Strona 1 z 1

Chłodzenie, układ z wbudowanym zbiorniczkiem.

: ndz lip 20, 2014 07:14
autor: wojtek_sari
Panowie taki oto problem się pojawił z chłodzeniem. Założyłem chłodnice 430mm z wbudowanym zbiorniczkiem, szersza nie wejdzie bo mam IC przed chlodnicą a siedzi to w mk1. Na postoju na wolnych po około 20min zaczyna wypuszczać korkiem pare, potem wywala wodę, nie wiele ale jednak wywala. Temperatura oczywiście stale rośnie, układ jest szczelny, termostat się otwiera, termo włącznik steruje wentylatorem, ale nie potrafi odebrać tego ciepła.
Powiedzcie czy problem moze leżeć po stronie chłodnicy zz wbudowanym zbiorniczkiem? Mieliście podobne problemy?

Chłodzenie, układ z wbudowanym zbiorniczkiem.

: ndz lip 20, 2014 21:08
autor: witman
A czy ten zbiorniczek w chłodnicy (rozumiem że to zbiorniczek wyrównawczy),jest najwyższym punktem w układzie chłodzenia w Twoim aucie?,bo jeśli nie,to masz układ zapowietrzony,nagrzewnice masz?,jeśli tak,to tam właśnie powietrze się zbiera.Zbiorniczki wyrównawcze powinny być w najwyższym punkcie układu,podnieś przód auta na tyle wysoko,żeby zbiorniczek znalazł się wyżej niż nagrzewnica i wtedy spróbuj odpowietrzyć układ.Ja myślałem że mam walnietą uszczelke pod głowicą,robiło mi się bardzo duże ciśnienie,a okazało się że układ był zapowietrzony,dopiero gdy uniosłem którąś ze stron auta,odpowietrzył się układ dokładnie i problem znikł.A ja mam układ chłodzenia standardowy,a u Ciebie zbiorniczek chyba niżej jest niż normalnie,więc tu może tkwić przyczyna.

Chłodzenie, układ z wbudowanym zbiorniczkiem.

: ndz lip 20, 2014 22:23
autor: wojtek_sari
Zbiornik nie jest najwyżej bo jest w pionie na chłodnicy, ale korek jest już najwyższym pkt.

Chłodzenie, układ z wbudowanym zbiorniczkiem.

: pn lip 21, 2014 01:11
autor: witman
Korek nie jest najwyższym punktem u Ciebie,jeśli zostawiłeś nagrzewnice,wydaje mi się,że decydując się na taką chłodnice,trzeba przerabiać układ chłodzenia,nawet grzejniki z zamontowanymi odpowietrznikami w domach,nie montujesz idealnie w poziomie,tylko delikatnie po skosie,strona grzejnika z odpowietrznikiem wyżej,bo dzięki temu lepiej się odpowietrza grzejnik,nawet będąc laikiem,jestem przekonany,że w Twoim wypadku przyczyny należy szukać w niedokładnie odpowietrzonym układzie chłodzenia.

Re: Chłodzenie, układ z wbudowanym zbiorniczkiem.

: pn lip 21, 2014 07:07
autor: wojtek_sari
Upieram się jednak ze w obiegu korek jest najwyższym pkt. A już na pewno jest wyżej od nagrzewnicy, a sama nagrzewnica też jest gorąca. Dzisiaj będę dalej kombinowal, ppdniose przód i zobaczymy czy coś się dodatkowo odpowietrzy.

Chłodzenie, układ z wbudowanym zbiorniczkiem.

: wt lip 22, 2014 19:20
autor: Dave Old School
u mnie w mk1 g60 nawet ze zbiorniczkiem jest problem odpowietrzyc , czasem trzeba wypiac zbiornik i podlozyc cos zeby stal wyzej
kiedys mialem podobna sytuacje w corrado g60, odkrecenie zbiornika i podniesienie w gore na czas odpowietrzenia zalatwilo sprawe

Chłodzenie, układ z wbudowanym zbiorniczkiem.

: wt lip 22, 2014 22:49
autor: wojtek_sari
Tylko chłodnicą ciężej manewrować ;)

Wybrnąłem z opresji trochę bokiem, założyłem 430mm z 1,4, zbiorniczek i wszystko ładnie się sprawuje, odpowietrzone, trzyma temp.

Chłodzenie, układ z wbudowanym zbiorniczkiem.

: wt wrz 23, 2014 19:47
autor: Dave Old School
Podepne sie pod temat. Czy ktos ma zamontowana chlodni e zwykla z wyjsciami prostymi ? Nie z tym wyjsciem do gory jednym ? Czy to jest zrobione dla ominiecia osprzetu G tylko ? Bo z tego co pamietam corrado vr ma tez taka chlodnice . czy sa jakies problemy z odpowiertrzeniem przy wyjs iah prostych ?

Re: Chłodzenie, układ z wbudowanym zbiorniczkiem.

: wt wrz 23, 2014 21:50
autor: wojtek_sari
U mnie są proste wyjścia, układ zrobiony w nierdzewce, odpowietrzenie/przelew mam wspawane w górnej rurze i jakbdi tej pory zero problemów.