remont silnika G60

Forum techniczne związane z silnikami G60

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

remont silnika G60

Post autor: wojti » ndz kwie 15, 2012 22:46

1 silnik a był blok g60 nieposiadał on rantów , a pierścienie miałem molibdenowe


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » pn kwie 16, 2012 11:32

I jakie wnioski?
Wiesz co bylo przyczyną przyspieszonego zuzycia pierścieni?



Awatar użytkownika
wojti
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: śr lis 16, 2005 23:15
Lokalizacja: pomorze
Kontakt:

remont silnika G60

Post autor: wojti » pn kwie 16, 2012 12:52

teraz mogę tylko podejrzewać , bo to było dawno , niemiałem sprzętu pomiarowego afr i egt teraz takie diwajsy mam to jest inaczej
napewno niebył idealny afr i mogła być wysoka temp. spalin


Spawanie nierdzewki i aluminium, swapy , montaż turbosprężarek, klatki bezpieczeństwa

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » pn kwie 16, 2012 14:49

Na forum Opla znalazlem opinie o honowaniu:
'' Na forum jestem nowy ale pracowałem w firmie zajmującej się m.in honowaniem i muszę sprostować parę rzeczy.
1. Podczas honowania zbiera się rzeczywiście niewiele materiału ale na pewno więcej niż 0,01-0,05mm. Aby honowanie miało sens trzeba zebrać moim zdaniem 0,05-0,10mm minimum.
2. Celem honowania jest wygładzenie powierzchni a nie "zchropowacenie". Gładka powierzchnia ma zmniejszyć tarcie i jednocześnie prędkość zużycia tłoków i pierścieni.
3. Honowanie nie likwiduje owalizacji cylindrów, tylko wygładza powierzchnię.
4. Nowe pierścienie nie wymagają honowania. Można założyć stare jeśli wymiar otworu jest "w tolerancji".
5. Jeśli zostajesz przy starych pierścieniach to zapomnij o honowaniu.

Przede wszystkim należy zmierzyć wymiar otworu. Dokumentacja podaje "granice" dla kolejnych wymiarów pierścieni. Jeśli mieści się w nominalnych i nie ma żadnych uszkodzeń czy zadrapań na powierzchni to nie potrzeba żadnego honowania. Możesz założyć nowe pierścienie (nominalne) bez honowania lub stare (ja założyłbym nowe).
Jeśli wymiar otworu jest za duży to można pomyśleć o honowaniu i koniecznie nowe pierścieni jak również nowe tłoki na 1 szlif. Dokumentacja podaje wymiary dla 1 szlifu.
Nie znam cen honowania ani wymogów dla wymiarów, możesz poszukać w jakichś książkach do corsy lub popytać w zakładzie który się w tym specjalizuje. Aby zmierzyć średnicę i określić czy honowanie jest potrzebne trzeba mieć odpowiedni sprzęt i doświadczenie. ''



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

remont silnika G60

Post autor: toffic » pn kwie 16, 2012 15:23

Ktoś pomylił honowanie z roztaczaniem/szlifowaniem :panna:



FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » wt kwie 17, 2012 20:27

Niech ktos konkretnie napisze czy przy niewielkim zuzyciu tulei trzeba koniecznie honować czy moze sie bez tego obyc?
Nowe pierscienie nie sa idealnie prostokatne tylko lekko ukosowane po to by sie szybciej dotarły.

Moim zdaniem pierscionki predzej czy pożniej i tak sie dotra czy po 200km czy po 2000 to dla mnie nie robi roznicy.



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

remont silnika G60

Post autor: 16vg60 » śr kwie 18, 2012 16:49

tak jak pisalem skladaj i nie cuduj ,dzisiaj koledze do g60 kupowalem te getze po 66zl za cyl.


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » śr kwie 18, 2012 20:08

Gdzie mozna kupic w takiej cenie?



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

remont silnika G60

Post autor: 16vg60 » czw kwie 19, 2012 19:22

ja kupowalem u niedzialka {taka hurtownia ,mam rabaty :-) }


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » czw kwie 19, 2012 20:37

Ja niestety muszę dać po 84 zeta :-(



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

remont silnika G60

Post autor: 16vg60 » pt kwie 20, 2012 19:27

napisz do mnie na pw kupilem w tym tyg.jeden kpl. to i kupie drugi :bajer:


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » ndz kwie 22, 2012 14:56

Sprawa honowania\docierania jest już obcykana.
Rozebrałem silnik i okazało się, ze dwie panewki korbowodowe są przytarte, wał jest ok, nie ma na nim sladów przytarcia.
Czy oriętujecie sie koledzy jakie należy zalozyć panewki? Mogą być zwykłe czy musza być SPUTTERY?
Może coś takiego http://www.hipeco.com/?s=cennik_panewek" onclick="window.open(this.href);return false; ?
U siebie mam zamontowane jakieś CLEVITE 0,255



Awatar użytkownika
16vg60
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2163
Rejestracja: śr gru 29, 2010 19:50
Lokalizacja: lublin

remont silnika G60

Post autor: 16vg60 » ndz kwie 22, 2012 16:37

jak cisnienie dobre to i na zwyklych glyco za 70zl polatasz a jak brak to i sputter nie pomoze ,zreszta sputter wykazuje sie na duzych przebiegach ,jak spojrzysz na panewki w korbach to zauwazysz czego sputtery tam sie zaklada


GOLF MK4 R32 OEM - niuu car

AUDI R$4 B5 ,Big Brake rs6 C7 390mm,Wagner,BC Racing...-family car

AUDI S3 8L ABT IMOLA YELLOW BAM-wife car

MK2 R32 4Motion ,Rallye?

FIN xxx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn cze 21, 2010 00:26
Lokalizacja: Zieluń

remont silnika G60

Post autor: FIN xxx » ndz kwie 22, 2012 17:17

Właśnie nie wiem jakie tam było cisnienie, bo niedawwno kupiłem ten silnik.
Mam jeszcze cały silnik od zwykłego 1,8 90 KM i zastanawiam sie czy nie przełozyć tego wału do G60.
W tym pierwszym silniku wał jest idealny, panewki jak nowe, zero jakich kolwiek przytarć, ciśnienie oleju trzymal do samego końca tylko niestety tłok wypaliło.
16vg60, co Ty o tym sądzisz?



ODPOWIEDZ

Wróć do „G60”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość