g60 dużo pali

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kwiato83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw wrz 23, 2010 21:45
Lokalizacja: dzierzoniow

g60 dużo pali

Post autor: kwiato83 » ndz mar 20, 2011 20:29

WITAM WSZYSTKICH NA FORUM!
POSIADAM CORRADO G60 OD JAKIEGOŚ CZASU ZAOBSERWOWAŁEM ŻE A UTO PALI OKOŁO 20L NA 100KM W CYKLU MIEJSKIM, WYDAJE MI SIE ŻE TO TROCHE PRZEGIĘCIE DODAM ŻE JEST TO JAZDA SPOKOJNA.PRZESZUKAŁEM JUŻ WIELE FORUM I STARAM SIE W MIARĘ MOŻLIWOŚCI ELIMINOWAĆ PRZYCZYNY.A WIĘC TAK: ZAUWAŻYŁEM ŻE AUTKO DZIWNIE TRZYMA OBROTY RAZ JEST 1500 RAZ 800 ITD NO I DUŻO PALI I NIE WAŻNE CZY BYŁ ZIMNY CZY ROZGRZANY A WIEĆ ,NAJPIERW PRZESTAWIŁĘM ZAPŁON ALE TO NIC NIE POMOGŁO I NIE BYŁ TO DOBRY POMYSŁ GDYZ JAK KTOŚ MĄDRY KIEDYŚ NAPISAŁ ŻE "NA SŁUCH TO W WS-CE MOŻNA USTAWIĆ A NIE W G" TAKŻE ZAPŁON JEST W TYM MOMENCIE USTAWIONY POD PRACĘ SILNIKA ŻEBY NIE PRACOWAŁ ZA GŁOŚNO WYDECH NA WOLNYCH NO I ŻEBY NIE BYŁO SŁYCHAĆ SPALANIA STUKOWEGO W SILNIKU.GDYŻ NIE MIAŁEM DOSTEPU DO LAPY STROBOSKOPOWEJ ŻEBY USTAWIĆ NA 6STOPNI
PÓZNIEJ POSPRAWDZAŁEM WSZYSTKIE PODCIŚNIENIA I NIC NIE ZNALAZŁEM ŻEBY BYŁO USZKODZONE,NASTĘPNIE SPRAWDZIŁEM SILNIK KROKOWY ALE WSZYSTKO BYŁO OK ,WYMIENIŁEM NIEBIESKI CZUJNIK NO I ODZIWO POMOGŁO AUTKO PRZESTAŁO WARIOWAĆ NA WOLNYCH OBROTACH I TRZYMAŁO TAK JAK POWINNO BYĆ MIĘDZY 850-950RPM ALE NIESTETY SPALANIE POZOSTAŁO A WIĘC NA SPRAWDZENIE POSZŁA SONDA LAMBDA I POKAZUJE ONA NA ROZGZRANYM SILNIKU OK 0.12V I ZMIENIA SIE JEJ WARTOŚĆ DOPIERO PO DODANIU GAZU I DOCHODZI DO 0.9V DODAM JESZCZE ŻE KOMPRESOR JEST PO REGENERACJI I WG. MFA DMUCHA OK.0.8BAR

MOJE PYTANIE JEST NASTEPUJĄCE CZY W.G WAS SONDA POKAZUJE DOBRE NAPIECIE CZY MOŻE POWINNO ONE SKAKAC CAŁY CZAS W DANYM ZAKRESIE A NIE TYLKO PO DODANIU GAZU ,AHA I JESZCZE DZISIAJ ODŁĄCZAŁEM SONDĘ I NIE BYŁO ŻADNEJ REAKCJI ODCZUWALNEJ W PRACY SILNIKA SPALANIE WG MFA 18/100 A NA WOLNYCH OK 3.5L/H I CZY ZŁE USTAWIENIE ZAPŁONU MOŻE POWODOWAĆ TAK DUŻE SPALANIE DODAM ŻE AUTKO PALI OD STRZAŁA I Z TŁUMIKA NIE DYMI NA CZARNO. CZEKAM NA WASZE SUGESTIE I PORADY
POZDRAWIAM KWIATO



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

g60 dużo pali

Post autor: xxMAXIMxx » pn mar 21, 2011 15:43

CZY ZŁE USTAWIENIE ZAPŁONU MOŻE POWODOWAĆ TAK DUŻE SPALANIE
Tak, może spowodować ogromne spalanie, jak najszybciej nastaw zapłon:
1. Odłącz czujnik niebieski
2. Zdejmij odmę
3. Ustawiaj zapłon na ciepłym silniku
4. Błyskaj lampą przy 2750 obr/min.
5. Jak napisałeś wyprzedzenie zapłonu dokładnie 6 st.

Apro pos: Jak ja nastawiłem zapłon "na słuch" to mi się kolektor wydechowy zrobił biały - innymi słowy kolega od WS-ki ma rację....

Jedyna inna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to właśnie Lambda, ale tam jak napisałeś po odłączeniu powinno wszystko wrócić do normy.

EDIT: mi po na prawdę dokładnym nastawieniu zapłonu (czytaj musisz to zrobić sam bo inaczej masz 0% gwarancji), spalanie spadło do 7-7.5l/100km przy spokojnej jeździe w trasie i około 10l/100km w mieście.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

kwiato83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw wrz 23, 2010 21:45
Lokalizacja: dzierzoniow

g60 dużo pali

Post autor: kwiato83 » pn mar 21, 2011 18:57

Dzięki za pomoc , więc muszę się gdzieś bujnąć do kogoś kto ma lapmę stroboskopowa do zapłonu ,chociaż nie mam zielonego pojęcia do kogo gdyż jest coraz mniej warsztatów które mają ten sprzęt bo jest coraz miej aut z tego typu zapłonem , chyba rzuce jakis wątek na forum :grin: może ktoś z moich okolic sie znajdzie kto ma lampę i odezwie i jeszcze jedno czy wskazania sądy powinny sie wahać w jakimś zakresie biegu jałowego czy dopiero po dodaniu gazu DZIĘKI I POZDRAWIAM



kwiato83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: czw wrz 23, 2010 21:45
Lokalizacja: dzierzoniow

g60 dużo pali

Post autor: kwiato83 » śr kwie 20, 2011 21:52

witam ponownie . zapłon ustawiłem także jest tak jak w książce na 6st ale to za dużo nie pomogło po za tym żę koras równiej zaczął chodzić i lepiej palić , wydaje mi sie że sonda siedzi ponieważ jak autko sie rozgrzeje zaczyna gorzej jechać ,pojade jeszcze żeby sprawdzić sondę na poważnym sprzecie i wtedy zobaczymy czy kwalifikuje sie do wymiany



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

g60 dużo pali

Post autor: Virus177 » czw kwie 21, 2011 21:09

Sonda nawet na jałowym powinna oscylować w przedziale 0.1-0.9V :bajer:
Nie powinna to być stała wartość.


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości