zmiana sprężyn a ustawianie zbieżności

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

jacekdl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 27, 2008 23:52
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

zmiana sprężyn a ustawianie zbieżności

Post autor: jacekdl » czw sie 14, 2008 12:06

Witam, będę zmnieniać sprężyny -40/35, amory zostają seria. Mam pytanie czy po wymianie samych sprężyn trzeba robić zbieżność?? Dużo jest pracy przy wymianie sprężyn?? Może ma ktoś manaula lub może ktoś by mi w skrócie opisał jak to zrobic.



Awatar użytkownika
Sebas1901
VW über alles
VW über alles
Posty: 446
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:55
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Sebas1901 » czw sie 14, 2008 12:23

Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:) Jeśli będziesz wymieniać same spręzyny to i tak będziesz musiał wyjąć całe amory.Musisz mieć ściągacz do sprężyn.nie powinno ci przy tym zejść wiecej jak 3 godz. Był temat wcześniej jakie klucze musisz mieć.Kolega dobrze to poisał.Pozdro :bigok:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270600][size=167]Mój GOLF CABRIO[/size][/url]

zapraszam:)

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 14, 2008 12:37

Sebas1901 pisze:Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:)
Czy zrobi sobie znaki czy nie i tak czeka go kompleksowa geometria przodu , po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność .


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

jacekdl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 27, 2008 23:52
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: jacekdl » czw sie 14, 2008 13:18

homsky pisze:
Sebas1901 pisze:Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:)
Czy zrobi sobie znaki czy nie i tak czeka go kompleksowa geometria przodu , po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność .

Dzięki koledzy za info, POZDRAWIAM!!



Awatar użytkownika
Sebas1901
VW über alles
VW über alles
Posty: 446
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:55
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Sebas1901 » czw sie 14, 2008 13:21

homsky pisze:
Sebas1901 pisze:Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:)
Czy zrobi sobie znaki czy nie i tak czeka go kompleksowa geometria przodu , po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność .
wiem o tym ale tak to przynajmniej za czym to zrobi to nie będzie go tak bardzo ciągło w jakąś strone i nie zedrze tak opon :goof: :bajer:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270600][size=167]Mój GOLF CABRIO[/size][/url]

zapraszam:)

jacekdl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt maja 27, 2008 23:52
Lokalizacja: Chrzanów
Kontakt:

Post autor: jacekdl » czw sie 14, 2008 13:38

Koledzy a co warto jeszcze wymienić, amory mam nowe, na zbieżnośći koleś powiedział mi że mam lekkie luzy na łożyskach amortyzatorów, z przodu są napewno a jak wygląda to z tyłu?? jakie koszta łozysk??



Awatar użytkownika
Sebas1901
VW über alles
VW über alles
Posty: 446
Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:55
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Sebas1901 » czw sie 14, 2008 14:11

jacekdl pisze:Koledzy a co warto jeszcze wymienić, amory mam nowe, na zbieżnośći koleś powiedział mi że mam lekkie luzy na łożyskach amortyzatorów, z przodu są napewno a jak wygląda to z tyłu?? jakie koszta łozysk??
koszt łożysk do amorów to nie sa jakieś duże pieniądze.A ztyłu ich przecież nie ma. :bajer: :bigok:


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270600][size=167]Mój GOLF CABRIO[/size][/url]

zapraszam:)

Awatar użytkownika
Wajsik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 317
Rejestracja: czw sie 23, 2007 16:14
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Wajsik » czw sie 14, 2008 23:36

jacekdl pisze:Koledzy a co warto jeszcze wymienić, amory mam nowe, na zbieżnośći koleś powiedział mi że mam lekkie luzy na łożyskach amortyzatorów, z przodu są napewno a jak wygląda to z tyłu?? jakie koszta łozysk??
Z tył masz takie gumy które wchodzą w kielich jeśli wyglądają nieciekawie to je tez warto wymienić tzn jeśli czujesz tam luz.
Aaa i to co zawsze powtarzam odbojniki piankowe dobrze założone to podstawa


Obrazek

Awatar użytkownika
Dj Darecki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2252
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
Lokalizacja: NEB-raska
Kontakt:

Post autor: Dj Darecki » pt sie 15, 2008 17:38

homsky pisze:Sebas1901 napisał/a:
Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:)


Czy zrobi sobie znaki czy nie i tak czeka go kompleksowa geometria przodu , po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność .
Jak się uda zmienić sprężyny bez odkręcania amora od zwrotnicy (przód)to tylko trzeba ustawić zbieżność , kąt pochylenia się nie zmienia.


PozdraVWiam


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]


[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sie 24, 2008 13:01

nie zgodzę się z jednym, zmiana sprezyn (i związana z tym zmiana długości kolumny pod obciążeniem jak i bez) nie wpłynie na zmianę zbiezności. Wplynie tylko tylko na katy pochylenia koła pod obciazeniem. Drążków odpinać nie trzeba to raz, a dwa to sworzeń nie ma regulacji i wystraczy go sporwotem wpiąć w gniazdo.
homsky pisze:po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność
widze ze uwazasz inaczej, mozesz uzasadnic dlaczego zbieznosc sie zmieni?

