Strona 1 z 8

Ustawienie zaplonu

: pn kwie 13, 2009 12:18
autor: red87
Witam moze mi ktos powiedziec jak dobrze ustawic zaplon i jak ma byc dobrze ustawiony?? pozdrawiam

: pn kwie 13, 2009 12:45
autor: Puzon
Dobrze ustawiony rozrzad, odpiety niebieski czujnik, przy 2250 - 6 stopni

: pn kwie 13, 2009 15:17
autor: red87
Puzon, A dokladniej? bo auto stalo ok 4 miesiecy i teraz nie chce odpalic. Paliwo jest iskra jest a rozrzad jest dobrze ustawiony. i teraz chce zaplon istawic zgodnie z martwym punktem na wale a pozniej przestawic.

: pn kwie 13, 2009 16:48
autor: Puzon
No to jak ustawisz sobie juz na znaki, czyli na "0" to po lewej stronie od tego znaku masz znak 6 st do zaplonu, luzujesz sobie aparat, zapalasz auto (przyda Ci sie druga osoba), niech sobie zlapie z 80st motor, odpinasz niebieski czujnik, przegazuj 3 razy, wczesniej mozesz przejsc sobie w tryb serwisowy MFA zeby trzymac w miare rowno obroty 2250 ktos Ci trzyma te obroty a Ty sobie strzelasz lampa w dziure na skrzyni biegow znak 6 st musi sie pokrywac z srodkiem otworu lub znakiem na skrzyni zalezy jaka masz skrzynie to chyba na tyle jak cos to wal ;)

: pn kwie 13, 2009 20:10
autor: bugalon
Puzon pisze:No to jak ustawisz sobie juz na znaki, czyli na "0" to po lewej stronie od tego znaku masz znak 6 st do zaplonu, luzujesz sobie aparat, zapalasz auto (przyda Ci sie druga osoba), niech sobie zlapie z 80st motor, odpinasz niebieski czujnik, przegazuj 3 razy, wczesniej mozesz przejsc sobie w tryb serwisowy MFA zeby trzymac w miare rowno obroty 2250 ktos Ci trzyma te obroty a Ty sobie strzelasz lampa w dziure na skrzyni biegow znak 6 st musi sie pokrywac z srodkiem otworu lub znakiem na skrzyni zalezy jaka masz skrzynie to chyba na tyle jak cos to wal ;)
No popatrz jak sie wyrobił :helm:
Jak sie sprawuje motor? Na hamowni byles?

: pn kwie 13, 2009 20:15
autor: Puzon
bugalon pisze:
Puzon pisze:No to jak ustawisz sobie juz na znaki, czyli na "0" to po lewej stronie od tego znaku masz znak 6 st do zaplonu, luzujesz sobie aparat, zapalasz auto (przyda Ci sie druga osoba), niech sobie zlapie z 80st motor, odpinasz niebieski czujnik, przegazuj 3 razy, wczesniej mozesz przejsc sobie w tryb serwisowy MFA zeby trzymac w miare rowno obroty 2250 ktos Ci trzyma te obroty a Ty sobie strzelasz lampa w dziure na skrzyni biegow znak 6 st musi sie pokrywac z srodkiem otworu lub znakiem na skrzyni zalezy jaka masz skrzynie to chyba na tyle jak cos to wal ;)
No popatrz jak sie wyrobił :helm:
Jak sie sprawuje motor? Na hamowni byles?
Hehe przy PG konieczne jest grzebanie samemu :grin:

Motor jak narazie ok, po tych przezyciach wszystkich, hamownia w nastepnym tygodniu moze ;)

: wt kwie 14, 2009 19:48
autor: red87
Puzon,
Dobra silnik odpalil. A teraz tak ja mam syncro a wiadomo ze syncro bylo malo wiec mialem zwyklego i zmienilem na g60. te znaki sa na wszystkich skrzyniach czy tylko z g60?? a jak zaplon zostanie na 0 to jak to moze sie ujawnic?? Jakies gorsze przyspieszeniec czy cos innego??

: śr kwie 15, 2009 08:08
autor: bugalon
red87 pisze:Puzon,
Dobra silnik odpalil. A teraz tak ja mam syncro a wiadomo ze syncro bylo malo wiec mialem zwyklego i zmienilem na g60. te znaki sa na wszystkich skrzyniach czy tylko z g60?? a jak zaplon zostanie na 0 to jak to moze sie ujawnic?? Jakies gorsze przyspieszeniec czy cos innego??
Będzie gorzej jeździć i będzie strzelać z wydechu na za poznym zaplonie (o przepałach to juz nie mówię, bo to jasne). Znaki są na każdej skrzyni (duży ząb w okienku kontrolnym na dzwonie). Jeśli miałeś wcześniej zwykłe syncro i wstawiłeś sprawne g60 (w co nie wierzę) to ciekawy jestem jak długo wytrzyma skrzynia i sprzęgło :)

: śr kwie 15, 2009 08:57
autor: Puzon
Dokładnie tak :)

: śr kwie 15, 2009 10:54
autor: red87
G60 sprawne kompresor po regeneracji. silnik ladnie chodzi a skrzynia wytrzyma ponad 300ps jezeli nie bedzie sie ostro startowalo. naped jest fajny ale w przyszlosci bedzie i tak trzeba go zmienic. To musze dokladnie popatrzec ale wczoraj sie nim troszke wozilem i nie mial zadnych przestoi ani nie szedl gorzej. ale sprobuje to ustawic tak jak powinno. a mozna jezdzic bez IC??

Ustawienie zaplonu

: śr lut 27, 2013 00:06
autor: Alex360
Rozumiem że bez lampy nie da się ustawić zapłonu?

Ustawienie zaplonu

: czw lut 28, 2013 11:39
autor: xxMAXIMxx
Będzie ciężko. Pomóc może tylko wiadro szczęścia.

Ustawienie zaplonu

: wt mar 12, 2013 18:40
autor: Alex360
xxMAXIMxx pisze:Będzie ciężko. Pomóc może tylko wiadro szczęścia.

To świadczy o nie wiedzy i braku doświadczenia :jezor:
99% mechaników ustawia na słuch a przy zapytaniu o lampę robią wielkie oczy :grin:
Jako że nie posiadam ich wiedzy i doświadczenia muszę zakupić lampę. Pytanie jaką bo są jakieś regulowane ( 0-60st ) a w PG ma być 6st. Zaznaczam że lampa ma służyć amatorsko więc cena nie może być za wysoka :chytry:
P.S. Myślałem o YATO.

Ustawienie zaplonu

: wt kwie 02, 2013 20:34
autor: slawko333
jakis czas temu zmienialem bratu w g60 rozrzad, okazalo sie ze jezdzil ze sciatym klinem, ale auto ladnie jezdzilo, ciagnal rowno do konca, po wymianie kola i ustawieniu rozrzadu na znaki, auto sie zamulilo, wyregulowalem zaplon na 6st na znak na zamachu, wg opisu niebieska wtyczka odpieta, odama odepita, 2250obr, i auto dalej niechce jechac, ok 3 tys dostaje zamulki, i starsznie powoli sie wkreca na obroty, rano za pierwszym razem odapli na ulamek sekundy i gasnie, i tak za 3 razem odapli, po pzrejecahniu kilkunatu km obroty wskakuja na ok 1200, na tym scietym klinie jezdzil lepiej jak po naprawie :helm: