zmiana sprężyn a ustawianie zbieżności
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
zmiana sprężyn a ustawianie zbieżności
Witam, będę zmnieniać sprężyny -40/35, amory zostają seria. Mam pytanie czy po wymianie samych sprężyn trzeba robić zbieżność?? Dużo jest pracy przy wymianie sprężyn?? Może ma ktoś manaula lub może ktoś by mi w skrócie opisał jak to zrobic.
- Sebas1901
- VW über alles
- Posty: 446
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:55
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:) Jeśli będziesz wymieniać same spręzyny to i tak będziesz musiał wyjąć całe amory.Musisz mieć ściągacz do sprężyn.nie powinno ci przy tym zejść wiecej jak 3 godz. Był temat wcześniej jakie klucze musisz mieć.Kolega dobrze to poisał.Pozdro
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270600][size=167]Mój GOLF CABRIO[/size][/url]
zapraszam:)
zapraszam:)
Czy zrobi sobie znaki czy nie i tak czeka go kompleksowa geometria przodu , po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność .Sebas1901 pisze:Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:)
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
homsky pisze:Czy zrobi sobie znaki czy nie i tak czeka go kompleksowa geometria przodu , po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność .Sebas1901 pisze:Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:)
Dzięki koledzy za info, POZDRAWIAM!!
- Sebas1901
- VW über alles
- Posty: 446
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:55
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
wiem o tym ale tak to przynajmniej za czym to zrobi to nie będzie go tak bardzo ciągło w jakąś strone i nie zedrze tak oponhomsky pisze:Czy zrobi sobie znaki czy nie i tak czeka go kompleksowa geometria przodu , po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność .Sebas1901 pisze:Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:)
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270600][size=167]Mój GOLF CABRIO[/size][/url]
zapraszam:)
zapraszam:)
- Sebas1901
- VW über alles
- Posty: 446
- Rejestracja: ndz kwie 29, 2007 13:55
- Lokalizacja: Radomsko
- Kontakt:
koszt łożysk do amorów to nie sa jakieś duże pieniądze.A ztyłu ich przecież nie ma.jacekdl pisze:Koledzy a co warto jeszcze wymienić, amory mam nowe, na zbieżnośći koleś powiedział mi że mam lekkie luzy na łożyskach amortyzatorów, z przodu są napewno a jak wygląda to z tyłu?? jakie koszta łozysk??
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=270600][size=167]Mój GOLF CABRIO[/size][/url]
zapraszam:)
zapraszam:)
Z tył masz takie gumy które wchodzą w kielich jeśli wyglądają nieciekawie to je tez warto wymienić tzn jeśli czujesz tam luz.jacekdl pisze:Koledzy a co warto jeszcze wymienić, amory mam nowe, na zbieżnośći koleś powiedział mi że mam lekkie luzy na łożyskach amortyzatorów, z przodu są napewno a jak wygląda to z tyłu?? jakie koszta łozysk??
Aaa i to co zawsze powtarzam odbojniki piankowe dobrze założone to podstawa
- Dj Darecki
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2252
- Rejestracja: ndz maja 14, 2006 18:08
- Lokalizacja: NEB-raska
- Kontakt:
Jak się uda zmienić sprężyny bez odkręcania amora od zwrotnicy (przód)to tylko trzeba ustawić zbieżność , kąt pochylenia się nie zmienia.homsky pisze:Sebas1901 napisał/a:
Tak więć będziesz musiał ustwić sobie kąt kół chyba że wcześniej uda ci się zaznaczyć go na amortyzatorach:)
Czy zrobi sobie znaki czy nie i tak czeka go kompleksowa geometria przodu , po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność .
PozdraVWiam
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252216][size=142][b][u]>>>VR6 US Mexicanos<<<[/size][/b][/u][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122620][size=142][b][u]>>>Black 1.9TD<<<[/size][/b][/u][/url]
[img]http://img4.imageshack.us/img4/148/podpis1.jpg[/img]
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie zgodzę się z jednym, zmiana sprezyn (i związana z tym zmiana długości kolumny pod obciążeniem jak i bez) nie wpłynie na zmianę zbiezności. Wplynie tylko tylko na katy pochylenia koła pod obciazeniem. Drążków odpinać nie trzeba to raz, a dwa to sworzeń nie ma regulacji i wystraczy go sporwotem wpiąć w gniazdo.