[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 13:05 ]
Dj Darecki pisze:Jak się uda zmienić sprężyny bez odkręcania amora od zwrotnicy (przód)
pierwsze slysze zeby ktos tak robi lale moze sie da
a kąt pochylenia koła zmienia sie zawsze w zaleznosci od dlugosci sprezyny a wynika to z promienia po jakim porusza sie wahacz. Dysponuje rysunkami ktore to przedstawiaja jakbys ktos byl zainteresowany :bajer:

[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 13:42 ]
na prośbę DJdareckiego wklejam ten rys, sprezyna i opis dodany preze mnie na potrzeby wytlumaczenia tego zagadnienia. Dlugosc wahacza i dlugosc amortyzatora oczywiscie sa te same. Tu widac ze wahacz porusza sie zataczajac promien przez co kat pochylenia kola zmienia sie w sposob ciagly w zaleznosci od ugiecia zawieszenia
Obrazek

[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 13:55 ]
dodam ze rysnek moze przedstawiac zarówno zaleznosc kąta pochylenia koła od ugięcia zawieszenie pod obciążniem jak i zależnosć pochylenia koła od długosci sprezyny.

Sytuacja gdy sprezyna jest krotsza założmy o 20 mm to dokładnie ta sama sytacja (jesli chodzi o geometrię) jakby ugiąć zawieszenie o 20mm, pełna nalogia, mysle ze jest to ogarniecia dla zainteresowanych
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 13:56 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Leon_Wechtel
Forum Master
Forum Master
Posty: 1388
Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
Kontakt:

Post autor: Leon_Wechtel » ndz sie 24, 2008 19:51

koledzy maja rację ,że zbieżnośc się nie zmieni przy wyjmowaniu sprężyn,ale z pewnością zmieni sie geometria czyli łatwo mówiąc kąt pochylenia kół i może całe polemika rozbija się o same nazewnictwo czyli nie zbieżnośc po wymianie amorów czy sprężyn bo to ie ma nic do rzeczy czy geometria.
Większośc ludzi myli pojęcia mówiąc zbieżnośc często chodzi im o geometrię,z racji tego ,że uważa się że geometrię robi sie przy jakiś poważnych naprawach zawieszenia.
Poza tym zaleca się geometię przy każdej ingerencji w zawieszeniu .

Co do gum i łożysk to koszt lożysk przednich amorów (razem z poduszką) to jakieś 50zl za 2szt,a te gumy z tyłu to dolna guma (co opiera się o mocowanie od spodu) to koszt jakieś 5-10zl /szt.
zbieżności ani geometrii z tylu się nie robi
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 19:52 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz sie 24, 2008 21:55

sas_gti pisze:widze ze uwazasz inaczej, mozesz uzasadnic dlaczego zbieznosc sie zmieni?
Aby pokazać jaka jest zależność między "posadzeniem" auta a kątem pochylenia kół i zbieżnością musiałbym zrobić dość skomplikowane rysunki , niestety nie mam gotowca.

Taką zalezność odnośnie kąta pochylenia doskonale pokazałes na swoich rysunkach , ze zbieznością jest podobnie.

A moje słowa poparte są własnym doświadczeniem podczas pracy w stacji diagnostycznej.

Dla niedowiarków : przy najbliższej okazji jak bedziecie w warsztacie na ustawianiu geometrii zobaczcie jakie wartości zbiezności pokazują przyrządy pomiarowe w aucie nieobciązonym a jakie w obciążonym ( np 2 osoby ) , zobaczycie że wartości te zmieniają się.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sie 24, 2008 23:33

homsky pisze:Taką zalezność odnośnie kąta pochylenia doskonale pokazałes na swoich rysunkach , ze zbieznością jest podobnie.
masz rację, przemyślałem sprawę i muszę przyznać że się myliłem co do tego ze zbieznosc sie nie zmieni.
zgadza sie, zmieni sie tez.
Jak zawieszenie sie ugnie czyli wahacz idzie do góry to faktycznie mocowania drążków do zwrotnicy a w zasadzie taki wirtualny punkt w srodku przegubu kulowe koncówki drązka porusza sie w podobny sposób i po podobnym łuku co mocowanie amortyzatora. Zwracam honor :pub: W przypadku golfa jak sprezyna bedzie krotsza i auto usiądzie to kąt pochylenia koła będzie bardziej ujemny a koła będą bardziej zbieżne. A gdy auto stoi za wysoko po wymianie springow to kat pochylenia mamy mniejszy a koła bardziej rozbieżnie. Nie wiem czy są to zmiany które wykraczają poza tolrencje ale są na pewno.
A rysunki były dla kolegi który mówił że się kąty nie zmienią czyli dla Dj Dareckiego

[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 23:34 ]
Leon_Wechtel pisze:koledzy maja rację ,że zbieżnośc się nie zmieni przy wyjmowaniu sprężyn
przy wyjmowaniu nie, o ile wsadzisz te same ale gdy wsadzisz krótsze albo dłuższe albo innymi słowy auto usiadzie bądź wstanie wyzej to to wplynie i na zbieznosc i na katy , teraz juz to edzie wiedzial :)
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 23:35 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr wrz 03, 2008 12:58

homsky pisze:przy najbliższej okazji jak bedziecie w warsztacie na ustawianiu geometrii zobaczcie jakie wartości zbiezności pokazują przyrządy pomiarowe w aucie nieobciązonym a jakie w obciążonym ( np 2 osoby ) , zobaczycie że wartości te zmieniają się.
homsky ma rację PRZEDE WSZYSTKIM zmienia sie zbieżność - przy zglebianiu auta się robi rozbiezność a przy podnoszeniu rozbieżbność

dlatego rajdowcy sobie tak troche kombinują :)

na przyrządach to widać zankomicie - wystarczy lekko nacisnąć na przód i na czułej aparaturze typu Eisbarth wszystko widac :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości