Ustawienie zaplonu

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Dave Old School
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn cze 06, 2005 01:54
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Ustawienie zaplonu

Post autor: Dave Old School » wt kwie 02, 2013 22:50

Alex360 pisze:
xxMAXIMxx pisze:Będzie ciężko. Pomóc może tylko wiadro szczęścia.

To świadczy o nie wiedzy i braku doświadczenia :jezor:
99% mechaników ustawia na słuch a przy zapytaniu o lampę robią wielkie oczy :grin:
Jako że nie posiadam ich wiedzy i doświadczenia muszę zakupić lampę. Pytanie jaką bo są jakieś regulowane ( 0-60st ) a w PG ma być 6st. Zaznaczam że lampa ma służyć amatorsko więc cena nie może być za wysoka :chytry:
P.S. Myślałem o YATO.
tak , stary mechanicy tak ustawiali za starych czasow , ale przy pg to nie przechodzi
slawko333 pisze:jakis czas temu zmienialem bratu w g60 rozrzad, okazalo sie ze jezdzil ze sciatym klinem, ale auto ladnie jezdzilo, ciagnal rowno do konca, po wymianie kola i ustawieniu rozrzadu na znaki, auto sie zamulilo, wyregulowalem zaplon na 6st na znak na zamachu, wg opisu niebieska wtyczka odpieta, odama odepita, 2250obr, i auto dalej niechce jechac, ok 3 tys dostaje zamulki, i starsznie powoli sie wkreca na obroty, rano za pierwszym razem odapli na ulamek sekundy i gasnie, i tak za 3 razem odapli, po pzrejecahniu kilkunatu km obroty wskakuja na ok 1200, na tym scietym klinie jezdzil lepiej jak po naprawie :helm:
odnosnie zapalenia rano i zgasniecia to sprawdz krancowke na przepustnicy od wolnych



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: slawko333 » wt kwie 02, 2013 23:56

musze sprawdzic sciezki na potencjometrze miernikiem? jakie wartosci? a reszta? a co z brakiem mocy? dzis zauwazylem ze przy wtyczce od sondy od strony silnika kabel czarny byl przerwany, w wtyczce od sony byl spiety z masa, wiec zmasowalem go, i zadnej poprawy



Dave Old School
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pn cze 06, 2005 01:54
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: Dave Old School » czw kwie 11, 2013 06:57

nie ma potencjometru , sa krancowki - wolne - pelen gaz



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: slawko333 » czw kwie 11, 2013 17:48

zauwazylem wlasnie, slychac je jak sie przepustnica rusza, czy one dzialaja na prostej zasadzie czyli zamykaja lub otwieraja obwod?



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: xxMAXIMxx » czw kwie 11, 2013 18:13

Tak, środkowy pin jest wspólny, zwarcie na jednym lub drugim w skrajnych pozycjach.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
DaroS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 406
Rejestracja: sob gru 04, 2004 10:42
Lokalizacja: Wodzislaw
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: DaroS » czw kwie 11, 2013 21:00

Używam lampe Yato i jestem z niej zadowolony. Porównywałem kiedyś ją z profesjonalną lampą znajomego (nie pamiętam firmy) i wskazania były podobne.


Golf 2 1.6D - sama frajda, Golf 1.8GL AAM - niezawodny
Passat B5 1.9 AHH 0.216 GT1749V/VA ECU 012AH
Corrado G60+ 205Ps 267Nm
A4 B6 1.9 TDi Avant Quattro x2
A8 D3 4.2 TDi BVN Quattro

Marcin12041982
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: czw sty 17, 2013 16:23

Ustawienie zaplonu

Post autor: Marcin12041982 » wt cze 18, 2013 21:44

witam ekspertów potrzebuje porady opisu krok po kroku jak ustawic zaplon w golfie 3 1,8 90KM aparat byl wyjety z powodu wumiany czujnika hala o ustawianiu lampą nawet nie mysle bo jestem zagranica i tu zonk!!! Chodzi o to aby auto w miare sensownie chodzilo!!!



Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

Ustawienie zaplonu

Post autor: Alex360 » śr lip 10, 2013 20:03

Witam po przerwie :)
Dziś dotarła do mnie lampa YATO (gwarancja 2 lata,dbd cena ). Poszedłem więc do mojego Passata by ustawić zapłon jak książka pisze i zonk :banghead:
Zaznaczę że silnik był ustawiony ,,na oko'' tak by można było się przejechać w niedzielę nad jezioro :P
Po podłączeniu lampy zapon jest opóźniony względem punktu 0, stwierdzam to na podstawie koła pasowego od strony rozrządu (jest tam takie wcięcie). Przy próbie przyśpieszenia lub opóźnienia zapłonu silnik gaśnie. Zauważyłem również że wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika zmienia się kąt (ząbek na kole pasowym cofa się do tyłu).
To mój pierwszy benzyniak, więc proszę o wyrozumiałość i pomoc.
Pozdrawiam.

P.S. Sonda lambda jest odłączona...



Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: melon » śr lip 10, 2013 21:41

odpal auto
zagrzej je do 90 stopni
wez kolege do pomocy
zlokalizuj dziure w skrzyni widac tam koło zamachowe
patrząc a dziure zlokalizuj punkt 0 na kole
następnie wyobraz sobie ze koło zamachowe to tarcza zegarka
0 to jest dwunasta w południe
to na godzinie 11:54 bedzie KRESKA - to jest punkt wyprzedzenia zapłonu 6 stopni
wez białą kredkę w kształcie ołowka (takie do makiażu np) i zrob popraw tą kreske na kole
lampa + biała kreska = znak zobaczysz z 2 km tak sie bedzie swiecił

w tym otworze siedząc okrakiem na skrzyni masz nadlew w kształcie dziubkja co schodzi w dół
podłanczasz lampe do kabla 1 cylindra
kolega siedzi w aucie
srubka od aparatu poluzniona
czujnik niebieski zlokalizowany
i teraz wazna rzecz:

zadaniem kolegi jest utrzymać auto na poziomie 2250 obr +/- 50 co nie jest wcale takie proste

PROCEDURA:
- odpalamy
- trzymamy około 3 tys
- ODPINASZ wtyczke od niebieskiego czujnika
- auto zaczyna przygasać
- 3x przegazowka do 5tys lub wiecej ( jak puscisz pedał gazu to auto może zgasnać wiec kolega musi ogarniać)
- po trzeciej przegazówce kolega trzyma 2250 obr !!
- ty paczasz na znak kreski białej i ma on być na dziubku/wypuscie ,a lampa ustawiona na 0 stopni jka ma regulacje
- jezeli wszystko zrobiłes dobrze to znak na kole kręcąc aparatem bedzie sie przesuwał płynnie , jezeli zle to bedzie latał jak zyd po pustym polu lewo-prawo

-


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/d9acee05471a6c296a0c6.jpg[/img]

witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » czw lip 11, 2013 18:50

Nareszcie ktoś opisał ustawienie zapłonu w sposób przystępny dla każdego.Dzięki temu opisowi,wiem że źle ustawiałem,bo pokrętło na lampie nastawiałem na 6 stopni,a tu wynika,że ma być pokrętło na zero.Ze dwie godziny temu ustawiłem jak każe opis i.....lipa,auto się dławi,falują obroty,musiałem odrobinę przestawić aparat,kręcąc w lewo i od razu lepiej,he he,tylko że nie wiem czy przyspieszyłem czy opóźniłem zapłon.A może mógłbyś napisać[to do Melona],co ze śrubką z tyłu przepustnicy,tak po amatorsku,np.,jak bardzo jest u Ciebie rozkręcona,ile obrotów,a może należy ją kompletnie zakręcić?,no i co z copotem,mam ustawiony na 450 ohmów ale czy ustawiając go zdejmować niebieski czujnik?,Gdy mowa o ustawianiu zapłonu,to każdy pisze formułkę z jakiejś serwisówki,tutaj,w poście wyżej,Melon napisał to językiem amatorskim,póki co,jak dla mnie,najlepszy opis ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu,jaki udało mi się przeczytać,teraz przydałby się równie przystępny opis pozostałych ustawień czyli w/w śrubka,copot itp.,itd.,a więc do dzieła królu Melonie :D .



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: xxMAXIMxx » czw lip 11, 2013 20:09

Palec w kopułce kręci się zgodnie ze wskazówkami zegara. Kręcąc kopułką w lewo przyśpieszasz zapłon.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
melon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 562
Rejestracja: sob paź 23, 2004 11:23
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: melon » czw lip 11, 2013 21:28

Witman

na kole zamachowym sa 2 znaki :

znak numer 1 = to 0 (zero dla rozrządu) dalej patrząc w lewo czyli w strone PRZECIWNA do ruchu wskazowek zegara bedzie KRESKA pionowa
ta pionowa kreska to jest WYPRZEDZENIE ZAPŁONU o 6 stopni !!!

Jak masz lampe bez regulacji to patrzysz na KRESKE 6 stopni , jak masz lampe z regulacja to ustawiasz ja na ZERO i też paczasz na kreske LUB
ustawiasz na 6 stopni na lampie i patrzysz gdzie??
patrzysz panie na ZERO na kole

MAgicza śrubka jest dyszą biegu jałowego panie.Ustawiasz sobie nią wartośc obrotów biegu jałowego.

Copotem kręcisz na czuja.
Wsiadasz w auto but.... nie jedzie
Krecisz copotem but..... itp
Prawda jest taka zeby ustawić prawidłowy skład mieszanki to musisz mieć analizator spalin i bawic sie copotem.
Jak za mocno pokrecisz copotem to ci bedzie za bogato albo za ubogo
Oscyluj w wartosciach 350-600 i sprawdzaj.


[img]http://forum.vwgolf.pl/images/photos/d9acee05471a6c296a0c6.jpg[/img]

witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » czw lip 11, 2013 23:06

A jak lampą z pokrętłem sprawdzam jaki kąt jest ustawiony,np.teraz jak troszkę na czuja przestawilem aparat,chciałbym lampą sprawdzić jaki kąt się ustawił,więc jak mam to zrobić?,czy sprawdzam też na obrotach 2.250?,no i co z pokrętłem na lampie?.A i jeszcze jedno,regulator biegu jałowego mam z literką C,he,trzy sztuki i z wieszaniem się obrotów na 2 tys. nie miałem problemów,z falowaniem i owszem,na nieszczęście odkryłem śrubki od przodu i drugą między pinami,ta na górze jest do regulacji tego tłoczka,jak zauważyłem,a drugą po wykreceniu już miałem zostawić w spokoju ale diabeł podkusił i w otwór po śrubce wsadzilem ampula i dość głęboko trafiłem na jeszcze jedną srubke,okazała się jakąś regulacją pracy całego krokowca,oczywiście zacząłem kręcić tą śrubką....i tak rozregulowałem wszystkie trzy regulatory,wie ktoś może jak mam wrócić do ustawień fabrycznych?,he he,będe miał nauczkę;jak coś jest zalakowane,ukryte,to nie wsadzaj tam rączek.



witman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: czw lis 22, 2012 21:30

Ustawienie zaplonu

Post autor: witman » pt lip 12, 2013 12:14

A czy mógłby ktoś opisać z tym copotem jak jest;jak się ma wysokość rezystancji do składu mieszanki?,prostym językiem,jeśli można prosić.



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość