Dymi na czarno

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: nowy13 » pn sie 23, 2010 20:18

Włożyłem G60 do mk1 cabrio. Odpaliłem go jednak mam problem ponieważ po odpaleniu silnik chodzi ok natomiast po rozgrzaniu zaczyna kopcić na czarno. Po zdjęciu wtyczki z niebieskiego czujnika wszystko jest ok silnik chodzi i nie dymi.
Pojechałem do serwisu i kupiłem drugi czujnik ale po założeniu jest to samo. Rozgrzeje się do 90stopni i zaczyna dymić.
Dodając gazu podczas jazdy samochód na drugim biegu nie ma siły się rozpędzić. Dochodzi do 2 tyś obrotów i dalej nie idzie. Po zdjęciu wtyczki chodzi normalnie.
Zauważyłem też że przy zdjętej wtyczce nie mogę opalić samochodu, muszę ją założyć żeby odpalić gofra.

Dziś mechanik podłączył nową sondę lambda na próbę i również po rozgrzaniu dymi na czarno.
Podczas wydobywania się dymu z rury wydechowej strasznie czuć paliwo.
Mam dzwonić jeszcze dziś wieczorem bo mechanik ma odłączyć wogóle sondę i wtedy zobaczymy.
Może ktoś pomóc gdzie szukać przyczyny ?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: xxMAXIMxx » wt sie 24, 2010 11:46

Przestawiony zapłon tłumaczy zapach paliwa i brak przyśpieszenia, co do wtyczki nie chcę gdybać. Sprawdź to bo u mnie podobne cuda się działy przez zapłon.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: evolution » wt sie 24, 2010 15:31

brak masy na sondzie kolego brak masy....


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
RasPL
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2554
Rejestracja: wt paź 02, 2007 11:39
Lokalizacja: ST
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: RasPL » wt sie 24, 2010 20:07

ewidentnie za bogata mieszanka a czemu trzeba poszukać :hmm:


mk2 gti 2.0 16Vsc 4Motion viewtopic.php?f=160&t=252428" onclick="window.open(this.href);return false;
Just like It https://www.facebook.com/VW-Golf-Mk2-GT ... 101982262/" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: nowy13 » wt sie 24, 2010 23:06

Dziś włożyliśmy inną sondę org VW.
Wyciągneliśmy sondę tą która była przy zakupinym silniku. Jest to sonda VW 037 906 265B 3 stykowa. Zastanawiam się jaka powinna być przy tym silniku3 czy 4 stykowa ponieważ w kostce od strony silnika są 4 kabelki. Silnik pochodzi z Corrado 90r.
W moim starym 1,8 DX poprzedni właściciel z niemiec miał założoną sondę 4 przewodową. Co prawda sprawdzaliśmy z ETKĄ i numery się nie zgadzają, ale po podłączeniu na początku chodził ok. Po rozgrzaniu poszło trochę dymu ale się ustabilizował. Mechanik ustawił z lampą jeszcze raz załon no i jazda próbna ok 10km wypadła ok.
W drodze powrotnej do domku chodził ok ale po mocnym wciśnięciu gazu i przeciągnięciu go do 5 tysięcy znowu zaczął dymić. Po 15-20 sekundach wszystko wruciło do normy i jadąc normalnie dalej dojechałem do rodziców. Samochód postał ze 30 minut po czym wsiadłem i do domu. Na jednym prostym odcinku dodałem mocniej gazu i miałem wrażenie że się przydusił i zaczął dopiero przyśpieszać. Jak dojechałem do następnego skrzyżowania obroty opadły na 900. Chciałem dodać gazu jednak obroty nie wzrastały. Nie było reakcji na pedał gazu. Po paru sekundach ruszyłem ale samochód kopcił. 500 metrów przejechałem, przepalił i było wszysko ok.
Zastanawiam się nad odpięciem sondy w ogóle i zresetowaniu sterownika przez odpięcie go od zasilania na trochę. Podobno wtedy silnik będzie chodził w tzw. trybie awaryjny. Powiedzcie mi czy po odpięciu sondy silnik będzie chodził normalnie i czy będzie miał przyśpieszenie i parametry jak należy. Chce sprawdzić czy to ewidentnie wina sondy żebym nie kupował drugiej na darmo.

2. Mam jeszcze jedno pytanie. Ponieważ ostatnią styczność a właściwie słyszłem z bliska G miałem kilka lat temu to nie bardzo wiem jak taki silnik pracuje normalnie. Mianowicie jestem na etapie testowania i wyłapywania błędów popełnionych przy swapie, a także jego podłączeniu i pracy. Zauważyłem że przy gwałtownym dodaniu gazu silnik tak jakby się zakrztusił dopiero przyśpiesza. Takie coś miałem już kilka razy.Podejrzewam że to dopiero będę mógł zdiagnozować jak zniknie czarny dym. Natomiast zastanawiam się jeszcze nad: Jak dodaje gazu podczas jazdy słychać taki grający metaliczny dźwięk. Natomiast dodając gazu na postoju nie słychać tego. Wszystkie propozycje mile widziane :)

Dopiero zaczynam przygodę z G więc jeśli zadałem lub zadam jakieś banalne pytania -> proszę o wybaczenie :)

Z góry dzięki za wszystki podpowiedzi.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: nowy13 » wt sie 24, 2010 23:11

PS. Obecnie podłączona sonda to 035 906 265 B wiem że to nie to ale działa lepiej niż na tej poprzedniej.



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: xxMAXIMxx » śr sie 25, 2010 07:00

Samochód postał ze 30 minut po czym wsiadłem i do domu. Na jednym prostym odcinku dodałem mocniej gazu i miałem wrażenie że się przydusił i zaczął dopiero przyśpieszać. Jak dojechałem do następnego skrzyżowania obroty opadły na 900. Chciałem dodać gazu jednak obroty nie wzrastały. Nie było reakcji na pedał gazu. Po paru sekundach ruszyłem ale samochód kopcił. 500 metrów przejechałem, przepalił i było wszysko ok.
Kolego to jest ewidentnie symptom źle ustawionego zapłonu. Dam sobie rękę obciąć. Sam musiałem sobie ustawić (pożyczyć lampę) - bo partacz u którego ustawiałem zapłon nie wiedział oczywiście o tym jak powinno się ustawiać zapłon w G60. Miałem u siebie dokładnie to samo. Czy mechanik ustawiał zapłon z wyciągniętą niebieską wtyczką? Zdjął odmę? Ustawiał zapłon na 2250 obr/min? Silnik miał co najmniej 90 stopni? Jeśli nie to nadal masz rozregulowany. Pamiętaj też, że przesunięcie przy spełnionych w/w warunkach ma wynosić 6 stopni.

Poza tym zapomniałeś wspomnieć, że auto zaczęło palić jak smok.<3

EDIT:
Zauważyłem że przy gwałtownym dodaniu gazu silnik tak jakby się zakrztusił dopiero przyśpiesza.
To również wina zapłonu.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: nowy13 » śr sie 25, 2010 13:46

xxMAXIMxx pisze:Miałem u siebie dokładnie to samo. Czy mechanik ustawiał zapłon z wyciągniętą niebieską wtyczką? Zdjął odmę? Ustawiał zapłon na 2250 obr/min? Silnik miał co najmniej 90 stopni? Jeśli nie to nadal masz rozregulowany. Pamiętaj też, że przesunięcie przy spełnionych w/w warunkach ma wynosić 6 stopni.

Poza tym zapomniałeś wspomnieć, że auto zaczęło palić jak smok.<3
O tym wszystkim to i ja nie wiedziałem. Jedynie to o 6 stopniach ale nie wiedziałem że trzeba zdejmować odme i mieć 2250 obr.
Wszystkie informację są dla mnie cenne ponieważ przygodę z G dopiero zaczyna a w Płocku wątpie żeby jaki kolwiek mechanik miał z takim silnikiem styczność.
Dzięki za wszystkie info w temacie. Będę dalej działał i dam znać. Zaczynam od zapłonu.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: xxMAXIMxx » śr sie 25, 2010 15:10

No to git, zrób tak. Apro pos w moim Rallye wtyczka do sondy lambda jest 3-pinowa.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: nowy13 » śr sie 25, 2010 21:44

Apropo dużego spalani to faktycznie ono jes. Dziś zrobiłem 50km i 1/4 na skazówce spadła ;/. Jutro walcze z zapłonem.
xxMAXIMxx pisze:No to git, zrób tak. Apro pos w moim Rallye wtyczka do sondy lambda jest 3-pinowa.
Czyli taka jak u mnie była przy zakupie. Jak ustawie zapłon to podejdę do niej jeszcze raz. Dzięki za info
Pozdro



Awatar użytkownika
nowy13
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: sob sty 22, 2005 17:30
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: nowy13 » śr sie 25, 2010 22:19

xxMAXIMxx, a możesz sprawdzići mi napisać ile kabli dochodzi Ci do wtyku od strony silnika ?
Bo u mnie sonda była 3 pinowa ale we wtyku od strony silnika są 4 kable.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: evolution » śr sie 25, 2010 22:19

kolego czytales moj post wyzej??? tam jest odpowiedz, wymysl tylko gdzie ma ta masa byc skoro sonda to 3 przewodowka a wtyczka 4 pin...


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Dymi na czarno

Post autor: xxMAXIMxx » czw sie 26, 2010 06:51

Evolution ma rację. Twoje pozostałe bolączki to brak masy na sondzie. U mnie wtyk od silnika też ma 3 piny.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

CzakiG60
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt sie 27, 2010 20:02

Dymi na czarno

Post autor: CzakiG60 » pt sie 27, 2010 20:14

Ja mialem to samo i okazala sie sonda lambda. wymienilem juz 3 bo sie spalily w koncu kupilem sonde Boscha orginal na 3 kable bo 4 to masa i do tej pory dzieala ok a poprzednie sondy przepalaly sie co okolo 2tys km



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość