Wymiana sprężyn..... POMOCY !!!

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

jacekdl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 27, 2008 23:52
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Wymiana sprężyn..... POMOCY !!!

Post autor: jacekdl » śr wrz 10, 2008 23:09

Witam ponownie, dzisiaj odebrałem auto po wymianie spręzyn, amory seria, spręzyny -40/40 i oto moje niepokojące spostrzezenia:
1) autko siadło około 20 mm czy to normalne?? czy spręzyny i amory potrzebują czasu zeby sie ułożyć??
2) tył praktycznie nie ugina sie, siedzi na odboju gumowym, czy można ściąć około 15-20mm odboju zeby spręzyna i amor pracowały?? auto nie pójdzie wiecej w dół?? mozna też przyciąc odboje z przodu??
3) strasznie mam przestawioną zbieżność i geometrię - praktycznie jak lekko skreciłem w lewo to koło lewe wystaje poza obrys błotnika a prawe nie, da sie to skorygować przy ustawianiu zbieżności i geometrii??

Czekam na szybkie odpowiedzi, za wszelkie rady dziekuję!!!



Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » śr wrz 10, 2008 23:45

jacekdl pisze:2) tył praktycznie nie ugina sie, siedzi na odboju gumowym
Poważny błąd,auto będzie siedziało na odboju i to jest normalne,ale odbój powinieneś mieć piankowy i wtedy to normalnie pracuje.Gumowe wsadza osoba która nie ma pojęcia o zawieszeniu w golfie.
Z przodu siedzi na odbojach? z tył owszem bo tak powinno być,ale z przodu nie,sprawdź czy na pewno tak jest
jacekdl pisze:3) strasznie mam przestawioną zbieżność i geometrię - praktycznie jak lekko skreciłem w lewo to koło lewe wystaje poza obrys błotnika a prawe nie, da sie to skorygować przy ustawianiu zbieżności i geometrii??
jesli Masz wszystko dobrze złożone to powinno się dać ustawić.
Dziwni ludzie Ci to robili....


Obrazek

jacekdl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 27, 2008 23:52
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: jacekdl » czw wrz 11, 2008 00:13

jutro sprawdzę dokładnie na jakich odbojach siedzi auto, jeżeli tył siedzi na gumowych to co proponujecie?? wymiana czy obcinać je?? jeżeli wymiana to poradzę sobie sam bez ściągacza?? proszę o ewentualny manual

dlaczego tak słabo usiadło?? spręzyny muszą sie uleżec?? co z geometrią i zbieznością?? ustawiać odrazu czy poczekać??



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw wrz 11, 2008 00:42

nie powinno w sumei lezec na odbojach odboj jest o to bo w koncowej fazie nie powodowac dobicia amorka a tak to sprezyny powinny amortyzowac...

sprezyny sie ukaldaja paredziesiat km wypada zrobic

musisz po kazdej ingerencji w zawieszenie zawsze ustawiac geometrie!


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » czw wrz 11, 2008 06:56

jacekdl pisze:jeżeli wymiana to poradzę sobie sam bez ściągacza??
z przodu bez sciągacza ani rusz ,chyba ,ze chcesz w najlepszym wypadku jeśc kaszki do końca życia w najgorszym juz nigy nic nie zjesz ,tylko Ciebie będą jadły takie małe ,białe robaczki. :bajer: ztyłu bez sciągaczy da radę spokojnie.
jacekdl pisze:dlaczego tak słabo usiadło?? spręzyny muszą sie uleżec?? co z geometrią i zbieznością?? ustawiać odrazu czy poczekać??

nigdy nie czekaj z geometrią,zawieszenie to skomplikowana konstrukcja,jeden z naruszonych parametrow ma wpływ na resztę zawieszenia,zła geometria to ścinanie opon ,bo geometria na wpływ na zbieżnosć,obciąża końcówki łożyska i wiele innych częsci,nie wspominając o bezpieczeństwie Twoim i innych,zła geometria powoduje ,że auto zamiast jechac prosto idzie lekko bokiem zostawiając 4 ślady,może to nie byc od razu widoczne bo przesunięcie osi pojazdu względem osi jazdy może wynosic 1 lub kilka mm,ale jest odczuwalne
jacekdl pisze:dlaczego tak słabo usiadło??
moga je nieco trzymac amortyzatory seryjne.długi skok.Amortyzator ma za zadanie złagodzic pracę spręzyn a,jeśli jest dlugi po prostu daleko odciąga sprężyny.

Ostatnio zmieniony czw wrz 11, 2008 06:57 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

jacekdl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 27, 2008 23:52
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: jacekdl » czw wrz 11, 2008 09:55

geometrię zrobię dzisiaj, wiec uciąć trochę odbój czy wymienic na nowy??



Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » czw wrz 11, 2008 10:48

jacekdl pisze:geometrię zrobię dzisiaj, wiec uciąć trochę odbój czy wymienic na nowy??
słuchaj w mk2 i mk3 tył siedzi na odboju niezależnie czy masz serie czy -40
Kup piankowe odboje zaraz znajdę fote jak to wygląda

[ Dodano: 11 Wrz 2008 10:53 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p= ... t=#2140326
w tym temacie znajdziesz jak założyć odbojniki i fotke jak wyglądają te odpowiednie
Z tyłem poradzisz sobie bez problemu,żaden ściągacz Ci nie będzie potrzebny.Odkręcasz do góry,na dole i wyciągasz w dół.Może ktoś Ci napisze manuala bo ja do tego talentu nie mam :grin:


Obrazek

Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw wrz 11, 2008 10:55

Wajsik, jak moze na stale lezec na odboje to co by amortyzowalo? przeciez to musi miec skok... jakby na odboju caly czas to odbj by od razu rozlecial sie... tak uwazam


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

jacekdl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 27, 2008 23:52
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: jacekdl » czw wrz 11, 2008 20:46

MAPET pisze:Wajsik, jak moze na stale lezec na odboje to co by amortyzowalo? przeciez to musi miec skok... jakby na odboju caly czas to odbj by od razu rozlecial sie... tak uwazam
zamieszczam zdjęcia mojego zawiasu tył, na amortyzatorze są gumowe odboje na 100% i na nich siedzi samochód, nie ma praktycznie amortyzacji, na zdjęciu 3 samochód podniesiony, proszę o wasze opinie i sugestie co z tym zrobić?? autko z tyłu siadło 15 mm a przód 35 mm, mechanik powiedział zeby spróbować obciąć go około 15 mm - co o tym sądzicie??

Obrazek


Obrazek


Obrazek



Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » czw wrz 11, 2008 22:45

Ja bym wymienił na piankowe i uriezał o 15-20 mm. Moim zdaniem nie może stać na odboju. Dlatego Ci się nie siadł 40 mm. :grin: Moim skromnym zdaniem oczywiście.



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MAPET » czw wrz 11, 2008 23:05

moim zdaniem tez nie moze przeciez zawias wtedy nie pracuje jak p[owienien


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » pt wrz 12, 2008 00:48

jacekdl Kup konkretne odboje do mk2/mk3, ze zdjec widac ze masz wsadzone jakies inne z innego auta. Dla pełnego zadowolenia w tylnich odbojach przy sprezynach sportowych sie obcina jeden pierscionek odboja po czym spowrotem wciskasz go do osłony.. Przednich nie ruszasz bo i tak sa krótkie.

Kup dwa takie zestawiki na tył Febi 07003 piankowe

Obrazek

Na przód dwa odboje Febi 08384 gumowe
Obrazek

I dwie oslony Febi 01367
Obrazek
Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 00:52 przez MarcoVW, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » pt wrz 12, 2008 16:46

MAPET pisze:moim zdaniem tez nie moze przeciez zawias wtedy nie pracuje jak p[owienien
Panowie dam sobie głowę uciąć,że golf mk2/3 siedzi z tył na odbojach(lub dla czepialskich ma powiedzmy 0,5cm luzu)
Po to są piankowe odboje właśnie ponieważ się rozprężają na boki i wszystko pracuje jak trzeba.
Gdybym nie miał racji to powiedzcie dlaczego jak założymy osłonę na odbojnik(tak,że nie ma miejsca się rozprężać na boki) to tył auta staje się sztywny i podskakuje nawet gdy jest pusty?
Jeśli ktoś nie wierzy to wejdźcie w tematy gdzie dostałem punkciki pomógł-prawie wszystkie są za sprawę z odbojnikami z tył
Wymień odbojniki na piankowe kolego i nic nie obcinaj,gwarantuje Ci,że będzie pracowało jak trzeba

[ Dodano: 12 Wrz 2008 16:51 ]
jbs-78 pisze:Dlatego Ci się nie siadł 40 mm. :grin: Moim skromnym zdaniem oczywiście.
Bo gumowe odbojniki przy tak małych obniżeniach są do kitu.Ja mam całe ok 14cm odbojniki piankowe z tył do tego spręzyny -40 i zwykłe olejowe amory.Usiadł 40,nie jest sztywny jak beton,zawieszenie pracuje i nie siada mocno jak napakuje ludzi i sprzetu
Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 16:48 przez Wajsik, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

jacekdl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 27, 2008 23:52
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: jacekdl » pt wrz 12, 2008 18:34

reasumując: narazie zostawiłem te gumowe odboje ale dzisiaj je obciołem tak ze jak auto stoi puste to jest około 20 mm luzu, tył zrobił sie miększy i amor wraz ze spręzyną pracują, narazie tak zostawiam, jak będzie lipa to zakupie komplet taki jaki ma być i wymienię, acha po obcięciu auto siadło -40, mam teraz -40 na przodzie i tyle, pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie, pomoc i odpowiedzi :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości