[MK3] Variant wymiana amorkow co wybrac ??

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
dziobas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 10:25
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

[MK3] Variant wymiana amorkow co wybrac ??

Post autor: dziobas » pn paź 13, 2008 19:44

witam mam taki problem bo musze wymienic wszystkie cztery amorki no i wlasnie niewiem jakie wybrac jaka firme czy lepije olejowe albo gazowe ??
mam takie dwie uwagi :
nie zalezy mi na obnizeniu autka tylko na tym zeby bylo sztywniejsze w zakretach i zeby sie tak bardzo nie przechylalo i nie bujalo
i jescze jedna sprawa czasem przewoze troszke ciezki ladunek kolo 200-300kg tak ze niewiem jakie amorki byly by najlepsze ??
prosze o jakas pomoc bo w tym temacie jestem zielony
pozdrawiam



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob paź 18, 2008 20:59

dziobas pisze:nie zalezy mi na obnizeniu autka tylko na tym zeby bylo sztywniejsze w zakretach i zeby sie tak bardzo nie przechylalo i nie bujalo
to to na pewno gazowe, olejowe odpadają.
Co do firmy to bilstein b4 znosi względnie największe przebiegi na naszych drogach.



Awatar użytkownika
dziobas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 10:25
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

Post autor: dziobas » ndz paź 19, 2008 21:09

nio dzieki wkoncu za jakas odpowiedz :p nio a co do tych amorkow to mowisz ze gazowe no a wlasnie niewiem na czym polega roznica w samej jezdzie czy jest to odczuwalne czy sa gazowe czy olejowe bo z tego co ogladalem to ceny sa miej wiecej podobne



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn paź 20, 2008 00:07

Róznica polega na tym czy amor jest wypełniony (uproszczając).
tzw gazówki mają w środku i gaz i olej. Są szybsze w reakcji od olejówkek majacych w środku tylko olej.

to gazówka
Elementami są: tłoczysko (A), tłok (B), cylinder (C), zbiornik oleju (D), pływający tłok (E), komora powietrzna (F).
Obrazek

źródło wikipedia,

olejówki mają miększe charakterystyki
Ostatnio zmieniony pn paź 20, 2008 00:08 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziobas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 10:25
Lokalizacja: katowice
Kontakt:

Post autor: dziobas » pn paź 20, 2008 18:11

nio zajebiscie to posales :) dziekuje
czyli z tego rozumie ze przy gazowkach sie ma bardziej sztywne zawieszenie a olejowe to bardziej komfortowa jada
i jeszce jedna sprawa jakie wybrac gazowki do mojego golfika ?? co polecacie ??
pozdro
Ostatnio zmieniony pn paź 20, 2008 18:11 przez dziobas, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn paź 20, 2008 18:40

dziobas pisze:czyli z tego rozumie ze przy gazowkach sie ma bardziej sztywne zawieszenie a olejowe to bardziej komfortowa jada
tak
dziobas pisze:i jeszce jedna sprawa jakie wybrac gazowki do mojego golfika ?? co polecacie ??
poleciłem juz w pierwszym moim posćie - bil b4



Awatar użytkownika
Monsteer
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: pn mar 13, 2006 16:59
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Monsteer » sob paź 25, 2008 10:43

A czy to prawda, że gazówki mają mniejszą trwałość od olejowych? Zwłaszcza na naszych pseudo-drogach.



Awatar użytkownika
KriSSo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 403
Rejestracja: wt lut 08, 2005 02:00
Lokalizacja: Zachpomorskie
Kontakt:

Post autor: KriSSo » sob paź 25, 2008 17:45

dziobas pisze:zeby bylo sztywniejsze w zakretach i zeby sie tak bardzo nie przechylalo i nie bujalo
Opcja tańsza (charakterystyka zbliżona do seryjnej) - Bilstein B4.
Opcja droższa (zwiększona nieco siła tłumienia, świetne trzymanie) - Bilstein B6.
I będziesz szczęśliwy.



Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » ndz lis 16, 2008 09:12

Jezeli chcesz by bylo sztywniejszew zakretach i nie przechylało to zdecydowanie olejowo-gazowe . Gaz utrzymuje poziom.

Tutaj najpopularniejsze to Bilstein B4 i KYB Excel-G.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości