amorki konkretnych firm mają progresywny skok pracy. Sportowe sprezyny sa twardsze niz seryjne i dodatkowo obnizaja (wiadomo ze tym nizsze auto tym lepiej sie trzyma nawierzchni).
By utwardzić zawieszenie mozesz zalozyc sportowe amory na seryjne sprezyny. By obnizyc i nadać zawieszeniu progresywną prace wkladasz sprezyny sportowe.
By dać kompletne zawieszenie sport dajesz amorki sportowe i sprezyny sport, wtedy jest konkretna tardośc obu podzespołów.
Tak jak widąc jedno z drugim mozna łączyć. Chociarz załozenie sprezyn o wiekszym zakresie obnizenia niz -40 na seryjne amory, moze spowodowac uszkodzenie tych amorków. Gdyz nie beda one przewidziane do tak niskiego zakresu pracy (tłok zaczyna chodzić 40mm nizej niz przy standartowej sprezynie).
Sportowy zawias to twardy zawias. Amorki sportowe sa twardsze niz seryjne oraz amorki konkretnych firm mają progresywny skok pracy. Sportowe sprezyny sa twardsze niz seryjne i dodatkowo obnizaja (wiadomo ze tym nizsze auto tym lepiej sie trzyma nawierzchni).
By utwardzić zawieszenie mozesz zalozyc sportowe amory na seryjne sprezyny. By obnizyc i nadać zawieszeniu progresywną prace wkladasz sprezyny sportowe.
By dać kompletne zawieszenie sport dajesz amorki sportowe i sprezyny sport, wtedy jest konkretna tardośc obu podzespołów.
Tak jak widąc jedno z drugim mozna łączyć. Chociarz załozenie sprezyn o wiekszym zakresie obnizenia niz -40 na seryjne amory, moze spowodowac uszkodzenie tych amorków. Gdyz nie beda one przewidziane do tak niskiego zakresu pracy (tłok zaczyna chodzić 40mm nizej niz przy standartowej sprezynie).
tymi samymi amorami to nie utwardzi zbytnio.. moze minimalnie
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Wręcz przeciwnie. Był kiedyś artykuł na ten temat, spróbuję znaleźć, w którym był opis prowadzonych badań. Wynikało z tych badań, że w przeszło 60% o twardości zawieszenia decydowała siła tłumienia amortyzatora, a nie sprężyny. Zatem wcale nie jest tak, że "zbytnio nie utwardzi". Zawsze bazą jest amorek, nie spring. Ja bym osobiście nigdy nie kupił samych sprężyn, bo to taka sama jazda, jak bieganie w mokasynie na jednej nodze i w kaloszu na drugiej.MAPET pisze:tymi samymi amorami to nie utwardzi zbytnio
KriSSo, napewno jest w tym cos z racji co piszesz.. ale wlasnie jak zamontujesz do seryjnych sprezyn amor sport to nadal buja
zas jak dasz sprezyny sport do serii amorkow to masz twardo ale napiernicza
tak czy siak nie polecam samych springów
zas jak dasz sprezyny sport do serii amorkow to masz twardo ale napiernicza
tak czy siak nie polecam samych springów
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości