Ustawienie zaplonu

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
red87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 18:43
Lokalizacja: polska cerekiew
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: red87 » pn kwie 13, 2009 12:18

Witam moze mi ktos powiedziec jak dobrze ustawic zaplon i jak ma byc dobrze ustawiony?? pozdrawiam



Awatar użytkownika
Puzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lis 24, 2004 21:21
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Puzon » pn kwie 13, 2009 12:45

Dobrze ustawiony rozrzad, odpiety niebieski czujnik, przy 2250 - 6 stopni


Było MK2 G60....

Było A3 1.9 TDI ASV++

Będzie .....

Awatar użytkownika
red87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 18:43
Lokalizacja: polska cerekiew
Kontakt:

Post autor: red87 » pn kwie 13, 2009 15:17

Puzon, A dokladniej? bo auto stalo ok 4 miesiecy i teraz nie chce odpalic. Paliwo jest iskra jest a rozrzad jest dobrze ustawiony. i teraz chce zaplon istawic zgodnie z martwym punktem na wale a pozniej przestawic.


Golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2924545#2924545 Zapraszam

Awatar użytkownika
Puzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lis 24, 2004 21:21
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Puzon » pn kwie 13, 2009 16:48

No to jak ustawisz sobie juz na znaki, czyli na "0" to po lewej stronie od tego znaku masz znak 6 st do zaplonu, luzujesz sobie aparat, zapalasz auto (przyda Ci sie druga osoba), niech sobie zlapie z 80st motor, odpinasz niebieski czujnik, przegazuj 3 razy, wczesniej mozesz przejsc sobie w tryb serwisowy MFA zeby trzymac w miare rowno obroty 2250 ktos Ci trzyma te obroty a Ty sobie strzelasz lampa w dziure na skrzyni biegow znak 6 st musi sie pokrywac z srodkiem otworu lub znakiem na skrzyni zalezy jaka masz skrzynie to chyba na tyle jak cos to wal ;)


Było MK2 G60....

Było A3 1.9 TDI ASV++

Będzie .....

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn kwie 13, 2009 20:10

Puzon pisze:No to jak ustawisz sobie juz na znaki, czyli na "0" to po lewej stronie od tego znaku masz znak 6 st do zaplonu, luzujesz sobie aparat, zapalasz auto (przyda Ci sie druga osoba), niech sobie zlapie z 80st motor, odpinasz niebieski czujnik, przegazuj 3 razy, wczesniej mozesz przejsc sobie w tryb serwisowy MFA zeby trzymac w miare rowno obroty 2250 ktos Ci trzyma te obroty a Ty sobie strzelasz lampa w dziure na skrzyni biegow znak 6 st musi sie pokrywac z srodkiem otworu lub znakiem na skrzyni zalezy jaka masz skrzynie to chyba na tyle jak cos to wal ;)
No popatrz jak sie wyrobił :helm:
Jak sie sprawuje motor? Na hamowni byles?


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Puzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lis 24, 2004 21:21
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Puzon » pn kwie 13, 2009 20:15

bugalon pisze:
Puzon pisze:No to jak ustawisz sobie juz na znaki, czyli na "0" to po lewej stronie od tego znaku masz znak 6 st do zaplonu, luzujesz sobie aparat, zapalasz auto (przyda Ci sie druga osoba), niech sobie zlapie z 80st motor, odpinasz niebieski czujnik, przegazuj 3 razy, wczesniej mozesz przejsc sobie w tryb serwisowy MFA zeby trzymac w miare rowno obroty 2250 ktos Ci trzyma te obroty a Ty sobie strzelasz lampa w dziure na skrzyni biegow znak 6 st musi sie pokrywac z srodkiem otworu lub znakiem na skrzyni zalezy jaka masz skrzynie to chyba na tyle jak cos to wal ;)
No popatrz jak sie wyrobił :helm:
Jak sie sprawuje motor? Na hamowni byles?
Hehe przy PG konieczne jest grzebanie samemu :grin:

Motor jak narazie ok, po tych przezyciach wszystkich, hamownia w nastepnym tygodniu moze ;)


Było MK2 G60....

Było A3 1.9 TDI ASV++

Będzie .....

Awatar użytkownika
red87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 18:43
Lokalizacja: polska cerekiew
Kontakt:

Post autor: red87 » wt kwie 14, 2009 19:48

Puzon,
Dobra silnik odpalil. A teraz tak ja mam syncro a wiadomo ze syncro bylo malo wiec mialem zwyklego i zmienilem na g60. te znaki sa na wszystkich skrzyniach czy tylko z g60?? a jak zaplon zostanie na 0 to jak to moze sie ujawnic?? Jakies gorsze przyspieszeniec czy cos innego??


Golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2924545#2924545 Zapraszam

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » śr kwie 15, 2009 08:08

red87 pisze:Puzon,
Dobra silnik odpalil. A teraz tak ja mam syncro a wiadomo ze syncro bylo malo wiec mialem zwyklego i zmienilem na g60. te znaki sa na wszystkich skrzyniach czy tylko z g60?? a jak zaplon zostanie na 0 to jak to moze sie ujawnic?? Jakies gorsze przyspieszeniec czy cos innego??
Będzie gorzej jeździć i będzie strzelać z wydechu na za poznym zaplonie (o przepałach to juz nie mówię, bo to jasne). Znaki są na każdej skrzyni (duży ząb w okienku kontrolnym na dzwonie). Jeśli miałeś wcześniej zwykłe syncro i wstawiłeś sprawne g60 (w co nie wierzę) to ciekawy jestem jak długo wytrzyma skrzynia i sprzęgło :)


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Puzon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 125
Rejestracja: śr lis 24, 2004 21:21
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: Puzon » śr kwie 15, 2009 08:57

Dokładnie tak :)


Było MK2 G60....

Było A3 1.9 TDI ASV++

Będzie .....

Awatar użytkownika
red87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 18:43
Lokalizacja: polska cerekiew
Kontakt:

Post autor: red87 » śr kwie 15, 2009 10:54

G60 sprawne kompresor po regeneracji. silnik ladnie chodzi a skrzynia wytrzyma ponad 300ps jezeli nie bedzie sie ostro startowalo. naped jest fajny ale w przyszlosci bedzie i tak trzeba go zmienic. To musze dokladnie popatrzec ale wczoraj sie nim troszke wozilem i nie mial zadnych przestoi ani nie szedl gorzej. ale sprobuje to ustawic tak jak powinno. a mozna jezdzic bez IC??


Golfik: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2924545#2924545 Zapraszam

Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

Ustawienie zaplonu

Post autor: Alex360 » śr lut 27, 2013 00:06

Rozumiem że bez lampy nie da się ustawić zapłonu?



Awatar użytkownika
xxMAXIMxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 828
Rejestracja: pn cze 02, 2008 15:19
Lokalizacja: zakopane
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: xxMAXIMxx » czw lut 28, 2013 11:39

Będzie ciężko. Pomóc może tylko wiadro szczęścia.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=296391 <--- Moje RALLYE G60+

Awatar użytkownika
Alex360
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: pn lis 01, 2010 22:16
Lokalizacja: Morąg

Ustawienie zaplonu

Post autor: Alex360 » wt mar 12, 2013 18:40

xxMAXIMxx pisze:Będzie ciężko. Pomóc może tylko wiadro szczęścia.

To świadczy o nie wiedzy i braku doświadczenia :jezor:
99% mechaników ustawia na słuch a przy zapytaniu o lampę robią wielkie oczy :grin:
Jako że nie posiadam ich wiedzy i doświadczenia muszę zakupić lampę. Pytanie jaką bo są jakieś regulowane ( 0-60st ) a w PG ma być 6st. Zaznaczam że lampa ma służyć amatorsko więc cena nie może być za wysoka :chytry:
P.S. Myślałem o YATO.



Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Ustawienie zaplonu

Post autor: slawko333 » wt kwie 02, 2013 20:34

jakis czas temu zmienialem bratu w g60 rozrzad, okazalo sie ze jezdzil ze sciatym klinem, ale auto ladnie jezdzilo, ciagnal rowno do konca, po wymianie kola i ustawieniu rozrzadu na znaki, auto sie zamulilo, wyregulowalem zaplon na 6st na znak na zamachu, wg opisu niebieska wtyczka odpieta, odama odepita, 2250obr, i auto dalej niechce jechac, ok 3 tys dostaje zamulki, i starsznie powoli sie wkreca na obroty, rano za pierwszym razem odapli na ulamek sekundy i gasnie, i tak za 3 razem odapli, po pzrejecahniu kilkunatu km obroty wskakuja na ok 1200, na tym scietym klinie jezdzil lepiej jak po naprawie :helm:



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości