Strona 1 z 2

16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: ndz paź 06, 2013 23:17
autor: ADiK69
Witam, mam problem z moim 16vg60 a mianowicie ciśnienie doładowania jest bardzo niskie , przy 1500 obr/min wskakuje na 0,2bar i nie chce iść wyżej. Nawet przy 6000 obr/min mam 0,2bar w kolektorze. Wiem że po zmianie głowicyz 8v na 16v g60 ciśnienie spadnie o kilka dziesiątek ale to chyba przesada dodam, że kom presor jest po regeneracji. Mój silnik to 2.0 16v 9a seria + uszczelka pod głowę 4,1mm żeby odprezyc motor. Dolot jest szczelny intercooler jest dużo większy niż seria ale wszystko szczelne. Nie wiem co może być. Proszę o pomoc

Pozdrawiam

16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: pn paź 07, 2013 16:24
autor: Ladro
A jaki stan kompresora? Czy to jest 9A na digi? Czy wystrojone? Opisz coś więcej.

Re: 16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: pn paź 07, 2013 22:10
autor: ADiK69
Kompresor jest w stanie dobrym tak myślę, ma nowe łożyska, listwy i wszystkie uszczelniacze, dodatkowo wysmarowałem go cluberem. Scianki nie były w najgorszym stanie, miałem dwie sprezarki i wybrałem z nich najlepsze połowki a wirnik też zły nie był. Tak to jest 9a na digi I. No strojenia jeszcze nie mam ale zamierzam się wybrać na dobry program tylko nie wiem czy jeszcze w tym roku dam rade. Aha a w sprezarce jest koło pasowe 78mm a na półce mam drugie 68mm ale narazie nie chciałem go zakładać bo byłem ciekaw ile na tym kole wydmucha a po drugie żeby kompresora za bardzo nie przeciążać bo wszystko swiezo poskładane.

Re: 16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: czw paź 10, 2013 11:25
autor: Apsik
To w takim razie jakj tam jest program?
Jakie bylo doladowanie na 8V?

Co to znaczy duzo wiekszy intercooler?

16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: sob paź 12, 2013 17:22
autor: 16vg60
tak cisnienie doladowania Ci spadnie ,i wiecej jak 1barana na 68mm nie uzyskasz :-) ,ale to 0,2 to ewidentnie cos zdupczone,nieszczelnosc ,przepustnice zle ustawine ew.cos innego ,ja w miom 16vg60 po odpaleniu na seryjnym programie mialem wlasnie 0.9b ,wiec to nie jest wina tego ,a bylem tez w szoku bo na 8v bylo 1.4b ,dopiero pozniej zdalem sobie z tego sprwe ,ze 16v wiecej pochlania :helm: ,IC raczej tez odpada ja mialem rdzen 360x600 ,wiec do malych sie nie zaliczal
na spokojnie sprawdz wszystko jeszcze raz

16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: ndz paź 13, 2013 07:54
autor: RasPL
Przepustnice jak masz z g60 sprawdz, zawor wolnych obrotow i zrob program.

Re: 16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: ndz paź 13, 2013 14:25
autor: ADiK69
No ok posprawdzam wszystko jeszcze raz, intercooler jest samoróbka, cały aluminiowy ale jest sprawdzony ciśnieniowo i jest szczelny. a że niby co może być że krokówka upuszcza? przepustnica jest z g60. program narazie z 8v bo nie dam rady już w tym roku zrobić programu pod 16v. nie wiem ile sprężarka ładowała w 8v bo nie mam pg tylko miałem 9a i dokupiłem sam kompresor, gość twierdził że mu ładowało 1bar na kole 70mm, ale ja cały kompresor rozbierałem i wymieniałem wszystko. i teraz jeszcze tak, mam wtryski z g60 zielone, regulator ciśnienia paliwa miałem ustawiony na 4bar ale strasznie dawało po nosie z wydechu, duża dawka paliwa, zmieniłem na 3,5 ale dalej pali na bogato.. rozumiem że program nie jest dopasowany ale żeby tak dużo palił?..

Re: Odp: 16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: pn paź 14, 2013 07:02
autor: Apsik
Zawsze istnieje szansa że kompresor jest źle poskladany. Diagnozowalem juz kilka aut gdzie wlaściciele byli pewni za Ladery, a czasami sie listwa wydunie czy simering czy coś.
Seryjny soft masz pod zielone sikawki i 3bar regulator wiec nie zalewaj go 3,5barowym regulatorem.
Dla mnie jazda na sofcie 8V to pomyłka. Coś się stanie z motorem i znowu poleci info w świat że G60 to lipa bo silnik popłynął.
Tak jeszcze odnośnie sikawek. Szukaj 305cc od S2 do tego ten 3,5bar regulator i program i wtedy bédzie dobrze.

Jeszcze jedno. Sprawdz napiecie paska PK. Moze uślizguje.

16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: pn paź 14, 2013 19:19
autor: 16vg60
na sofcie z 8v nie ma jazdy :-) ,auto pali ,trzyma obroty i tyle praktycznie z tego wszystkiego ,mocowo bedzie gorzej jak na 8v :grin:

Re: 16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: wt paź 15, 2013 07:13
autor: ADiK69
No ok, napewno macie racje. sprawdze jeszcze kompresor, rozbiore go i zobacze. Co do samej pracy silnika to wszystko jest ok bo silnik ładnie pracuje, równiutko zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. Z mocą też nie jest źle bo jedzie o niebo lepiej niż corado g60 kolegi które wypluło 150km i honda civic type r 200km. Ale mimo to wiem że coś jest nie tak i wyciągne sprężarkę. Na razie dużo tym autem nie jeżdżę, ale jak tylko bd umiał to zrobię ten soft pod 16v chyba że umiałbym dopaść gdzieś narazie samego chipa z gotowcem to bym kupił a potem zrobił soft pod mój silnik. A powiwedzcie mi jeszcze tylko jak to jest z tym krokowym, czy w digi I jest coś takiego że jesli coś jest nie tak to on upuszcza ciśnienie??

16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: śr paź 16, 2013 12:35
autor: RasPL
jest ISV boost control co to dokłądnie robi jeszcze nie zbadałem, wyglada jak zabezpieczenie gdyby przepustnica sie rozpadła

16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: śr paź 16, 2013 18:45
autor: bugalon
ISV boost control - to nic innego jak wypuszczanie nadmiaru cisnienia z kolektora ssącego przez silniczek krokowy do dolotu.

Re: 16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: sob paź 26, 2013 14:31
autor: 16vg60
ADiK69 pisze:No ok, napewno macie racje. sprawdze jeszcze kompresor, rozbiore go i zobacze. Co do samej pracy silnika to wszystko jest ok bo silnik ładnie pracuje, równiutko zarówno na niskich jak i wysokich obrotach. Z mocą też nie jest źle bo jedzie o niebo lepiej niż corado g60 kolegi które wypluło 150km i honda civic type r 200km. Ale mimo to wiem że coś jest nie tak i wyciągne sprężarkę. Na razie dużo tym autem nie jeżdżę, ale jak tylko bd umiał to zrobię ten soft pod 16v chyba że umiałbym dopaść gdzieś narazie samego chipa z gotowcem to bym kupił a potem zrobił soft pod mój silnik. A powiwedzcie mi jeszcze tylko jak to jest z tym krokowym, czy w digi I jest coś takiego że jesli coś jest nie tak to on upuszcza ciśnienie??
chcesz powiedziec ,ze na 0.2 bara i ori programie z g60 8v jedzie lepiej jak type r 200ps :shock: ,jesli tak to jak dolozysz tego brakujacego boostu i zrobisz program to bedzie chyba z 300+PS :grin:
co do gotowcow to daj sobie spokoj jeszcze te do 8v BAR-TEK ,RPM ,jakos sie sprawuja ,ale do 16vg60 tych z ebaya zdecydowanie nie polecam rabia takie kuku plus reszta tlokow z oznakami stukowego i wypalona dziora w tulei ,lepiej nazbieraj grosza ogarnij wszystko na tip top i daj komus ogarnietemu na strojenie
Obrazek

pozdr.

Re: 16vg60 niskie ciśnienie doładowania

: ndz paź 27, 2013 12:52
autor: ADiK69
Ładny tłoczek ;) hehe
Powiem tak, motorek jest cały po remoncie, wymienione wszystko każdy uszczelniacz, pierścienie, panewki na wale na wałku z pompy oleju, nowa pompa oleju... itd. wszystko co się dało jest nowe i to jakiś rok temu. Autko przelatało tak ja wiem z 10tys. km i przy tym miało ze 3 razy wymieniony olej. Tak że myślę sobie że z silnikiem bd wszystko ok. Jest to fabryczne 9A tylko że po remoncie od razu jeździło na instalacji z PF: Digifant II. Wszystko było w porządku i co do jazdy to całkiem ładnie się zachowywało a wiadomo jeździło na kompie z programem pod 8v. Teraz jednostka przeszła delikatną przebudowę i doszedł kompresor g60. Regenerowałem go całego, przykładałem się, czyściłem wszystko po kilka razy, zrobiłem lekki rozwiert i składałem wszystko na nowych częściach + smarowanie clubberem. No i nowa instalka Digi I narazie na programie pod 8v ale jak się ogarnę to się wybiorę po program pod 16v. Wtryski z PG wydajność bodajże 245 cm³/min przy 3bar i regulator ustawiony delikatnie powyżej 3bar. Ostatnio zmierzyłem oporność na COpocie i okazało się że był ustawiony na 180 Ohm, ustawiłem najpierw na 450 Ohm ale spalanie drastycznie się zmieniło, później ustawiłem na 350 Ohm ale dalej jest bogato i po mocnym wciśnięciu pedału gazu w podłogę dmucha na czarno z tłumika. Do diesla daleko ale widać że dawka bogata. Rozumiem że to może być wszystko wina programu ale wolałbym jechać na program wiedząc, że kompresor dmucha tyle ile powinien.