[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 13:05 ]
a kąt pochylenia koła zmienia sie zawsze w zaleznosci od dlugosci sprezyny a wynika to z promienia po jakim porusza sie wahacz. Dysponuje rysunkami ktore to przedstawiaja jakbys ktos byl zainteresowany
[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 13:42 ]
na prośbę DJdareckiego wklejam ten rys, sprezyna i opis dodany preze mnie na potrzeby wytlumaczenia tego zagadnienia. Dlugosc wahacza i dlugosc amortyzatora oczywiscie sa te same. Tu widac ze wahacz porusza sie zataczajac promien przez co kat pochylenia kola zmienia sie w sposob ciagly w zaleznosci od ugiecia zawieszenia
[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 13:55 ]
dodam ze rysnek moze przedstawiac zarówno zaleznosc kąta pochylenia koła od ugięcia zawieszenie pod obciążniem jak i zależnosć pochylenia koła od długosci sprezyny.
Sytuacja gdy sprezyna jest krotsza założmy o 20 mm to dokładnie ta sama sytacja (jesli chodzi o geometrię) jakby ugiąć zawieszenie o 20mm, pełna nalogia, mysle ze jest to ogarniecia dla zainteresowanych
widze ze uwazasz inaczej, mozesz uzasadnic dlaczego zbieznosc sie zmieni?homsky pisze:po zmianie spręzyn zmienia się diametralnie kąt pochylenia koła i jednoczesnie zbiezność
[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 13:05 ]
pierwsze slysze zeby ktos tak robi lale moze sie daDj Darecki pisze:Jak się uda zmienić sprężyny bez odkręcania amora od zwrotnicy (przód)
a kąt pochylenia koła zmienia sie zawsze w zaleznosci od dlugosci sprezyny a wynika to z promienia po jakim porusza sie wahacz. Dysponuje rysunkami ktore to przedstawiaja jakbys ktos byl zainteresowany
[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 13:42 ]
na prośbę DJdareckiego wklejam ten rys, sprezyna i opis dodany preze mnie na potrzeby wytlumaczenia tego zagadnienia. Dlugosc wahacza i dlugosc amortyzatora oczywiscie sa te same. Tu widac ze wahacz porusza sie zataczajac promien przez co kat pochylenia kola zmienia sie w sposob ciagly w zaleznosci od ugiecia zawieszenia
[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 13:55 ]
dodam ze rysnek moze przedstawiac zarówno zaleznosc kąta pochylenia koła od ugięcia zawieszenie pod obciążniem jak i zależnosć pochylenia koła od długosci sprezyny.
Sytuacja gdy sprezyna jest krotsza założmy o 20 mm to dokładnie ta sama sytacja (jesli chodzi o geometrię) jakby ugiąć zawieszenie o 20mm, pełna nalogia, mysle ze jest to ogarniecia dla zainteresowanych
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 13:56 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
koledzy maja rację ,że zbieżnośc się nie zmieni przy wyjmowaniu sprężyn,ale z pewnością zmieni sie geometria czyli łatwo mówiąc kąt pochylenia kół i może całe polemika rozbija się o same nazewnictwo czyli nie zbieżnośc po wymianie amorów czy sprężyn bo to ie ma nic do rzeczy czy geometria.
Większośc ludzi myli pojęcia mówiąc zbieżnośc często chodzi im o geometrię,z racji tego ,że uważa się że geometrię robi sie przy jakiś poważnych naprawach zawieszenia.
Poza tym zaleca się geometię przy każdej ingerencji w zawieszeniu .
Co do gum i łożysk to koszt lożysk przednich amorów (razem z poduszką) to jakieś 50zl za 2szt,a te gumy z tyłu to dolna guma (co opiera się o mocowanie od spodu) to koszt jakieś 5-10zl /szt.
zbieżności ani geometrii z tylu się nie robi
Większośc ludzi myli pojęcia mówiąc zbieżnośc często chodzi im o geometrię,z racji tego ,że uważa się że geometrię robi sie przy jakiś poważnych naprawach zawieszenia.
Poza tym zaleca się geometię przy każdej ingerencji w zawieszeniu .
Co do gum i łożysk to koszt lożysk przednich amorów (razem z poduszką) to jakieś 50zl za 2szt,a te gumy z tyłu to dolna guma (co opiera się o mocowanie od spodu) to koszt jakieś 5-10zl /szt.
zbieżności ani geometrii z tylu się nie robi
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 19:52 przez Leon_Wechtel, łącznie zmieniany 1 raz.
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
Aby pokazać jaka jest zależność między "posadzeniem" auta a kątem pochylenia kół i zbieżnością musiałbym zrobić dość skomplikowane rysunki , niestety nie mam gotowca.sas_gti pisze:widze ze uwazasz inaczej, mozesz uzasadnic dlaczego zbieznosc sie zmieni?
Taką zalezność odnośnie kąta pochylenia doskonale pokazałes na swoich rysunkach , ze zbieznością jest podobnie.
A moje słowa poparte są własnym doświadczeniem podczas pracy w stacji diagnostycznej.
Dla niedowiarków : przy najbliższej okazji jak bedziecie w warsztacie na ustawianiu geometrii zobaczcie jakie wartości zbiezności pokazują przyrządy pomiarowe w aucie nieobciązonym a jakie w obciążonym ( np 2 osoby ) , zobaczycie że wartości te zmieniają się.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
masz rację, przemyślałem sprawę i muszę przyznać że się myliłem co do tego ze zbieznosc sie nie zmieni.homsky pisze:Taką zalezność odnośnie kąta pochylenia doskonale pokazałes na swoich rysunkach , ze zbieznością jest podobnie.
zgadza sie, zmieni sie tez.
Jak zawieszenie sie ugnie czyli wahacz idzie do góry to faktycznie mocowania drążków do zwrotnicy a w zasadzie taki wirtualny punkt w srodku przegubu kulowe koncówki drązka porusza sie w podobny sposób i po podobnym łuku co mocowanie amortyzatora. Zwracam honor W przypadku golfa jak sprezyna bedzie krotsza i auto usiądzie to kąt pochylenia koła będzie bardziej ujemny a koła będą bardziej zbieżne. A gdy auto stoi za wysoko po wymianie springow to kat pochylenia mamy mniejszy a koła bardziej rozbieżnie. Nie wiem czy są to zmiany które wykraczają poza tolrencje ale są na pewno.
A rysunki były dla kolegi który mówił że się kąty nie zmienią czyli dla Dj Dareckiego
[ Dodano: Nie Sie 24, 2008 23:34 ]
przy wyjmowaniu nie, o ile wsadzisz te same ale gdy wsadzisz krótsze albo dłuższe albo innymi słowy auto usiadzie bądź wstanie wyzej to to wplynie i na zbieznosc i na katy , teraz juz to edzie wiedzialLeon_Wechtel pisze:koledzy maja rację ,że zbieżnośc się nie zmieni przy wyjmowaniu sprężyn
Ostatnio zmieniony ndz sie 24, 2008 23:35 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
homsky ma rację PRZEDE WSZYSTKIM zmienia sie zbieżność - przy zglebianiu auta się robi rozbiezność a przy podnoszeniu rozbieżbnośćhomsky pisze:przy najbliższej okazji jak bedziecie w warsztacie na ustawianiu geometrii zobaczcie jakie wartości zbiezności pokazują przyrządy pomiarowe w aucie nieobciązonym a jakie w obciążonym ( np 2 osoby ) , zobaczycie że wartości te zmieniają się.
dlatego rajdowcy sobie tak troche kombinują
na przyrządach to widać zankomicie - wystarczy lekko nacisnąć na przód i na czułej aparaturze typu Eisbarth wszystko widac
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości